Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Stefan wrote:

Dennis1808 wrote:

Raskolnikov wrote:
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).


Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.


Maar je doet toch niet altijd je ogen dicht als een act een visuele aantrekkelijke show heeft die een combinatie vormt met de muziek? Lijkt me tegenwoordig juist een onderdeel van de concert en festival beleving. Een audiovisuele beleving zeg maar….

Ik heb niet altijd mijn ogen dicht, en audiovisueel is inderdaad een andere beleving. Ik vind de vlammenwerpers bij ‘Sugar’ niet meer dan terecht. Dat is een van hun betere nummers, en het ondersteund echt de feel van het nummer. Maar die confettislierten bij ‘Cold’ voelen mij te geforceerd aan. Ik vind het al een slap nummer en ik vind het er niet bij passen, vandaar mijn opmerking. Ook begin ik me steeds meer te irriteren aan de houding van de zanger, het wordt mij te over the top.

Is dit niet hetzelfde geval met hun laatste album? Over the top?
Laatste keer dat ik ze zag was op LL 2017 en ik moet zeggen dat ik ze live weer steengoed vond. De destijds nieuwe songs pasten mooi tussen de oude wat voor een ijzersterk concert zorgde. Maar inderdaad, de lichtshow hoefde van mij niet. Hebben ze niet nodig.
Ik zal ze dit jaar op DTRH zeker bezoeken, al heb ik hun laatste twee albums welgeteld 1 keer geluisterd.
De laatste twee albums zijn echt minder dan de voorgangers. Het wordt allemaal wat te mainstream helaas..
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
@Dennis
Maar wat is er dan geforceerd "visueel onder de indruk zijn " aan als het je de ene keer wel bevalt zoals bij Sugar en de andere keer niet zoals bij Cold? .....lijkt me een beetje onderdoordachte kritiek op de keuze van de act...niemand dwingt je onder de indruk te moeten zijn. En ik het kan ook niet altijd voor iedereen een rake combinatie zijn natuurlijk..
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
@dennis
Maar wat is er dan geforceerd “visueel onder de indruk zijn ” aan als het je de ene keer wel bevalt zoals bij Sugar en de andere keer niet zoals bij Cold? …..lijkt me een beetje onderdoordachte kritiek op de keuze van de act…niemand dwingt je onder de indruk te moeten zijn. En ik het kan ook niet altijd voor iedereen een rake combinatie zijn natuurlijk..

Bij Sugar ondersteunen de vlammenwerpers het nummer, bij Cold voelt het bij mij meer geforceerd aan en is het niet echt nodig imo. Maar dat is mijn gevoel, als de rest van het publiek dat niet heeft, prima. Ik ga niet vertellen wat iemand wel of niet leuk moet vinden, maar ik heb Editors nu wel genoeg gezien, het zal op DTRH ongetwijfeld leuk zijn voor de fans, maar ik sta ergens anders op het terrein.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik las laatst iemand zeggen dat het sneller uitverkocht zou zijn dan vorig omdat de line up zo mooi is.

Ik denk wel dat het meevalt. De line up is een pareltje maar de enorme klappers zoals Nick Cave en QOTSA ontbreken. Er zit dit jaar niet een act bij die de ziggo uitverkoopt. Sterker nog er zitten maar weinig acts bij die de afas uitverkopen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk wel dat het meevalt. De line up is een pareltje maar de enorme klappers zoals Nick Cave en QOTSA ontbreken. Er zit dit jaar niet een act bij die de ziggo uitverkoopt. Sterker nog er zitten maar weinig acts bij die de afas uitverkopen.

Ben ik met je eens maar iedereen die ik erover spreekt vindt de line up geweldig. DTRH is ook echt een festival die elk jaar een flink aantal nieuwe mensen weet te lokken dus verwacht dat de verkoop minstens zo goed gaat. Ook omdat BKS wat verder van DTRH af staat met hun line-up.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
De mensen die ik spreek en die een beetje van de muziek zijn zeggen het zelfde als de mensen die jij spreekt.

Maar BKS verkocht uit met Radiohead en Arcade Fire. Met een hoop mooie kleinere namen niet.

Ik kan er helemaal naast zitten hoor. Maar ik denk niet dat het veel harder gaat dan vorig jaar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik kan er helemaal naast zitten hoor. Maar ik denk niet dat het veel harder gaat dan vorig jaar.

Ik zet mn geld op minstens even hard als vorig jaar. Zelf heb ik ook mn kaartje gekocht voor BKS door AF en Radiohead en kozen we vorig jaar voor DTRH door Cave ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Op het BKS forum vinden ze de line up mooier dan die van DTRH. Dat zou betekenen dat je daar dus ook niet heel veel bezoekers weg trekt...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Op het BKS forum vinden ze de line up mooier dan die van DTRH. Dat zou betekenen dat je daar dus ook niet heel veel bezoekers weg trekt…

Of deze fora een goede afspiegeling zijn van de bezoekers van festivals, waag ik te betwijfelen. Er zijn ook zat mensen die zich niet of nauwelijks echt verdiepen in de programma's.

En vorig jaar hadden beide festivals genoeg kaarten verkocht. Dus de doelgroep is blijkbaar groot genoeg.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
roluf wrote:
Op het BKS forum vinden ze de line up mooier dan die van DTRH. Dat zou betekenen dat je daar dus ook niet heel veel bezoekers weg trekt…

Of deze fora een goede afspiegeling zijn van de bezoekers van festivals, waag ik te betwijfelen. Er zijn ook zat mensen die zich niet of nauwelijks echt verdiepen in de programma’s.

En vorig jaar hadden beide festivals genoeg kaarten verkocht. Dus de doelgroep is blijkbaar groot genoeg.

Ik denk dat facebook een betere afspiegeling is van het aantal bezoekers dat te verwachten valt. DTRH gaat moeiteloos en snel ook die 35.000 man halen. Ik denk dat Lowlands overigens meer concurrerend is voor DTRH dan BKS , die toch wel steeds meer (gezien de recente toevoegingen) in een andere , kleinere (?) vijver aan het vissen zijn.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Raskolnikov wrote:

roluf wrote:
Op het BKS forum vinden ze de line up mooier dan die van DTRH. Dat zou betekenen dat je daar dus ook niet heel veel bezoekers weg trekt…


Of deze fora een goede afspiegeling zijn van de bezoekers van festivals, waag ik te betwijfelen. Er zijn ook zat mensen die zich niet of nauwelijks echt verdiepen in de programma’s.

En vorig jaar hadden beide festivals genoeg kaarten verkocht. Dus de doelgroep is blijkbaar groot genoeg.

Ik denk dat facebook een betere afspiegeling is van het aantal bezoekers dat te verwachten valt. DTRH gaat moeiteloos en snel ook die 35.000 man halen. Ik denk dat Lowlands overigens meer concurrerend is voor DTRH dan BKS , die toch wel steeds meer (gezien de recente toevoegingen) in een andere , kleinere (?) vijver aan het vissen zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens, en daarnaast denk ik dat op het BKS forum vooral veel "Fans" van BKS zijn en hier van DTRH . Ik kijk zelf ook veel meer op de fora's van mijn favorieten festivals en minder op de festivals die mij niet zo trekken.

Ik ben trouwens meer fan van deze Line-up , maar ik ken ook niet veel van BKS in deze worp, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :)
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Stefan wrote:
@dennis
Maar wat is er dan geforceerd “visueel onder de indruk zijn ” aan als het je de ene keer wel bevalt zoals bij Sugar en de andere keer niet zoals bij Cold? …..lijkt me een beetje onderdoordachte kritiek op de keuze van de act…niemand dwingt je onder de indruk te moeten zijn. En ik het kan ook niet altijd voor iedereen een rake combinatie zijn natuurlijk..

Bij Sugar ondersteunen de vlammenwerpers het nummer, bij Cold voelt het bij mij meer geforceerd aan en is het niet echt nodig imo. Maar dat is mijn gevoel, als de rest van het publiek dat niet heeft, prima. Ik ga niet vertellen wat iemand wel of niet leuk moet vinden, maar ik heb Editors nu wel genoeg gezien, het zal op DTRH ongetwijfeld leuk zijn voor de fans, maar ik sta ergens anders op het terrein.

Helder, persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal. Daar kan een mainstream act als de editors, behalve vernieuwing, niet iedereen blij mee maken. Gelukkig een hoop mensen wel !
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik las laatst iemand zeggen dat het sneller uitverkocht zou zijn dan vorig omdat de line up zo mooi is.

Ik denk wel dat het meevalt. De line up is een pareltje maar de enorme klappers zoals Nick Cave en QOTSA ontbreken. Er zit dit jaar niet een act bij die de ziggo uitverkoopt. Sterker nog er zitten maar weinig acts bij die de afas uitverkopen.

Dacht dat de Editors de Ziggo uitverkocht hadden...kan het mis hebben

 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Helaas nooit meer kans op een reünie van Talk Talk ....magistrale Mark Hollis is niet meer.. Sprit of Eden was zo ontzettend baanbrekend en pas gemaakt na hun hits....
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Na wikken en wegen dit jaar voor het eerst overstag. Heb mijn kaartje vandaag gekocht, want ja he. Wat een line-up. Voornamelijk zin in Thom Yorke, Janelle Monaé, Vampire Weekend, Foals, Parquet Courts, Oláfur Arnalds, Balthazar, Beirut, dEUS, Agar Agar, Kamasi Washington, ja en de rest. Wordt nog wat met dat blokkenschema..
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik ken Balthazar en dEus alleen van naam maar nog nooit wat van geluisterd, kan iemand mij een stoomcursus geven in welke nummers van ze goed zijn?:)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
Ik ken Balthazar en dEus alleen van naam maar nog nooit wat van geluisterd, kan iemand mij een stoomcursus geven in welke nummers van ze goed zijn?:)
dEUS heeft na de eerste drie albums een compilatie uitgebracht (No More Loud Music), die zou ik sowieso even opzetten. Op DTRH gaan ze overigens hun album The Ideal Crash integraal spelen, dus die zou ik ook zeker even in z'n geheel checken.

Daarna waren (vond ik) vooral Pocket Revolution en Vantage Point de moeite waard.

Balthazar heeft 4 albums en die zijn allemaal wel tof. Zullen veel van hun nieuwste album Fever gaan spelen, dus zeker even luisteren. Ook Thin Walls zou ik even opzetten en van de eerste twee albums de volgende tracks er even bij nemen: The Boatman, Blood Like Wine, The Oldest of Sisters, Sinking Ships, Do Not Claim Them Anymore.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Veel zin in de Comet is coming...iemand al eens live gezien?
Ben wel benieuwd of ze voor de dansbeats of de jazz improvisaties gaan live.
Ik hoop het eerste, past ook beter op DTRH heb ik het idee..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
The Comet is Coming is live op zeker dansbaar, behoorlijke uptempo ritmes met hier en daar improvisaties (van met name Shabaka). Nummers ontsporen nog net wat meer dan de studioversies en worden ook enthousiast gebracht. Kijk er ook erg naar uit :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=i7ZQmoKSRGQ[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken