Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Goeie hoop op Beach House en Solange ja, als ze zo vroeg alweer terug naar de US gaan.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Processierups wrote:
Guided by voices?
BKS valt mooi tussen Primavera en dit optreden in GBr. Kanshebber?! Lijkt me geen headliner, maar wel een mooie sub!

Ja! Alhoewel ik vrees dat Primavera die exclusief hebben kunnen strikken, wat festivals betreft.

Geweldige muziek hoor, maar Ik zag GBV ooit een paar keer in de jaren negentig en toen was het qua live gebeuren al een oude mannen show. Afgaande op wat ik op you tube zie word ik nou niet bepaald enthousiast om dat nog eens live te zien.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Prima lineup van Bonnaroo, goed om te zien dat Iglooghost festivals gaat doen! Die hoop ik 's nachts in een X-Ray of op het Future Fuzzy Field tegen te komen dit jaar!
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
guided by voices hebben paar geweldige platen gemaakt maar zag ze in die jaren live nooit echt overtuigen, zie ze graag komen om dat nu recht te komen zetten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1) Omdat een artiest (van dat kaliber) veel meer te zeggen/kiezen heeft dan een organisator.
2) Omdat de deal nog niet lang rond was (kan me voorstellen dat niet elke onderhandeling even vlot lopen), voor zo’n grote bands zijn er misschien meer eisen qua podium e.d.
3) Een ander festival (in de buurt) heeft meer betaald om x-aantal weken exclusiviteit in een bepaald gebied te hebben.
4) Kan ook een marketing truc zijn om iets later nog eventjes een bom te doen inslagen.
5) Ze wachten op ander nieuws bv. nieuwe single van de band ofzo om het daarmee te hypen.


Niet dat ik nog zo hard geloof dat een van die bands komen… maar zouden allemaal redenen kunnen zijn.

Voor alles valt inderdaad wat te zeggen. Maar ik denk dat dit voor BKS 2019 niet zo gaat zijn. Ik hoop sws met jullie allemaal mee...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Dus, zoiets dan maar als volgende worp?

BON IVER - KRAFTWERK - ? ? ?
Interpol - Christine & The Queens - Beach House - New Order - Kurt Vile - FKA Twigs

Danny Brown - Spiritualized - MacDeMarco - Julien Baker - Courtney Barnett - Idles - Cigarettes After Sex - Built To Spill - Jawbreaker
Shame - Aldous Harding - Stephen Malkmus & The Jicks - Goggs - First Aid Kit -Toro Y Moi - Raketkanon - Julia Holter - The Twilight Sad - Mineral
Snail Mail - Pond - Lewsberg - Boy Pablo - Fucked up - Fontaines D.C.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Dus, zoiets dan maar als volgende worp?

BON IVER – KRAFTWERK – ? ? ?
Interpol – Christine & The Queens – Beach House – New Order – Kurt Vile – FKA Twigs

Danny Brown – Spiritualized – MacDeMarco – Julien Baker – Courtney Barnett – Idles – Cigarettes After Sex – Built To Spill – Jawbreaker
Shame – Aldous Harding – Stephen Malkmus & The Jicks – Goggs – First Aid Kit -Toro Y Moi – Raketkanon – Julia Holter – The Twilight Sad – Mineral
Snail Mail – Pond – Lewsberg – Boy Pablo – Fucked up – Fontaines D.C.
Dat zou een prima affiche zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Good The Bad and The Queen mag er ook wel staan. Zijn in de buurt. :) En Janelle Monae, die staat op Primavera.

En ik denk dat het of Built To Spill of Guided By Voices zal zijn. Beide is misschien iets te veel Amerikaanse cultband uit de 90's. Als ik mag kiezen toch liever GBV. Die zijn wat specialer vind ik. ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Beide, dat zijn juist de type bands die BKS "zou moeten hebben" in hun profiel. De namen die we nu hebben zijn leuk, maar dat soort namen maken de affiches toch een stuk meer bijzonder.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
BKS kan zich idd door dat soort boekingen onderscheiden van de Mojo festivals. Hebben ze in het verleden ook al vaker gedaan.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Ik verwacht van de APE-namen eigenlijk ook the Tallest Man on Earth en misschien ook John Grant. En the Streets aangezien die ook op Northside en Sideways staan? Met GBV erbij een mooie lijst.
Zo langzamerhand begint het erop te lijken dat de derde headliner uit jouw lijstje met vetgedrukte namen moet komen (Christine of Beach House), of er zou nog een naam als Aphex Twin, Massive Attack, Björk, desnoods Portishead moeten hangen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik vind Björk nog niet zo onwaarschijnlijk eigenlijk. Vorig jaar zei BKS nog "dit jaar past het jammer genoeg niet" maar ze willen ze heel graag. Misschien hebben ze toen een deal gemaakt om het jaar daarop?

Al bij al blijft het een Europese artiest, dus zo onmogelijk is het niet om die even over en weer te laten komen. Zal wel een prijskaartje aan vast hangen als ze niet heel veel zal doen. Maar met Bon Iver en Kraftwerk als andere headliners heb je nog wel wat opzij liggen denk ik
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dus, zoiets dan maar als volgende worp?

BON IVER – KRAFTWERK – ? ? ?
Interpol – Christine & The Queens – Beach House – New Order – Kurt Vile – FKA Twigs

Danny Brown – Spiritualized – MacDeMarco – Julien Baker – Courtney Barnett – Idles – Cigarettes After Sex – Built To Spill – Jawbreaker
Shame – Aldous Harding – Stephen Malkmus & The Jicks – Goggs – First Aid Kit -Toro Y Moi – Raketkanon – Julia Holter – The Twilight Sad – Mineral
Snail Mail – Pond – Lewsberg – Boy Pablo – Fucked up – Fontaines D.C.

Lijkt me een lijstje waar zeker wat namen van zullen komen. Van de oude indie rock helden ( Stephen Malkmus, GBV, Jawbreaker, Built to Spill) lijkt de laatste tour technisch onwaarschijnlijk. Malkmus lijkt me het meest waarschijnlijk. Dat Fontaines D.C is idd een leuk bandje en al te zien op ESNS 2019. Van dat festival hoop ik dat ze in elk geval ook Black Midi laten komen (Casbah) . Die laatste headliner zal, zoals Processierups al zegt, wel komen uit het dikgedrukte rijtje met eventueel Solange nog als optie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken