Best Kept Secret 2026

Pfoe, gemenge gevoelens hier

• Ethel Cain op de ONE is gewoon belachelijk
  • De clash Tropical Fuck Storm en Wolf Alice doet pijn. Waren de 2 namen waar ik het meest naar uitkeek op zaterdag. Aangezien ik waarschijnlijk voor TFS zal kiezen, zal ik Nation of Language ook moeten skippen 😢
  • Positief punt: ik kan op zaterdag van 16u tot 00h zowat onafgebroken must sees kijken
  • Tramhaus-GHOSTWOMAN is gewoon een heel rare clash? Best vergelijkbare groepen.
  • De TWO lineup is zoals hierboven al vermeld inderdaad erg karig (maar hierdoor is de ONE dan weer een pak sterker)
  • Vrijdag gewoon ronduit zwak
  • Die Not Nothing lezingen/podcasts (?) zijn een leuke toevoeging, maar ik vraag me oprecht af wie er vrijdag om 16:45 naar Humanistisch Verbond gaat :p

Laatst bewerkt:
Gorillaz is wel een van de weinige optredens die ik boven Nederland - Japan zou verkiezen. Maar idd goede keuze om dan geen scherm zichtbaar te maken tijdens het optreden. Dan zou ik ook afgeleid raken.

Zondag is voor mij wel de sterkste dag, in 1 rits door.

Enige clash voor mij is De La Soul en Model/Actriz. Laatstgenoemde wel al 2 keer gezien, dus uiteindelijk alsnog een makkelijke keuze voor deze Hip-Hop legendes!

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Brundlecat
Clashes
Vrijdag Newdad - Croithe
Blood incantation - Militarie gun

Zaterdag
Midrift-TFF-Wolf Alice
Tramhaus-Ghostwoman
Kumo99-Nick Cave

Zondag
Servo-JBN
Cest Qui-Yard Act
Genesis-Marie Davidson
Lime Garden-Joey Valance

Jammer dat heel veel bands die ik wil zien in de Casbah staan en maar 45 min spelen. :(
Denk dat ik veel ga missen, steeds van de casbah naar de two rennen wordt ik op een gegeven moment wel beu.

Het kan nooit perfect zijn voor iedereen maar ik zie mooie dingen. Vind vrijdag ook een mooie dag. Blood Incantation gaat veel beter overkomen later op de avond als het donkerder begint te worden. Dat wordt echt heel dik. Verder mooie namen als Croithe, Sudan Archives, Militarie Gun en Mula is ook wel echt een vette om s' nachts te zien. Wmb een mooie eerste festival dag.

Ook erg blij met Maddie Ashman (tip)en Crows.

Oh man. De 4 acts die ik op zaterdag wil zien (Aldous, Hayley, NOL, Wolf Alice) spelen strak achter elkaar gepland in de Two, One, Two, One. Niet zo chill 🫩

Bizar dat Ethel op One staat.

• Leuk
  • Sad
Waarderingen: Joslittel en Tobuzzter
Oh man. De 4 acts die ik op zaterdag wil zien (Aldous, Hayley, NOL, Wolf Alice) spelen strak achter elkaar gepland in de Two, One, Two, One. Niet zo chill 🫩

Bizar dat Ethel op One staat.
Prima te doen, toch? Secret is een ander verhaal. Bij de ONE vindt je altijd wel den goede plek ook.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en dfrvanloon
Speelt Ethel Cain zo'n duistere set dan? Ik vind het soms ook wel tof om zo'n artiest op die imposante Main te zien.
Ja, die gedijt wel meer in het donker ja. Zowel qua muziek, als qua podiumaankleding, qua mystiek, qua gevoel. Toch ook wel weer benieuwd hoe ze op de One zal zijn. Dus jammer, maar niet veranderd of ik het wil zien voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
Speelt Ethel Cain zo'n duistere set dan? Ik vind het soms ook wel tof om zo'n artiest op die imposante Main te zien.
We zullen zien, maar op plaat vind ik dit absoluut muziek die alle aandacht moet krijgen (in een half afgesloten ruimte), voor een aandachtig publiek (op de ONE overdag heb je altijd best wat mensen die komen aanwaaien, zeker als de zon schijnt) .

Ik snap wel wat mensen zeggen over het belang van een sterke ONE, maar daar moet wat mij betreft dan ook op geprogrammeerd worden qua wat beter waar staat. De La Soul, Sef: top op de ONE. Wolf Alice: zou ik persoonlijk misschien liver in de TWO zien, maar kan wel. Ethel Cain: lijkt me sterk.

Dit vooral ook gebaseerd op eerdere ervaringen. Diiv en Wilco vond ik echt veel en veel minder speciaal op de ONE dan toen ze resp Secret/Two deden (en dan is Wilco op zich nog wel een act die de ONE best kan hebben). Spiritualized op de ONE: meeeh. TV On The Radio had volgens mij op de oorspronkelijke plek op de ONE ook nooit zo indrukwekkend kunnen zijn als het uiteindelijk door die laatste wissel werd.

Prima blokkenschema. Vrijdag idd beetje mager, maar het festival beginnen met ƃo - NewDad - Femi Kuti/Pacifica is alleraardigst. Ook daarna een prima route uit te stippelen. En leuk dat een van mijn favo podcasts (Zo Opgelost) staat geprogrammeerd op een tijd waarbij ik niks hoef te zien. Later nog eens goed induiken om te kijken wat de concept route wordt.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Met een eerste blik zie ik helaas al wat clashes, maar het grote puzzelen kan beginnen.

Denk juist dat dit wƩl goed is. Op dat moment van de dag is er nog alle aandacht. Bijvoorbeeld Nils Frahm, Amenra en Explosions In The Sky op ongeveer deze spit waren allemaal geweldig.
Hmmm ik was ook teleurgesteld, maar nu je dit zegt keert dat wel weer wat om. Die vroege optredens op zondag waren inderdaad best magisch, waarbij enkel mensen kwamen kijken die de artiest echt wilden zien.

Had zelf Joey Valence en Ethel Cain van plek laten wisselen.

Grappig om te zien dat er dit jaar top heavy is geprogrammeerd (veel op One, minder op Two), terwijl er vorig jaar voornamelijk Mid/Low werd geprogrammeerd (veel op Two en andere stages te zien, minder op One). Op beide line ups veel commentaar šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: Mimi en BelugaBob
En zo blij met de spot van Blood Incantation, mijn nummer 1 must see. Alleen wat schrik voor de vrijdagse praatbende. Gelukkig heb ik niets met De La Soul, dus zal het wel lukken om helemaal vooraan te staan (samen met mijn Blood Incantation T-shirt šŸ˜‡).

• Leuk
Waarderingen: smooshsmoosh

Users who are viewing this thread