Loop je hiermee niet ontzettend op de zaken vooruit? Of anders gezegd: is dit je persoonlijke verwachting? Want ik heb een totaal andere namelijk:
Vanaf het moment dat vaccins en medicatie in de samenleving geïntroduceerd worden (ik dacht huidige verwachting: UK in december, EU in januari), kun je volgens mij aan je afschaaltraject beginnen. Wanneer de hoogste behoeftigen straks gevaccineerd zijn (kwetsbare mensen, mensen met vitale beroepen en mensen boven een bepaalde leeftijd) is de grootste reden van alle maatregelen, namelijk het beschermen van de zwakken en het ontlasten van de zorg, aanzienlijk minder dringend. Daarna geldt: met de tijd worden er meer en meer mensen gevaccineerd. Dat ten tijde van het festivalseizoen wellicht nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd om groepsimmuniteit te bereiken, is volgens mij totaal geen reden om een streep door grote evenementen te zetten. Het grootste gevaar is aanzienlijk afgenomen; verspreiding neemt in rap tempo af, en degenen die het toch oplopen EN er ziek van worden kunnen uitstekend behandeld worden omdat EN de medicatie er is, EN de capaciteit in de zorg er is.
Ik ben zeer optimistisch, en ik geloof er echt in dat het komend festivalseizoen doorgaat. Misschien met een beperkte capaciteit of andere aanvullende maatregelen bij Paaspop in april, en wellicht ook met bepaalde kleinere maatregelen bij BKS en Pinkpop, maar uiteindelijk denk ik dat een Lowlands nagenoeg als vanouds zal doorgaan.
Dit is alleen maar mijn gedachte hoor, niks is gestoeld op kennis van zaken. Maar ik wilde graag even een positief tegengeluid geven!