Camping ervaringen

Sophie

Nieuw lid
12 dec 2014
2
0
He iedereen,
Ik ga met een vriendin voor het eerst naar Werchter en wij vroegen ons af wat jullie ervaringen zijn met de verschillende campings. Wat raad je aan en wat juist niet en waarom? Alvast bedankt voor alle tips!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Alles is er goed geregeld. Je kan kiezen uit de grote camping van werchter The Hive dan kun je al een dagje eerder gaan. Deze was vorig jaar al vroeg op de eerste dag van Werchter vol. Anders kampeer je op een kleine camping. Maar daar zijn ook gewoon de douche's, Wc's en wasbakken aanwezig. Zorg wel dat je de routebeschrijving goed volgt als je naar een specifieke camping wil. Veel camping zijn vaak alleen maar toegankelijk als je van een bepaalde richting naar Werchter rijd. Vorig jaar reden wij gewoon naar werchter en toen dachten we, Camping A vinden we wel. Maar dat was geen pleziertje en het is ook niet gelukt :(.

Ik weet niet of je ooit bij pinkpop op de camping hebt gelegen. Het is ongeveer hetzelfde alleen is het bij Pinkpop iets duidelijker. En je hebt bij Werchter buiten The Hive veel kleine campings waar ook zeker niks mis mee is.
Ik raad jullie aan om gewoon te gaan ontbijten in Werchter het dorpje waar je doorheen loopt als je naar het festival gaat. Daar kun je namelijk gemakkelijk een lekker vers broodje kopen in plaats van dat je weer iets duur/vettigs eet op de camping of weer een krentenbol moet wegwerken.

Hoop dat je nu genoeg weet, en anders vraag maar raak! :)
 

Kamil

Nieuw lid
16 dec 2014
2
0
In 2012 sliepen wij op camping A1 (de dichtstbijzijnde) zonder XL-ticket. Daar was toen nog gewoon plek op donderdagmiddag (veel eerder dan 2 uur 's middags zullen we er niet geweest zijn vanwege een helse reis met het openbaar vervoer. Er was een centraal punt waar alle douches, wc's en kraampjes stonden. Op deze camping hebben we van niemand last gehad, 's nachts gezellige mensen en er was nog een kleine afterparty in het centrale gebouwtje (?).

In 2013 gingen we voor camping A3, die was al een stukje groter dan A1. We hadden een prachtige plek aan de bosrand helemaal achteraan bemachtigd waar we met een flinke groep mooi in een cirkel konden staan. Deze camping voelde wel iets groter aan dan A1, maar was in principe gewoon hetzelfde. Wel 5 minuutjes verder lopen, maar toen kwam je nog langs alle kraampjes langs de weg. We hadden in 2013 een XL ticket, dus waren we woensdagmiddag al op tijd bij de camping. Tot onze grote verbazing leidde de rij naar de ingang door enorme modderpoel, de rij was onoverzichtelijk, iedereens bagage zakte weg in de modder en het duurde een eeuwigheid. En dat terwijl ze mensen die van de andere kant van de weg af kwamen gewoon zo in de rij lieten invoegen! Ontzettend slecht geregeld als je het mij vraagt.

In 2014 hebben we geslapen op The Hive, waar het ons gelukt was om op precies dezelfde plek te gaan staan als het jaar ervoor, op het toenmalige A3-terrein. The Hive ging eerder open dan gepland (14u ipv 16u), en we waren dit keer ook goed op tijd aanwezig, om trauma's in modderpoelen te voorkomen. Eenmaal binnen bleek het pas hoe mega de camping was. The Hive is opgedeeld in 4 gedeeltes, met in elk gedeelte een blok douches, wc's en andere voorzieningen.

Behalve het binnen komen vond ik alles aan The Hive slechter dan de jaren ervoor (A1 en A3):
-De feesttent die bij de ingang staat, draaide alleen maar baggermuziek, dus ik ben er geen moment binnen geweest.
-De feesttent was elke nacht al stil als wij terug waren op het campingterrein, dus geen optie voor een afterparty (dus zelf georganiseerd)
-Het voelt mega mega groot aan, waardoor ik vond dat er minder sfeer hing.
-Ik heb het woord "gestapo-bewaking" hier op het forum al horen vallen. Daar heb ik ook ervaringen mee: 's middags tijdens de acts wilden we even snel naar ons tentenkamp om wat jassen te pakken tegen de regen. Op het moment dat we terug willen lopen om op tijd te komen voor Franz Ferdinand worden we tegen gehouden door een paar dom uitziende mannen in zwarte jassen met een stoer V'tje er op. Of we even onze "enorme puinhoop" op wilden ruimen. Dus wij netjes uitleggen dat onze groep altijd zoveel mogelijk rotzooi op probeert te ruimen, dus dat dat maandagochtend zeker wel goed zou komen. Daar werd meteen bot en agressief op gereageerd dat we alles direct in zakken moesten doen en onmiddellijk naar het centrale verzamelpunt moesten brengen. Anders zouden we van de camping af gestuurd worden. We hebben nog geprobeerd te discussiëren, maar er was niks tegen die gasten in te brengen. Eentje stond zelfs tijden het gesprek tussen onze tenten in te pissen, terwijl het hek 10 meter verder op was!! Ik uren chagrijnig, een act half gemist, en zooi van andere mensen lopen opruimen, alleen maar omdat we eventjes ons hoofd lieten zien op de camping.

Op maandagochtend werd er al vroeg (vanaf half 10 denk ik?) met megafoons rondgelopen om iedereen wakker te schreeuwen en te zorgen dat iedereen om 12 uur weg was. Wij waren die koppige lui beu, dus we hebben opgeruimd, en hebben toen nog lekker voor hun neus wat biertjes zitten drinken en zijn om 11:59 pas vertrokken. Even ter vergelijking: op zowel A1 als A3 maakte het niemand uit hoe laat je weg was, we zijn een jaar zelfs tot 15.00 uur gebleven, en we waren niemand tot last.

Zoals je waarschijnlijk wel aan dit verhaal kan aflezen, ben ik niet van plan om nog naar The Hive te gaan ;)
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Toevallig iemand ervaring in slapen in RockVillage ?
Heb me dit jaar met 3 kameraden zo'n Festihut gereserveerd. Behoorlijk prijzig, maar ik zie het niet meer zitten om in een tent te kruipen. En een jaartje zonder Werchter ... Ik dacht het ni ...

Affiche is me op dit moment een redelijke meevaller. Al hoop ik echt wel op Faith No More.
En vooral dat Lenny, RHCP, en Stromae-toestanden ver weg blijven ...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Camping A3, tegenwoordig THE Hive, wordt steeds commerciëler, groter en strenger. Zit toch ieder jaar vol, dus blijkbaar vinden velen dat leuk.

Een vriend van mij zweert op A7. Bijna in Haacht, dus een eindje lopen. Maar dat is ook wel weer gezellig. En hij blijft de hele dag op het festivalterrein.

Wij zitten sinds een paar jaar op A1. Stuk relaxter dan THE Hyve.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik lees een aantal slechte ervaringen over The Hive, maar zo heb ik dat niet ervaren.

In 2013 zaten wij op Camping A4 en in 2014 op The Hive. Voordelen van The Hive t.o.v. De oude Camping A4:
- wel douches
- veel meer kraampjes voor eten en drinken
- wastafels binnen in een tent, waardoor er geen enorme modderpoel ontstaat.

Wij kwamen donderdagochtend rond 8 uur aan, het moment dat de camping open ging. Mooi rustige plek achteraan de camping bemachtigd. Geen last gehad van strenge security o.i.d. Minpuntje was de grote afterparty tent waar de muziek stipt 02.00 uur werd gestopt, middenin Killing in The name of... Dat werd niet gewaardeerd door het publiek. Zeker de zaterdagnacht niet, toen de hele tent vol stond met feestende Nederlanders, die de winst van het NL Elftal aan het vieren waren. En zondag deden ze precies hetzelfde.

Conclusie, ondanks dat THE Hive nog wat verbeterpunten heeft vind ik het wel een aanrader. Dit jaar voor het eerst een XL Ticket gekocht. Ben benieuwd hoe het op de woensdagavond is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
A1 heeft in ieder ook douches. Maar douchen doen wij pas 's maandags als we weer thuis zijn.
 

prodigy

Nieuw lid
12 feb 2015
1
0
Mijn mening over de festival A1 camping op werchter: beschamend!!! Enkel en alleen smerige dixies toilet papier moet je zelf meenemen, of betalen voor een gewone wc, douche kan je voor 4€ alleen douche houdt in koude druppels proberen te vangen. Camping is een grote vuilnisbelt. Geen vuilnisbak te bekennen. Ontbijt ed verkopen ze niet op de camping. SFEER LOOS. jammer
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Klopt niet wat je zegt hoor. Toiletpapier hoef je niet mee te nemen naar de betaalde wc, waar je op een pot plaats kan nemen. Keren dat ik er ben geweest waren die schoon. Ontbijt verkopen ze wel op de camping (the doghouse) en net buiten de camping staan voldoende andere eettentjes. Vuilniszakken worden vol op uitgedeeld, maar niet iedereen maakt daar gebruik van (wijzelf ook niet btw),
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Klopt niet wat je zegt hoor. Toiletpapier hoef je niet mee te nemen naar de betaalde wc, waar je op een pot plaats kan nemen. Keren dat ik er ben geweest waren die schoon. Ontbijt verkopen ze wel op de camping (the doghouse) en net buiten de camping staan voldoende andere eettentjes. Vuilniszakken worden vol op uitgedeeld, maar niet iedereen maakt daar gebruik van (wijzelf ook niet btw),

Waarom zou je in goedsnaam geen gebruik maken van die vuilniszakken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Gaba

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
Klopt niet wat je zegt hoor. Toiletpapier hoef je niet mee te nemen naar de betaalde wc, waar je op een pot plaats kan nemen. Keren dat ik er ben geweest waren die schoon. Ontbijt verkopen ze wel op de camping (the doghouse) en net buiten de camping staan voldoende andere eettentjes. Vuilniszakken worden vol op uitgedeeld, maar niet iedereen maakt daar gebruik van (wijzelf ook niet btw),

Waarom zou je in goedsnaam geen gebruik maken van die vuilniszakken?

Omdat je die dingen perfect als poncho kan gebruiken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Niet elke camping had douches vroeger. Wij moesten bijvoorbeeld vanaf A4 of A2 altijd naar A3 als we wilden douchen. Niet dat iemand dat deed, kop onder de kraan en gaan. Douchen doe je thuis.

Maargoed, vorig jaar op the hive toch wel gedoucht omdat het veel beter en slimmer geregeld was.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Niet elke camping had douches vroeger. Wij moesten bijvoorbeeld vanaf A4 of A2 altijd naar A3 als we wilden douchen. Niet dat iemand dat deed, kop onder de kraan en gaan. Douchen doe je thuis.

Zo mag ik het horen. In 5 jaar Werchter heb ik nog nooit zo'n douche van binnen gezien.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Omdat je die dingen perfect als poncho kan gebruiken.

Haha dat dacht ik ook, maar na 3 vuilniszakken was het een stukje hardlopen naar de tent na Black Keys. Compleet verzopen, totale afrader.

Ik moet zeggen dat de Rock Werchter camping niet verschikkelijk is ofzo. Op die paden staan overal vuilniszakken, ze delen ze aan het begin aan iedereen uit en de dixies worden gewoon iedere dag schoongemaakt, iets wat je niet op ieder festival ziet. Ik vind eerder dat ze te ver gaan met die campingpitjes en partytenten, dat haalt de sfeer drie keer zo hard weg. Vorig jaar hebben we ze toch meegekregen, maar wat een bullshit is dat.

Edit: en inderdaad, douchen op een festival?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Tja, ach. Nu kocht je een nummer. Ja ging weer bij je tent zitten. Keek af en toe om totdat je nummer aan de beurt was. Maar zodra ik langer dan 5 min in een rij moet wachten op iets wat helemaal niet noodzakelijk is, ga ik het niet eens proberen
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha ja ik bedoelde ook juist dat douchen op RW geen noodzaak is. dEUS, De La Soul, Flatbush Zombies, Tom McRae en Alaska Gold Rush trouwens voor Les Ardentes. Ik denk dat we dEUS als sub/coheadliner nu wel af kunnen schrijven voor Rock Werchter, aangezien die Les Ardentes gaan headlinen.

Edit: hola, verkeerde topic, dit was al vermeld in het geruchtentopic.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Wat betreft het douchen, ik heb vorig jaar maar één keer gedouched (ja, douchen doe je thuis, maar soms moet het toch echt), en als je vroeg genoeg gaat, hoef je niet lang te wachten. In mijn groep vaak genoeg gezien dat ze een nummertje kopen, een uur of anderhalf moeten wachten, en dan net te laat komen als hun nummer al voorbij is.

Ik hoop wel dat ze dit jaar wat betere muziek draaien in die tent op The Hive. Ik had het op die woensdag al gauw gezien, wat een slechte dj was daar aan het draaien zeg!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken