Bospop 2018

Voor 110,- prima natuurlijk. Links en rechts wat cliche, maar dat hoort ook gewoon bij het festival

damn, met Simple Minds en John Hiatt op zaterdag bij UB40, Gary Clark en A-HA is die zaterdag ook wel interessant geworden zeg... Doen ze idd goed. Dan ook nog naast Billy Idol en LĪVE nog een afsluiter beloven. Zet Bospop binnen de doelgroep een heel sterk affiche neer!

Heb ik iets gemist, is er voor de zondag nog een afsluiter beloofd @DennisvdBr? Dat zou namelijk het wel heel indrukwekkend maken. Ik bedoel, het is niet allemaal mijn smaak, maar het zijn flinke namen die nu al het affiche vullen.

Heb ik iets gemist, is er voor de zondag nog een afsluiter beloofd @dennisvdbr? Dat zou namelijk het wel heel indrukwekkend maken. Ik bedoel, het is niet allemaal mijn smaak, maar het zijn flinke namen die nu al het affiche vullen.
Ja, blijkbaar Simple Minds aangekondigd als zaterdag headliner. Plus in het Facebook bericht staat dat er nog een slotact bij komt op zondag.

Misschien nog van TW aangezien die op zaterdag zitten.
Mooie namen voor Bospop de 14de, dagje voor Bospop.
Misschien zijn Blondie en Kraftwerk wel aardige toevoegingen voor Bospop.
Zie het niet als onmogelijk.
Daar nog niets van gemeenschappelijk.

Ik dacht dat LIVE de slotact zou zijn voor de zondag. Blijkbaar dus niet. Dan komt er dus nog 1 headliner bij. Ben benieuwd. Lenny Kravitz misschien ondanks dat hij al in de Ziggo staat?

Deep Purple zou helemaal fantastisch zijn, maar zullen die 4 dgn achter elkaar spelen?

In ieder geval geweldig dat er nog een headliner bij gaat komen. Doe maar wat rock wat mij betreft om aan te sluiten bij LIVE.

Wel opvallend dat LIVE dus op Pinkpop vorig jaar en nu op Bospop gewoon subheadliner is. Had ze eigenlijk al als headliner opgeschreven.

Inmiddels nieuw album en al 2 tourdata van Blondie.
29 juni en 4 september, data in Europa passen er best tussen denk ik...

Ben het wel eens met Bas, een (stevige) Rockafsluiter zou van mij wel mogen... de afsluiters van vorig jaar waren nou niet bepaald denderend te noemen...viel mij eerlijk gezegd tegen... Iemand uit het rijtje Rainbow, Scorpions, Kravitz, Purple, Whitesnake, Heart, of Blondie zou zeer welkom zijn.. laten we weer eens echt gaan knallen i.p.v. dat het veld halverwege de slotact al leeg loopt, als een headliner er echt werk van maakt blijft men heus wel hangen...

Ben het wel eens met Bas, een (stevige) Rockafsluiter zou van mij wel mogen… de afsluiters van vorig jaar waren nou niet bepaald denderend te noemen…viel mij eerlijk gezegd tegen… Iemand uit het rijtje Rainbow, Scorpions, Kravitz, Purple, Whitesnake, Heart, of Blondie zou zeer welkom zijn.. laten we weer eens echt gaan knallen i.p.v. dat het veld halverwege de slotact al leeg loopt, als een headliner er echt werk van maakt blijft men heus wel hangen…
waren het afgelopen jaren niet Nederlandse acts die de laatste dag slotact waren...?

als ik me niet vergis waren Doe Maar en Madness vorig jaar de afsluiters.. niet bepaald knallers... Bij doe Maar liep het halve veld weg!!! Mede ook doordat men de laatste bus moet halen voor de laatste trein huiswaarts.. dat was ook niet goed op elkaar afgestemd.. mensen moesten dus noodgedwongen eerder weg vanwege die laatste bus en/of trein..
Verder was Doe Maar nou ook niet van een bepaald knal gehalte...miskleun dus... Dat is jaren daarvoor wel beter geweest.. komt ook nog bij dat er bands/acts zijn die niet willen afsluiten vanwege dit feit, Santana bijvoorbeeld liet Kensington afsluiten omdat ze bang waren dat velen al vroeger huiswaarts zouden gaan!

Bij Santana zou ik ook eerder weglopen. Bij Kensington is dit overigens niet anders.

Oké, we zitten nu op 23 van de 26 namen bekend (13 op zaterdag en 10 op zondag). Er komen dus voor de zondag nog 3 namen bij, waarvan één de afsluiter/headliner van de dag zal zijn. Als ik de rest van de namen van de zondag bekijk, zou het me ook niet verbazen als er niet ook nog een middelgrote naam op die dag bij komt. De opties die ik zie/voorbij heb zien komen voor de drie overgebleven plaatsen (obv optredens in de buurt en/of al eerder in dit topic genoemd):

Triggerfinger / dEUS / Birth of Joy / BloYaTop / Certain Animals / Danko Jones / Kadavar / Tusky / Kraftwerk / Orchestral Manoeuvres In The Dark / Depeche Mode / Robert Plant / Jamiroquai / Uriah Heep / Judas Priest

Namen die eerder werden genoemd en waar ik door hun huidige tourprogramma aan twijfel (ofwel erg vol, ofwel geen indicatie dat ze in de buurt van Weert zullen zijn):
Scorpions / Lenny Kravitz / Deep Purple / Blondie / Heart / Rainbow / Kim Wilde / Alice in Chains / Sting / Tom Jones / KISS

Namen die zijn genoemd in dit topic die we zeker af kunnen schrijven:
Whitesnake / Joan Jett & the Blackhearts / Public Image Limited

Ik heb mijn weekendkaart gewoon alweer gekocht. Het is hoe dan ook gezellig, er zijn best al een aantal leuke namen aanwezig (al is het niet per se allemaal mijn muzieksmaak) en het is toch een soort traditie aan het worden met een aantal vrienden.

Voor onze vriendengroep geld hetzelfde... na het wegvallen van Arrowrock over gestapt naar Bospop.. prima sfeer en heel gezellig allemaal... groep is inmiddels uitgegroeid naar 20 pers. Caravans, Camper en een paar tentjes... heel gezellig zo.. We kunnen niet wachten!

Volgens De Limburger sluit Zucchero Bospop af!
(Krijg t zo ff niet ingevoegd)

En Novastar erbij nog (zelfde artikel)
Moet zeggen dat ik van beide namen niet echt ondersteboven ben.
Ik houd het dan ook bij alleen de zaterdag

Volgens De Limburger sluit Zucchero Bospop af!
(Krijg t zo ff niet ingevoegd)
zal het even voor je doen ;)
En Novastar...

via De Limburger
Italiaanse zanger Zucchero sluit Bospop af

De populaire Italiaanse zanger Zucchero sluit zondag 15 juli popfestival Bospop in Weert af.

Zucchero komt voor de tweede keer naar Bospop. In 2004 stond hij ook al eens in Weert op de bühne. Met Novastar wordt hij donderdag als laatste aan het affiche van het festival (13 tot en met 15 juli) toegevoegd.

Compleet
Met 26 acts is het programma daarmee compleet. Een gevarieerde line-up met onder anderen veel artiesten die hun hoogtijdagen in de jaren tachtig en negentig beleefden: A-Ha, Simple Minds, Billy Idol, John Hiatt, Paul Carrack, The Mavericks, Live en UB40 featuring Ali Campbell.

Concertreeks
Zucchero beëindigde in november vorig jaar zijn Black Cat World Tour. In veertien maanden gaf hij 137 shows voor meer dan 1 miljoen toeschouwers. Inmiddels is hij aan een nieuwe concertreeks begonnen in zijn thuisland langs alle grote steden.

Voor Bospop-voorzitter Peter Verkennis is de komst van Zucchero een welkome aanvulling op het programma. "Zijn muzikaliteit staat buiten kijf. We zijn blij dat we hem opnieuw kunnen presenteren aan ons publiek."

Tijdschema ook online via http://www.bospop.nl/programma

Vrijdag
16:30 Open
17:30 – 18:00 Gary Moore Band
18:30 – 19:30 Jetbone
20:00 - 21:00 Musest
21:30 – 22:30 The Vipers
23:00 – 00:30 Symfo Classics

Zaterdag

Mainstage
10:30 Open
11:00 – 11:45 Con Brio