mattman wrote:
Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da’s maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.
MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut
Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.
Underworld daarentegen vind ik wel magnifieke headliner, al heb je gelijk dat ook deze act vaak genoeg reeds te zien was. Maar ik denk wel dat er meer volk op af gaat komen dan Thom Yorke. Dat is toch iets moeilijkere muziek voor velen.