Bospop 2018

Zijn er nog "Einzelgangers" die naar Bospop gaan?
Ik krijg dit jaar helaas niemand mee naar dit mooie festival, wil zelf toch wel heel graag de zondag gaan en vind het toch wel gezellig om niet alle biertjes "alleen" te hoeven drinken :wink:
Voor iedereen die gaat: alvast een fantastisch weekend gewenst, gaat helemaal top worden!

Zijn er nog “Einzelgangers” die naar Bospop gaan?
Ik krijg dit jaar helaas niemand mee naar dit mooie festival, wil zelf toch wel heel graag de zondag gaan en vind het toch wel gezellig om niet alle biertjes “alleen” te hoeven drinken
1f609.svg

Voor iedereen die gaat: alvast een fantastisch weekend gewenst, gaat helemaal top worden!

ik ben er zondag, helemaal alleen...
Zal alleen geen biertjes drinken, ben mijn eigen bob.

Misschien sowieso iemand nog interesse in een meeting?

Ik weet echter nog niet hoe laat ik er zal zijn.
Maar in ieder geval intresse in de twee zonen van Willie Nelson, eerst Particle Kid en later Lucas Nelson met Promise of the Real (overigens één van de tourbands van Neil Young hé).
Heb al een tijdje Novastar niet meer gezien. Verheug me wel op Jeremiah en Billy Idol. Maar meest op LIVE, zal niet een verrassing zijn ;)
Na LIVE ben ik eigenlijk van plan weg te gaan.

Ik probeer zo tussen 12 a 13 uur op het terrein aan te komen.
Dan een beetje inkomen en dan Particle Kid - Novastar - Lucas Nelson - Billy Idol - Jonathan Jeremiah (misschien toch bij hoofdpodium blijven hangen) - LIVE...

Zal een groene legerprint broek aan hebben, een grijs shirt met LIVE logo voorop en een legerprint vissershoedje.
ongeveer zo :
IMG_20170604_114333.jpg

... nou ...

kleine nuance... ik twijfel nog om de trein te pakken, dus als ik dat doe zit biertjes drinken er voor mij toch in ;)

hoe is de ervaring van jullie met de pendelbussen (of looproute) naar het station?
laatste trein richting Landgraaf / Heerlen gaat volgens mij 23:17 vanuit Weert.
Ben van plan na LIVE te vertrekken en dat is na 22:00 uur.

GOED SMEREN
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1745380758903329&id=169756479799106

MEDEDELINGEN VAN HUISHOUDELIJKE AARD

We gaan een zonovergoten Bospopweekend tegemoet met vrij hoge temperaturen en weinig verkoeling. Langzaam maar zeker beginnen onze gasten hun spullen in te pakken. Dus tijd voor enkele mededelingen van huishoudelijke aard om ervoor te zorgen dat je een heerlijk sfeervol en gezellig festival tegemoet gaat:

• Neem zonnebrand mee
Zorg ervoor dat je jezelf voldoende insmeert met factor 30 of hoger (en tijdig herhaalt)

Ik herhaal het nog even factor 50 voor kids van de lidl. Superspul

… nou …

kleine nuance… ik twijfel nog om de trein te pakken, dus als ik dat doe zit biertjes drinken er voor mij toch in
1f609.svg

hoe is de ervaring van jullie met de pendelbussen (of looproute) naar het station?
waarschijnlijk, 23:47 en 00:17 gaat dus nog een trein richting Heerlen.
maar ov9292 geeft aan dat 22:47 de laatste trein gaat, redelijk verwarrend?
Kan dus in Weert 22:47, 23:17, 23:47 of 00:17 de trein retour hebben.
Het terrein is 45 minuten lopen vanaf station en pendelbussen (Horn Tours logo op de bus?) rijden elk uur.

Ik twijfel nog, met auto heb ik mijn eigen planning, maar zit ik met parkeerkosten.
Met trein, ben ik aan ov verbonden en misschien iets rustig reizen, maar kan ik wel een biertje pakken.

… nou …

kleine nuance… ik twijfel nog om de trein te pakken, dus als ik dat doe zit biertjes drinken er voor mij toch in ?

Heb de laatste jaren vaker mindere verhalen gehoord over de pendelbussen (vol, lang wachten etc) maar dat was vooral voor mensen die nog wat later gingen dan wat jij van plan bent. Lopend is het een flink stuk (kilometertje of 4), dus weet niet of dat echt een optie is

Kaartjes voor de zondag zijn binnen :lol:
Ik denk dat ik je wel ergens tegenkom @Dennis, we hebben zo wat dezelfde planning zie ik, heb waarschijnlijk m'n rose PP17-hoedje op.
Heb voorgaande jaren inderdaad ook wel negatieve verhalen gehoord over de pendelbussen, heb echter het idee dat het de zondag niet zo druk gaat worden dus misschien valt het nog wel mee... Misschien een idee om anders je fiets mee te nemen in de trein?!?

Ik ben er in ieder geval uit, dat ik met auto ga.
De aansluitingen van ov zondag avond/nacht komt me te krap aan.
Was even voor een tegens afwegen, maar met auto heeft meer voordeel voor me.
Ook de reistijd, ben met OV en pendelbus 2 maal zo lang onderweg...

Misschien dan zondag beetje optijd aanrijden, ivm parkeermogelijkheden...

Gaat warm worden...
Voor iedereen die er vanavond al is, maar ook morgen alvast veel plezier!
(ziet er naar uit dat er wat wolkjes overkomen zondagmiddag, komt niet slecht uit...)

https://youtu.be/PinBVYKQGeM

Eerste dagje bospop zit er alweer op. Weer is goed, sfeer is ontspannen en organisatorisch verloopt alles vlekkeloos. Dagje opgestart met Racoon, waarbij je van te voren weet wat je kunt verwachten. Daarna lekker stevig blues rocken met graveyard. Eerste hoogtepuntje was john hiatt die een zeer goede slide gitarist mee had. Lekkere blues en natuurlijk een meezingend veld bij have a little faith in me. Ook gary clark jr. Beviel zeer goed net zijn rustige blues afgewisseld met wat stevigere gitaar partijen.

Het glazuur spatte van de tanden bij venice. Wat zoet. Onder de vrolijke tonen van ub40 wat gegeten. Speelden leuk maar na een half uur verveelt dat reggea toontje wel. Leuke set van paul carrack die veel meer hits had dan ik verwachtte. A-ha was dramatisch slecht. Heel vals en gewoon geen leuke muziek. Wel natuurlijk overdrevenhard mee gezongen bij take on me. The mavericks speelden te veel trage nummers voor een feest band. Hier en daar kregen ze er wat sfeer in, maar het kabbelde iets te veel voort. Met simple minds was er een leuke afsluiter. Mooie show, goede performance en ook de niet hits blijven live overeind.

Zin in vandaag!

Op dit moment sta ik (nog 30 minuten) bij Mainstage, vlak voor front of House in lijn van linker scherm en EHBO.

;)

Zal de rest van de dag op en neer lopen tussen de stages. Sta nu bij rechter scherm Mainstage. Vlak voor aan.

Grappig hoe dat volk hier zo opschuift.
Klein bezoekers aantal... Gezellig hier.

Zal de rest van de dag op en neer lopen tussen de stages. Sta nu bij rechter scherm Mainstage. Vlak voor aan.

Grappig hoe dat volk hier zo opschuift.
Klein bezoekers aantal… Gezellig hier.

Max capaciteit is 25.000. Vandaag zijn er 14.000 man. Gisteren was het iets minder relaxed, 24.000 mensen. Wel gezellige sfeer. Lekker gemoedelijk.

Zal eerst eens wat over LIVE schrijven, rest van de dag komt later...

Mooie spot vooraan. Lekker mee geschreeuwd.
IMG_20180715_211753658.jpg

Klonk goed. Ed en Chad waren niet tevreden over het geluid van hun microfoons, bleven met de geluidtechniek aan de gang ook. Maar stoorde me niet. Ed was prima bij stem.

Nieuwe nummer Love Lounge idd als 2e, maar een iets andere setlist als dagen er voor.
https://www.setlist.fm/setlist/live/2018/sportpark-boshoven-weert-netherlands-3eb9d1b.html
All Over You
Love Lounge
Pain Lies
The Dolphins Cry
Selling The Drama
The Distance
Shit Towne
Iris
I Alone
Lakini's Juice
White, Discussion
Encore:
Overcome
Run to the Water
Lightning Crashes

Volgend jaar komt er een tour met nieuwe album op zak. Ik denk een zaaltour, ff afwachten...

Alleen zondag geweest en het was me een mooi dagje: relaxte sfeer, helemaal niet druk, heerlijke muziek én verkoeling via sprinklers. ?
Heb je niet gezien Dennis, volgens mij wel op het scherm bij Live ?
Waren er pas om half 2 en begonnen in de tent bij King King, die zanger had toch wel een erg goede stem!
Wat gedut bij Colin, was het ook goede muziek voor.
Novastar klonk als vanouds goed en je merkte dat Joost er zin in had!
Lukas Nelson en band met broer hebben me blij verrast. Wat een energie!
Billy Idol jeugdsentiment, vocaal niet altijd even goed maar wel genoten.
Jonathan Jeremiah fantastisch zéker met de strijkers erbij.
Jammer dat de tent bij elk optreden dat ik daar gezien heb voorin zo leeg was, was jammer voor de sfeer. Vond het publiek ook niet zo heel enthousiast, jammer. De tent was ook een stuk groter dan voorheen en daardoor miss minder intiem?
Live was ontzettend goed en had van mij wel mogen afsluiten. Alhoewel Zucchero ook top was, ben niet bekend met zijn muziek maar heb heerlijk kunnen swingen. ?

Vond het geluid beetje naar achteren op het veld eigenlijk beter dan midden voor het podium tussen geluidstent en podium in.

Muzikaal gezien vond ik het allemaal wat rustig, van mij mag het programma wel wat steviger zijn en daarbij miste ik ook wat vrouwelijke rock. Maar heb me zeker goed vermaakt!

Vrijdagochtend vroeg vertrokken van huis om op tijd op de camping een mooi plekje te zoeken voor de tent. Het parkeren ging vlotjes en met al onze spullen naar de camping gelopen. Er was nog genoeg plaats voor onze tent. De boel een beetje verkend en zagen grote tent waar je eten en drinken te koop was. In de loop van de middag zijn we naar de Rock tent gelopen waar de eerste band al aan het spelen was. Dat klonk erg goed Gary Moore band.
Daarna even eten, ik wilde Musest wel zien

Dat viel tegen….na een paar nummers afgehaakt en later nog even the Vipers gezien dat was wel aardig voor een cover band.
Zaterdag gestart met Con brio. Er was toen nog niet veel publiek.Doen het leuk en het was toen al aardig warm aan het worden.
Af en toe een schaduw plekje zoeken.

Racoon gezien blijft een beetje saai vind ik.
Graveyard was prima in de Rock tent. Ook heerlijk koel daar.
Laatste stukje John Hiatt en toen even afkoeling opgezocht.
Wilde UB40 zien, met dit weer heerlijk zo'n reggae sound.Niets op aan.te merken,zijn live altijd prima.
Tijdens optreden van A-HA gegeten. Niet mijn muziek en wat een zoutzak zeg op de bühne.
Vreselijk als je geen zin hebt treed dan niet op.Was ook niet zuiver en verbaas me dan ook dat er nog echte ‘fans’ rondlopen.

Afsluiter Simple minds. Nooit eerder gezien was prima om te zien en geluid was ook goed.Veel bekende nummers die je snel meebrult.
Best van genoten.
Zondag wilde ik eigenlijk alleen Billy idol en LIVE zien.
Toch begonnen met King King was aardig maar had iets steviger verwacht.
Daar zag ik Dennis.Voor mij duidelijk herkenbaar na zijn foto...Even kennis gemaakt .
Het was best warm deze dag. In de Rock tent blijven hangen Particle kid geluisterd terwijl ik lag af te koelen op een heerlijk plekje in de tent.
Novastar van een afstandje gehoord maar in de schaduw waren er veel mensen die stonden te kletsen dus kan geen oordeel over de zang vertellen.
Daarna Billy Idol. Wat naar voor gelopen en kon alles goed zien voordeel van kleiner festival.
Ik vond het super goed optreden en Billy is nog prima bij stem en zag er nog steeds goed uit . Energiek over het podium en dat is dan ook meteen leuk om te zien
Dan eten en wachten op LIVE.
Ik vind ze nog steeds erg goed. Ed was volgens mij iets geïrriteerd omdat er iets was met geluid.Verder heerlijk meegezongen en begreep dat er een tour aankomt. Dan ga ik zeker proberen om ze te zien.
Al met al een mooi weekende iets te warm voor festival vond ik zelf. In elk geval beter dan regen…
Een festival die voor herhaling vatbaar is wat mij betreft met een goede line up!

Helaas geen Bospop voor mij dit jaar. LIVE dan maar volgend jaar bekijken tijdens hun nieuwe tour!!! Is er al een datum bekend voor Bospop 2019 dat iemand weet?????

Helaas geen Bospop voor mij dit jaar. LIVE dan maar volgend jaar bekijken tijdens hun nieuwe tour!!! Is er al een datum bekend voor Bospop 2019 dat iemand weet?????

Ja eerste weekend juli 2019?

Oei oei het eerste weekend van juli, tegelijk met DTRH ? dat wordt keuzes maken, zal dan obv de line-up gaan worden. ?

PJ wrote:

Ja eerste weekend juli 2019
1f609.svg

Dan praten we dus over 7/8 juli. Ik dacht dat het misschien weer een week later zou zijn. Wel vreemd dat dit niet naar buiten wordt gebracht door de organisatie of heb ik iets gemist??

Users who are viewing this thread