Bruce Springsteen

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Die man is onvermoeibaar. Zie hem over een paar jaar nog wel een tour doen (laatste?) maar volgens jaar alweer Europa? Zou mooi zijn, maar lijkt me sterk.
Ik verwacht begin volgend jaar nog een leg door Australië Nieuw Zeeland. Da zou hij in juni weer even door Europa kunnen om dan september oktober af te sluiten in Amerika..... Past prima al is het niet helemaal gebruikelijk maar het is ook wel weer zijn eerste tour sinds jaren....
 

jpvdw

Playlistbediener
3 jun 2022
11
5
mwua nijmegen? Zal toch geen slimme zet zijn als je kijkt naar de kaartverkoop van afgelopen jaar. Volgens mij kunnen zowel de arena als landgraaf meer toeschouwers kwijt. Tenzij het natuurlijk 3 shows ofzo worden
Tenzij je ook de Duitse markt wil bedienen met 1 show, maar dan zit je in Landgraaf net zo goed ...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.005
6.053
oh...

om eerlijk te zijn, mocht er een Golden Circle ticket voor Landgraaf onverhoopt beschikbaar komen (niet de Premium Package) dan weet ik wel iemand die met mij dat vak in wil... in het kader 'durf te vragen'
en bij deze roep ik @Landgraver uit tot de held van de dag!

om met toepasselijke woorden te spreken, je bent een baas!
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
74
41
Hoe groot is de kans dat er überhaupt een support act komt in landgraaf? Je zou toch wel duidelijkheid verwachten als het concert over 2,5 week is?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.005
6.053
Hoe groot is de kans dat er überhaupt een support act komt in landgraaf? Je zou toch wel duidelijkheid verwachten als het concert over 2,5 week is?
volgens mij is dat inmiddels zo'n grote verrassing dat zelfs Mojo het nog niet weet 😂
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.568
569
Hoe groot is de kans dat er überhaupt een support act komt in landgraaf? Je zou toch wel duidelijkheid verwachten als het concert over 2,5 week is?
Ik heb ook zo'n gevoel dat we binnekort mededeling krijgen dat er geen voorprogramma zal zijn. Wel zonde, ook voor logistiek, dan smeert het verkeer zich op de heenweg meer uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.005
6.053
Luxeproduct dat GC hè 😅
nou, als je kijkt hoeveel mensen er achter je staan en hoe dicht The E Street Band bij je staat...
dat is toch een verschil,

van dit:
181807-bruce-springsteen.jpg


of dit:
th



:oops:
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Ik weet niet goed waar ik dit kan plaatsen dan maar even hier:

ArenA klaar voor een onvergetelijke popzomer: ’Alle puzzelstukjes vallen in elkaar’​

Door GIJSBERT TERMAAT
Updated 1 min geleden2 min geleden in BINNENLAND


AMSTERDAM - De voetbalsupporters zijn het afgelopen jaar zeker niet verwend in de Johan Cruijff ArenA. Het spel van de (voormalige) godenzonen was vaak niet om aan te zien en de resultaten waren bedroevend. Hoe anders zal het de muziekliefhebbers vergaan deze zomer, want de concertagenda in de ’poptempel’ belooft met optredens van Bruce Springsteen, Harry Styles, The Weeknd, Coldplay en Beyoncé een onvergetelijke te worden...

Het eindsignaal van Bas Nijhuis voor de wedstrijd Ajax tegen FC Utrecht betekende niet alleen het laatste optreden van de mannen van John Heitinga in het eigen stadion, maar was ook het startsein voor een haast militaire operatie om de voetbaltempel om te bouwen voor optredens van een ongekende reeks topacts, waarvoor de Johan Cruijff ArenA zal volstromen. En dat wordt eindelijk weer eens ouderwets genieten voor het publiek, dat op voetbalgebied een dramatisch seizoen heeft gekend.

Het is een logistiek wonder dat dezer dagen wordt uitgevoerd in het multifunctionele stadion in Zuidoost. Behalve de tribunes doet niets meer denken aan dat hier werd gevoetbald. Van de prachtige groene grasmat is niets meer te zien, omdat die helemaal bedekt is met 1325 grote platen van aluminium, waarop duizenden popliefhebbers zich straks kunnen vergapen aan hun muzikale helden die de komende zomer Amsterdam bezoeken. Te beginnen met de levende Amerikaanse muzieklegende Bruce Springsteen, die met zijn The E Street Band twee concerten komt geven.

’Trots en blij’​

„We zijn vreselijk trots en blij dat hij hier komt tijdens zijn Europese tour”, zegt projectmanager Niels Peeters van Mojo Concerts, dat een fine fleur van superacts wist te interesseren en contracteren om naar de hoofdstad te komen. „Maar dat je zo’n kalender bij elkaar weet te brengen, is echt uniek te noemen. Het is een puzzel waarvan de stukjes soms net in elkaar moeten vallen en gelukkig is dat nu het geval. Je bent in alles natuurlijk afhankelijk van de agenda van artiesten en hoe ze hun tour inrichten. De planning van zo’n zomer wordt vaak al twee jaar van tevoren gemaakt. Dus echt veel invloed heb je daarop ook weer niet.”

De Amerikaanse levende muzieklegende Bruce Springsteen komt met zijn The E Street Band twee concerten geven.
Een groot geluk daarbij is dat artiesten graag naar Nederland komen. „En dan willen ze hoe dan ook in Amsterdam spelen. Met topacts kom je dan al snel in ons stadion terecht. In de 27 jaar dat wij nu bestaan, hebben we een goede naam opgebouwd. Ze komen hier graag”, weet operationeel directeur Hidde Salverda van de Johan Cruijff ArenA.
„Dat we nu achter elkaar vijftien concerten kunnen geven, is uitzonderlijk, maar heeft nog altijd te maken met het na-ijleffect van de coronapandemie. Artiesten konden lang niet optreden en zijn nu met een inhaalslag bezig, waarvan wij en alle muziekliefhebbers profiteren. En bovendien natuurlijk al die medewerkers die hier aan het werk zijn als bijvoorbeeld steward, beveiliger of horecamedewerker. Want vergis je niet wat dit voor de stad doet. De economische spin-off is enorm. Veel bezoekers maken er een paar dagen van en daarvan hebben veel ondernemers profijt.”

’Spannend’​

Deze week wordt er keihard gewerkt in de ArenA. De vrachtwagens rijden af en aan en in het stadion moet alles in allerijl in gereedheid worden gebracht voordat de crew van Springsteen arriveert. Peeters: „Normaal gesproken zijn we vijf dagen bezig om alles klaar te maken, maar nu moest dat in drie dagen gebeuren. Dus toen zondagmiddag de laatste fans het stadion verlieten, reden de eerste vrachtwagens hier het dek al op om attributen te brengen. Vervolgens wordt er van uur tot uur nauwkeurig gepland om alles in orde te krijgen voordat ’the Boss’ zijn opwachting maakt met zijn eigen karavaan. Dan wordt het pas echt spannend, want zo’n gezelschap heeft alleen al veertig tot soms wel negentig vrachtwagens nodig om alle spullen hier te brengen. Want dit soort internationale sterren neemt zijn eigen personeel en spullen zoals geluidsboxen, belichting, videoschermen, podia en apparatuur mee.”

„Het is dan echt een mierennest, iedereen krioelt door elkaar heen, maar tegelijkertijd weet iedereen exact wat hij of zij moet doen. Er wordt dan op de vierkante meter consciëntieus gewerkt, waarbij uiteindelijk alles op zijn plek valt. Het gaat er super professioneel aan toe, maar dat kan haast niet anders als er tijdens zo’n tour iedere keer in een ander stadion snel moet worden op- en afgebouwd”, stelt Peters vast. „Ik kan er echt van genieten die gasten aan het werk te zien. En vooral na afloop van een concert weet je niet wat je ziet. In een recordtempo van pakweg een uur of drie zijn alle veertig tot negentig vrachtwagens weer onderweg naar een volgende bestemming. Heel indrukwekkend.”
Slapeloze nachten hebben de heren niet meer van de reeks die er aan zit te komen. „Inmiddels hebben we veel ervaring en alle wereldacts hier al eens op bezoek gehad. Voor mij persoonlijk is Springsteen, die donderdag en zaterdag optreedt, een cadeautje. Ik ben echt een superfan”, lacht Salverda.

Geoliede machine​

„Maar het mooie is dat we een ingespeeld team hebben. Een geoliede machine, die kan improviseren als het nodig is. Natuurlijk is er altijd druk als je een vol huis hebt met nu 53.000 bezoekers en zelfs 70.000 mensen bij een podium op de middenstip. Vorig jaar was het even spannend, want veel mensen uit de industrie zijn door de pandemie iets anders gaan doen, waardoor het personeel schaars was en kennis deels vertrok. We moesten toen ineens met nieuwe partners hetzelfde voor elkaar boksen. Dat was even aftasten, maar de draaiboeken klopten gewoon en het liep weer gesmeerd.”

Peeters incasseerde in 2022 wel de grootste domper in zijn carrière. „We werden op een gegeven moment naar een zaaltje geroepen, waar ons werd meegedeeld dat Mick Jager corona had opgelopen. Terwijl de ArenA vrijwel gevuld was met een afwachtende massa, moesten we toen meedelen dat de Rolling Stones niet gingen optreden. Dat was een grote schok voor iedereen. De teleurstelling van mensen die zelfs vanuit de hele wereld naar Amsterdam gekomen waren, was groot. Dat soort onvoorziene zaken zijn echt rampzalig. Maar gelukkig een uitzondering”, aldus de projectmanager, die hoopt ooit Taylor Swift in de hoofdstad te mogen begroeten.
„Dat lijkt me echt geweldig die in de ArenA te mogen zien. Ook droom ik ervan weer een Nederlandse act te hebben die dit stadion vol weet te krijgen, zoals Kensington deed.”

Indruk​

Op de mannen die de touwtjes de komende weken in handen hebben, maakte Robbie Williams de meeste indruk in de afgelopen jaren. „Wat een entertainer is dat zeg”, meent Salverda. „Ook U2 was indrukwekkend, maar het meest geraakt was ik in 2004, toen hier in de ArenA 50.000 mensen afscheid namen van André Hazes. Een spontaan initiatief dat we gewoon uitvoerden. In principe natuurlijk belachelijk om zo veel mensen zonder kaartje te verwelkomen. Maar dat was echt een kippenvelmoment.”

 

glider5

Playlistbediener
1 mei 2023
17
2
He bah Nijmegen. Ik vind dat geen fijne locatie. Voelt massaal en de logistiek is prut. Hopelijk klopt dit lijstje dan niet!
haha, qua logistiek veeeeel beter dan Landgraaf. Dichterbij voor velen ook. En sowieso beter dan een galmbak dat altijd het dak dicht houdt in Amsterdam.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
He bah Nijmegen. Ik vind dat geen fijne locatie. Voelt massaal en de logistiek is prut. Hopelijk klopt dit lijstje dan niet!
Oh grappig, ik vond de logistiek echt perfect geregeld bij Rammstein vorig jaar bij Goffertpark
Je kwam aan met de auto in een buitenwijk en werd zonder wachten gebracht naar het park, en op de terugweg ging het ook moeiteloos. was allemaal een stuk beter dan ik had verwacht.

Dat massale ben ik het wel mee eens inderdaad, maar is dat bij andere buitenlocaties anders dan? Ben zelf nooit echt bij open lucht concerten geweest op die ene keer na. Zal het denk ik ook niet zo snel nog een keer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Een groot geluk daarbij is dat artiesten graag naar Nederland komen. „En dan willen ze hoe dan ook in Amsterdam spelen. Met topacts kom je dan al snel in ons stadion terecht. In de 27 jaar dat wij nu bestaan, hebben we een goede naam opgebouwd.
Toch knap dat bij het publiek de ArenA misschien wel onderaan staat betreft geluid maar dat de artiesten er graag komen. Stiekem jammer dat de artiesten daar zo graag staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en BatMutsje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.486
10.507
Extra tickets vrijgekomen voor de Arena.

Verder, mocht er nog support komen voor Landgraaf, zal die dus ongetwijfeld na zaterdag pas komen. Het hoeft blijkbaar niet altijd zolang van tevoren bekendgemaakt te worden.
 
  • Winning
Waarderingen: BatMutsje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken