Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
En ook deze week niks…Zouden ze nou echt gaan wachten tot ook Lowlands het gras voor de voeten weg maait?

Lijkt me inderdaad geen slimme zet om te wachten tot na de eerste Lowlands aankondiging.

Of ze moeten erna met een gruwelijke, dikke, vette, sappige tank met namen komen waar je niet kan naast kijken.

Volgende week is het Eurosonic. Ik denk dat veel festivals het nog stil gaan houden (boekers die in Groningen zitten). Maar misschien is het handig om net dan met namen te komen. Ze hebben het veld voor hen alleen dan...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.538
2.043
Nou ja Lowlands kan zomaar nog twee weken duren.

Als ze volgende week met namen komen is er weinig aan de hand toch?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
In ieder geval is op de BKS-site net de line up-pagina aangepast; biedt nu meer ruimte om een flinke sloot namen op te plaatsen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
In ieder geval is op de BKS-site net de line up-pagina aangepast; biedt nu meer ruimte om een flinke sloot namen op te plaatsen.
Nice, het is bijna altijd in de ochtend toch dat ze iets bekend maken? Een middag lichting zou ook eens leuk zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.705
695
Vind het ook wel weer eens tijd voor wat nieuwe impulsen op de festival markt. Even wat nieuwe verse namen, hoeven niet eens headliners te zijn. Mooi undercard namen, altijd interessant.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.364
Vind het ook wel weer eens tijd voor wat nieuwe impulsen op de festival markt. Even wat nieuwe verse namen, hoeven niet eens headliners te zijn. Mooi undercard namen, altijd interessant.

In dat geval hoop ik stiekem dat volgende zomer Beach Fossils, Together Pangea, Meat Puppets, J Mascis , Skegss, The Murlocs of Against Me nog langs komen.

Of als we dan toch bezig zijn: Neutral Milk Hotel
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
In ieder geval is op de BKS-site net de line up-pagina aangepast; biedt nu meer ruimte om een flinke sloot namen op te plaatsen.
Die flinke sloot komt pas als ESNS is geweest. misschien een of twee namen droppen ervoor, meer niet. Misschien slim van de organisatie om "onze" (ik neem onterecht ownership trouwens) leaks alvast te announcen. Aldous Harding, Priests, Shame, Julien Baker.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Voor de balans zou een rockband meer voor de hand liggen al zou ik, bij god, niet weten welke.

Ik ook niet. Ik zal mijn zoon van 16 eens aansporen zijn gitaar wat meer op te pakken.
1f609.svg
Om maar met een bekende recensent te spreken over ESNS: Veel Scandinavische Synth-meisjes…wat de klok slaat. Zucht….

Maar ook veel spannende gitaaracts waar diezelfde recensent erg enthousiast over was. Hopelijk hebben de boekers van BKS zijn tips ook gelezen :)
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
346
381
Hoi, ik ben nieuw hier maar volg jullie al jaren ?. Ben een trouwe bezoeker van BKS vanaf 1e jaar en koop de kaartjes zowat blind. Mijn smaak wijkt wat af wellicht van de doorsnee forumbezoeker. Mijn hoogtepunten afgelopen jaren waren vaak niet de headliners, maar bv Thomas Azier, HER, Dermot Kennedy, Portishead, Tyler, Arctic Monkeys, james Blake, LCD, Christine at Queens, the internet, rostam, sevdaliza, slow show, ryX, editors. Und many meer.
Ik post nu omdat ik het erg vermakelijk vind jullie te volgen, ook qua muziek vaak nieuwe namen voor mij voorbij zie komen en mee hoop op mooie namen. Mijn duit in het zakje is meer een voorgevoel en nergens op gebaseerd behalve over wat ik lees over festivals wereldwijd.

Ik denk stiekem dat we komende tijd nog wel wat namen horen van bijvoorbeeld Raconteurs, james Blake, Hozier, Nakhane, etc. Let wel alleen mannen.
En dan op 8 maart de rest van de line up. Wat was het? The new normal? De vrouwen. Christine, janelle Monea, kovacs, solange, lana del rey, courtney, roisin, nenneh etc.
8 maart is internationale vrouwendag.
Misschien zit ik er helemaal naast maar goed dat zijn jullie wel gewend in dit forum ??
Ik zou het zeker niet erg vinden.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Vanaf de eerste editie is op Run The Jewels & Portishead (deze enkel omdat er één vrouw bij zit) letterlijk iedere headliner een 'witte man/witte mannen band' geweest, de eerste twee voor deze editie zijn dat nu ook.

Steeds meer vrouwen op affiche, maar de headliners blijven gewoon witte mannen tot nu toe wat ook logisch is voor een Indie festival aangezien deze scene gedomineerd wordt door witte mannen.

Ik denk dan ook niet dat de derde headliner een vrouw gaat zijn, zou niet weten welke (naar mijn mening zijn Christine & Janelle ongeschikt om te headlinen hier).

Ik denk dat we als laatste headliner dus gewoon iets als Tame Impala (alsnog) kunnen verwachten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Het boeit me echt geen ene sikkepit wat er op het podium staat, zo lang ze maar goede muziek laten hoen op het podium. Maar Tame gaat gewoon Lowlands worden gok ik.

Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Portishead (deze enkel omdat er één vrouw bij zit)

In Arcade Fire zit ook een vrouw, LCD Soundsytem idem.
Maar goed, dat er meer vrouwen op de podia mogen is waar, maar BKS heeft altijd al een sterke undercard met veel vrouwen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.364
Iedereen is zo hard bezig met zijn "quota" te halen wat vrouwvriendelijk betreft dat het nog sexistischer word vind ik persoonlijk...

Goede muziek is goede muziek. Ze moeten echt geen Tame Impala, The Strokes,... laten liggen gewoon omdat ze een vrouwelijke headliner willen. Anderzijds denk ik ook niet dat BKS zo denkt... Als ze een Björk, PJ Harvey, Patti Smith (als headliner) kunnen neerzetten gaan ze dat ook gewoon doen.

Het is gewoon een feit dat er minder vrouwen in het genre zijn, het is dus ook normaal dat er minder vrouwen op de line up gaan. Als je als festival (ik ga geen namen noemen :wink: een 50/50 line up neerzet... puur omdat als marketing te gebruiken dan vind ik dat gewoon zwak...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.364
James wrote:
Portishead (deze enkel omdat er één vrouw bij zit)

In Arcade Fire zit ook een vrouw, LCD Soundsytem idem.
Maar goed, dat er meer vrouwen op de podia mogen is waar, maar BKS heeft altijd al een sterke undercard met veel vrouwen.

Pixies, nog eentje!
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
346
381
Geen gebrek aan vrouwen op de podia van BKS afgelopen jaren. Daar hoeven ze niet extra hun best voor te doen. Viel me alleen op dat er nu nog geen genoemd zijn. En ik mis nog wat genres. Als Janelle Monea zou komen dan reserveer voor mij maar een plekje vooraan. Die heeft in no time mijn hart verovert.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.

In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.

In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.

Wil mezelf niet echt op de borst kloppen... :p Maar ik dacht wel aan Kraftwerk na vorig jaar tour en de nieuwe data die voor komend jaar werden aangekondigd, en leek me als boeking best bij BKS passen. Toch leek het me niet meteen de meest waarschijnlijk naam/niet gedacht dat ze het echt zouden aandurven. Dus in die zin zag ik het ook niet aankomen. Verwachting was ook meer dat The Cure dan zou komen als 'oude naam'.

Zaterdagheadliner voor APE dat weekend ook nog niet bekend en is het ook erg stil rond... Weinig goede geruchten; we zijn dus niet de enigen die moeite hebben met namen bedenken. En daar is Christine & The Queens al aangekondigd (waarom zouden ze daar trouwens dan mee wachten bij BKS? hebben ze dan zelf ook weinig vertrouwen er in dat het een weinig overtuigende naam is?). Portishead daar ooit eens genoemd, maar zie voor BKS nog geen reden om op herhaling te komen.

Edit: Als ik nog beetje ga shoppen bij Primavera, houd ik eigenlijk alleen Erykah Badu en Solange over, maar dan komen we weer in de discussie of dat headliners zijn in Nederland, denk ik. En Tame Impala ga ik echt pas uitsluiten (stiekeme hoop) als BKS een andere naam aankondigt, ze worden aangekondigd voor Lowlands of een andere gig op 2 juni. Mjaa, al met al lijkt een 'totaal' onverwachte naam het meest logisch, en eigenlijk kan ik dat niet uitstaan, haha :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken