Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik geloof niet zo in nog een verassende naam die niemand aan ziet komen en waarbij we dan waauw zeggen. Dat APE zal wel zo’n typische Engelse headliner hebben voor die zaterdag waar we hier onze schouders over ophalen. Ik zou daar zeker m’n hoop niet op zetten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.

In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.

Op pagina 41 noemt iemand Kraftwerk. :wink:
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Hoi, ik ben nieuw hier maar volg jullie al jaren
1f92b.svg
. Ben een trouwe bezoeker van BKS vanaf 1e jaar en koop de kaartjes zowat blind. Mijn smaak wijkt wat af wellicht van de doorsnee forumbezoeker. Mijn hoogtepunten afgelopen jaren waren vaak niet de headliners, maar bv Thomas Azier, HER, Dermot Kennedy, Portishead, Tyler, Arctic Monkeys, james Blake, LCD, Christine at Queens, the internet, rostam, sevdaliza, slow show, ryX, editors. Und many meer.
Ik post nu omdat ik het erg vermakelijk vind jullie te volgen, ook qua muziek vaak nieuwe namen voor mij voorbij zie komen en mee hoop op mooie namen. Mijn duit in het zakje is meer een voorgevoel en nergens op gebaseerd behalve over wat ik lees over festivals wereldwijd.

Ik denk stiekem dat we komende tijd nog wel wat namen horen van bijvoorbeeld Raconteurs, james Blake, Hozier, Nakhane, etc. Let wel alleen mannen.
En dan op 8 maart de rest van de line up. Wat was het? The new normal? De vrouwen. Christine, janelle Monea, kovacs, solange, lana del rey, courtney, roisin, nenneh etc.
8 maart is internationale vrouwendag.
Misschien zit ik er helemaal naast maar goed dat zijn jullie wel gewend in dit forum
1f618.svg
1f618.svg

Ik zou het zeker niet erg vinden.

Ik vind hem mooi gevonden, deze suggestie. Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt. Lana del Rey lijkt me geweldig om te zien, Courtney en Chris zie ook graag nog een keer.
Het begint weer te kriebelen, dus hopelijk komende week weer een paar kleine namen om de jeuk te onderhouden!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.


In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.

Op pagina 41 noemt iemand Kraftwerk.
1f609.svg

Good on you! Benieuwd of je nog gelijk krijgt met Massive Attack!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
noid wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.


In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.


Op pagina 41 noemt iemand Kraftwerk.
1f609.svg


Good on you! Benieuwd of je nog gelijk krijgt met Massive Attack!
Ik hoop het niet, die ga ik in februari al zien :).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Processierups wrote:

noid wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.


In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.


Op pagina 41 noemt iemand Kraftwerk.
1f609.svg



Good on you! Benieuwd of je nog gelijk krijgt met Massive Attack!

Ik hoop het niet, die ga ik in februari al zien :).
Ik ook, maar als ze op BKS een festivalset doen (lees: best-of met evt. wat nieuw werk) in plaats van Mezzanine integraal hoor je mij niet klagen hoor...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:

Processierups wrote:

noid wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Denk dat we nog een naam gaan krijgen die we alleen niet aan zien komen.


In ieder geval was er niemand die Kraftwerk aan zag komen, en met Bon Iver en Kraftwerk staan er twee headliners die weinig op Nederlandse festivals te zien zijn. Ben benieuwd of we nog een keer verrast worden.


Op pagina 41 noemt iemand Kraftwerk.
1f609.svg



Good on you! Benieuwd of je nog gelijk krijgt met Massive Attack!


Ik hoop het niet, die ga ik in februari al zien :).

Ik ook, maar als ze op BKS een festivalset doen (lees: best-of met evt. wat nieuw werk) in plaats van Mezzanine integraal hoor je mij niet klagen hoor…
Doe dan maar gewoon Portishead voor de afwisseling ;)

In het Pinkpop topic las ik dat The Killers mogelijk de ontbrekende headliner zou zijn voor een aantal Spaanse festivals. Niet het eerste waarbij je denkt aan BKS, maar van de andere kant is het wel een band die veel indie liefhebbers hebben kunnen waarderen in hun begin periode. Wel wat aan de grote (en dure) kant.. Maar extreem raar zou ik het ook weer niet vinden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Doe dan maar gewoon Portishead voor de afwisseling
1f609.svg


In het Pinkpop topic las ik dat The Killers mogelijk de ontbrekende headliner zou zijn voor een aantal Spaanse festivals. Niet het eerste waarbij je denkt aan BKS, maar van de andere kant is het wel een band die veel indie liefhebbers hebben kunnen waarderen in hun begin periode. Wel wat aan de grote (en dure) kant.. Maar extreem raar zou ik het ook weer niet vinden.
Poeh, doe dan maar gewoon Christine & The Queens als headliner en een sterke undercard. Wat een aanfluiting was dat op Werchter afgelopen jaar...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Ik vind ze normaal vrij sterk live, en ten allen tijden beter dan Christine & The Queens (man man wat een toneelstuk is dat zeg). Maar liever een betere undercard dan inderdaad.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Ik vind ze normaal vrij sterk live, en ten allen tijden beter dan Christine & The Queens (man man wat een toneelstuk is dat zeg). Maar liever een betere undercard dan inderdaad.
Ik vind de show van The Killers een groter toneelstuk dan die van Christine...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Smaken verschillen. Maar ik vond The Killers vooral hun oude werk echt te gek. En Brandon kan echt charmante frontman zijn. Laatste keer dat ik ze zag in Ziggo Dome vond ik ze sterk. Chris(tine) doet me helemaal niks, en ga ik sowieso overslaan op BKS.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Moest al los van Pinkpop topic laatst denken aan The Killers... Maar kwam ook zelf al tot de conclusie dat dat niet echt (meer) bij BKS past. Zelf ben ik ook totaal geen fan, dus ik mis ze niet.

Maar het was in ieder geval een grote naam geweest. Alle grote namen waar ik zelf op uit kom vallen in de categorie 'oud' eigenlijk, waarbij ik dan zo langzamerhand toch het argument 'ze plaatsten niet nog een 'oude' act naast Kraftwerk' ga heroverwegen. Of dan toch hopen op The Cure en dat de strategie dan was om later met een knaller te komen als antwoord op DTRH en Lowlands. Je merkt het: ik begin beetje wanhopig/ongeduldig te worden. Dan te bedenken dat als puntje bij paaltje komt die headliners niet zo uitmaken wat mij betreft, maar je wil toch je favoriete festival zien met een mooi affiche...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Moest al los van Pinkpop topic laatst denken aan The Killers… Maar kwam ook zelf al tot de conclusie dat dat niet echt (meer) bij BKS past. Zelf ben ik ook totaal geen fan, dus ik mis ze niet.

Maar het was in ieder geval een grote naam geweest. Alle grote namen waar ik zelf op uit kom vallen in de categorie ‘oud’ eigenlijk, waarbij ik dan zo langzamerhand toch het argument ‘ze plaatsten niet nog een ‘oude’ act naast Kraftwerk’ ga heroverwegen. Of dan toch hopen op The Cure en dat de strategie dan was om later met een knaller te komen als antwoord op DTRH en Lowlands. Je merkt het: ik begin beetje wanhopig/ongeduldig te worden. Dan te bedenken dat als puntje bij paaltje komt die headliners niet zo uitmaken wat mij betreft, maar je wil toch je favoriete festival zien met een mooi affiche…

Even kijken hoor:
2013: Arctic Monkeys - Damien Rice - Sígur Rós
2014: Pixies - Franz Ferdinand - Elbow
2015: The Libertines - Noel Gallagher High Flying Birds - Alt-J
2016: Beck - Editors - Jamie XX
2017: Run The Jewels - Arcade Fire - Radiohead
2018: Arctic Monkeys - The National - LCD Soundsystem

Dus Kraftwerk is wel "oud" vergeleken met de rest van de headliners. Met Jamie XX, Run The Jewels den Alt-J had je echt nieuwe headlines, maar ook geen van alle ook echt super geslaagd. Ben echt benieuwd naar die 3e naam. Vooralsnog blijft het gissen en durf ik nergens mijn geld op in te zetten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik vind ze normaal vrij sterk live, en ten allen tijden beter dan Christine & The Queens (man man wat een toneelstuk is dat zeg).

I beg to differ hoor. Christine wordt sowieso één van de smaakmakers van het festivalseizoen gok ik. Live is het ook een stuk verrassender en frisser dan die Killers (die ik trouwens nog geen ramp vond op RW, maar niet in dezelfde league als Christine met die cliché show van hen).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:
Ik vind ze normaal vrij sterk live, en ten allen tijden beter dan Christine & The Queens (man man wat een toneelstuk is dat zeg).

I beg to differ hoor. Christine wordt sowieso één van de smaakmakers van het festivalseizoen gok ik. Live is het ook een stuk verrassender en frisser dan die Killers (die ik trouwens nog geen ramp vond op RW, maar niet in dezelfde league als Christine met die cliché show van hen).
Ieder zijn ding... ik vind het een beetje iets te veel een act. Daarnaast kan ik er muzikaal ook vrij weinig mee. Beide albums vond ik maar gewoontjes, en een vorige keer op BKS vond ik ze ook niet heel bijzonder.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Indiaantje89 wrote:
Ik vind ze normaal vrij sterk live, en ten allen tijden beter dan Christine & The Queens (man man wat een toneelstuk is dat zeg).

I beg to differ hoor. Christine wordt sowieso één van de smaakmakers van het festivalseizoen gok ik. Live is het ook een stuk verrassender en frisser dan die Killers (die ik trouwens nog geen ramp vond op RW, maar niet in dezelfde league als Christine met die cliché show van hen).

Ze wordt in elk geval niet mijn smaakmaker al ga ik, mits er niets goeds tegenover staat, er wel even kijken geïntrigeerd als ik ben over het feit dat er vandaag de dag zoveel mensen enthousiast zijn over een act met dertien in een dozijn popliedjes vergezeld van gechoreografeerde danspasjes, die in mijn optiek beter past op het Eurovisie songfestival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken