Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Raskolnikov wrote:
Meteen een festileaks meeting op de eerste dag; kun je daarna overal aansluiten indien nodig
1f609.svg


Haha, goed plan. Een groot deel van de FL-redactie zal er ook zijn, begreep ik. Dus genoeg friendly faces om bij aan te haken ja.

Een groot deel? Dat is nog heel voorzichtig verwoord :p
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Zeer mooie namen weer! Moet wel zeggen dat Janelle Monae niet per se gehoeven had (zoals vaker gemeld was The Strokes wel de ultieme droom), maar vind het voor een festival als DTRH wel een mooie boeking. Ronnie Flex vind ik dan wel weer behoorlijk overbodig.

Voorlopige must-sees: Agar Agar, Parquet Courts, Balthazar, Foals. Ezra Collective en Vampire Weekend zijn cool, en Kamasi Washington lijkt me ook zeer mooi om een keer te zien. Thom Yorke doet me vooralsnog niet heel veel eigenlijk (ook niet zo'n Radiohead-fan) maar moet me daar nog wel meer voor inluisteren, vind het wel een toffe boeking.

Zeer blij met mijn kaartje in ieder geval!
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Kesselman wrote:
Wauw!!!
Heel blij dat ik voor dtrh heb gekozen dit jaar.
Veel namen die ik al gezien heb maar ook n paar nieuwe gelukkig.
Mn vriendin gaat haar ogen uitkijken.
Hopen dat grave jones nog steeds zo gaaf is als op LL

Is Grave Jones een lullige typo of een ontzettend goede woordgrap?

foutje :p
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Gister avond besloten dat ik samen met mijn vrouw ook ga.
Must sees: janelle monae, foals, the roots, vampire weekend, Balthazar, Aurora, Lewis Capaldi, Maribou State, Ry X,

Leuk: editors, Thom york, underworld, Robyn, Agar Agar.

En verder moet ik nog best het een en ander luisteren dat ik niet ken. Word een mooi weekend.

 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Must See: Underworld - Thom Yorke - Foals - Vampire Weekend - Balthazar - dEUS - Skepta - Khruangbin - Agar Agar - Donny Benet - Sons
Leuk: De Staat (intussen 12x gezien) - Kamasi Washington - Maribou State - Matt Corby - Parquet Courts - Low - Ry X - Henge

Sowieso nog luisteren: Slowthai - Janelle Monáe - Rosalia

De enige band die ik écht niet hoef te zien is Editors, ik ben groot liefhebber van de band maar dit is nu het derde jaar op rij dat ik een festival bezoek waar ze headlinen (LL, TW Classic). Ik denk dat ik dan op het Vuige Veld ongeplande concertjes ga bezoeken ofzo.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien. .

Ik snap dat dit kan gelden voor sommige festival addicts hier (voor mij niet, ik blijf ze graag zien). Echter voor de "normale" festivalganger is het een prima boeking natuurlijk. Bijvoorbeeld mijn DTRH clubje gaat maar naar 1 festival per jaar en sinds 2015 hebben ze LL veruilt voor DTRH.
Ze hebben de editors dus voor het laatst op een festival gezien op LL 2013....ik denk dat dit soort scenario's voor veel festival bezoekers geldt en voor,veel headliners.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Wow, echt een heerlijk lijst toevoegingen!
Must sees: Underworld, Foals, Balthazar, dEUS, Khruangbin, Maribou State, Parquet Courts, RY X, Agar Agar
Leuk: Editors, SONS, Frank Carter and the rattlesnakes, Low, Matt Corby, Skepta, Rosalia, Vampire Weekend

Ik ga me zeker niet vervelen!
Vorig jaar was mijn eerste jaar DTRH na jaren Lowlands. Het relaxte aan DTRH is dat je niet je hele dag helemaal vol plant aangezien er niet zoveel podia zijn.
Op een Lowlands liep ik de benen onder m'n lijf vandaan om overal bij te zijn (wat in de praktijk natuurlijk nooit lukt). Op DTRH zijn er af en toe momenten dat je even helemaal niets hoeft.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.018
Raskolnikov wrote:
Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien. .

Ik snap dat dit kan gelden voor sommige festival addicts hier (voor mij niet, ik blijf ze graag zien). Echter voor de “normale” festivalganger is het een prima boeking natuurlijk. Bijvoorbeeld mijn DTRH clubje gaat maar naar 1 festival per jaar en sinds 2015 hebben ze LL veruilt voor DTRH.
Ze hebben de editors dus voor het laatst op een festival gezien op LL 2013….ik denk dat dit soort scenario’s voor veel festival bezoekers geldt en voor,veel headliners.

Klopt hoor. Ik vind het ook een prima headliner. Maar ik heb ze inmiddels en te vaak gezien en ik vind hun laatste albums echt tenenkrommend slecht. Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet). Maar dat is allemaal smaak en heel persoonlijk. Denk dat het lekker druk wordt bij hun optreden. Mijn vriendin is er wel dolblij mee. Maar als het even kan ben ik toch elders te vinden dan.

Maar die nummers van The Back Room en An End Has A Start zijn nog steeds fenomenaal.

 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).

Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit 'm in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
707
434
Raskolnikov wrote:
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).

Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.

Mooi, smaken en ervaringen verschillen. Ik heb Editors vorig jaar in Ziggo en Tivoli gezien, dat jaar ervoor op LL en komend jaar op DTRH. Ik kijk er weer naar uit hoor, de lange outro van Papillon met vuurwerk en pyros's. Zin an!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Veel te weinig mensen hebben hier Rolling Blackouts Coastal fever in hun to see lijstje staan.... Maakt me triest!
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Veel te weinig mensen hebben hier Rolling Blackouts Coastal fever in hun to see lijstje staan…. Maakt me triest!

Ik zie ze nu pas tussen de namen staan, leuk bandje, ben erbij. Ik moet me ook nog wat verder verdiepen in de namen die ik niet ken.
Nu blij? :wink:
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik vind hun muziek heel fijn! Maar vorig jaar op lowlands was het zo Statisch en stond iedereen er door heen te ouwehoeren. Ik kwam er toen echt niet in. Vandaar dat ze niet in mijn lijstje staan...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind hun muziek heel fijn! Maar vorig jaar op lowlands was het zo Statisch en stond iedereen er door heen te ouwehoeren. Ik kwam er toen echt niet in. Vandaar dat ze niet in mijn lijstje staan…

Heerlijke band voor overdag. Heel steady showtje maar inderdaad weinig vuurwerk.

Ook ik herhaal het eventjes. Line-up van het jaar.
Ben benieuwd hoe snel dat dadelijk gaat met de tickets nu ik die trein hier op volle vaart door zie denderen.
Vorig jaar was dat 30 april.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Lowlands heeft pas 50 namen bekend gemaakt. Die doen zeker nog mee voor line up van het jaar. Maar na deze tweede worp was een ding zeker. En dat was dat ik hier bij moest zijn!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lowlands heeft pas 50 namen bekend gemaakt. Die doen zeker nog mee voor line up van het jaar. Maar na deze tweede worp was een ding zeker. En dat was dat ik hier bij moest zijn!

DTRH is bijna alles goed voor mijn smaak. Lowlands heeft ook wat missers. Die overigens misschien prima binnen de plaatje passen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Dat zijn geen missers, dat zijn acts die anderen mensen dan jij leuk vinden. Kijk maar hoe druk het straks bij de prodigy is. Ik ben nu al bang voor het aantal clashes bij beide festivals.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ja dat heb ik ook.
ik ben nu enkel nog met de bands van DTRH bezig ,maar ik kijk met angst uit naar het blokkenschema

voor LL wordt dat nog veeel erger.
maar ja, in beide gevallen gewoon een luxeprobleem :)
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Raskolnikov wrote:
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).

Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.

Maar je doet toch niet altijd je ogen dicht als een act een visuele aantrekkelijke show heeft die een combinatie vormt met de muziek? Lijkt me tegenwoordig juist een onderdeel van de concert en festival beleving. Een audiovisuele beleving zeg maar....
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:

Raskolnikov wrote:
Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).


Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.

Maar je doet toch niet altijd je ogen dicht als een act een visuele aantrekkelijke show heeft die een combinatie vormt met de muziek? Lijkt me tegenwoordig juist een onderdeel van de concert en festival beleving. Een audiovisuele beleving zeg maar….

Ik heb niet altijd mijn ogen dicht, en audiovisueel is inderdaad een andere beleving. Ik vind de vlammenwerpers bij 'Sugar' niet meer dan terecht. Dat is een van hun betere nummers, en het ondersteund echt de feel van het nummer. Maar die confettislierten bij 'Cold' voelen mij te geforceerd aan. Ik vind het al een slap nummer en ik vind het er niet bij passen, vandaar mijn opmerking. Ook begin ik me steeds meer te irriteren aan de houding van de zanger, het wordt mij te over the top.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken