Bospop 2018

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik heb het lijstje wat aangepast met acts die voor zeker op tour zijn komende zomer door Europa, in ieder geval waarvan al wat data bekend zijn:
Simple Minds, Skunk Anansi, Alanis Morissette, Deep Purple, Sting, van Morrisson, Status Quo, The Stranglers. Bryan Adams heeft nu 1 festivaldatum staan op 1 juli in Canada…
Aanvullingen zijn welkom.
1f60e.svg
na het CaS nieuws, Alanis en Sting er maar uit denk ik.
Misschien A-ha er in, staan 6 juli in Noorwegen?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
614
315
Sting en Alanis kunnen we inderdaad wel schrappen, die doen heus niet zowel Bospop als Concert at Sea. Hooguit dat Sting wel nog op het North Sea Jazz verschijnt op die ene vrije dag in het weekend van Bospop. Daar hebben we namelijk ook nog "concurrentie" van. Kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat Van Morrison eerder op North Sea Jazz staat dan op Bospop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
Dat waren 2 hele mooie namen voor Bospop. Benieuwd wanneer en wat ze eerst gaan droppen. Vorig jaar waren het ook eerst wat opvulnamen alvorens ze met de headliners kwamen.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
614
315
Klopt ja, maar voor de kerst waren vorig jaar wel één van de twee headliners en een aantal subs/bovenstuk van de opvulling bekend
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
Klopt ja, maar voor de kerst waren vorig jaar wel één van de twee headliners en een aantal subs/bovenstuk van de opvulling bekend

Dan mogen ze wel opschieten :wink:
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
614
315
Inderdaad. Verwacht ook wel dat voor de kerst de eerste aankondiging nog wel komt. Zeker als je je bedenkt dat de kaartverkoop normaal ergens in februari start. Dan zullen ze wel minimaal 50% van het programma bekend willen hebben

Denk dat onderstaande namen na aankondiging op de Zwarte Cross ook wel eens op Bospop zouden kunnen staan:
Triggerfinger / De Dijk / The Band of Heathens / Millionaire
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
Vorig jaar werden 1 of meerdere namen gedeeld met Retropop, Zwarte Cross en dat bluesfestival waar ik nu even niet op kan komen... Die hadden toen ook The Magpie Salute. Heerlijke band vond ik dat. Bospop had ze als afsluiter geplaatst in de tent....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
614
315
Als we Retropop erbij pakken (heb niet naar verdere tourprogramma's gekeken), dan zouden Bryan Ferry en Chi Coltrane nog aan de kanshebbers kunnen worden toegevoegd (naast het feit dat Racoon ook daar staat en ik die eigenlijk ook wel op Bospop verwacht).

De aankondigingen van de Zwarte Cross (De Dijk, Triggerfinger, The Band of Heathens en Millionaire) en het Holland International Blues Festival (Joe Bonamassa, Walter Trout, Ringo Starr en Tommy Castro and the Painkillers) had ik al benoemd.

Moet wel zeggen dat Holland International Blues Festival en Retropop ruim een maand eerder vallen. Vraag me dan ook enigszins af in hoeverre we die echt als graadmeter kunnen nemen of dat afgelopen jaar ook pure toeval is geweest
 

gijw1

Nieuw lid
12 dec 2017
1
0
Ik kom zelf uit Weert en hier is in de omloop dat Bospop de Dijk al heeft vastgelegd. Ook gaat het gerucht dat Santana en Roger Waters op een dag de hoofd acts zoude moeten zijn. Voor de andere dag zijn ze met mojo opzoek naar een hele grote klapper als hoofdact die ook op Pinkpop zou kunnen afsluiten. Dit zijn de geruchten die hier door de stad en dorpen gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik kom zelf uit Weert en hier is in de omloop dat Bospop de Dijk al heeft vastgelegd. Ook gaat het gerucht dat Santana en Roger Waters op een dag de hoofd acts zoude moeten zijn. Voor de andere dag zijn ze met mojo opzoek naar een hele grote klapper als hoofdact die ook op Pinkpop zou kunnen afsluiten. Dit zijn de geruchten die hier door de stad en dorpen gaan.

Welkom gijw1 !

De Dijk al vastgelegd? Klinkt aannemelijk.
Santana geloof ik ook wel in.
Maar Roger Waters geloof ik allerminst met al 4 ZiggoDome shows.

Laten we eens afwachten hé.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
gijw1 wrote:
Ik kom zelf uit Weert en hier is in de omloop dat Bospop de Dijk al heeft vastgelegd. Ook gaat het gerucht dat Santana en Roger Waters op een dag de hoofd acts zoude moeten zijn. Voor de andere dag zijn ze met mojo opzoek naar een hele grote klapper als hoofdact die ook op Pinkpop zou kunnen afsluiten. Dit zijn de geruchten die hier door de stad en dorpen gaan.

Welkom gijw1 !

De Dijk al vastgelegd? Klinkt aannemelijk.
Santana geloof ik ook wel in.
Maar Roger Waters geloof ik allerminst met al 4 ZiggoDome shows.

Laten we eens afwachten hé.
Dan word er wel heel veel geluld :wink: Roger Waters zou al een mega boeking zijn maar met net een vierde Ziggo Dome concert aangekondigd gaat dat hem echt niet worden. De Dijk zal wel kloppen. Staat bijna ieder jaar wel een Nederlandse act op Bospop en de Dijk is al weer even geleden volgens mij. Santana hoeft van mij niet meer, stond er 2 jaar geleden ook al. Ze hadden beter Sting geboekt of Alanis Morissette maar die gaan al naar CAS. Ik weet het zo net nog niet met Bospop. Qua headliners vind ik ze de laatste jaren toch al niet geweldig. Maar als ik een gooi mag doen. Mogelijk iets uit het rijtje: Scorpions, Bryan Adams, Simple Minds, Status Quo, van Morrison, Skunk Anansi.
Allen op tour en nog beschikbaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik denk eerder aan Lenny Kravitz omdat hij nog ruimte heeft in Bospopweekend!

Welkom dommelspilske !

Dat klopt, tussen 13 juli Tours Frankrijk en 16 Verona Italie.
Maar.... Het gat voor Concert at Sea is iets groter.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in NL nog wel iets bij komt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
Ik denk eerder aan Lenny Kravitz omdat hij nog ruimte heeft in Bospopweekend!

Klopt helemaal, was ik weer al vergeten. Gezien zijn tourschema zou hij de zondag kunnen afsluiten....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
bas2204 wrote:
(..)
Twee dingen die zo bij mij opkomen:
Racoon zal er wel staan. Hebben een nieuw album en zijn vaste gasten eigenlijk. En een suggestie van mij als band die ik wel graag zou willen zien: Live. Hebben echter nog niets aangekondigd, dus of ze op tour zijn, weet ik niet.

LIVE, als ze komen, ga ik naar Bospop!
Deze spookte zojuist weer door mijn gedachten...
In maart 2018 al wat data in Australië staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken