clash of acts 2017

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
mattman wrote:
Bianca wrote:
Laatst Radiohead live op tv gezien. Was er niet van onder de indruk. Stem gaat dan ook naar Muse.


Ja, want laat ons vooral afgaan op 1 concert die je eens op TV zag.

Op basis waarvan stemmen we? De muziek toch?


Ja laten we eens lekker negatief reageren op hoe iemand zijn stem keuze bepaald!

Iedereen heeft z’n eigen redenen waarom hij/zij een punt geeft aan diegene.

Had ook niks kunnen neerzetten en gewoon m’n stem kunnen uitbrengen.

Tuurlijk stem ik voor muziek en dat is in dit geval Muse.

Kom niet aan radiohead en hun adepts
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gelukkig is het maar een spelletje mensen ;). Niemand hoeft hier natuurlijk zijn stem en mening te verantwoorden, maar dat staat een leuke discussie over muziek niet in de weg. Ik zelf snap waarom je eerder op muse zou stemmen, ondanks dat mijn stem ook naar radiohead ging. Radiohead maakt ontoegankelijke muziek, muse ligt gemakkelijker in het gehoor en heeft een strakke live show.

Het maakt de wedstrijd in ieder geval lekker spannend. Elke stem kan bepalend zijn, dus stem nog als je dat niet hebt gedaan!

Ps. De mensen die pink floyd geneuzel vinden snap ik dan weer niet :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Muse 11 – 11 Radiohead

Ben geen groot Radiohead-fan, maar Radiohead maakt toch wel een stuk boeiendere muziek dan Muse. Aan de andere kant heb ik wel megaveel naar Muse geluisterd vroeger, vooral OoS vind ik altijd nog een prima album, Showbiz en Absolution ook wel. En het is idd een sterke live-band. Maar toch ga ik voor Radiohead, ook omdat het dan nu gelijk staat ;)

Foo Fighters 8 – Pink Floyd 12

Pink Floyd natuurlijk
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Muse 11 – 12 Radiohead
Muse maakt al jaren geen relevante muziek meer

Foo Fighters 9 – Pink Floyd 12
Pink Floyd helaas nog nooit de aandacht gegeven die ze verdienen
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Muse 11 – 13 Radiohead

Foo Fighters 9 – Pink Floyd 13

Radiohead omdat ze ook met recentste werk blijven boeien, meer dan Muse.

Pink Floyd op nostalgische gronden. Daarbij komt dat ik weinig bands zo oninteressant vind als Foo Fighters. Kan ik helemaal niets mee.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De stemmen zijn geteld en de bussen zijn gesloten. De finalisten zijn bekend. Radiohead heeft met een miniem verschil Muse verslagen, terwijl Pink Floyd het nog maar net kon winnen van Foo Fighters. Ik zal hieronder uitleggen wat de bedoeling is.

Omdat het leuk is om het volledige podium vol te krijgen hebben we een trootsfinale. Ik noem die echter de strijd om de felbegeerde 3de plek. In deze strijd nemen Foo Fighters het op tegen Muse. De strijd begint met mijn volgende post hier en loopt tot en met maandag 17 juli 19:00.

De finale, de ultieme battle, tussen Radiohead en Pink Floyd begint vrijdagavond. Die loopt tot woensdag 19 juli 19:00. Over precies een week is dus het hele podium bekend!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Foo Fighters 1 - Muse 0

Fijn dat zowel Pink Floyd als Radiohead in de finale zitten, het zal nipt worden denk ik.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De strijd op de felbegeerde 3de plaats gaat tussen Muse en Foo Fighters.

Muse

Muse is een Britse rockband uit Teignmouth die in 1994 is opgericht. De band bestaat uit zanger, gitarist en pianist Matthew Bellamy, drummer Dominic Howard en bassist Christopher Wolstenholme.
De muziek van Muse wordt beschreven als alternatieve rock, progressieve rock of spacerock, en is een mix van (hard)rock met klassieke invloeden die in later werk soms is aangevuld met elektronische muziek. Een ander kenmerk is het bombastische en pretentieuze in de muziek, dat ook terugkomt in de optredens van de band. Bellamy gebruikt vaak zijn falsetstem en schrijft over onderwerpen zoals liefde, complottheorieën, het buitenaardse en politieke kwesties.

Bekende albums: Black Holes and Revelations 2006, Origin of Symmetry 2001, Drones 2015
Bekende nummers: Bliss, Time is Running Out, Knights of Cydonia, Uprising & Psycho.
+ nog veel ander werk

Foo Fighters
De Foo Fighters werden gevormd nadat Nirvana uiteenviel door het overlijden van Kurt Cobain. Dave Grohl bracht in 1995 onder de naam Foo fighters een gelijknamig album uit, een verzameling nummers die hij bijeen schreef in zijn Nirvana-periode. Dave speelde alle bas-, gitaar- en drumpartijen zelf in voor wat hij aanvankelijk als een demo beschouwde. Hij gebruikte de naam 'Foo Fighters' en niet zijn eigen naam, omdat hij niet wilde liften op de aandacht rond de dood van Kurt Cobain. Grohl had zelf verwacht dat hij de naam later wel weer zou veranderen. Naar eigen zeggen vindt hij het "the dumbest band name ever". Foo Fighters was een veel gebruikte term voor ufo's in de Tweede Wereldoorlog. Pas later formeerde hij een band: bassist Nate Mendel, drummer William Goldsmith (beiden ex-Sunny Day Real Estate) en gitarist Pat Smear (ex-Germ, die Nirvana van een versterkend gitaargeluid voorzag tijdens de In Utero-tournee) gaven de Foo Fighters een gezicht.

Bekende albums: The colour and the shape 1997, One By One 2002, Wasting Light 2011.
Bekende nummers: Learn to Fly, The Pretender, Walk, Run & Everlong.

De Strijd om de felbegeerde 3de plek:

Muse - Foo Fighters
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
@shotvgn en @boss Jullie zijn af! Het was nog niet geopend ;)

Maar vooruit, voor deze ene keer.

Mijn eigen stem gaat naar Foo Fighters. Goede band en ik heb nog steeds, net als in de vorige rondes, niks met muse.

Foo Fighters 2 - Muse 1
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Foo Fighters 3 – Muse 1

Laatste concert FF in de Ziggo staat in mijn top 3 van beste concerten ooit
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Top dat mijn twee voorkeuren uiteindelijk de finale hebben gehaald!

De troostfinale is voor mij geen hele moeilijke keuze. Ik vind Foo Fighters best een toffe band, maar wel een beetje een one trick pony. Muse probeert zich - niet altijd succesvol overigens - toch elke keer weer een klein beetje opnieuw uit te vinden. Daarbij vind ik de tofste nummers, al zijn ze alweer van wat jaren geleden, gewoon beter dan die van Dave en consorten.

Foo Fighters 3 – Muse 2
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik ben niet de grootste fan van beide bands, maar ze hebben natuurlijk allebei hun sterke punten (met de sterke liveshows als opvallendste gemene deler). Mijn stem gaat toch uit naar Foo Fighters. De recente output van Muse is gewoon veel slechter dan dat van Foo Fighters en draken als Follow Me, Psycho, Panic Station, Survival, dat Eurasia ding en Dig Down hebben Grohl en de mannen nog niet durven uitbrengen. En Dave is gewoon een sympathieke peer.

Foo Fighters 4 - Muse 2
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
62
64
Foo Fighters vind ik helemaal niet spannend, doet me gewoon niets. Makkelijke keuze dus. Muse!

Foo Fighters 4 – Muse 3
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Foo Fighters 4 - Muse 6

Foo Fighters vind ik qua repertoire totaal niet interessant, allemaal inwisselbare nummers zonder lekker randje. Al vind ik ze verder wel sympathiek hoor.

Muse vind ik wisselvallig, maar ze hebben echt geniale dingen opgeleverd. Plus live vind ik hen fantastisch.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken