Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
New Order als headliner zou ik wel een fikse tegenvaller vinden, zeker nu ze Kraftwerk ook al hebben staan. Op één of andere manier zie ik die combi niet snel gebeuren. Kendrick zou waanzinnig zijn, zou ik echt een gat voor in de lucht springen. Maar zou die dan niet eerder Woo Hah doen? Als hij überhaupt op tour gaat...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Voor de kleinere namen:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/januari/Dit-zijn-de-12van3voor12-van-2019.html
Bij de voorspelling voor 2018 zaten destijds veel acts die ook op BKS zouden staan.

Kendrick Lamar lijkt me onwaarschijnlijk, want die zou hetzelfde weekend zeker ook op Primavera gestaan hebben. New Order is inderdaad een tweede legacy act. Zou ik geen handige keuze vinden (maar in een soort van duo-headliner op zaterdag voor Kraftwerk wel leuk).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
We zullen zien. Het belangrijkste is het totaalplaatje waarbij de subs en de undercard eigenlijk belangrijker zijn dan de laatste headliner. Ik ben al zeer tevreden met de namen tot nu toe. Als daar nog een goed programma bij komt maakt mij die derde headliner niet zo veel uit.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
We zullen zien. Het belangrijkste is het totaalplaatje waarbij de subs en de undercard eigenlijk belangrijker zijn dan de laatste headliner. Ik ben al zeer tevreden met de namen tot nu toe. Als daar nog een goed programma bij komt maakt mij die derde headliner niet zo veel uit.

Geldt voor mij persoonlijk ook. Nu the Strokes ( die had ik toch erg graag gezien) niet komen maakt die derde headliner me niet meer uit want van alle, enigszins plausibele, genoemde opties raak ik niet echt enthousiast. Doe mij als subs Courtney , Aphex Twin en Beach House dan ben ik al een eind tevreden :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:
Zou me toch niet verbazen dat we toch iets over het hoofd hebben gezien of gewoon nog niet weten. Genoeg festivals die nog ook wat bekend moeten maken.


Wat past er nog op BKS?:

Of minder indrukwekkend:
– Christine & The Queens
– Lorde
– Chemical Brothers
– Elbow
– New Order
– Anderson .Paak (wat zijn die zijn plannen volgende zomer eigenlijk?)
– Kendrick Lamar
– The XX
– Lana Del Rey
– Flaming Lips

Kendrick Lamar & The xx, maar ook in mindere mate Lana Del Rey & Lorde zijn echt wel goede headliners hoor, zeker niet ‘minder indrukwekkend’ dan een Kraftwerk.

Ik bedoelde het niet per sé als minder goed/minder qua grote ofzo maar gewoon "realistischer" dan pakweg een Sonic Youth rëunie of Blur ofzo.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
New Order als headliner zou ik wel een fikse tegenvaller vinden, zeker nu ze Kraftwerk ook al hebben staan. Op één of andere manier zie ik die combi niet snel gebeuren.

Toch zou het mooi zijn als BKS doorheeft dat ze dit jaar niet 3 geweldige headliners hebben en voor het eerst een co/headline constructie kiezen. Een New Order voor Krafwerkt of Aphex Twin zou ik erg kek vinden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Tame Impala staat op Lowlands volgens graz-user Hetiswaar. Die doet normaal gesproken zijn naam eer aan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
noid wrote:
We zullen zien. Het belangrijkste is het totaalplaatje waarbij de subs en de undercard eigenlijk belangrijker zijn dan de laatste headliner. Ik ben al zeer tevreden met de namen tot nu toe. Als daar nog een goed programma bij komt maakt mij die derde headliner niet zo veel uit.

Geldt voor mij persoonlijk ook. Nu the Strokes ( die had ik toch erg graag gezien) niet komen maakt die derde headliner me niet meer uit want van alle, enigszins plausibele, genoemde opties raak ik niet echt enthousiast. Doe mij als subs Courtney , Aphex Twin en Beach House dan ben ik al een eind tevreden
1f642.svg

Ik zou het een mooie zet vinden als Beach House als dagafsluiter wordt neergezet!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.700
2.063
BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!
Arctic Monkeys werden voor de afgelopen editie anders ook twee maanden later aangekondigd dan de DTRH lichting van Nick Cave.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Wessel wrote:
BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!

Arctic Monkeys werden voor de afgelopen editie anders ook twee maanden later aangekondigd dan de DTRH lichting van Nick Cave.

Het kan inderdaad wel maar dan moet het een band zijn die de tour nog niet bekend heeft gemaakt. Anders ga je idd niet zo lang wachten normaal gesproken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Wessel wrote:
BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!

Arctic Monkeys werden voor de afgelopen editie anders ook twee maanden later aangekondigd dan de DTRH lichting van Nick Cave.
Maar dat kwam door de touraankondiging van de Monkeys. Dus we moeten hopen dat er nog een mooie act met zijn volledige tour moet komen, want dat het een grote naam wordt die inmiddels al data bekend heeft gemaakt (Cure, Tame Impala bv) lijkt onwaarschijnlijk.

edit: wat @noid zegt dus :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

1) Omdat een artiest (van dat kaliber) veel meer te zeggen/kiezen heeft dan een organisator.
2) Omdat de deal nog niet lang rond was (kan me voorstellen dat niet elke onderhandeling even vlot lopen), voor zo'n grote bands zijn er misschien meer eisen qua podium e.d.
3) Een ander festival (in de buurt) heeft meer betaald om x-aantal weken exclusiviteit in een bepaald gebied te hebben.
4) Kan ook een marketing truc zijn om iets later nog eventjes een bom te doen inslagen.
5) Ze wachten op ander nieuws bv. nieuwe single van de band ofzo om het daarmee te hypen.
...

Niet dat ik nog zo hard geloof dat een van die bands komen... maar zouden allemaal redenen kunnen zijn.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Guided by voices?

https://www.nme.com/news/music/guided-voices-announce-first-uk-gig-15-years-share-new-single-rally-boys-2428039

BKS valt mooi tussen Primavera en dit optreden in GBr. Kanshebber?! Lijkt me geen headliner, maar wel een mooie sub!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Guided by voices?
BKS valt mooi tussen Primavera en dit optreden in GBr. Kanshebber?! Lijkt me geen headliner, maar wel een mooie sub!

Ja! Alhoewel ik vrees dat Primavera die exclusief hebben kunnen strikken, wat festivals betreft.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Vandaag is het de beurt aan Bonnaroo:

full-poster-facebooktwitter-9d1335e4.jpg


Niet veel wijzer voor BKS, tegenwoordig ook twee weken erna natuurlijk (niet tegelijk zoals 2018). Beach House valt me wel op. Nog voor Tomavistas (Madrid) eind mei in Europa, hopen! Solange dan kennelijk weer in de VS na in Denemarken gestaan te hebben rond BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken