Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
48
43
Ja klopt, al kreeg ik ook een pushmelding. Die hebben ze er ook te vroeg uitgegooid dan... Voor de zekerheid nog maar even afwachten...
Ik heb de app ook - maar geen push gehad, maar wij zijn thuis (in de startblokken - met 40 min te rijden als het toch nog doorgaat). Misschien een locatiegebonden push?
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
48
43
Als ze aflassen hoop ik echt dat er wat financiële reserve is bij de stichting en dat dit niet de doodsteek is - want we hebben ons de afgelopen twee dagen - zoals altijd - prima vermaakt op het gezelligste festival van NL
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

BatMutsje

Support act
6 dec 2013
753
601
Op de camping wordt momenteel medegedeeld dat het terrein om 1u leeg moet zijn. Afgelast dus helaas.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Heftige keuze, maar het te verwachten weer is ook zeer heftig in omgeving Weert. Benieuwd hoe ze deze editie te boven komen. Vond het gisteren toch weer enorm fijn daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en SureD

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
Heftige keuze, maar het te verwachten weer is ook zeer heftig in omgeving Weert. Benieuwd hoe ze deze editie te boven komen. Vond het gisteren toch weer enorm fijn daar.
Dat zal verzekeringswerk zijn, lijkt me. En daarom waarschijnlijk ook dat ze even gewacht hebben met de definitieve communicatie, dat dat eerst afgetikt is.

Enige juiste beslissing dit. Het is nooit te zeggen of het zwaartepunt inderdaad bij Bospop gaat zijn. Maar het lijkt vrij zeker dat er in deze omgeving sowieso ergens hagelstenen ter grootte van golfballen gaan vallen, gepaard met enorm zware windstoten en onweer. We hebben allemaal op die beruchte Pukkelpop kunnen zien wat de gevolgen kunnen zijn als je het risico wel neemt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Juiste beslissing. Jammer maar begrijpelijk. Normaal gezien komen ze op het einde van een editie met de data voor het nieuwe jaar. Misschien gooien ze er dat nog uit vandaag. Dagkaarten zullen wel geldig blijven voor volgend jaar. Geen idee hoe het ze het gaan aanpakken met weekendkaarten....
 
  • Leuk
Waarderingen: SureD

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Dat zal verzekeringswerk zijn, lijkt me. En daarom waarschijnlijk ook dat ze even gewacht hebben met de definitieve communicatie, dat dat eerst afgetikt is.

Enige juiste beslissing dit. Het is nooit te zeggen of het zwaartepunt inderdaad bij Bospop gaat zijn. Maar het lijkt vrij zeker dat er in deze omgeving sowieso ergens hagelstenen ter grootte van golfballen gaan vallen, gepaard met enorm zware windstoten en onweer. We hebben allemaal op die beruchte Pukkelpop kunnen zien wat de gevolgen kunnen zijn als je het risico wel neemt.
Ja precies, enige juiste beslissing maar wat sneu voor organisatie, bezoekers en artiesten die er natuurlijk ook allemaal al zijn. Hopelijk weet de organisatie hier financieel overheen te komen want een erg succesvol financieel jaar was het natuurlijk al niet. Zagen het bord Bospop afgelast langs de weg staan toen we wegreden bij onze vrienden, was rond 11 uur. Was wel even schrikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
De zaterdag van Bospop 2023!

Alleen in 2019 eerder op Bospop geweest. Toen een heel weekend met mijn neefje, nu één dag met oude studievrienden die in Weert wonen en de misses. Heerlijk weekend gehad! Op vrijdag al die kant op en natuurlijk veel te laat naar bed met teveel Trippel’s op maar wel een lekkere gourmetschotel achter de kiezen. Zaterdag om 10 uur opgehaald en dus mooi op tijd daar.

Wederom was Bospop een hele fijne en gemoedelijke ervaring. Het terrein is enorm overzichtelijk maar je hebt er alles dat je nodig hebt. Genoeg keuze in eten, wijn en cocktails bij de barren en een speciaal bier toko (met schaduw!!). En de oversteek van het ene naar het andere podium is in letterlijk 2 minuten te doen. Genoeg toiletten dus qua organisatie weer top. Lijkt erop dat een gezamenlijk bezoekje Bospop op de zaterdag een nieuwe traditie kan worden, zeker als de organisatie interessantere bands blijft programmeren.

Het weer was wel een domper op de feestvreugde. Inmiddels al veel hete festivals gehad maar deze hitte was anders, veel vochtiger en drukkender. Daardoor is de middag wel wat in het water gevallen (kan ook aan de speciaal bieren hebben gelegen, maar niet alleen) en voelde we ons pas na 20 uur een beetje tot leven komen.

En dan de muziek! Alleen een beschrijving van de bands die ik echt gezien heb

  • Voltage (6.5). Gehoord op de achtergrond vanuit de speciaalbier bar in de schaduw. Prima americana/bluesrock en fijn om de dag mee te starten. Ideaal met de eerste pils in het gras maar werd nergens echt speciaal oid
  • Träcksäck (4). Voor de moeite en er zal echt wel een publiek voor zijn. Maar dit is niet meer dan carnaval muziek. En als je je set moet afsluiten met nummers van Rowwen Heze (oa Bestel Mar) die een paar uur later op het podium staat dan ben je simpelweg af als band.
  • Ten Times a Million (7). Eigenlijk de enige opkomende artiest op de bill vandaag, ook bijzonder. Twentse rockband met nummers in de stijl van Kings of Leon, klonk helemaal niet verkeerd. Was een prima uurtje vermaak. Mooi dat ze de kans krijgen om rustig te groeien en meer ervaring te krijgen.
  • Stahlzeit (7.5). Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het nou oke vind dat coverbands op mainstreamfestivals staan maar verdomd het werkt wel. Hele tent vol en erg enthousiast. Fijne setlist met veel ouder werk maar wel Dick Titten. Als je een coverband start is Rammstein niet de goedkoopste band om na te doen, wat een berg vuur en vuurwerk hadden ze bij. Cijfer had hoger kunnen zijn bij een betere zanger. De lagere stukken deed hij goed maar niet de kracht om dat ook in de uithalen te doen, maar is slechts een klein kritiekpunt.
  • Rowwen Heze (7.5). Er kwamen wolken!!!! Dus we konden even bij de mainstage gaan kijken. De vrienden hebben Rowwen Heze vroegah vele malen gezien maar waren positief verrast over de leuke show, ook met diverse rustpunten zoals De Peel in Brand en Auto Vliegtuug. Leuke bindteksten ook, we hebben ons vermaakt.
  • The White Buffalo (8). Eindelijk eens mijn White Buffalo shirt kunnen aantrekken en dus eens niet als metalhead op de wei. Goede show maar niet de beste die we van hem gezien hebben (gaarheid door de hitte speelt natuurlijk ook mee). Was ook niet erg druk in de tent maar degene die er waren hadden er zin in. Wel lekker van begin tot eind kunnen meezingen en hier ook eindelijk Brian, Jamel en Nikita tegengekomen!
  • Nile Rodgers & Chic (3). Tweede keer dat ik dit moest doorstaan op Bospop en wat een verschrikking. Wat een tenenkrommende egocentrische zelfbevlekkingsshow van onze beste Nile. Echt stotend hoe erg hij moest bewijzen hoe belangrijk hij is in de muziekbizz. Om vervolgens 25 minuten lang op elkaar lijkende disconummers over je uitgestort te krijgen die allemaal het woord Dance in het refrein hebben zitten, ja hoor, heel creatief. Nile Rodgers en ik zullen nooit een klik krijgen. De 3 punten zijn voor het gegeven dat het een gelikte show was en veel mensen er wel blij mee waren.
  • Ray Wilson (8). Hele positieve verandering! Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten met al die covers in de set. Maar hele mooie mix van oude aan Genesis en de andere frontmannen en eigen werk. En eerlijk gezegd vond ik het eigen werk sterker. Mooie rustige en melodieuze nummers, sterk gezongen. Vanaf dit concert zaten we er ook echt weer lekker in!
  • Live (8) Geen headliner? Dan speel ik toch gewoon de set alsof ik headliner ben zal Ed gedacht hebben en eindigde bijna 20 minuten over tijd. Maar hele degelijke set van Live en een karrenvracht hits die je over je heen krijgt. Goed gespeeld. Ed is nog geen bij stem maar spaart deze wel op tactische momenten.
  • Riverside (9). Begin dus gemist door Ed maar wat we wel hebben gezien was Prog van de absolute bovenste plank. Onderscheidend aan deze band vind ik de prominente rol voor toetsen, heerlijk! Wat een vakmannen ook zeg, die basloopjes zijn buitenaards. Ook de groep genoot met volle tuigen, erg overtuigende show en geconcludeerd dat ik deze band wat onterecht uit het oog verloren ben.
  • Porcupine Tree (8.5). En ook Porcupine Tree voldeed volledig aan de verwachtingen! Ook hier weer een absolute topband op de planken en wat is het fijn om ze zo ’s avonds in het donker bezig te kunnen zien bij een heerlijke tempratuur van zo’n 28 graden. Blij dat ze volledige versie van Anestetize speelden én ook Open Car eindelijk eens live. Voor een festival hadden ze wel een wat stevigere set kunnen kiezen denk ik want het middendeel bestond uit veel rustiger werk. Genieten als je het kent maar de andere bezoekers haken af. En dit gebeurde helaas ook in grote getallen. Heb eigenlijk nooit zo weinig mensen bij een headliner nog zien staan. Helaas een trieste constatering.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
In navolging van Jos, hierbij mijn bevindingen van een dagje Bospop.

Algemeen: wat een relaxed festival is dit! Van de ruime parkeerplaatsen die letterlijk tegenover de camping zijn, tot de camping zelf die knus was, maar waar we volop de ruimte hadden, tot het festivalterrein wat qua indeling heel veel punten scoort. Veel variatie in eten en drinken, ruim voldoende drinkpunten en toiletten, overal op het veld schaduwplekken. Echt heel top, helemaal niets op aan te merken. Zal ook wel schelen dat de kaartverkoop erg tegenviel en het daardoor sowieso overal rustiger was, maar dan nog.

Het publiek was ook anders dan ik gewend ben. De gemiddelde leeftijd ligt een stuk hoger, maar dat maakte het niet minder gezellig. We hadden gedurende de dag met diverse mensen leuke, spontane gesprekjes. De mensen waren vriendelijk en relaxed. Ook relatief weinig last gehad van de Dutch Disease, enkel bij Porcupine Tree eventjes wat mensen die bijna vooraan een theekransje hielden, maar toen hebben we ons gewoon wat verplaatst. Verder was iedereen die bij de verschillende acts vooraan ging staan ook daadwerkelijk bezig met de muziek. Helemaal top!

Dan de muziek. Ik heb minder acts gezien dan ik normaal op een festival zou doen, maar dat kwam door de extreme hitte. Het was echt wel te warm en dus verkoos ik de schaduw boven acts die ik niet persé wilde zien. Geen spijt van gehad, want daardoor had ik voldoende energie over voor de twee acts waar ik voor kwam: Riverside en Porcupine Tree.

Tracksack (geen beoordeling): Ik vind dit niets, dus heb me er verder ook niet mee bezig gehouden. Tuurlijk kreeg ik vanaf een afstand wel het één en ander mee, maar te weinig om te beoordelen of ze goed zijn in wat ze doen en of ze het publiek mee kregen. Hoop dat er mensen van hebben genoten, maar ik pas bij dit soort acts.

Stahlzeit (8): Deze band is zowat de definitie van een tributeband. De sound, de maniertjes, de show. Alles wordt tot op detailniveau gekopieerd van het origineel. En ja, dat deden ze verdraaid goed. Waande me af en toe bij een echte Rammstein show en dat is een compliment. De sfeer in de tent zat er ook goed in. Dus ondanks dat ik in principe niet echt sta te springen voor coverbands op de plek van reguliere bands op een festival, was dit uitstekend vermaak.

The White Buffalo (7): niet de hele set meegekregen, maar wat ik gehoord en gezien heb klonk goed. Geweldige stem heeft die man. Muzikaal is het niet helemaal mijn ding, maar als ik het niet zo ontzettend warm had, was dit wel een act geweest waar ik me prima mee had kunnen vermaken.

Nile Rodgers & Chic (geen beoordeling): ik was zelf gevlucht naar de festivalfair, dus heb weinig meegekregen van deze set. Maar vrienden van me zijn wel wezen kijken en die kwamen na afloop vrij verbouwereerd verslag uitbrengen van de zelfpijperij van dhr Rodgers. Die schijnt het nodig te vinden om iedereen op alle mogelijke manieren en tussen elk nummer te vertellen wat hij allemaal voor geweldigs heeft gepresteerd in het leven. Schijnt dat hij zes grammy's heeft gewonnen, voor wie het nog niet wist. Blij dat ik dit aan me voorbij heb laten gaan.

Ray Wilson (7,5): ik hoopte op een volledige Genesis set, maar kreeg ook een aantal eigen nummers voorgeschoteld. Dit was eigenlijk niet eens een tegenvaller, want hij heeft zelf ook een aantal hele mooie liedjes gemaakt. Het lag meer aan het moment en hoe ik me zelf voelde dat ik er niet helemaal in kwam, maar dat doet niets af aan zijn prachtige stem, fijne uitstraling en uitstekende band. Toffe artiest. Ga ik nog wel wat van opzoeken om nog eens terug te luisteren.

Live (geen beoordeling): te weinig met aandacht naar de set geluisterd voor een volledige beoordeling, maar wel het vernoemen waard dat het prima klonk. Ed goed bij stem, goeie band en veel hits. Dus ik denk dat de fans absoluut waar voor hun geld hebben gekregen. Het is alleen niet mijn muziek.

Riverside (9): wauw. Vooral het eerste gedeelte, tot en met het fenomenale 'Left Out' was dit een set van het allerhoogste niveau. Wat een band, wat een sound. En de toetsenist is met zijn grote glimlach, virtuositeit en gekke dansjes een fenomeen op zich. Ik vond de set richting het einde wel wat inkakken en word het op een gegeven moment echt wel zat als ik kunstjes moet doen van de zanger. Maar doet niets af aan de kwaliteit en de professionaliteit van deze band. Zin om ze weer eens in een keer in een zaaltje te gaan zien, wanneer ze hopelijk een set doen die wat meer in balans is, dus niet met voornamelijk nummers van het meest recente album.

Porcupine Tree (9,5): Tsja. Steven Wilson en z'n maten kwamen, zagen en overwonnen. Althans, toch bijna. Met de set zelf was helemaal niets mis. Geweldig geluid, prima setlist, ongelooflijk goed uitgevoerd. Progressieve rock van absolute wereldklasse. Alleen jammer dat er toch veel mensen weg zijn gelopen voor en ook gedurende hun set. Wij stonden een beetje aan de linkerkant en echt behoorlijk ver richting het podium, maar de sfeer zat er niet echt in. Was daardoor soms werken voor me om me helemaal in hun muziek op te laten gaan. Dat lukte bij vlagen en vooral bij het tweeluik 'Chimaera's Wreck' en het magnum opus 'Anesthetize'. Betoverend.

Al met al dus een meer dan geslaagde kennismaking met Bospop. Super zonde dat de organisatie genoodzaakt was om het programma van vandaag te cancellen. Ik had hen en de bezoekers een mooie laatste dag gegund. Helaas, hopelijk kunnen ze het volgend jaar goedmaken.
 
Laatst bewerkt:

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
En heeft het daar nu echt zo lelijk gedaan?
Hier in Brussel gelukkig maar10-15 minuten hevige regen rond 15uur.

Versta mij niet verkeerd, je kan als organisatie geen risico nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken