Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
James wrote:

neracroft wrote:

noid wrote:

neracroft wrote:

EddieVerder wrote:
Priests op BKS op 30 mei.

Snel nieuws dan maar?


Al is 30 mei wel de donderdag… Zal een typfout zijn en moet 31 mei zijn veronderstel ik… Aangezien ze anders ook 2 shows doen op de 30.


Misschien hebben ze in het geheim wel een vergunning aangevraagd voor een extra dag…..
1f609.svg



En misschien komt Despacito wel…


Despacito..?
1f609.svg


Auw… Dat was pijnlijk, wat een fout.

Onbewust heb jij toch een andere muzieksmaak en verkies je dit blijkbaar boven garagerock. Je houdt het blijkbaar tegen maar het is er wel. Probeer gewoon jezelf te zijn onafhankelijk wat anderen daar mogelijk van denken. Dat werkt bevrijdend.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Zoooooo....weer even terug van een halve week business doen in Londen.
En dus -en dat is veel belangrijker- helemaal de Priests leak gemist. Ik zeg 1 ding: Leuk ! Eindelijk wat meer gitaarmuziek.
En ik ga me ook niet meer druk maken over het randgebeuren, behalve dat The Casbah te druk was vorig jaar en dus groter moet als dit concept blijft bestaan.

Het begint er trouwens wel langzaam op te lijken dat Best Kept Secret festival beter "Pitchfork Hilvarenbeek" genoemd kan worden met de namen die er nu staan en geleakt zijn. Door het leaken van Priests ben ik trouwens inmiddels wel overtuigd dat BKS heel makkelijk een onderscheidend festival kan zijn in vergelijking met al die Mojo/LiveNation gesupporteerde festivals in Nederland (beter: Benelux) die beginnen langzaam een soort Bedrijdingsfestival-achtig verwachtingspatroon te krijgen, waar je wel ongeveer weet WAT er komt, alleen de verdeling over de 4-5 festivals is vaak onduidelijk.

Dan is de BKS-voorpret des te leuker ! En het recalcitrante karakter van het festival is wat heel erg nij mij aansluit.
Dat gezegd hebbende, ben ik dus nu al helemaal benieuwd wat de derde headliner wordt. -Wat ik denk- die naam komt gewoon nog niet voor in het nieuws of is slechts 1 of 2 keer genoemd :
Chemical bros.
Bjork
Massive Attack
of wat gaat APE nog gaat aankondigen....
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik wil jouw werk wel. ? Mogelijkheid Blörk is al onderuitgehaald hierboven.
Tame Impala dus helemaal uit beeld? Jammer.

Mis Shame en Feng Suave nog in lijstjes hierboven. Men I Trust ook goede kanshebber.

James Blake komt ook met nieuw album!

Er moet nog wel wat dance komen hoor. Chem Bros lijkt ok
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Pitchfork 2019 headline rumors:
Paramore
Janelle Monae

Undercard:
Kacey Musgraves
Kali Uchis
Snail Mail
Vic Mensa
Petal
Soccer Mommy
Charli XCX
Pusha T (of toch headline ?)
Hot Chip (of headline ?)
Against Me!
Half Waif
Bleachers
Mitski
Poppy
Roky Erickson
Shamir
Let’s eat grandma

hm een helemaal nieuwe deur die open gaat. Ik ken nog niet eens de helft van die namen....
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.704
694
Paramore toch wel een vreemde eend in de bijt. Toch niet echt een pitchfork naam of wel? Meer een Pinkpop naam.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Poppy?! Toch niet het youtube fenomeen Poppy? Ik zou me er echt geen beeld bij kunnen vormen wat dat op een festival geeft.

Doet het best goed onder Pitchfork publiek. Toch een beetje apart maar ook erg catchy. Heeft ook werk met Grimes (al hebben die nu ruzie).

Paramore toch wel een vreemde eend in de bijt. Toch niet echt een pitchfork naam of wel? Meer een Pinkpop naam.

Zelfde verhaal. Kwaliteitspopmuziek heeft zeker een plek op Pitchfork Music Fest. Dat vorige album was best aardig. Een prominente spot voor hun als headliner weet ik nog niet zo.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik wil jouw werk wel.
1f609.svg
Mogelijkheid Blörk is al onderuitgehaald hierboven.
Tame Impala dus helemaal uit beeld? Jammer.

Mis Shame en Feng Suave nog in lijstjes hierboven. Men I Trust ook goede kanshebber.

James Blake komt ook met nieuw album!

Er moet nog wel wat dance komen hoor. Chem Bros lijkt ok

Shame zou volgens iemand hier op het forum zelf gezegd hebben dat ze op BKS zouden staan. Word hier dus als "bevestigd" beschouwd daarom dat niemand ze meer bij de geruchten zet.
Tame Impala zou op Lowlands staan. Maar dat gerucht is een pak vager dacht ik. Kan dus nog (en ik hoop er ontzettend op) maar dat kan je best niet te veel meer doen :)

Men I Trust zie ik ook komen en is hier ook al eens genoemd. James Blake zou ik voor zo'n hoge spot te krijgen wel al te snel vinden op herhaling na amper 2 jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Paramore toch wel een vreemde eend in de bijt. Toch niet echt een pitchfork naam of wel? Meer een Pinkpop naam.

Die zijn een hele andere weg ingeslagen dacht ik? Spelen hun Misery Business e.d. nummers ook niet meer/amper live dacht ik gehoord te hebben.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik wil jouw werk wel.
1f609.svg
Mogelijkheid Blörk is al onderuitgehaald hierboven.
Tame Impala dus helemaal uit beeld? Jammer.

Mis Shame en Feng Suave nog in lijstjes hierboven. Men I Trust ook goede kanshebber.

James Blake komt ook met nieuw album!

Er moet nog wel wat dance komen hoor. Chem Bros lijkt ok

Er staat met Kraftwerk al een ‘dance’ headliner dus CB lijkt me onwaarschijnlijk. Voor de balans zou een rockband meer voor de hand liggen al zou ik, bij god, niet weten welke.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Tame Impala kun je vergeten. Die staan op Lowlands. Die bron is tot nu toe zeer betrouwbaar.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Voor de balans zou een rockband meer voor de hand liggen al zou ik, bij god, niet weten welke.

Ik ook niet. Ik zal mijn zoon van 16 eens aansporen zijn gitaar wat meer op te pakken. ;-) Om maar met een bekende recensent te spreken over ESNS: Veel Scandinavische Synth-meisjes...wat de klok slaat. Zucht....
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kom ik met de volgende Amerikaanse line-up, volgens mij laatste grote festival in het voorjaar dat nog over was. Boston Calling:

boston-calling-2019-1547067215-640x800.jpg


Wederom niet zeer schokkend. Maar Hozier nu zowel op Boston Calling en Bonnaroo, zie hem dan toch tussendoor niet naar Europa komen (weekendje BKS en APE?). King Princess ook op beide. (Odesza en Brandi Carlile hoefden we toch al niet te verwachten, RBCF ook niet meer.)

edit: Vergis me wel een weekje, Hozier zou twee weekenden Europa kunnen doen... Northside erbij ofzo. Maar hij komt eind juni sowieso al terug naar Europa.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Placebo of Kasabian nog een optie?
Touren voorlopig niet?.. Placebo zou ik geweldig vinden voor BKS.

Hoop toch dat BKS Big Red Machine misschien kan strikken? Hier staan ze ook niet echt hoog op het affiche.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kooijtje wrote:
Placebo of Kasabian nog een optie?

Touren voorlopig niet?.. Placebo zou ik geweldig vinden voor BKS.

Hoop toch dat BKS Big Red Machine misschien kan strikken? Hier staan ze ook niet echt hoog op het affiche.

Ervan uitgaande dat Justin Vernon niet twee keer op één dag gaat doen, zou het dan op zaterdag 1 juni moeten gaan gebeuren? Aangezien hij zondag in Londen bij APE moet zijn. Aaron Dessner is kennelijk toch even in Europa voor Primavera... Acht het niet heel waarschijnlijk, maar het onderscheidt wel. Zal niet echt tot meer verkochte kaarten leiden denk ik. Ergens op de TWO dan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Indiaantje89 wrote:

Kooijtje wrote:
Placebo of Kasabian nog een optie?


Touren voorlopig niet?.. Placebo zou ik geweldig vinden voor BKS.

Hoop toch dat BKS Big Red Machine misschien kan strikken? Hier staan ze ook niet echt hoog op het affiche.

Ervan uitgaande dat Justin Vernon niet twee keer op één dag gaat doen, zou het dan op zaterdag 1 juni moeten gaan gebeuren? Aangezien hij zondag in Londen bij APE moet zijn. Aaron Dessner is kennelijk toch even in Europa voor Primavera… Acht het niet heel waarschijnlijk, maar het onderscheidt wel. Zal niet echt tot meer verkochte kaarten leiden denk ik. Ergens op de TWO dan?
Doet me klein beetje denken aan Minor Victories een paar jaar terug.

Edit: als was dat niet de vocalist natuurlijk....
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
En ook deze week niks...Zouden ze nou echt gaan wachten tot ook Lowlands het gras voor de voeten weg maait?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken