Alcatraz Open Air 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.804
Ahhh Turnstile! Dat gaat hem zijn, denk ik.

EDIT: Of Idles.
Is dat een "step up" ten opzichte van Architects, Europe, en Amon Amarth? Staan toch op Graspop enzo op vergelijkbare posities van elkaar? Zou persoonlijke Turnstile en Idles juist net een tandje kleiner inschatten dan hun normale headliner formaat. Goeie subs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Is dat een "step up" ten opzichte van Architects, Europe, en Amon Amarth? Staan toch op Graspop enzo op vergelijkbare posities van elkaar? Zou persoonlijke Turnstile en Idles juist net een tandje kleiner inschatten dan hun normale headliner formaat. Goeie subs.
Architects beetje vergelijkbaar, maar denk dat die twee toch groter zijn dan Europe en Amon Amarth.

Maar goed, het is allemaal speculatie, haha.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Samenvattend hebben we voor de editie van 2025 "Dimmu Borgir" en "Kreator" van officieel?

Correct!

Met de vrijdag van Alcatraz de aankondiging van 30 namen.

Ook goed om dan de aankondiging van Bloodstock erbij te pakken, die alle drie de headliners en ook de tent afsluiters bekend gaan maken op die dag.

Is dat een "step up" ten opzichte van Architects, Europe, en Amon Amarth? Staan toch op Graspop enzo op vergelijkbare posities van elkaar? Zou persoonlijke Turnstile en Idles juist net een tandje kleiner inschatten dan hun normale headliner formaat. Goeie subs.

Als je heel precies bent, dan staan ze één tijdslot later ten opzichte van Architects dit jaar, maar of iets een step up is, is soms ook wel per persoon verschillend?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.804
Architects beetje vergelijkbaar, maar denk dat die twee toch groter zijn dan Europe en Amon Amarth.

Maar goed, het is allemaal speculatie, haha.
Als je heel precies bent, dan staan ze één tijdslot later ten opzichte van Architects dit jaar, maar of iets een step up is, is soms ook wel per persoon verschillend?
Ah nee okay dan onderschat ik ze waarschijnlijk wat. Persoonlijk voelen ze inderdaad totaal niet aan als dikke headliners. Maar wellicht vertellen de cijfers een ander verhaal. Ben benieuwd!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Parkway Drive zoals jullie zeggen, Gojira heeft men het vaak over gehad, maar op basis van de Graspop 2024 poster: Megadeth, Turnstile, Limp Bizkit, Deep Purple? Of misschien Machine Head met een augustus festival tour met dan ook een Wacken headline of iets dergelijks?
Megadeth, Turnstile, Limp Bizkit zijn allemaal niet echt groter dan hun gebruikelijke headliners, allemaal 013 bands geloof ik. Dan zijn Powerwolf, ECB en Architects toch wel groter qua ticketverkoop momenteel.

Deep Purple past in mijn ogen totaal niet bij de omschrijving 'werktt altijd waar ze ook staan' ik heb veel respect voor die mannen en hun legacy maar ik zie toch weinig positieve reacties op hun shows de laatste jaren.

ik denk wel dat we het in de grootte van Korn, Gojira, Parkway Drive etc moeten zoeken. Machine Head past inderdaad ook wel in dat rijtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Megadeth, Turnstile, Limp Bizkit zijn allemaal niet echt groter dan hun gebruikelijke headliners, allemaal 013 bands geloof ik. Dan zijn Powerwolf, ECB en Architects toch wel groter qua ticketverkoop momenteel.

Deep Purple past in mijn ogen totaal niet bij de omschrijving 'werktt altijd waar ze ook staan' ik heb veel respect voor die mannen en hun legacy maar ik zie toch weinig positieve reacties op hun shows de laatste jaren.

ik denk wel dat we het in de grootte van Korn, Gojira, Parkway Drive etc moeten zoeken. Machine Head past inderdaad ook wel in dat rijtje.

Powerwolf lijkt me niet in ieder geval, denk dat dat gewoon onder de "gewone" headliners gaan vallen. Deep Purple eens, was al weer even vergeten dat het moest werken...

Korn, Gojira, PWD, Machine Head een van de drie, aanvullend met wel iets in de vorm van Europe en dan nog een derde.
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
693
Die is binnen de poorten van het festival terrein, als ik de plattegrond goed begrijp, correct? Dus anders dan Graspop waar die aan de rand is, tussen het terrein en de camping.

Gaan er trouwens nog dingen veranderen aan die plattegrond? Dacht dat jij eerder eens aangaf dat dit nog niet de definitieve plattegrond zou zijn omdat er nog dingen gingen verschuiven?

Nog volgens die podcast zijn er blijkbaar geen trappen meer in de doorgang van main stage naar Helldorado. Was mij nog niet opgevallen op die luchtfoto's maar je ziet het daar ook wel dat die helling uitgevlakt is zodat die wat minder stijl is. Maar is in ieder geval een goede verbetering.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik dacht eigenlijk direct aan Alestorm maar is niet echt een step up. Parkway Drive zou een droom zijn.

Het vooruitzicht van Dimmu als Swamp head is voor mij al genoeg om de early bird gelijk te kopen
Dat doe ik tegenwoordig ook al zonder namen, maar Dimmu is natuurlijk al lekker meegenomen! :cool:🤘

Wat die potentiële step-up headliner betreft, dat kan uiteraard alle kanten op, maar zomaar wat namen die dan in me opkomen en in meer of mindere mate aan de omschrijving voldoen:
  • Alice Cooper
  • Bring Me The Horizon
  • Deep Purple
  • Def Leppard
  • Disturbed
  • Five Finger Death Punch
  • Ghost (stond er al in 2017, maar flink gegroeid)
  • Gojira
  • Judas Priest (sowieso een step-up vanaf KK's Priest)
  • Lorna Shore
  • Machine Head
  • Megadeth
  • Nightwish (hoewel die waarschijnlijk ook in 2025 niet gaan touren)
  • Nine Inch Nails
  • Pantera
  • Parkway Drive
  • Pendulum
  • Sabaton
  • Scorpions
  • Slaughter To Prevail
  • Sleep Token
  • The Prodigy
  • Volbeat
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.436
Dat zou een knappe boeking zijn. Maar gaan die voor het derde jaar Europese zomerfestivals doen, denk je? Zou wel straf zijn.
Ik vond het al redelijk uitzonderlijk dat een band buiten Europa twee jaar op de rij vooral de juni festivals doet eigenlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Bullet for My Valentine ?
Die zijn toch wel een stuk kleiner dan de metalcore headliners die ze nu en vorig jaar hebben gehad (Architects en Electric Callboy)
Vraag me af of die uberhaupt zouden headlinen als ze op Alcatraz staan
Zit zelf aan Bad Omens te denken ofzo.
Had deze comment even gemist. Bad Omens is ook wel wat kleiner dan Electric Callboy en Architects denk ik

Ik denk toch dat Parkway Drive de enige metalcore band is die aan de omschrijving voldoet. maar het moet natuurlijk geen metalcore band zijn :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Ik denk toch dat Parkway Drive de enige metalcore band is die aan de omschrijving voldoet. maar het moet natuurlijk geen metalcore band zijn :)
Als het PWD is, dan vind ik de opmerkingen "wij hebben geen Graspop headliners" en "dat gaat wel werken, denk ik" rare opmerkingen. Want als er één band is die zich heeft bewezen als Graspop-headliner, dan is het PWD. Dus die tweede opmerking is dan wel echt een enorme open deur.
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Als het PWD is, dan vind ik de opmerkingen "wij hebben geen Graspop headliners" en "dat gaat wel werken, denk ik" rare opmerkingen. Want als er één band is die zich heeft bewezen als Graspop-headliner, dan is het PWD. Dus die tweede opmerking is dan wel echt een enorme open deur.
Oke ik wist niet van die opmerkingen, dan klinkt het inderdaad niet logisch
Het zou helpen als we weten wat voor muzieksmaak meneer heeft
misschien is hij wel groot metalcore fan, en heeft hij een schijthekel aan thrash metal? :p
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Oke ik wist niet van die opmerkingen, dan klinkt het inderdaad niet logisch
Het zou helpen als we weten wat voor muzieksmaak meneer heeft
misschien is hij wel groot metalcore fan, en heeft hij een schijthekel aan thrash metal? :p
Daar is op zich wel achter te komen, want ze spreken in die twee uur durende podcast de gehele line-up van Alcatraz '24 door. Ik heb alleen door de Olympische Spelen nog niet echt het moment kunnen vinden om hem met aandacht te gaan luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Ik hoop "Ross the Boss" te zien, wat een "Manowar" is"! Het zou geweldig zijn om het te hebben!

Ik denk dat dit het soort band is dat Alcatraz gemakkelijk kan hebben (zoals KK’s Priest)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken