Alcatraz Open Air 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.010
5.315
Dat zou een knappe boeking zijn. Maar gaan die voor het derde jaar Europese zomerfestivals doen, denk je? Zou wel straf zijn.
Lijkt me de meest logische keuze op basis vd beschrijving in ieder geval, of weeral Electric Callboy, maar die zie ik eerder naar Rock Werchter gaan volgend jaar.
Edit: ik denk vooral dat het PWD is door die wààr ze ook staan (komt wat over als zelfs op RW)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
Maar wij allemaal maar zagen op het forum als een last minute vervanging wat te klein is
alcatraz heeft nu wel het voordeel dat ze een hele goeie band hebben met electric callboy, net zoals graspop een hele goeie band heeft met sabaton. dat is zo'n band die in de achterzak zit in noodgevallen en die gewoon echt een effort gaan doen om het te laten werken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Lijkt me de meest logische keuze op basis vd beschrijving in ieder geval, of weeral Electric Callboy, maar die zie ik eerder naar Rock Werchter gaan volgend jaar
Voor mij klinkt het eigenlijk als iets nog meer buiten de lijntjes. Yungblood ofzo... We kunnen er de komende maanden over gaan speculeren, want bij de eerste 30 gaat geen headliner zitten.

Dimmu en Kreator als Swamp afsluiters zou heel erg vet zijn, trouwens. Al kunnen die ook beiden als sub op MS staan. Kreator was al eens headliner, maar dat was tijdens de corona editie.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
alcatraz heeft nu wel het voordeel dat ze een hele goeie band hebben met electric callboy, net zoals graspop een hele goeie band heeft met sabaton. dat is zo'n band die in de achterzak zit in noodgevallen en die gewoon echt een effort gaan doen om het te laten werken.
Oké, deze moet ik wel inkoppen...

Dat is helemaal geen voordeel, dat is een heel groot nadeel. :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: johanra en nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Hopend dat de cancels van dit jaar gewoon meteen bij die eerste 30 namen zitten! Dokken en die andere (alweer vergeten, oeps...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
publiekstribune-en-vip.jpg

op de foto's van de opbouw zie ik trouwens ook vermoedelijk het inter platform naast de tribune. wat vorige jaar zeker bij electric callboy toch wat krap aan het worden was voorin.
 
  • On fire
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Ze zeggen vlak daarvoor ook wel iets interessants.

"Er ligt al één headliner vast. Dat wordt wel een publiekstrekker. Dat is ook wel een step up ten opzichte van de headliners dit jaar. Ik ben zelf geen fan, maar het werkt altijd wel waar ze ook staan".

Klinkt als een headliner beetje buiten de lijntjes die Alcatraz normaal boekt... Ik vrees commerciële metalcore.
De enige metalcore headliner die aan die omschrijving voldoet is Parkway Drive denk ik?

BMTH lijkt me weer wat te groot voor Alcatraz, en kan me verder geen enkele metalcore band bedenken die groter is dan Alcatraz hun gebruikelijke headliners. Denk dat we een beetje aan afaslive bands moeten denken? Zou Ghost een optie zijn? Al verwacht ik dat die het bij een zaaltour houden volgend jaar.

Op zich ook wel opmerkelijk dat er slechts 1 headliner vast ligt, als Bloodstock volgende week al hun headliners en subs aan gaat kondigen en die toch wel redelijk uit hetzelfde vat tappen normaal gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
De enige metalcore headliner die aan die omschrijving voldoet is Parkway Drive denk ik?

BMTH lijkt me weer wat te groot voor Alcatraz, en kan me verder geen enkele metalcore band bedenken die groter is dan Alcatraz hun gebruikelijke headliners. Denk dat we een beetje aan afaslive bands moeten denken? Zou Ghost een optie zijn? Al verwacht ik dat die het bij een zaaltour houden volgend jaar.

Op zich ook wel opmerkelijk dat er slechts 1 headliner vast ligt, als Bloodstock volgende week al hun headliners en subs aan gaat kondigen en die toch wel redelijk uit hetzelfde vat tappen normaal gezien.
Ghost heeft er al als headliner gestaan, als ik het zo lees is het een band die er nog niet eerder stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Die headliner zal niet op de vrijdag erbij zitten, maar misschien kunnen we 1+1=2 zeggen aan de hand van de headliners + tentheadliners van Bloodstock op diezelfde vrijdag.

Kreator en Dimmu Borgir bij die eerste 30 dus, en waarschijnlijk dan ook 2 van de namen voor Bloodstock?

Ghost lijkt me niet logisch voor Alcatraz, met een nieuw album en nieuwe papa op komst, lijkt me dat eerder een Graspop (of Werchter), maar misschien nog wel logischer dat zij gewoon een zaaltour eerst gaan doen (wat @Loek123 al in t Graspop topic heeft geopperd)

Geen idee waar hij verder fan van is of niet, maar een step up ten opzichte van Architects en Amon Amarth?
Parkway Drive zoals jullie zeggen, Gojira heeft men het vaak over gehad, maar op basis van de Graspop 2024 poster: Megadeth, Turnstile, Limp Bizkit, Deep Purple? Of misschien Machine Head met een augustus festival tour met dan ook een Wacken headline of iets dergelijks?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Die headliner zal niet op de vrijdag erbij zitten, maar misschien kunnen we 1+1=2 zeggen aan de hand van de headliners + tentheadliners van Bloodstock op diezelfde vrijdag.

Kreator en Dimmu Borgir bij die eerste 30 dus, en waarschijnlijk dan ook 2 van de namen voor Bloodstock?

Ghost lijkt me niet logisch voor Alcatraz, met een nieuw album en nieuwe papa op komst, lijkt me dat eerder een Graspop (of Werchter), maar misschien nog wel logischer dat zij gewoon een zaaltour eerst gaan doen (wat @Loek123 al in t Graspop topic heeft geopperd)

Geen idee waar hij verder fan van is of niet, maar een step up ten opzichte van Architects en Amon Amarth?
Parkway Drive zoals jullie zeggen, Gojira heeft men het vaak over gehad, maar op basis van de Graspop 2024 poster: Megadeth, Turnstile, Limp Bizkit, Deep Purple? Of misschien Machine Head met een augustus festival tour met dan ook een Wacken headline of iets dergelijks?
Ahhh Turnstile! Dat gaat hem zijn, denk ik.

EDIT: Of Idles.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken