Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Die lange tours met achtereenvolgende dagen zijn niet zozeer voor de band zelf zo zwaar, maar vooral voor de crew. Die moeten dan om middernacht in Parijs het podium van Tame Impala afbreken en alles in vrachtwagens stoppen, om dan om 10 uur ’s ochtends in Hilvarenbeek alles er weer uit te halen en op te bouwen. Dat is bij kleine bandjes veel minder het geval, en dus kunnen die ook veel makkelijker meerdere achtereenvolgende dagen optreden.

Heb je ook een punt maar anderzijds is dat ook gewoon even je bio ritme gewoon aanpassen want ze zijn daartussen wel meer dan 10 uur vrij denk ik dan. En overigens denk ik dat Tame Impala en andere gemiddelde BKS headliners hun setting niet zo onwijs veel werk is. Als je nu met een AC/DC of een Rolling Stones apart podium zit oké. + je hebt een hele BKS crew die op dat vlak ook meehelpt.

Ik onderschat het niet hoor al het werk, vind het altijd gewoon raar als een gerucht op voorhand afgestreept word omdat die anders 3 shows achter elkaar zou moeten spelen. Lijkt me niet iets dat niet met wat extra cash kan opgelost worden en als je dan een festival als BKS hebt die echt wel een Tame Impala wil strikken lijkt me, zie ik zeker het probleem niet.

Zou fijn zijn als We Love Green gewoon met z’n dagindeling zou komen, dan weten we al iets meer.

Edit: of BKS natuurlijk met een berg namen, dat zou nog beter zijn... ?

Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn. The National deed vorig jaar Zweden -> Denemarken -> Nederland. Dus het is denk ik zeker mogelijk.

Het was zelfs: Arhus - Hilvarenbeek - Helsinki in 3 dagen; op al die festivals als headliner.

Nog even terugkomend op de We Love Green aankondiging:

Twee acts doen 1 juni Primavera en daarmee logischerwijs 2 juni We Love Green (of ze knallen met twee keer op een dag/avond/nacht): Rosalía en Kali Uchis. Helaas zijn dit nou juist twee acts waarvan ik stiekem gehoopt had dat ze op BKS kwamen en van wie ik denk ik geen losse shows zou bezoeken.

Moet mezelf toch even verbeteren hier. Ik sloot ze uit voor BKS, maar ze kunnen natuurlijk ook nog vrijdag 31 op BKS doen. Dus er is nog hoop! Hoorde van mn vader dat Rosalía album van het jaar was bij De Volkskrant, niet toevallig media partner. Misschien allebei op één dag wat veel, geen probleem voor mij als er nog één of twee acts tussen zitten. Route qua tour alleen niet erg optimaal...

Nieuwe NL shoegazers Habitants ook mooie kandidaat war mij betreft voor broodnodige portie gaze!

In die stijl is het belgische Slow Crush ook goed bezig. Hebben binnenkort een tour door Amerika, hebben airplay in de UK en meer en dat terwijl ze nog geen 2 jaar bestaan.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZbE1MPu3RUU[/video]

Goede tip! Ga ik eens luisteren. Zou overigens een band als Unkle ook kunnen waarderen. Maar ja, wishlist is zo bloody lang. En in praktijk komen ieder jaar bijna geen bands van mijn lijst en toch ieder jaar komen we weer en hebben we top tijd.

Oke, sef en faberyayo, daphni en 2manydjs dus sowieso op de four. 2manydjs leuk weeeeer!
Zo lees ik 'm niet hoor... Ze noemen gewoon wat artiesten die er al een keer een dj-set hebben gedaan toch? Onder het mom van: je weet nooit wat je kunt verwachten?

usthem wrote:
Oke, sef en faberyayo, daphni en 2manydjs dus sowieso op de four. 2manydjs leuk weeeeer!

Zo lees ik ‘m niet hoor… Ze noemen gewoon wat artiesten die er al een keer een dj-set hebben gedaan toch? Onder het mom van: je weet nooit wat je kunt verwachten?
Zal ik hier maar eens naam leaken dan? Dj St. Paul staat op stage 4 dii jaar... en ook nog op Lowlands ook (bam 2 festileaks op een rij).

Verder heb je gelijk, maar het staat wel een beetje onhandig omschreven.

Paar dagen terug maar een kaartje voor de vrijdag gekocht. Kon geen vrienden overhalen om eens een weekend naar BKS te gaan.
Dan maar een dagkaartje als verjaardagscadeau voor iemand gekocht. Ik moet bij Bon iver zijn.
Wel heel erg benieuwd wat er de rest van de dag bij gaat komen.

Dat kan ik jammer genoeg niet zeggen.

Zelfde bron wel waardoor ik vorig jaar The Districts en All Them Witches op voorhand wist. Deze is iets voor de hand liggender, maar toch...

Ja, mooie naam, hoewel al wel weer op herhaling. Hopelijk treft ze een beter publiek dan de laatste keer in die manege (THREE) want die prachtliedjes sloegen volledig dood bij dat geouwehoer.

Ja, mooie naam, hoewel al wel weer op herhaling. Hopelijk treft ze een beter publiek dan de laatste keer in die manege (THREE) want die prachtliedjes sloegen volledig dood bij dat geouwehoer.

Na 3 jaar op herhaling voor een niet-headliner is best prima toch? Baker heeft genoeg noemenswaardigs gedropt om weer langs te mogen komen. Voor een headliner ben ik wel voor minimaal 5 tussen jaartjes maar die zitten er ook aan te komen.

Users who are viewing this thread