Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bon Iver is toch echt te klein om dé publiekstrekker te zijn, dat gaat BKS wel voelen qua kaartverkoop als straks een Christine & the Queens de zondag afsluit.

Yep. Bon Iver is even groot als The National en LCD Soundsystem maar om BKS zijn tickets te laten verkopen zijn Kraftwerk en eventueel Christine niet je 1e keuzes om daarnaast te plakken. Ik hoop dat ze ons kunnen verassen en nog weten te knallen met die laatste. Wel opvallend dat dat ene festival in Groningen mogelijk met The Cure gaat lopen terwijl BKS en Pinkpop ze mogelijk missen. Het is ook nog maar afwachten wanneer DTRH met hun eerste ticketupdate gaat komen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
The Cure vind ik eerlijk gezegd ook het beste passen bij Pinkpop. Had ze daar ook verwacht. Zeker met het jubileum. Kraftwerk past net wat beter omdat het wat alternatiever is. Al heb ik liever meer bands van nu zoals vorig jaar bv.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Cure vind ik eerlijk gezegd ook het beste passen bij Pinkpop.

Waarom dat dan? Ik zie The Cure juist als de perfecte headliner voor BKS 2019. Minimaal één Ziggo Dome act is voor BKS wel wenselijk lijkt me. Vorig jaar had DTRH er namelijk 2. Paak. verkoopt ook nog eens zijn AFAS binnen no-time uit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Cure lijkt me een band die je eigenlijk op elk festival (van de grote 4 in NL, straks dus 5) wel lijkt te passen. Net omdat die én een alternatieve kant én een 'grote hits'-kant hebben.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
The Cure is zeker groot genoeg en passen ook wel maar vindt ze gevoelsmatig beter passen op Pinkpop. Bij BKS past net wat alternatiever beter in mijn ogen.

Beste headliner die beschikbaar lijkt is toch Tame Impala vanwege de urgentie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Cure is zeker groot genoeg en passen ook wel maar vindt ze gevoelsmatig beter passen op Pinkpop. Bij BKS past net wat alternatiever beter in mijn ogen.

Oeh, dan ben je misschien niet op de hoogte van de nummers van The Cure die ze niet op de radio draaien. The Cure is velen malen alternatiever dan neem een Arctic Monkeys of Noel Gallagher van vorige edities.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
noid wrote:
The Cure is zeker groot genoeg en passen ook wel maar vindt ze gevoelsmatig beter passen op Pinkpop. Bij BKS past net wat alternatiever beter in mijn ogen.

Oeh, dan ben je misschien niet op de hoogte van de nummers van The Cure die ze niet op de radio draaien. The Cure is velen malen alternatiever dan neem een Arctic Monkeys of Noel Gallagher van vorige edities.

Dat zou heel goed kunnen. Ken niet de hele catalogus. Dan blijft het argument over dat het niet een urgente band is en als je al Kraftwerk hebt als legacy band wordt dat wat veel. Daarnaast heb ik meer met Kraftwerk dus het is ook zeker persoonlijke voorkeur. Heb The Cure al eens gezien op Pinkpop jaren terug en dat was goed maar niet zodanig dat ik ze nog een keer hoef te zien met een greatest hits set.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
The Cure zou naast Kraftwerk teveel van het oude zijn, ook al zou het commercieel interessant zijn want die verkopen meer kaartjes dan Christine ( ik gok dat zij het wordt). Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe namen, hoop toch deze week!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Ik verwacht ook dat een Cure of New Order nu teveel legacy acts zouden zijn. Christine lijkt mij voor de positie van festivalafsluiter wat licht, ondanks alle goede recensies en de headlineplek op APE.
Kan me ook voorstellen dat er nog een tijd geprobeerd wordt/is om een andere headliner te vinden, en dat als dat niet lukt zij naar die plek doorschuift. Het zou niet onverdiend zijn na de HMH-show en de eerdere subplek op BKS.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.636
4.747
Ik zou het oprecht best gaaf vinden als ze Christine - Janelle Monae combi neerzetten. Die show van Monae is echt prima, al is dat ook wel een typische DTRH afsluiter a la Anderson. Paak
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik zou het oprecht best gaaf vinden als ze Christine – Janelle Monae combi neerzetten. Die show van Monae is echt prima, al is dat ook wel een typische DTRH afsluiter a la Anderson. Paak

Het zou in elk geval een breed palet aan headliners genereren: Indie-Dance (of mag je Kraftwerk zo niet noemen?) - Pop. Over pop gesproken: Alice Merton staat op 31 mei in Frankfurt en zit bij FF. Lijkt me ook wel een kandidaat.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
450
217
The Strokes 2 juni op Governors Ball
Ah jammer! Had er niet echt op gerekend, maar was voor mij persoonlijk wel de redding van geweest t.o.v. de tot nu toe bekend gemaakte heads
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Indiaantje89 wrote:
Daar kan dus een streep doorheen.

Ja, jammer toch wel. Maar wie dan wel? Het blijft maar stil, daar bij Friendly Fire..

Ik gok zelf op Christine & The Queens of Chemical Brothers. Met iets meer kans op Chris, aanezien je met Chems dan 2 elektronische headliners zou hebben.

En Bon Iver/Kraftwerk zijn qua liveshow redelijk statisch (maar voor de duidelijkheid geweldige namen!), dus Christine zou met haar show daarin wel wat variatie brengen. En vergeet niet dat we met Interpol al een redelijk grote sub hebben die dag, dus een minder grote headliner kan wel. Denk dat we Christine ook gaan krijgen in een heel groot pakket namen, om het geheel zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Dankzij Gov Ball ook o.a. Mitski, Nas en Gestaffelstein uit de geruchten.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
gb19_admat_final_wide-b0c4f5b6.jpg


Voor de volledigheid dan even de gehele poster. Jammer misschien van The Strokes, maar ik zie nog veel meer namen staan die ik wellicht nog veel harder mis voor BKS.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.364
Met The Strokes (en eigenlijk ook Florence) mogen we toch weer 2 min of meer kanshebbers voor die laatst spot schrappen.
Ik hoop toch nog Tame Impala dan... Christine, Janelle Monae, Elbow of Chemical Brothers zou ik toch wel wat jammer vinden.
Of zoals vroeger iets als The Libertines of Pixies mogen van mij ook, maar denk dat BKS daar niet zo makkelijk meer mee weg komt als toen.

Soccer Mommy had ik ook wel verwacht... Maar kansen slinken toch ook een beetje. Donderdag nog op Primavera maar zondag dan in NYC.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
gb19_admat_final_wide-b0c4f5b6.jpg


Voor de volledigheid dan even de gehele poster. Jammer misschien van The Strokes, maar ik zie nog veel meer namen staan die ik wellicht nog veel harder mis voor BKS.
Ja? Welke? Ik kom niet veel verder dan Nas, RCBF, US Girls en Gesaffelstein. En ook die vind ik eigenlijk geen ramp.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Dillinger wrote:

Indiaantje89 wrote:
Daar kan dus een streep doorheen.


Ja, jammer toch wel. Maar wie dan wel? Het blijft maar stil, daar bij Friendly Fire..

Ik gok zelf op Christine & The Queens of Chemical Brothers. Met iets meer kans op Chris, aanezien je met Chems dan 2 elektronische headliners zou hebben.

En Bon Iver/Kraftwerk zijn qua liveshow redelijk statisch (maar voor de duidelijkheid geweldige namen!), dus Christine zou met haar show daarin wel wat variatie brengen. En vergeet niet dat we met Interpol al een redelijk grote sub hebben die dag, dus een minder grote headliner kan wel. Denk dat we Christine ook gaan krijgen in een heel groot pakket namen, om het geheel zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Dankzij Gov Ball ook o.a. Mitski, Nas en Gestaffelstein uit de geruchten.
Christine and the Queens heeft in NL geen enkel recht om te headlinen imo. Zou ook een enorm zwaktebod zijn om dat nu nog bekedend te maken. Maar goed... er blijft ook weinig meer over.

The Cure kan nog steeds, al geloof ik daar ook al lang niet meer in. Tame Impala zie ik naar Lowlands gaan. Iets als New Order zou ik leuk vinden, maar eerlijk is eerlijk ook behoorlijk passé om neer te zetten als headliner.

Eigenlijk alles wat we nu een beetje noemen zou me een beetje tegenvallen eigenlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken