Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wát een dag is dat op APE trouwens!

Parquet Courts > Johnny Marr > Interpol > The Raconteurs > The Strokes
Als deze achter elkaar op Main staan heb je echt een waanzinnige dag..
Barnett, Cocker, Mockasin o.a. op een tweede stage...

Zit serieus een weekendje Londen te overwegen om dit dagje mee te pakken.
 

nativesongs

Playlistbediener
20 jan 2019
6
0
sledgehammer wrote:
Als er twintig bands worden aangeboden aan een festival, die op zich allemaal de moeite waard zijn, en je hebt maar plaats voor vijf ervan, dan vind ik dat een organisatie wel degelijk positieve discriminatie toe mag passen bij het maken van de uiteindelijke keuze, door de voorkeur te geven aan acts die een relatieve minderheid vertegenwoordigen in de muziekscene. Dus bijvoorbeeld dat een metalfestival de voorkeur geeft aan een band met een of meer leden die een donkere huidskleur hebben, vrouw zijn of openlijk lgbt zijn. Want je kunt moeilijk ontkennen dat op het podium en in het publiek van metalfestivals over het algemeen wel wat meer diversiteit gewenst is. En dat zal voor veel andere muziekstromingen ook gelden, vermoed ik.

Positieve dscriminatie is ook discriminatie. Nee nee nee, laat het ajb gewoon om de muziek gaan. Het heeft ook altijd een naar nevenefect, want je kunt niemand tegelijkertijd blij maken. Misschien is dit een vraag voor de organisatie. is het echt een beleid om zoveel mogewlijk vrouwen op te stellen, gewoon om alleen maar te voldoen aan een eventuele 50/50 verdeling van man-vrouw. Bijvraag: En hoe zit dat dan met LGBTQs. (en al die andere 50 genders die er inmiddels zijn bedacht).

Als de organisatie nu eens haar line-up plot op de diversiteitscirkel. Dat maakt een hoop duidelijk. Kunnen we recht doen aan meer onderdelen zoals: leeftijd, sekse en gender, handicap. Dan wordt het pas echt een mooie affiche voor het festival.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ja want waarom "plotten" op kwaliteit van de muziek voor een muziekfestival, zou ook wat vreemd zijn he?
Maakt wss 99% van de toeschouwers geen reet uit of het vrouwen, ouderen, blinden of transseksuelen zijn die spelen zolang de muziek goed is.
En natuurlijk ben ik er voor dat iedereen gelijke kansen heeft, maar om per artiest te gaan vragen wat hun geaardheid, gender of handicap is, lijkt me geen zaak waar een festival zich mee bezig moet houden en ook geen zaken waar die artiesten op zitten te wachten.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat een onzin zeg.

Er zijn bijvoorbeeld ook tal van mensen op de wereld met achondroplasie, moet de organisatie van Best Kept Secret dan ieder jaar ook een aantal acts boeken met bandleden die dit hebben als voorbeeldfunctie voor mensen met deze aandoening?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik krijg een beetje het idee dat nativesongs gewoon aan het trollen is.

Laat Morrissey verder lekker ver weg blijven van BKS. Ik vind niet dat je die man nog een podium moet geven na alle onzin die hij door de jaren heen heeft uitgekraamd.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Morrisey is een legende en wat kan mij die onzin schelen. Zingen moet ie en wat mij betreft heel graag op BKS. :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje89 wrote:

Dirk wrote:

Wessel wrote:
Sorry voor de onduidelijkheid maar dat stukje geen vlees gaat weer over Morrissey :)


Stukjes vlees, hmmmmm, lekker. Ik moet er niet aan denken dat er geen BBQ-beach is, maar wel een Tofu-strand.


Toch zou ik die pokke herrie van dat ene tentje niet missen daar aan de waterkant. Hebben altijd snoeiharde muziek daar op staan, terwijl dat een heerlijk plekje is om rustig aan het water te chillen of naar de mainstage mee te luisteren,

Roadfkill…waar hele koeien worden gebarbecued.

Wat Morrisey flikte op Pukkelpop ooit (vleesvrij) deed Radiohead toch ook op hun manier dmv alle kaartjes verplicht op naam? De festivaldirectie heeft zich in vele bochten moeten wringen om omruilen van kaartjes mogelijk te maken.

Wat betreft lbgt artiesten, volgens mij heeft de muziekhistorie aangetoond dat juist de anders geaarden in de muziekindustrie een podium hebben gekregen en omgekeerd wordt het lbgt zijn juist ten volle uitgevent. Een noem paradijsvogels als een Max Colombie en Olly Alexander die hun geaardheid ten volle hebben uitgevent of geexposeerd. Zij spreken bakken vol tieners aan en bij de jeugd is het niet eens meer een issue. Ik denk dat er in 30 jaar al superveel is veranderd, de enige artiest die ik zo kan bedenken die er pas na zijn carriere voor uit kwam gay te zijn is Michael Stipe. Anno nu is lbgt toch helemaal geen issue meer?
Dit heeft meer financiële consequenties natuurlijk. En met alle respect (ik ben echt fan van de man), maar hij is echt niet meer "groot" genoeg om dit nog te eisen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Tame Impala dus op Lowlands, vandaar niet op Best Kept of DTRH. (ook The Good, The Bad and The Queen kunnen we afschrijven. werden er vroeger ooit kleinere namen gedeeld? Anders ook Idles, Pond, Slaves, Whitney, Frank Turner,... die we niet meer moeten verwachten).

Wel geen The Strokes of The Cure. Raar, 2 droomheadliners voor Best Kept die momenteel nog steeds geen NL show hebben...
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
IDLES tourt zo veel en staan ook op Paaspop, die had ik allang niet meer verwacht.

Verlies van Tame Impala (en automatisch Pond) was al ingecalculeerd, dus ik schrik er niet meer van. New Order had ik wel een interessante naam gevonden. Zie verder wel wat leuke naampjes (die ik toch al eens gezien heb), maar die ik toch niet op BKS verwacht (in de meeste gevallen: al eens langsgekomen). Voelt vooralsnog echt als bij BKS is het echt muziek ontdekken, bij Lowlands een breed en meer gevestigd programma (zoals het voor deze twee ook bedoeld is denk ik) en dan geef ik op dit moment in mn leven toch echt de voorkeur aan het ontdekken :p
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Johnny Marr zou echt gruwelijk goed passen op BKS. Zijn shows zitten vol met veel meer fanservice dan die van Morrissey, Marr speelt regelmatig de grote Smiths klassiekers. Je kan je voorstellen dat ik heel blij zal zijn met die naam als je kijkt naar m'n profielfoto...

Verder vind ik het erg jammer dat Idles naar Lowlands komt en niet naar BKS, ik denk dat ze beter zouden passen in de Beekse Bergen. En het is zoals hier genoemd wel héél opmerkelijk dat the Strokes of the Cure nog geen festival in ons landje aandoen. Zou één van die twee dan toch nog naar DTRH komen?

Ik hoop in ieder geval nog dat dit rijtje namen aan de lineup wordt toegevoegd: Iceage, Beach House, Balthazar, Johnny Marr, My Bloody Valentine.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Yeah iceage ! Balthazar kan toch niet meer ? ik dacht dat die al op LiveNation zaten, net als Lana Del Rey. Lana Del Rey gaat nog naar DTRH.
En naast the Cure Smashing Pumpkins dan ? Is dat allemaal voor Pinkpop ?
 

ivoooo

Playlistbediener
6 mrt 2018
14
3
Yeah iceage ! Balthazar kan toch niet meer ? ik dacht dat die al op LiveNation zaten, net als Lana Del Rey. Lana Del Rey gaat nog naar DTRH.
En naast the Cure Smashing Pumpkins dan ? Is dat allemaal voor Pinkpop ?

Zou mooi zijn!
En zo lang Lowlands of DTRH geen dEUS bevestigt, blijf ik ook daar hoop op houden, als we het toch over ouwe-rotten-bands hebben.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.
The Strokes doen Nederland gewoon überhaupt niet aan komende zomer.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
el lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.
Als ze dan in de herfst een Ziggo Dome o.i.d. doen, hoor je mij niet klagen...
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Jelle wrote:
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.

The Strokes doen Nederland gewoon überhaupt niet aan komende zomer.

Dat zou wel weer diep triest zijn aangezien ze dan volgens mij al meer dan 15 jaar niet in Nederland zijn geweest...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Martijn wrote:

Jelle wrote:
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.


The Strokes doen Nederland gewoon überhaupt niet aan komende zomer.

Dat zou wel weer diep triest zijn aangezien ze dan volgens mij al meer dan 15 jaar niet in Nederland zijn geweest…

Nou hebben ze ook al 15 jaar niks meer gedaan wat de moeite van het vermelden waard is dus dat lijkt mij verder prima.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Opvallend overigens dat DTRH ook graag Christine & the Queens wilde boeken maar haar "niet voldoende konden bieden". Zou ze alleen voor headline show willen komen, betaalt BKS haar zo veel of is ze gewoon gek op Fritz cola?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nu ik toch bezig ben, zou een "normaal" festival Kalis Uchis nog boeken of belandt ze toch op NSJ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Opvallend overigens dat DTRH ook graag Christine & the Queens wilde boeken maar haar “niet voldoende konden bieden”. Zou ze alleen voor headline show willen komen, betaalt BKS haar zo veel of is ze gewoon gek op Fritz cola?
Ik denk inderdaad dat ze voor BKS heeft gekozen vanwege de headline positie. Die had DTRH haar waarschijnlijk niet gegeven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken