Stefan wrote:
Dennis1808 wrote:
Raskolnikov wrote:
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).
Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.
Maar je doet toch niet altijd je ogen dicht als een act een visuele aantrekkelijke show heeft die een combinatie vormt met de muziek? Lijkt me tegenwoordig juist een onderdeel van de concert en festival beleving. Een audiovisuele beleving zeg maar….
Ik heb niet altijd mijn ogen dicht, en audiovisueel is inderdaad een andere beleving. Ik vind de vlammenwerpers bij ‘Sugar’ niet meer dan terecht. Dat is een van hun betere nummers, en het ondersteund echt de feel van het nummer. Maar die confettislierten bij ‘Cold’ voelen mij te geforceerd aan. Ik vind het al een slap nummer en ik vind het er niet bij passen, vandaar mijn opmerking. Ook begin ik me steeds meer te irriteren aan de houding van de zanger, het wordt mij te over the top.
Is dit niet hetzelfde geval met hun laatste album? Over the top?
Laatste keer dat ik ze zag was op LL 2017 en ik moet zeggen dat ik ze live weer steengoed vond. De destijds nieuwe songs pasten mooi tussen de oude wat voor een ijzersterk concert zorgde. Maar inderdaad, de lichtshow hoefde van mij niet. Hebben ze niet nodig.
Ik zal ze dit jaar op DTRH zeker bezoeken, al heb ik hun laatste twee albums welgeteld 1 keer geluisterd.
De laatste twee albums zijn echt minder dan de voorgangers. Het wordt allemaal wat te mainstream helaas..