Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik denk dat het argument dat The Strokes niet relevant genoeg meer is niet echt opgaat als Kraftwerk staat te headlinen…

Met alle respect voor The Strokes maar Kraftwerk is wel van een hele andere orde. Die hebbben baanbrekende albums gemaakt die de muziek daarna mede bepaald hebben. The Strokes is een leuke band met een paar goede albums maar zijn beduidend minder van invloed geweest.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Jelle wrote:
Ik denk dat het argument dat The Strokes niet relevant genoeg meer is niet echt opgaat als Kraftwerk staat te headlinen…

Met alle respect voor The Strokes maar Kraftwerk is wel van een hele andere orde. Die hebbben baanbrekende albums gemaakt die de muziek daarna mede bepaald hebben. The Strokes is een leuke band met een paar goede albums maar zijn beduidend minder van invloed geweest.

Helemaal mee eens!
Maar vergelijking is ook niet zo zinvol, want the Strokes zitten dat weekend in New York. Kraftwerk of the Strokes was dus niet de vraag.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
noid wrote:

Jelle wrote:
Ik denk dat het argument dat The Strokes niet relevant genoeg meer is niet echt opgaat als Kraftwerk staat te headlinen…


Met alle respect voor The Strokes maar Kraftwerk is wel van een hele andere orde. Die hebbben baanbrekende albums gemaakt die de muziek daarna mede bepaald hebben. The Strokes is een leuke band met een paar goede albums maar zijn beduidend minder van invloed geweest.

Helemaal mee eens!
Maar vergelijking is ook niet zo zinvol, want the Strokes zitten dat weekend in New York. Kraftwerk of the Strokes was dus niet de vraag.

Ik wil ook niet kiezen want ik kan The Strokes ook zeer waarderen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Nu moet je de invloed van The Strokes ook niet onderschatten. Die hebben ook best wat invloed gehad op grote bands van nu hoor. Arctic Monkeys (misschien wel de meest duidelijke), The Killers, Franz Ferdinand, David Bowie blijkbaar, zelfs Matt Berninger van The National, en daar staan al twee headliners van vorig jaar tussen. Over het algemeen wordt de toename van indie rockbandjes rond het millennium toegerekend aan The Strokes toch?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ze hebben zeker invloed gehad. Door Is this IT was gitaarmuziek terug van weggeweest na een periode van verminderende populariteit. Daar hebben bands daarna zeker profijt van gehad.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Maar dan zie ik toch liever iets anders dan Katy Perry zonder lichtshow. …..€ 2,5 mln extra inkomsten …..Nick Cave, David Byrne of Thom Yorke …..Dat zijn de namen waarvoor de meesten van ons toch komen. ……grote(re) namen waarvoor de mensen komen.

Sorry, ik snap niet wat je bedoelt: Katy Perry, waar haal je dat vandaan ? Misschien snap je mi ook niet: Wat ik bedoelde is dat het het misschien Christine & the Queens over de streep heeft getrokken om headliner te zijn bij BKS in plaats sub bij DTRH ondanks de miljoenen die DTRH extra verdient.
Nick Cave en David Byrne hoef ik trouwens allemaal niet te zien. En met mij heel veel mensen. ik denk dat je te veel aanneemt.
Mijn headliner, zoals al eerder gezegd door iemand anders ook, speelt waarschijnlijk op zaterdag op de FIVE.

- C&theQ: bubble gum pop met dansjes (Katy Perry), maar dan zonder de KP show er om heen. Ik vind het gewoon helemaal niks. Het nummertje van Katy Perry & Skip Marley is overigens behoorlijk catchy. Christine heeft ook zo'n liedje niet.
- Ik begrijp je hoor. Ik denk ook dat de headline show (en het feit dat FF en Mojo elkaar waarschijnlijk weinig gunnen) doorslaggevend voor haar was. Mijn argument over de extra inkomsten had helemaal geen betrekking op haar maar op de algehele line up.
- Ik neem gedeeltelijk iets aan, maar o.bv. de kaartverkoop op dagen met grotere acts denk ik dat het geen onredelijke aanname is. Zeker als je kijkt naar het aantal mensen bij Five. Als het merendeel kwam om nieuwe acts te ontdekken, dan zou het daar flink voller zijn. En als ik kijk naar de verlanglijstjes hier (Tame Impala, the Cure, the Strokes etc etc) vinden heel veel mensen (ook op deze blog) de grotere acts toch wel erg interessant.
Dat jij persoonlijk Nick Cave niet hoeft te zien betekent natuurlijk niet dat dat voor heel veel mensen het geval is. Dat lijkt me pas echt een aanname. Ik enk dat meer mensen het liever wel dat niet zouden zien. Zie ook de teleurstelling hier toen hij (en Byrne) naar DTRH ging. David Byrne was (samen met Kendrick) voor mij overigens dé show van vorig jaar. Wie weet zou je het wat hebben gevonden....

Ik denk dat ook BKS baat heeft bij mooie headliners boven een mooie undercard. Die headliners kosten geld. En daar heeft DTRH nu gewoon meer van. Ik geloof niet dat deze line up zonder Kraftwerk, Bon Iver en Kurt VIle een interessant festival op zou leveren. En het zou waarschijnlijk geen festival met economisch bestaansrecht opleveren. Maar dat zijn aannames (mijn specialiteit)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik wilde met mijn Strokes "grapje" overigens niet de discussie over relevantie weer opstarten. Die is zo zinloos. Maar imho hebben ze na Is this is alleen nog maar gereutel opgeleverd waar ik prima zonder kan. En om heel eerlijk te zijn (sssshhhhhh, niet verder vertellen) vond ik Is this is bij tijd en wijlen ook nogal een overschatte zeurplaat,


(ik hoor de cultuurpolitie de straat al inrijden....)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
"Zeggen dat die 15 jaar niet relevant geweest zijn, komt voor mij een beetje over als zeggen dat White Stripes niets goed hebben buiten Seven Nation Army of naar een optreden gaan van Rage Against The Machine en vertrekken na Killing In The Name Of…)"


Erm..... durf het bijna niet te zeggen, maar van the White Stripes vind ik zelfs helemaal niets goed en bij Rage zou ik na Bullet in the head en Killing in the name of meteen wegrennen.....

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?

Zowel op het interview als de namen die je daar noemt hoop ik heel hard!

Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.

Gezien de recente aankondigingen verwacht ik toch dat ie bij het volgende WooHah pakketje gaat zetten. Had 'm bij Lowlands verwacht door al die aankondigingen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?
Ik hou Fontanies DC in de gaten, volgens mij gaan die naar de US festivals in mei. Het is maar de vraag of die terugvliegen naar Europa voor BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Dillinger wrote:
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?

Zowel op het interview als de namen die je daar noemt hoop ik heel hard!

Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.

Hij staat het BKS-weekend ook in Ierland (forbidden fruit) dus kan best.
Van de forbidden fruit-namen ook Ry x in de gaten houden. Hij geeft dit voorjaar twee concerten in Paradiso, waarvan 1 al uitverkocht, die zijn geboekt door Friendly Fire.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
bornlivedie wrote:

Dillinger wrote:
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?


Zowel op het interview als de namen die je daar noemt hoop ik heel hard!

Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.

Hij staat het BKS-weekend ook in Ierland (forbidden fruit) dus kan best.
Van de forbidden fruit-namen ook Ry x in de gaten houden. Hij geeft dit voorjaar twee concerten in Paradiso, waarvan 1 al uitverkocht, die zijn geboekt door Friendly Fire.
Ry X stond er in 2017 nog toch?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Dillinger wrote:
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?

Ik hou Fontanies DC in de gaten, volgens mij gaan die naar de US festivals in mei. Het is maar de vraag of die terugvliegen naar Europa voor BKS.

Met de laatste datum in de VS 28 mei tot nu toe lijkt het er niet heel goed uit te zien... Maar het kan wel, jonge gasten, geboekt door Friendly Fire... Kom op jongens!
Black Midi lastig... Doen wel Motel Mozaique in april, geen idee of daar ooit crossover is in hetzelfde jaar (afgelopen jaar enkel Joep Beving? in 2017 Thundercat, STUFF. en Kim Janssen). Tussen eind april en begin august in ieder geval nog een groot gapend gat. Rimon staat daar ook.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Processierups wrote:

bornlivedie wrote:

Dillinger wrote:
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?


Zowel op het interview als de namen die je daar noemt hoop ik heel hard!

Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.


Hij staat het BKS-weekend ook in Ierland (forbidden fruit) dus kan best.
Van de forbidden fruit-namen ook Ry x in de gaten houden. Hij geeft dit voorjaar twee concerten in Paradiso, waarvan 1 al uitverkocht, die zijn geboekt door Friendly Fire.

Ry X stond er in 2017 nog toch?

Klopt, als dagopener op Two. Kan dus wel doorschuiven naar een plek later op de dag.
Als FF hem in het festivalseizoen op een eigen podium willen neerzetten hebben ze keuze uit BKS en Amsterdamse Bos. Drie keer Amsterdam in een jaar lijkt me veel en hij is met BKS dus al in de buurt.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Processierups wrote:

bornlivedie wrote:

Dillinger wrote:
Zou er nou vandaag een interview met Robert Swarts van BKS op festileaks komen?

En een beetje speculeren over nieuwe namen: Zou er nog wat van de top acts van ESNS over komen? Black Midi, Fontaines DC, Rimon, The Murder Capital?


Zowel op het interview als de namen die je daar noemt hoop ik heel hard!

Als wat grotere hiphop-naam, zou toch Earl Sweatshirt nog mogelijk zijn? Staat een week na BKS in de UK, nieuwe plaat uit enzo.


Hij staat het BKS-weekend ook in Ierland (forbidden fruit) dus kan best.
Van de forbidden fruit-namen ook Ry x in de gaten houden. Hij geeft dit voorjaar twee concerten in Paradiso, waarvan 1 al uitverkocht, die zijn geboekt door Friendly Fire.

Ry X stond er in 2017 nog toch?

Klopt, zeer fijne start van de festivaldag was dat. Ben er ook in Paradiso weer bij, dus van mij hoeft het niet per se weer...
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Dan wil ik misschien van Forbidden Fruit festival ook wel First Aid Kit, tegenwoordig toch ook wel een middelgrote naam. Maar wellicht wat minder spannend voor de verscheidenheid van het muziekaanbod zoals het er nu al is.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Een upgrade van een stage én een nieuwe stage?!

Jammer dat Roosmarijn toch wat minder prijs geeft dan Robert Swarts of de LL/DTRH-conculega’s
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Laten we hopen dat ze de THREE weer wat sfeervoller maken.

Wel heel cryptisch over die nieuwe stage: "Deze komt op een plek op het terrein waar je heel graag bent." Waar hebben ze nog ruimte dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken