Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

elo

Headliner
3 dec 2013
5.064
3.760
Ik heb geen reden gezien om het af te lasten, althans in Zuid Limburg. Het risico was te groot, schijnbaar, dus logisch.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Het lijkt er inderdaad op dat het met deze omstandigheden prima door had kunnen gaan. Da's natuurlijk ongelooflijk zuur. Maar je bent als organisatie overgeleverd aan wat de experts zeggen. En met wat er (letterlijk en figuurlijk) in de lucht hing, was doorgaan een onverantwoord risico.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160
Onderweg kwam ik wel in zo’n horrorbui terecht. 90% van de weggebruikers schuilde op de vluchtstrook voor de hagelstenen zo groot als golfballen. Het knalde als een gek een poosje.

Voor hetzelfde geld had dit plaatsgevonden op het terrein van Bospop met de mensen erop. Dat wil je niet op je geweten hebben als organisatie.

Een zeer terechte beslissing van de organisatie om af te gelasten dus!

Porcupine Tree was trouwens echt fantastisch! Vooral het blok van 35 minuten met achtereenvolgens The Sound of Muzak, Chimera’s Wreck en Anesthesize was adembenemend.

Live vond ik behoorlijk tegenvallen. Het was voor mij meer Ed Kowalczyk die een jong bandje om zich heen verzameld had. Vraag me af of de muzikanten überhaupt betaald krijgen van Ed.

Ray Wilson daarentegen verrassend goed. Tijdens Follow You Follow Me hield ik het maar moeilijk droog.

De rest van de dag geskipt ivm de tropische temperaturen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Ik hoor inderdaad ook net van kennissen dat het elders in Limburg wel helemaal los is gegaan op de manier waarop het voorspeld werd. Lastige met dit soort buien is dat niet precies te zeggen is waar het gaat plaatsvinden. Zoals het op plaatsen relatief in de buurt van Bospop los is gegaan, is inderdaad meer dan genoeg reden om de dag af te gelasten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.326
3.942
Hier in Sweikhuizen toch een uur lang zeer heftige buien met onweer, bliksem en harde windstoten. Hier in de omgeving staan meerdere straten blank inmiddels. Op de radar zag je een zwarte vlek over deze omgeving bewegen, die ook richting Weert ging. Terecht om af te lassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Hier in Sweikhuizen toch een uur lang zeer heftige buien met onweer, bliksem en harde windstoten. Hier in de omgeving staan meerdere straten blank inmiddels. Op de radar zag je een zwarte vlek over deze omgeving bewegen, die ook richting Weert ging. Terecht om af te lassen.
De like is bedoeld voor je laatste zin. Dat eerste is natuurlijk knap waardeloos. Hopelijk is iedereen en alles heel gebleven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.326
3.942
De like is bedoeld voor je laatste zin. Dat eerste is natuurlijk knap waardeloos. Hopelijk is iedereen en alles heel gebleven!
Zonnetje is er weer, 26 graden en een briesje. Er staan nog wat straten blank, maar geen grote overlast. Tijdens die heftige onweersbui had ik iig niet op een camping of festivalweide willen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160

Harde taal. Maar zoals ik al in het kort verwoord heb, sta ik hier helemaal achter. Helaas. Op Pinkpop een paar jaar geleden vond ik Live weergaloos.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.326
3.942

Harde taal. Maar zoals ik al in het kort verwoord heb, sta ik hier helemaal achter. Helaas. Op Pinkpop een paar jaar geleden vond ik Live weergaloos.
Ja, kan me hier helemaal in vinden. Al is het jammer dat de recensent teveel inzoomt op zijn mening over Ed als individu ipv het optreden te beoordelen. De muzikanten zaten er namelijk herhaaldelijk flink naast, waardoor het echt voelde alsof een matige coverband speelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

elo

Headliner
3 dec 2013
5.064
3.760
Wat beelden van Live gezien net, die zijn inderdaad rijp voor de buurtfeesten in Ohé en Laak volgend jaar.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Zo, dat is niet mals. Ik vind het vanuit een eettent achterop het terrein wel aardig strak klinken, maar blijkbaar viel dat toch tegen. Al schrijft de recensent ook wel dat een fan waarschijnlijk wel verzadigd is na het optreden.

Oor is trouwens ook spot-on over Porcupine Tree.


Het was inderdaad voor de liefhebber van progressieve muziek een sensationeel optreden. Maar voor hen die daar minder mee hebben denk ik heel lastig om de hele show uit te zitten. Echt een typische 'acquired taste'.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
426
734
Had riverside graag willen zien maar helaas door het weer en ook drukke agenda moeten skippen. Hopelijk wat beelden.
#bospop
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.064
3.760
Zo, dat is niet mals. Ik vind het vanuit een eettent achterop het terrein wel aardig strak klinken, maar blijkbaar viel dat toch tegen. Al schrijft de recensent ook wel dat een fan waarschijnlijk wel verzadigd is na het optreden.

Oor is trouwens ook spot-on over Porcupine Tree.


Het was inderdaad voor de liefhebber van progressieve muziek een sensationeel optreden. Maar voor hen die daar minder mee hebben denk ik heel lastig om de hele show uit te zitten. Echt een typische 'acquired taste'.
Voor zo'n headliner openstaan is toch waar het begint lijkt me. Geweldige band, als je dan naar huis gaat voor het begonnen is, sla je de plank toch mis.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Voor zo'n headliner openstaan is toch waar het begint lijkt me. Geweldige band, als je dan naar huis gaat voor het begonnen is, sla je de plank toch mis.
Ja kijk, ik ben natuurlijk zwaar subjectief, want Steven Wilson is één van mijn muzikale helden en ik sta daar bij wijze van spreken nog enthousiast te klappen als hij anderhalf uur lang scheten en boeren staat te laten op dat podium. Maar de reden dat ik zo'n fan ben is omdat hij juist geen toegankelijke muziek maakt, maar complexe muziek wat vooral om te luisteren is. Er zijn heel veel mensen die graag dansen en meezingen (ik niet) en dan ben je bij PT niet bij de juiste band.

Ik kan me, als voorbeeld, heel goed voorstellen dat er flink wat Limburgers een dagje Bospop hebben gedaan om hun lokale 'helden' Tracksack en Rowwen Heze en de meezingsets van Nile Rodgers en Live te gaan zien. Dat ze dan, na een lange en extreem warme dag, vroegtijd afhaken op de onorthodoxe gitaarriffs, complexe drumpartijen en melancholische zang van een frontman die ook nogal cynisch de liedjes aan elkaar praat, snap ik dat heel goed.
 
Laatst bewerkt:

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
We hebben het geprobeerd, met Porcupine Tree gisteren, en we hebben het vier nummers uitgehouden… de Mrs en ik vonden Riverside - die we ook niet kenden - (veel) beter. Ik speel al 30 jaar gitaar (ook opgetreden vroeger) en ik vind van mezelf dat ik een heel brede muzieksmaak heb maar ik trek prog gewoon niet - ook het sfeertje dat er omheen hangt niet. Dat heb ik ook met jazz. Geef mij dan maar een bluesdagje… oh wacht… :-(

En dat is zonder oordeel: als je het wel tof vindt; kudos! Mijn roots liggen meer bij folk, blues en americana. Prog is me te mathematisch denk ik.. muziek is voor mij wat er tussen de noten gebeurt…

Je kan van Ed zeggen wat je wil - maar dat was voor velen de morele afsluiter - het trok drommen dik naar buiten om half elf… we stonden rechtsvoor in de tent bij Riverside, maar daar was het vies leeg..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
213
404
Op een 10km in vogelvlucht van bospop een heel stadscern blank gezet. Wolkbreuk en hagelstenen, niet extreem groot maar wel groter dan aanvaardbaar. Dus slimme beslissing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Jamel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.326
3.942
Zo, dat is niet mals. Ik vind het vanuit een eettent achterop het terrein wel aardig strak klinken, maar blijkbaar viel dat toch tegen. Al schrijft de recensent ook wel dat een fan waarschijnlijk wel verzadigd is na het optreden.

Oor is trouwens ook spot-on over Porcupine Tree.


Het was inderdaad voor de liefhebber van progressieve muziek een sensationeel optreden. Maar voor hen die daar minder mee hebben denk ik heel lastig om de hele show uit te zitten. Echt een typische 'acquired taste'.
We zijn dan ook supersnobs. De typische Bospop 2024 bezoeker pakte en masse de telefoon/camera erbij toen Ed & stagiaires Overcum speelde.
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
We zijn dan ook supersnobs. De typische Bospop 2024 bezoeker pakte en masse de telefoon/camera erbij toen Ed & stagiaires Overcum speelde.
Je zegt het zelf en het is vast “tongue-in-cheek”, maar dat is dus het sfeertje wat ik bedoel: corksniffing ;-)

Ieder zijn eigen beleving en die zijn allemaal evenveel waard. Dat vind ik zo mooi aan Bospop - iedereen zijn eigen feestje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.233
826
En als je je set moet afsluiten met nummers van Rowwen Heze (oa Bestel Mar) die een paar uur later op het podium staat dan ben je simpelweg af als band.
200% eens met dit. Wat een fail. En dan ook nog vermeldenswaardig dat het de accordeonist van Rowwen Hèze is die in Träcksäck speelt.

Verder groot fan van Rowwen Hèze hier. Gisteren een heerlijke 78e show van ze gezien op Bospop :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel, PJ en SureD

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
200% eens met dit. Wat een fail. En dan ook nog vermeldenswaardig dat het de accordeonist van Rowwen Hèze is die in Träcksäck speelt.

Verder groot fan van Rowwen Hèze hier. Gisteren een heerlijke 78e show van ze gezien op Bospop :)
Eens - ik snap Träcksäck niet, Rowwen Hèze is een serieuze band, Träcksäck is iets voor de braderie - een gimmick, heeft zo’n Tren ook niet nodig (hij wil het, dat snap ik, maar hij heeft het niet nodig).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken