clash of acts 2017

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Foo Fighters 5 – Muse 6

Er is natuurlijk maar 1 band die dit kan winnen, namelijk de Foo Fighters. Muse vind ik zeer vette muziek en wil ze ook zeer zeker een keer nog live zien, maar de Foo Fighters zijn mijn favoriete band en ik kan niet anders dan op hun stemmen hier. Jammer dat ze de finale niet hebben bereikt.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Foo Fighters 5 – Muse 6

Er is natuurlijk maar 1 band die dit kan winnen, namelijk de Foo Fighters. Muse vind ik zeer vette muziek en wil ze ook zeer zeker een keer nog live zien, maar de Foo Fighters zijn mijn favoriete band en ik kan niet anders dan op hun stemmen hier. Jammer dat ze de finale niet hebben bereikt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De Grande Finale! Pink Floyd vs Radiohead.

Pink Floyd

Pink Floyd was een Engelse rockband die internationale erkenning kreeg voor zijn progressieve psychedelische rockmuziek. De groep evolueerde tot pioniers van de progressieve rock en symfonische muziek. Pink Floyd is bekend door zijn filosofische songteksten, klassieke rockcomposities, experimenten met geluid, grafisch en artistiek vernieuwende hoesontwerpen en niet in de laatste plaats door vele spectaculaire live-concerten.

Als een van de meest succesvolle en invloedrijke bands in de rockmuziek verkocht Pink Floyd wereldwijd meer dan 300 miljoen albums.[1] Syd Barrett, Roger Waters en het latere bandlid David Gilmour kenden elkaar van school in Cambridge, terwijl de overige leden Mason en Wright samen met Roger Waters architectuur studeerden aan het Polytechnic in Regent Street in Londen.

Pink Floyd had in de late jaren 60 aanvankelijk bescheiden succes als een psychedelische band die destijds nog geleid werd door Syd Barrett. Barretts toenemende onbetrouwbaarheid en zijn moeizame gedrag dwongen de overige bandleden om een nieuwe gitarist en leadzanger toe te voegen. Dat werd David Gilmour, die Syd Barrett later helemaal zou vervangen. Na het vertrek van Barrett werd zanger en basgitarist Roger Waters langzaamaan bandleider en de belangrijkste songwriter. Dit leidde tot enkele wereldwijd bekende albums zoals The Dark Side of the Moon (1973), Wish You Were Here (1975), Animals (1977) en The Wall (1979).

Bekende Albums: zie tekst hier pal boven.
Bekende nummers: Wish You Were Here, Another brick in the Wall Pt. 2, Echoes, Money & Comfortably Numb

En nog veel meer!

Radiohead

Radiohead is een Engelse alternatieve rockband uit Oxfordshire. De band bestaat uit Thom Yorke (zang, slaggitaar, piano, elektrische instrumenten, percussie), Jonny Greenwood (leadgitaar, andere instrumenten), Ed O'Brien (gitaar, achtergrondzang), Colin Greenwood (basgitaar, synthesizers) en Phil Selway (drums en percussie). Radiohead heeft meer dan 25 miljoen platen verkocht.

Radiohead begon eind jaren 80 onder de naam On A Friday, maar noemde zich al snel naar een nummer van de Talking Heads (Shindig). Dit gebeurde onder druk van de platenmaatschappij die 'On A Friday' niet flitsend genoeg vond en Radiohead als naam met enige argwaan toeliet, onder het motto: alles beter dan 'On A Friday'. Radiohead bracht haar eerste single, Creep, uit in 1992, en het debuutalbum Pablo Honey in 1993. Hoewel aanvankelijk weinig succesvol, werd Creep een jaar later wereldwijd een grote hit. Later werd het door de band zelf verguisd.

In de jaren 90 werkt de band zich op tot een van de succesvolste rockacts ter wereld, met als hoogtepunten de albums The Bends in 1995, waarvan zeven singles verschijnen, en het vaak tot meesterwerk bestempelde OK Computer in 1997. De kenmerkende gitaarklanken van de band en Yorkes falsettozang werden door recensenten en fans warm ontvangen. De band scoort verschillende hits met Street Spirit (Fade Out) en Fake Plastic Trees van The Bends, en met Paranoid Android, Karma Police en in mindere mate met No Surprises van OK Computer. Het album OK Computer wordt vaak gezien als een hoogtepunt en een typering van de jaren 90.

Bekende albums: Ok Computer 1997, In Rainbows 2007, A Moon Shaped Pool 2016
Bekende Nummers, Creep, Paranoid Android, Fake Plastic Trees, My Iron Lung & Burn the Witch

En nog veel meer!

Laat de grote finale beginnen. Ondanks dat ik iets later ben dan gepland, blijft de eindtijd woensdag om 19:00!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nog een mooi detail aan de finale. Beide bands waren geen groepshoofden en dus underdogs. Als @mattman niet op Radiohead had gestemd of ik niet op Pink Floyd dan had deze finale er heel anders uit gezien. Brengt mij op het volgende punt, volgende editie meer mensen een nominatie sturen! Dat maakt de competitie alleen maar leuker.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Het is een finale in het alternatieve genre. De pioniers vs de band die het naar een hoger niveau heeft getild. Wat in het voordeel van beide bands spreekt is dat de muziek tot in perfectie wordt uitgevoerd. Mijn stem gaat naar Pink Floyd. De composities van die band vind ik wat mooier. Waar Radiohead mij met een live optreden helemaal kunnen laten wegdromen, kan Pink Floyd dat met elke plaat. Albums als Dark Side of the Moon, Animals, Wish You Were Here staan bij mij op een voetstuk. De andere albums, zoals the Endless river of het debuut The Piper at the Gates Dawn draai ik ook regelmatig met veel plezier.

Pink Floyd 1 - Radiohead 0
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Pink Floyd 2 - Radiohead 1

Twee geweldige bands, maar Pink Floyd grijpt me toch iets minder. Radiohead ftw! ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Werkelijk een zeer moeilijke keuze. Ik heb me nog niet echt kunnen toespitsen op Pink Floyd al ken ik natuurlijk The Wall, Animals en TDSOTM. Die laatste vind ik trouwens rond uit briljant. Zeker als je ziet in wat voor tijd het werd uitgebracht. Maar Radiohead neemt voor mij de bovenhand en hebben voor mijn (waarschijnlijk beperkte) weten een meer consistente discografie dan de pioniers. OK Computer, In Rainbows, Kid A maar ook The Bends en Hail To The Thief zijn stuk voor stuk zeer sterke albums en dan vergeet ik nog hun meest recente A Moon Shaped Pool die volgens mij tot hun betere werk zal behoren in de long-term. Moest het kunnen zou ik graag Pink Floyd nog eens hebben gezien maarja, moeilijk en kan qua live performance moeilijk vergelijken. Radiohead wel al 2x mogen meemaken en die waren beide memorabel.

Pink Floyd 3 - Radiohead 2
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Wat een prachtige finale. Als ik van alle deelnemers van tevoren mijn twee favorieten had mogen uitkiezen, waren het waarschijnlijk deze twee geworden. Beide creatief, innovatief, extreem muzikaal en enorm invloedrijk. Pink Floyd helaas nooit in volledige bezetting gezien, maar Roger Waters was ook waanzinnig. Het verschil maakt echter dat ik op het debuut na echt álles goed vind wat Radiohead heeft gemaakt en ook releases in 'mijn tijd' heb meegemaakt. Tel daar een aantal fenomenale (nu zijn mijn superlatieven op) shows bij op en de keuze is gemaakt:

Pink Floyd 3 – Radiohead 3
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Pink Floyd 3 – Radiohead 6

Eigenlijk persoonlijk voor mij een hele simpele keuze. Pink Floyd ken ik niet goed genoeg(wil er wel eens wat meer van gaan luisteren) en wat ik van Pink Floyd ken grijpt me gewoon minder dan dat Radiohead doet. Radiohead is een fenomenale band. Dit jaar op Werchter waren ze geweldig en dat zorgt er alleen maar voor dat mijn stem naar Radiohead uitgaat hier.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De strijd om de 3de plek is beëindigd in het voordeel van Muse. Die stoten hiermee Foo Fighters net van het podium af.

In de finale staat Pink Floyd nu schrikbarend onder Radiohead. Over 2 dagen is de strijd gestreden mensen dus doe er nog wat aan!

PS, op Radiohead stemmen mag ook, als je maar stemt ;)
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
62
64
PS, op Radiohead stemmen mag ook, als je maar stemt
1f609.svg

Gelukkig maar :p

Bij deze dus:

Pink Floyd 3- Radiohead 8
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De finale duurt morgen tot 23:00! Daarvoor heb ik geen tijd en hopelijk komen er dan nog wat meer stemmen!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Pink Floyd 4 - Radiohead 8

Beetje spanning terugbrengen

Ik ken Radiohead wat beter, maar heb niet echt een voorkeur hier.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
In tegenstelling tot Visdave vind ik dit echt een butfinale maar goed over smaak valt niet te twisten.

Allebei niet in mijn luister toptien maar Radiohead heeft mijn voorkeur door Creep, PA en Karma dus

Pink Floyd 4 – Radiohead 9
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Ik kan hier niks mee.
Beide niet mijn muziek :(

Maar ik heb alle rondes gestemd dus bij deze

Pink Floyd 5 – Radiohead 9
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken