[BE] Pukkelpop 2015

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
vlak voor het forum offline ging had ik een heel verslag getypt. als ik er dit weekend nog tijd voor heb komt hij nog, anders maak ik even snel een hoogtepuntenlijstje
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zal mijn hoogtepunten hier ook eens delen. Ondanks het gebrek aan grote namen heb ik me heel erg goed vermaakt in The Shelter, The Marquee en Club.
 

thomas003

Playlistbediener
3 mrt 2014
21
0
Het is alweer een weekje geleden.
Mijn persoonlijke hoogtepunten waren:
1. Linkin Park: Mijn favoriete band, al van toen ik 12 jaar en ben ze steeds blijven volgen (ja ook hun nieuw werk kan ik nog smaken). Dus stond al van bij Dropkick Murphys volledig vanvoor in het midden. Het was mijn verjaardag (net als Fred Durst) dus was ik extra content.
2. Slaves: Ik volg ze al een tijdje (hebben net hun eerste album uit). Mijn verwachtingen waren al hoog maar ze werden nog eens zwaar overtroffen.
3. Alt-J: Ik stond redelijk achteraan (ter hoogte van PA), ik kwam van Tame Impala dus heb de eerste minuten gemist. Ben speciaal voor hun naar Werchter geweest maar toen was het veel te warm in de tent, nu kon ik er dus wel ten volle van genieten. Al was ik precies de enige die naar Alt-J aan het luisteren was waar ik stond. De rest was aan het babbelen en aan het wachten op Netsky.

Verder vond ik Radkey zeer goed! Ook Underworld, FFS, Limp Bizkit, Tiga (woensdag) en Tame Impala blijven bij.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Verder vond ik Radkey zeer goed! Ook Underworld, FFS, Limp Bizkit, Tiga (woensdag) en Tame Impala blijven bij.

Heb je nog meegedaan aan die prachtpit bij Radkey? Ik heb me heerlijk vermaakt met het haasje-over spelen :D
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
thomas003 wrote:
Verder vond ik Radkey zeer goed! Ook Underworld, FFS, Limp Bizkit, Tiga (woensdag) en Tame Impala blijven bij.


Heb je nog meegedaan aan die prachtpit bij Radkey? Ik heb me heerlijk vermaakt met het haasje-over spelen
1f600.png

Radkey was top inderdaad! Haasje Over was fantastisch om te zien XD
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Net zoals wat Sam zegt, heb ik me ook prima vermaakt met de kleinere namen en ben zelf maar een paar keer bij de Mainstage geweest. Ik was vooral te vinden in de Club, Marquee en de Castello.

1.Paolo Nutni - Vorig jaar 3x mogen bewonderen. Blijkbaar heeft ie zijn al prima band ingeruild voor een nieuwe met deze band kan het alleen nog maar beter worden, wat een fenomenale show.
2.Underworld - Je krijgt precies wat je er van verwacht maar wat was dit heerlijk.
3.FFS - Deze geweldige festivalact heeft mij weten te verassen. Hun album vindt ik niks meer dan oke maar live komt het prima uit de vers aangevuld met knallers van Franz Ferdinand.
4.Ho99o9 - De combinatie van snelle opgefokte punk en stevige slome hip-hop beats was iets raar maar wat heb ik met goed vermaakt hier.
5.The Maccabees - Ik ben sinds hun nieuwe album helemaal fan van deze gasten. Live zijn deze songs misschien wel de beste nummers die ze hebben.
6.Four Tet - Kieran heeft een heerlijke opwarmen geleverd voor de afsluiter van mijn weekend, Underworld.
7.Slaves - Eigenlijk iets te makkelijke maar wel vermakelijke rauwe nummers. Maar wat weten deze gasten een geweldige oprechte energieke show neer te zetten. Aanrader voor volgende festival seizoen!!!!
8.War On Drugs - Al liggend achter op de wei toch nog The War on Drugs mee weten te pakken dit jaar, en ja het is toch wel echt een geweldige band om bij weg te dromen. In de goede zin van het woord dan.
9.Future Islands - Eerder gegaan om voor de nostalgie toch even naar Linkin Park te gaan, grote fout...
10.Pissed Jeans - Ik geloof dat het stukken toffer moet zijn geweest in de nacht op BKS, maar overdag ook zeer vermakelijk. Vooral door hun geweldige frontman.

Verder nog goed vermaakt bij Daniel Avery b2b Erol Alkan, Tyler The Creator, The Gaslight Anthem en natuurlijk John Coffey.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
01. Paolo Nutini - Vorig jaar gezien op Rock Werchter en dat was super. Hier was hij echter nog beter, een weergaloze show.
02. The Gaslight Anthem - Voorlopig de laatste show die ik van ze zie ivm de pauze, maar wat een goede zeg! Natuurlijk mis je in een show van een uur altijd verschillende nummers, maar wat ze speelden was super en Brian was in een vrolijke bui dus dat is altijd leuk.
03. Lianne La Havas - Goed album afgeleverd, maar ze heeft me volledig overdonderd. Wat een fantastische show en een fantastische zangeres.
04. FFS - Ja het is een beetje kitsch, maar wat hebben we ons verschrikkelijk goed vermaakt. Ze hebben een tof album af geleverd en daar hebben we het hele optreden op staan springen.
05. Tame Impala - Strakke show, super goede visuals, gewoon heel heel goed eigenlijk.
06. John Coffey - harde show, fijne wall of death en goede pit. Top op Appelpop en Doornroosje guys!
07. Goat - Ik weet niet meer wie zei dat ik hier naar toe moest, maar wat tof zeg. Heel vaag maar heel lekker dansbaar
08. The Parov Stellar Band - Geen idee hoe ze er uit zien. We hebben buiten de tent gestaan en niets gezien, maar t klonk super en we hebben ook daar lekker staan dansen.
09. Seasick Steve - Wat een baas zeg. Lekkere muziek en een hele toffe vent. Later liep hij nog over het terrein. Helaas konden we hem niet spreken.
10. Radkey - Top bandje, dit was de derde keer dat ik ze zag en ze stelden niet teleur.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
1. Above & Beyond - Hield van het feit dat zowel het duo (normaal trio) bijna letterlijk liefde doorspeelde als het publiek rondom me.. Werd uit het publiek geplukt voor het Push The Button moment, emotionele set en highlight van pkp
2. Porter Robinson - Had ik zeer hoog op m'n lijstje gezet en maakte het waar, zijn visuals, zijn artwork.. alles was gewoon af, wat een topset vond ik het
3. 21 Pilots - Checkte hun album uit voor ik vertrok op pkp want kende ze niet zo, was blij verrast door hun act, wat een energie en sfeer!
4. Madeon - Vind ik persoonlijk één van de beste jonge producers en overtuigde me helemaal live
5. Alt-J - gewoon verkocht zoveel emotie in nummers kunnen steken, jammer dat ik niet heel hun set kon zien hm
6. Linkin Park - Keek eigenlijk best uit naar dit en werd alleen maar bevestigd, meezingen was uiteraard een must haha
7. Passenger - gewoon een man uit GB met een guitaar, geweldig vond ik
8. Netsky - Fantastische afsluiter vond ik
9. De Jeugd Van Tegenwoordig - Zeeer gezellig om in de namiddag mee te pikken!
10. Tyler The Creator - Geweldige show, had eigenlijk meer volk verwacht bij hem?
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Uitgebreid verslag verwijderd door de vernieuwing van het forum, ga dus ook gewoon nog maar eens een top 10 maken.


1. Paolo Nutini : Fantastische show, fantastische stem en een setlist waarvoor ik op voorhand zou getekend hebben.
2. Strand of Oaks : Beklijvendste concert dat ik een lange tijd gezien heb. Fantastische, warme frontman ook. Staat ongelooflijk dicht bij zn fans. Je gelooft elk woord dat hij zingt.
3. Bear's Den : Band met ongelooflijk veel potentieel en heel mooie nummers. Meteen een ticket gekocht voor hun optreden in de AB in oktober.
4. FFS : De vrijdag sloeg voor mij in totaal behoorlijk tegen, maar dit was wel fantastisch leuk. Heel goede sfeer en aanstekelijke nummers. Take Me Out was natuurlijk het hoogtepunt.
5. The War on Drugs : Oké, intussen de derde keer dat ik ze zag en zeker niet de beste keer (vorig jaar op Pukkelpop was immers magisch) maar zelfs als ze niet hun beste optreden geven blijft het ongelooflijk goed.
6. Alt-J : Een beetje hetzelfde verhaal als bij TWOD : ook al derde keer dat ik ze zag, maar op Werchter eerder deze zomer en in Vorst in februari waren ze beter. Heb het gevoel dat ze zelf ook liever in tenten spelen, de Main Stage is niet de plaats waar ze het beste thuis horen. Ondanks dat hebben ze natuurlijk nog altijd topnummers.
7. The Gaslight Anthem : Ken de band niet zo heel goed maar de bekendste nummers natuurlijk wel en nummers ontdekken tijdens de show zelf was zeker leuk. Hele goede band, topoptreden.
8. Parov Stelar Band : Een beetje te laat aangekomen, maar als ik geweten had hoe leuk dit was, was ik er vroeger gaan staan. Wat een feestje!
9. Mew : Te kort optreden naar mijn zin, want deze band heeft echt veel potentieel. Jammer dat ze hier niet echt doorbreken, want ze verdienen het echt.
10. George Ezra : Gewoon perfecte festivalartiest : leuke, zomerse nummers en een leuke sfeer. Meer moet het niet zijn.

Verder ook genoten van Natalie Prass, Twenty One Pilots, Jamie XX en The Offspring.
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Uitgebreid verslag verwijderd door de vernieuwing van het forum, ga dus ook gewoon nog maar eens een top 10 maken.


1. Paolo Nutini : Fantastische show, fantastische stem en een setlist waarvoor ik op voorhand zou getekend hebben.
2. Strand of Oaks : Beklijvendste concert dat ik een lange tijd gezien heb. Fantastische, warme frontman ook. Staat ongelooflijk dicht bij zn fans. Je gelooft elk woord dat hij zingt.
3. Bear's Den : Band met ongelooflijk veel potentieel en heel mooie nummers. Meteen een ticket gekocht voor hun optreden in de AB in oktober.
4. FFS : De vrijdag sloeg voor mij in totaal behoorlijk tegen, maar dit was wel fantastisch leuk. Heel goede sfeer en aanstekelijke nummers. Take Me Out was natuurlijk het hoogtepunt.
5. The War on Drugs : Oké, intussen de derde keer dat ik ze zag en zeker niet de beste keer (vorig jaar op Pukkelpop was immers magisch) maar zelfs als ze niet hun beste optreden geven blijft het ongelooflijk goed.
6. Alt-J : Een beetje het zelfde verhaal als bij TWOD : ook al derde keer dat ik ze zag, maar op Werchter eerder deze zomer en in Vorst in februari waren ze beter. Heb het gevoel dat ze zelf ook liever in tenten spelen, de Main Stage is niet de plaats waar ze het beste thuis horen. Ondanks dat hebben ze natuurlijk nog altijd topnummers.
7. The Gaslight Anthem : Ken de band niet zo heel goed maar de bekendste nummers natuurlijk wel en nummers ontdekken tijdens de show zelf was zeker leuk. Hele goede band, topoptreden.
8. Parov Stelar Band : Een beetje te laat aangekomen, maar als ik geweten had hoe leuk dit was, was ik er vroeger gaan staan. Wat een feestje!
9. Mew : Te kort optreden naar mijn zin, want deze band maakt echt mooie muziek. Jammer dat ze hier niet echt doorbreken, want ze verdienen het echt.
10. George Ezra : Gewoon perfecte festivalartiest : leuke, zomerse nummers en een leuke sfeer. Meer moet het niet zijn.

Verder ook genoten van Natalie Prass, Twenty One Pilots, Jamie XX en The Offspring.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
10. Tyler The Creator – Geweldige show, had eigenlijk meer volk verwacht bij hem?

Ik heb helaas niet achterom gekeken. Stond het een beetje leeg achterin ja? vroeg voor de show was toch al een goeie 1/3 tent gevuld met echte fans.

Dat Gaslight Anthem bij jullie zo vaak in de top 10 voorkomt. Ik ben al jaren fan van die band door die geweldige songs. maar vindt ze live op een of andere manier altijd stukken minder overkomen dan op plaat. Leuke show maar voor mij zelf niet bepaald een van de hoogtepuntjes.

Goed om te zien dat Paolo bij andere ook in de lijstjes heerst. Die man is gewoon weer stappen gegroeid ten opzichte van vorig jaar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
1. Frank Carter & the Rattlesnakes:

Iedereen die dit concert niet gezien heeft, heeft écht iets gemist. En voor de mensen die erbij waren zal dit ongetwijfeld één van de hoogtepunten van het weekend geweest zijn. Voor mij was dit zelfs het absolute hoogtepunt. Terwijl mijn vriendengroep naar De Jeugd van Gisteren ging kijken, zijn mijn vriendin, een maat en ik naar The Shelte getrokken. Frank Carter is iemand die niet aan half werk doet. Het is alles of niets. Of nee, het is alles. Niets minder, Carter gaat altijd voor 200%. Rennend door de circlepit, schreeuwend in de menigte of liggend van buiten de tent. Carter heeft alle hoeken van The Shelter gezien, en het publiek deed hetzelfde. Wat een man, ik heb 40 minuten lang helemaal in de show gezeten en met mij vele anderen. Dit is er één voor de jaarlijstjes.

2. Amenra:

Wie kent ze niet? De trots van Belgie in de metalwereld, en terecht. Derde keer Amenra voor mij, maar deze mannen blijven boeien. De studioalbums zijn stuk voor stuk van enorme klasse, maar live komt de gitzwarte muziek van Amenra pas écht goed binnen. Zanger Colin lijkt van een totaal andere planeet te komen wanneer hij op het podium staat. De donkere visuals en overdonderende muziek zorgen voor een totaalervaring die niet veel bands neer kunnen zetten. Het verbaasde me niet, dat Amenra met één van de sterkste shows kwam die ik dit jaar gezien heb. Maar toch blijven ze verassen in ieder opzicht. Ontiegelijke sterke show dit, ik zat er echt helemaal in.

3. Pissed Jeans:

Gloeilamp houd van punk, dus Gloeilamp houdt van Pissed Jeans. Ook al mochten de heren al om 16:00 opdraven, dan nog gaven ze een ijzersterke show weg. Zo sterk als op BKS? Nee, dat niet. Maar dat had meer met de setting van de show te maken dan met de band zelf. Daar was namelijk echt niks mis mee, en de mannen gaven weer alles. De setlist zat ook weer goed in elkaar en het blijft vet om naar die zanger te kijken. Als Pissed Jeans later had gespeeld en in een kleinere tent speelde waren ze ongetwijfeld hoger geeindigd, maar Pukkelpop is daar misschien niet het juiste festival voor. Na de show op BKS viel deze show enigszins tegen, maar dat Pissed Jeans alsnog op plek 3 eindigd zegt genoeg over de kwaliteit van deze band.

4. Mew:

Gemist op BKS en ik was vastbesloten ze op Pukkelpop wel te gaan kijken. Zo bekend ben ik niet met het werk van Mew, ik ken een aantal nummers, maar daar houd mijn Mew-kennis ook wel weer op. Op Pukkelpop gaven ze om 16:45 een ijzersterke show weg. Na Pissed Jeans zijn we dus naar de Club gesprint voor een mooi plekje bij Mew. De band was net begonnen toen wij een mooie plek linksvooraan vonden. De kwaliteit van deze band is vooral de warme en rijke sound die ze neer kunnen zetten, hun hele show voelde echt een beetje aan als een warm bad. De prachtige stem van de zanger heeft hier een zeer belangrijke invloed op. De set vloog voorbij, en voordat ik het wist was ook het laatste nummer al afgelopen. Ik zou niet weten welke nummers ze gespeeld hebben en of ik ze kende, wel weet ik dat ik ongelofelijk genoten heb en Mew de volgende keer niet meer zal laten schieten op een festival.

5. Radkey:

Yiha, punkmoshtijd! Is dat een woord? Bij Radkey wel, want wat heb ik me vermaakt tijdens deze show. Voor dat deze jongens begonnen met spelen had ik al een mooi plekje links gevonden, redelijk vooraan. Maar zoals verwacht: ik werd bij het eerste nummer al door één of andere dude van 40 de pit ingetrokken terwijl hij 'Punk's not deaaaad!' tegen het publiek schreeuwde. Mooie vent, net als de rest van de gasten die in die cirkel stonden trouwens. Haasje-over, stapelen, als een debiel rondjes draaien, volksdansen: niks was te gek bij Radkey in de Marquee. De show was sterk, erg sterk. En je merkt dat die jongens al een hele tijd aan het touren zijn. Maar het belangrijkste ingredient voor deze show was de lol. Ik heb me heerlijk vermaakt en nieuwe vrienden gemaakt, alleen al door het oneindige spelplezier dat deze mannen uitstralen verdienen zij een top 10-plek. Hun spelplezier en energieke muziek sloeg perfect terug op het publiek, en dat zorgde voor één van de beste feestjes van het festival.

6. Tame Impala:

Achterin gestaan omdat het plan was om naar Baroness te gaan. Toen we erachter kwamen dat die tóch niet overlapten met Tame Impala zijn we snel nog even naar de Marquee gesprint. Die overigens ramvol zat. Het was gelijk de eerste keer Tame Impala voor mij, en ze hebben me overgehaald om me meer te gaan verdiepen in hun werk en zeker nog eens een show te bezoeken. Lonerism is een album dat een 10 scoorde in mijn album-beoordelingslijst. Currents en InnerSpeaker zijn twee platen die ik nog beter moet beluisteren. Van al die albums kwamen nummers voorbij en ik heb echt in een soort space gezeten. Waarschijnlijk hielp de Vlaamse wiet daar ook bij, maar dan nog. Het talent en spelplezier spatte ook hier van het podium, en iedereen rondom mij stond te genieten. Ik voelde me net een fucking hippie. En daar is heel wat voor nodig. Bravo, Tame Impala. Jullie kregen het voor elkaar.

7. Interpol:

Met Interpol heb ik altijd een haat-liefde verhouding gehad. Het laatste album deed me vrijwel niks, en ook een plaat als Antics roept weinig gevoelens bij me op. Our Love to Admire is dan weer één van de betere platen die ik ken. Alleen Rest My Chemistry kwam voorbij van deze plaat, maar toch heb ik me heel erg goed vermaakt met Interpol. Ondanks dat mijn favoriet NYC niet gespeeld werd. Slow Hands, Say Hello to Angels en PDA vormden de hoogtepunten in een sterke setlist. Ik blijf erbij dat ik Interpol meer een studioband vind, de albums doen mij simpelweg meer dan hun liveoptredens. Dit heeft voornamelijk te maken met de stem van Paul Banks, die komt op de albums gewoon beter uit de verf dan bij een liveshow.

8. Slaves:


Na de topshow op Rock am Ring kon ik de heren van Slaves op Pukkelpop ook niet missen. De skinhead op de gitaar en de macho die staand op zijn drumstel slaat, zingend over dat Londense metrogangers wel eens wat vrolijker mogen zijn. Het blijft aller vermakelijkst om deze heren live te aanschouwen. Voor een diepgaand concert ben je bij Slaves natuurlijk op de verkeerde plek, maar voor een goede dosis rock and roll zit je goed. Check hun nummer The Hunter, dit prachtnummer werd weer met veel overgave en spelplezier gebracht. 'You keep it, we don't want it!!' , voor ik het wist stond ik mijn beker bier over mijn beste maat uit te storten omdat ik zo enthousiast aan het meespringen was. Ik hou wel van dit soort bandjes, tot de volgende keer heren!

9. FFS (Franz Ferdinand & Sparks):

Franz Ferdinand is een band die ik onderhand wel gezien heb. Tuurlijk, het blijft leuk om nummers als Take Me Out, Michael en Do You Want To? mee te bléren, en ik zou liegen als ik zei dat ik dat niet heb gedaan in de Marquee. Samen met Sparks is Franz Ferdinand ineens wél weer boeiend. Het absolute hoogtepunt van de set kwam voor mij van een nummer van Sparks. This Town Ain't Big Enough for Both of Us kwam live met Franz Ferdinand geweldig uit de verf, en ook de nummers van het album dat FFS dit jaar uitbracht werden met veel overtuiging gebracht. Nu werkte het ineens wel, het album zelf kan me namelijk maar zelden boeien. Mooi dat deze samenwerking zo goed uitgepakt heeft, ik was behoorlijk Franz Ferdinand moe namelijk.

10. Baroness:

Eén van de hoogtepunten van de laatste dag van Pukkelpop. Yellow & Green is nog altijd één van de sterkste platen van 2012 en het was erg tof om die band nu voor het eerst eens live te zien. Wat deze show zo sterk maakte was ook de setlist: 6 van de 11 gespeelde nummers kwamen namelijk van Yellow & Green. Voor een fan van dat album is het dan natuurlijk genieten geblazen, zeker als de nummers live nog beter gebracht worden dan de studioversies die ik kende. Op mijn verjaardag komt Baroness met hun nieuwe album Purple, nu al één van de albums waar ik het meeste nar uitkijk in het najaar. In Flames en Baroness zorgden voor mijn afsluiting van Pukkelpop 2015, en het was een geweldige afsluiting.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.923
8.561
Extreem laat maar kom.

TOPPERDETOP:

- Tame Impala. saai eigenlijk, zo'n evidente topper noemen. Maar dit was echt wel zeer de moeite waard. Sterke set en een strakke performance. Volgend jaar zullen we deze mennekes (of beter Ubermenneke Parker en co) wel weer terug zien op Werchter. Het War On Drugs effect.

- Evil Superstars. Please treed wat meer op. Please. En dan Satan Is In My Ass spelen. En ik blij.

- Kate Tempest: Lekker wijf. En dat bedoel ik als in: lekker-meeknikken-en-kippevel-krijgen-omwille-van-zoveel-mooie-woorden-en-zo'n-strakke-flow-op-zaterdagmiddag-wijf. Haar muziek kan mij krijgen.

- Fat White Family. Ik ben onverwachts toch verrast door deze groep die ik voorheen niet kende maar nu nooit meer zal vergeten. Goede sound hebben die.

- FFS. gelukkig waren niet alleen de Franz en Sparks nummers de hoogtepunten. Ook pakweg Piss Off en Man Without a Tan zaten er pal op.

- de aankleding en randactiviteiten in het algemeen, heel knap allemaal.

- géén Ten Walls op het festival

FLOPPEREFLOP:

- Linkin Park. voor de rest weinig klachten!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vond Linkin Park dus echt niet zo heel slecht eigenlijk. Maar ik was dan ook ladderzat. Maar toch. Jeugdsentiment ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.923
8.561
Ik vond Linkin Park dus echt niet zo heel slecht eigenlijk. Maar ik was dan ook ladderzat. Maar toch. Jeugdsentiment ofzo.

Het probleem is dat zelfs in het licht van jeugdsentiment maar één tof album gemaakt hebben met daarop maar een handvol goede liedjes. De populariteit van die gasten is daar gewoon echt niet evenredig mee... Ik hoop dat ze weer eventjes België links laten liggen. Weer 13 jaar ofzo, zodat ze daarna een échte nostalgietour doen met een stop in het Koninklijk Circus, een zaal die qua grootte geschikt is voor een band die voor 95% onbeluisterbare nu metal voorschotelt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Ik vond Linkin Park dus echt niet zo heel slecht eigenlijk. Maar ik was dan ook ladderzat. Maar toch. Jeugdsentiment ofzo.


Het probleem is dat zelfs in het licht van jeugdsentiment maar één tof album gemaakt hebben met daarop maar een handvol goede liedjes. De populariteit van die gasten is daar gewoon echt niet evenredig mee… Ik hoop dat ze weer eventjes België links laten liggen. Weer 13 jaar ofzo, zodat ze daarna een échte nostalgietour doen met een stop in het Koninklijk Circus, een zaal die qua grootte geschikt is voor een band die voor 95% onbeluisterbare nu metal voorschotelt.

Ik heb Hybrid Theory en Meteora vroeger kapot gedraaid en ook Minutes to Midnight kwam regelmatig langs, dan ligt het natuurlijk wat anders. Was daarom ook blij dat er veel oud spul voorbijkwam, want met de laatste albums heb ik echt niks. Ik begrijp je verder wel goed, ik had Linkin Park ook nog nooit gezien dus het feest der herkenning was behoorlijk groot. Ik kwam er tijdens de show op Pukkelpop ook pas achter wat voor bagger er van die laatste 2/3(?) platen komt. Een tweede keer hoef ik ze ook niet te zien, één keer In the End, Numb en One Step Closer is genoeg voor mij.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
3. Pissed Jeans:

Die mannen hadden eigenlijk lekker in de donkere Castello moeten staan, Ho99o9 beviel daar bijvoorbeeld heerlijk zonder daglicht.

Zie toch goeie verhalen over Radkey, baal dat ik iets anders verkoos boven deze mannen helaas.
En dan denk ik toch dat Slaves voor mij de festivalact is die volgend jaar ook weer de affiches mag bestormen als aanvoerder van de nieuwe lichting van dit jaar.

Verder vond ik Linkin Park geen flop ofzo maar het is voor mij nu de 2e keer dat ik ze zie en het valt me zo op dat er nog zoveel tieners (16-) vooraan stonden. Hoe worden die in godsnaam fan van deze band die tegenwoordig toch vooral poep uitbrengt. Ach ja, volgende keer skip ik ze maar voor deze keer was het nog wel prima.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken