Best Kept Secret 2026

Op basis van de timetable toch een tikje spijt van mijn weekendticket. Maar goed, even goed inluisteren en dan toch een prachtig weekend in.

Zaterdag als verwacht wat clashes, maar ik kan er alle dagen een prima programma van maken. Niet zo'n clashes als op de Pinkpop-zaterdag.
Nick Cave dus 2 uur; Jack White en Gorillaz allebei 1,5 uur.
Opvallend hoge plek voor Blood Incantation in de TWO.
Ethel Cain op ONE is wel echt een misser....

Edit: Croithe / NewDad is wel een flauwe clash

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en superginger
We missen denk ik ook nog een naam op de vrijdag als ik het aantal namen van de Two vergelijk met vorig jaar?

Er staat geen TBA in het schema.
Ja klopt, maar zie dat er vijf acts staan en vorig jaar 6. Zie sws wel veel verschillen qua aantal artiesten vergeleken met voorgaande jaren. Ook de tijden zijn volgens mij anders? Zie dat de Two pas 3:30 begint op vrijdag, terwijl dat vorig jaar om 14:45 was.

Opvallend hoge plek voor Blood Incantation in de TWO.
Ethel Cain op ONE is wel echt een misser....
Met deze ook in het achterhoofd, valt het me wel op hoe mager de TWO is dit jaar, en met name die 'TWO headliners'. Nu zijn het Joey Valence, Tramhaus en Blood Incantation die op die prestigueuze plek toch een stuk minder grote namen.

Aan de andere kant vind ik de ONE sterker dan ooit dit jaar, over de hele lijn.

En clash Dresses Like Boys/Anna vond Hausswolf doet ook pijn. De zondag wordt zo helaas een heel pak minder aantrekkelijk.

• Sad
Waarderingen: BelugaBob
Met deze ook in het achterhoofd, valt het me wel op hoe mager de TWO is dit jaar, en met name die 'TWO headliners'. Nu zijn het Joey Valence, Tramhaus en Blood Incantation die op die prestigueuze plek toch een stuk minder grote namen.

Aan de andere kant vind ik de ONE sterker dan ooit dit jaar, over de hele lijn.
Ja, alleen is met daglicht wat mij betreft nou juist de TWO het mooie podium. Ik vind deze ontwikkeling vergeleken met twee jaar terug (karige One, sterke Two) zelf niet fijn.

Ja, alleen is met daglicht wat mij betreft nou juist de TWO het mooie podium. Ik vind deze ontwikkeling vergeleken met twee jaar terug (karige One, sterke Two) zelf niet fijn.
Ja maar ik snap wel waarom ze het doen. De ONE, met dat strand, blijft de belangrijkste stage.

Liefst wil je voor beide stages aansprekende namen natuurlijk. Zoals dat in pakweg 2015-2018 ook was.

Ja maar ik snap wel waarom ze het doen. De ONE, met dat strand, blijft de belangrijkste stage.

Liefst wil je voor beide stages aansprekende namen natuurlijk. Zoals dat in pakweg 2015-2018 ook was.
Het is echt een beetje mager dit jaar hé. De fantastische headliners en een paar mooie namen maken veel goed maar ik had er stiekem toch iets meer van verwacht. Ook jammer dat de Muziekgieterij vervangen is door een podcastding.

Snelle blik: ik ga me goed vermaken. Op alle dagen wat drukkere delen en een of twee langere pauzes, prima. Alleen baal ik dus wel echt van de zondag zo. Zin in Erhel Cain gaat van potentieel 10 naar 'zie wel of ik überhaupt ga kijken'.

• Leuk
Waarderingen: submarine
De zaterdag is voor mij de enige dag die echt het geld waard is. Ik ga in juni ook verhuizen, dus nog maar even kijken of BKS of Live is Live uiteindelijk beter uitkomt.

Users who are viewing this thread