Bospop 2018

Als Bospop op dezelfde data (inclusief de dag van de week) als vorig jaar namen aankondigt, mogen we morgen de eerste worp verwachten.

Ik zie op dit moment nog niets staan dat er op wijst dat we op korte termijn iets kunnen verwachten. Ik hoop het natuurlijk wel. Normaal verwacht ik iig de eerste paar namen wel voor de kerst.

Inmiddels een aantal aankondigingen geweest voor een festival in Engeland de week voor Bospop. Hieronder een rijtje van kanshebbers:

Roger Waters: tourschema stopt momenteel dat weekend voor Bospop en heeft al drie shows in de Ziggo Dome staan niet lang voor Bospop. Onwaarschijnlijk dus, maar niet onmogelijk.
Eric Clapton: heeft nog niets op zijn site staan mbt een tour, maar met de aankondiging dus een mogelijkheid.
Carlos Santana: zelfde als voor Clapton. Natuurlijk wel pas twee edities terug al op Bospop geweest, dus wellicht te snel om deze zomer terug te komen.
Steve Winwood: ook nog niets op de eigen site over een tour, maar wie weet.
Gary Clark Jr: ook hier nog geen tourschema op de eigen site, maar wat mij betreft een mooie aanvulling voor het Bospop affiche die ook past in de verjonging. Perfect voor een plaatsje als sub. Wel drie edities terug al eens aanwezig, maar dat zou geen bezwaar (meer) hoeven zijn denk ik.

Ik vind Waters en Clapton wel hele dure acts voor Bospop. En daarbij zijn het acts die niet echt in de lijn der verwachting liggen. Zeker niet als je kijkt naar de hoofdacts van de laatste jaren. Vorig jaar Madness en Doe Maar.
Dit jaar geef ik Simple Minds wel veel kans en misschien Pet Shop Boys of Alanis Morrissette. Bryan Adams zou ook goede boeking zijn...

Nou ja, zou Clapton echt veel duurder zijn dan Santana denk je? Waters zou vanwege zijn shows in de Ziggo wel afvallen, maar dat zei ik hierboven al. Beiden passen dan idd wel niet echt in de verjonging, maar daar pasten een aantal van de (sub)headliners vorig jaar ook niet in.

Simple Minds zou ik persoonlijk jammer vinden, die heb ik al twee keer gezien en beiden keren heb ik het kaartje niet voor hun aanwezigheid gekocht.

Clapton is echt wel duurder, dat weet ik zeker. Ik vind dat Bospop de laatste jaren toch mindere headliners heeft.
Maar dat is ook kwestie van smaak en beschikbaarheid natuurlijk.
Als ik wat mag noemen en wat ik ook wel haalbaar vind: John Fogerty, Sting, Bryan Adams, Simple Minds, Alanis Morissette, van Morrisson, Deep Purple, Status Quo, Simply Red, Neil Yong, Toto, Lenny Kravitz. Zomaar wat namen die in mijn ogen prima kunnen headlinen, geen idee wat hiervan allemaal van op tour is overigens.... Ik verwacht ook voor de feestdagen wel enkele namen.

Mogelijk delen ze hier 1 of 2 namen mee, was vorig jaar ook het geval volgens mij.
https://www.bluesmagazine.nl/holland-international-blues-festival-2018-grolloo/
En medeorganisator Johan Derksen zei vanavond bij VI dat ze ook bezig waren met Ringo Star and his all star band met Steve Lukathar als gitarist.
Wat dan weer inhoud dat Toto in ieder geval niet op tour is komende zomer......

Is inderdaad een mooi lijstje zo, waarvan ik niet nu uit ga zoeken wat wel of niet mogelijk is.
En ik denk dat we Bospop niet helemaal af moeten rekenen op de headliners van afgelopen jaar. Afgelopen zomer hadden veel festivals moeite om goede headliners te vinden, maar er mag inderdaad dit jaar wel wat anders staan dan vorige keer

Ik zou er niet echt iets op tegen hebben, maar denk het idd ook niet. Is denk ik "te nieuw". Denk dat Bospop zich vooral zal richten op headliners die echt groot waren in de jaren '80 en/of '90.

Als ik wat mag noemen en wat ik ook wel haalbaar vind: John Fogerty, Sting, Bryan Adams, Simple Minds, Alanis Morissette, van Morrisson, Deep Purple, Status Quo, Simply Red, Neil Yong, Toto, Lenny Kravitz. Zomaar wat namen die in mijn ogen prima kunnen headlinen, geen idee wat hiervan allemaal van op tour is overigens…. Ik verwacht ook voor de feestdagen wel enkele namen.
Tears for Fears wilde ik net toevoegen maar blijkt dat ze in mei in de AFAS staan. Vallen hiermee wel af voor Bospop.

Zouden Depeche Mode en Skunk Anansie niet ook nog een mogelijkheid zijn? Zie ze op verschillende festivals (waaronder het hier al eerder genoemde Tinderbox waar Alanis Morisette ook staat) opduiken en het Bospop weekend is nog leeg voor beiden.

Dan nog de toets op de namen van Holland International Blues Festival:

Ringo Starr: Tour stopt op dit moment in de week voor Bospop met een optreden in Italië. Dat sluit een optreden in Weert denk ik niet uit, al is er ook geen indicatie dat het wel zo zou zijn.
Joe Bonamassa: nog weinig bekend over de zomer van Joe. Er zit iig nog geen verder tourprogramma in de weg. Ik zou het geweldig vinden, maar vraag me af of ze een Blues-act zo hoog op het affiche zetten (want Bonamassa zal als (sub)headliner moeten worden vastgelegd en zie de laatste jaren Blues op Bospop hoofdzakelijk voor het programma eerder op de dag)
Walter Trout: Ook nog geen andere data in de zomer dan Grolloo. Was natuurlijk wel al twee jaar geleden in Weert, maar gaf toen een optreden dat veel indruk heeft gemaakt bij artiest en publiek.
Laurence Jones: stond afgelopen jaar al op Bospop, dus die zal niet nu alweer terugkeren.
Tommy Castro & The Painkillers: ook nog niet bekend over de zomer behalve Grolloo. Zou een leuke kunnen zijn voor op de middag.

Simple Minds verwacht ik sowieso. Die zijn de laatste dagen allerlei shows aan het publiceren en de Bospop-datum komt wel heel dichtbij.

Ik blijf hopen van niet, al zouden ze inderdaad prima in het plaatje passen. Waren groot in de jaren 80/90, zijn nog altijd headliner op veel festivals, komen in februari met een nieuw album en touren langs festivals in Europa deze zomer

Eerste data voor Sting zijn bekend. 4 festivals in Duitsland in juli.
Alleen de 15e blijft hierdoor nog over. Zou een prima afsluiter zijn.
http://www.sting.com/news/title/four-festival-dates-in-germany-confirmed-for-july-2018/

Ik heb het lijstje wat aangepast met acts die voor zeker op tour zijn komende zomer door Europa, in ieder geval waarvan al wat data bekend zijn:
Simple Minds, Skunk Anansi, Alanis Morissette, Deep Purple, Sting, van Morrisson, Status Quo, The Stranglers. Bryan Adams heeft nu 1 festivaldatum staan op 1 juli in Canada...
Aanvullingen zijn welkom.
8-)

ik dacht misschien Passenger...
7 juni in Zwitserland.
Nog niet op Bospop gestaan, misschien wel een leuke 'nieuwe' act tussen de classics.
Al 2x Pinkpop gestaan (met succes).
Lijkt me wel voor een festival als Bospop bijvoorbeeld in categorie headliner zelfs...

ik dacht misschien Passenger…
7 juni in Zwitserland.
Nog niet op Bospop gestaan, misschien wel een leuke ‘nieuwe’ act tussen de classics.
Al 2x Pinkpop gestaan (met succes).
Lijkt me wel voor een festival als Bospop bijvoorbeeld in categorie headliner zelfs…
Zeker niet verkeerd, zou een mooie boeking zijn. Al denk ik dat men liever een headliner heeft met iets meer hits maar als afsluiter in de tent......zou zomaar kunnen!
Zie net dat ook Amy MacDonald haar eerste festivaldatum volgend jaar juli bekend heeft gemaakt.

Zou inderdaad wel eens kunnen dat iets als Amy MacDonald of Passenger op een van de dagen de tent afsluit. Maar zijn niet het type artiesten dat ik op het hoofdpodium verwacht

Users who are viewing this thread