Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik gok dat Stormzy nog bekend gemaakt word bij DTRH :)
Skepta is tot nu toe de enigste grote Rap/hiphop/grime naam en Stormzy past daar mooi bij. Vorig jaar een topshow op LL en over het algemeen wisselen een heel aantal acts wel jaarlijks tussen beide festivals.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.019
Stormzy zou wel echt heel vet zijn. Stormzy en Skepta op een festival, heerlijk.

Slowthai is wat dat betreft ook al een mooie naam die er staat.

En op Roskilde staan in dat genre nog Joey Purp en Jpegmafia, Die zou ik ook hard toejuichen.

En op werchter de Suicideboys, vorig jaar ook op LL.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Stormzy zou wel echt heel vet zijn. Stormzy en Skepta op een festival, heerlijk.

Slowthai is wat dat betreft ook al een mooie naam die er staat.

En op Roskilde staan in dat genre nog Joey Purp en Jpegmafia, Die zou ik ook hard toejuichen.

En op werchter de Suicideboys, vorig jaar ook op LL.
Volgens mij heb ik best wel een beetje onder een steen gelegen wat dit genre betreft... En aangezien onze smaak normaliter best wel overeenkomt: waar begin ik het beste?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.019
Raskolnikov wrote:
Stormzy zou wel echt heel vet zijn. Stormzy en Skepta op een festival, heerlijk.

Slowthai is wat dat betreft ook al een mooie naam die er staat.

En op Roskilde staan in dat genre nog Joey Purp en Jpegmafia, Die zou ik ook hard toejuichen.

En op werchter de Suicideboys, vorig jaar ook op LL.

Volgens mij heb ik best wel een beetje onder een steen gelegen wat dit genre betreft… En aangezien onze smaak normaliter best wel overeenkomt: waar begin ik het beste?

Skepta en Stormzy zijn naar mijn idee de grootste namen in de Britse grime. Geven waanzinnige liveshows. Heel scherp.

Suicideboys ligt wat meer in lijn van acts als Death Grips en Ho99o9. Heftig, hard, overstuurd soms.

Jpegmafia is gewoon een vrij gestoord project. Beetje maf, beetje wisselvallig, maar er zitten hele lekkere dingen tussen. En geschifte songtitels her en der : "I cannot fuckin wait untily Morissey dies", "Does this ski mask make me look fat".

Joey Purp zou je kunnen beginnen met Girls, samenwerking met Chance The Rapper.

Geen idee of je het wat vindt hoor, maar ik kan er echt van genieten, van deze acts.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
502
Snow Patrol en Richard Ashcroft staan op Bospop, ik weet niet in hoeverre ze dat helemaal uitsluit. Richard Ashcroft zou ik wel héél blij van worden en is in de buurt tijdens DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.019
Snow Patrol en Richard Ashcroft staan op Bospop, ik weet niet in hoeverre ze dat helemaal uitsluit. Richard Ashcroft zou ik wel héél blij van worden en is in de buurt tijdens DTRH.

Oh ja Bospop helemaal over het hoofd gezien. Daar kan dan wel een streep door ja voor DTRH. Vond het ook niet de meest voor de hand liggende namen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
visdave34 wrote:

Raskolnikov wrote:
Stormzy zou wel echt heel vet zijn. Stormzy en Skepta op een festival, heerlijk.

Slowthai is wat dat betreft ook al een mooie naam die er staat.

En op Roskilde staan in dat genre nog Joey Purp en Jpegmafia, Die zou ik ook hard toejuichen.

En op werchter de Suicideboys, vorig jaar ook op LL.


Volgens mij heb ik best wel een beetje onder een steen gelegen wat dit genre betreft… En aangezien onze smaak normaliter best wel overeenkomt: waar begin ik het beste?

Skepta en Stormzy zijn naar mijn idee de grootste namen in de Britse grime. Geven waanzinnige liveshows. Heel scherp.

Suicideboys ligt wat meer in lijn van acts als Death Grips en Ho99o9. Heftig, hard, overstuurd soms.

Jpegmafia is gewoon een vrij gestoord project. Beetje maf, beetje wisselvallig, maar er zitten hele lekkere dingen tussen. En geschifte songtitels her en der : “I cannot fuckin wait untily Morissey dies”, “Does this ski mask make me look fat”.

Joey Purp zou je kunnen beginnen met Girls, samenwerking met Chance The Rapper.

Geen idee of je het wat vindt hoor, maar ik kan er echt van genieten, van deze acts.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet meer van dit genre op DTRH. Toch een beetje anders dan voor bv LL waar meer de trend gedurfd gevolgd wordt. Ik denk niet dat er veel grime fans zijn/komen op DTRH en nog meer van het genre Skepta/Slowthai zou het programma wel een ander gezicht geven dan voorgaande jaren.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.019
Ik verwacht eerlijk gezegd niet meer van dit genre op DTRH. Toch een beetje anders dan voor bv LL waar meer de trend gedurfd gevolgd wordt. Ik denk niet dat er veel grime fans zijn/komen op DTRH en nog meer van het genre Skepta/Slowthai zou het programma wel een ander gezicht geven dan voorgaande jaren.

Drie of vier hiphopacts op 80 acts in totaal is toch niet dusdanig dat het festival een ander gezicht krijgt? Dat is er ongeveer 1 per dag?

Zoveel stonden er de afgelopen jaren ook telkens overigens.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Stefan wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet meer van dit genre op DTRH. Toch een beetje anders dan voor bv LL waar meer de trend gedurfd gevolgd wordt. Ik denk niet dat er veel grime fans zijn/komen op DTRH en nog meer van het genre Skepta/Slowthai zou het programma wel een ander gezicht geven dan voorgaande jaren.

Drie of vier hiphopacts op 80 acts in totaal is toch niet dusdanig dat het festival een ander gezicht krijgt? Dat is er ongeveer 1 per dag?

Zoveel stonden er de afgelopen jaren ook telkens overigens.

Klopt, ik bedoelde te zeggen niet veel meer. Dus 1 of 2 vast wel maar niet zoveel als je opsomde ;-)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Na het luisteren van het nieuwe album hoop ik dat Ry X aan het programma wordt toegevoegd.
Typische DTRH naam en een ijzersterke opvolger van zijn eveneens ijzersterke debuut. Lekker voor de zondag morgen..
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
66
7
Ik denk inmiddels dat de rest van de line-up in één keer bekend wordt gemaakt, zoals Ide Koffeman aangeeft in het interview met Festileaks.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken