Alcatraz Open Air 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Ik hoop "Ross the Boss" te zien, wat een "Manowar" is"! Het zou geweldig zijn om het te hebben!

Ik denk dat dit het soort band is dat Alcatraz gemakkelijk kan hebben (zoals KK’s Priest)
Respecteert Ross the Boss wel de geluidsnormen? Want dat is de reden dat Manowar nooit op Belgische festivals zal spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.405
Ik hoop "Ross the Boss" te zien, wat een "Manowar" is"! Het zou geweldig zijn om het te hebben!

Ik denk dat dit het soort band is dat Alcatraz gemakkelijk kan hebben (zoals KK’s Priest)
Ik mag hopen dat je dit niet als headliner bedoeld toch? Stond een jaar geleden in een half gevuld Baroeg (ongeveer 200 man publiek) en vond het eigenlijk best een vervelende man. Zegt niks over zijn muziek natuurlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Daar is op zich wel achter te komen, want ze spreken in die twee uur durende podcast de gehele line-up van Alcatraz '24 door. Ik heb alleen door de Olympische Spelen nog niet echt het moment kunnen vinden om hem met aandacht te gaan luisteren.
Heb 'm helemaal geluisterd, en hij (Vic Van den Abeele van Alcatraz en Rock Tribune) steekt inderdaad zijn eigen smaak niet onder stoelen of banken.
En hij is blijkbaar niet bepaald fan van metalcore.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hopend dat de cancels van dit jaar gewoon meteen bij die eerste 30 namen zitten! Dokken en die andere (alweer vergeten, oeps...)
Geinig, bij die Vic van Alcatraz was het juist andersom: hij wist wel dat Carach Angren was vervangen door Fleshgod Apocalypse (al kwam hij niet echt vloeiend op die naam), maar was vergeten voor wie Dio Disciples de vervanger was..
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
693
Heb 'm helemaal geluisterd, en hij (Vic Van den Abeele van Alcatraz en Rock Tribune) steekt inderdaad zijn eigen smaak niet onder stoelen of banken.
En hij is blijkbaar niet bepaald fan van metalcore.
Ja voor die headliner kunnen we klassieke heavy metal / trash & "Roadburn" bands al wel uitsluiten net als hardcore want dan zou die interviewer wel wat enthousiaster geweest zijn.
Geinig, bij die Vic van Alcatraz was het juist andersom: hij wist wel dat Carach Angren was vervangen door Fleshgod Apocalypse (al kwam hij niet echt vloeiend op die naam), maar was vergeten voor wie Dio Disciples de vervanger was..
Die loopt wat maanden voor op ons in zijn hoofd zitten nu waarschijnlijk meer de namen voor '25.
Ook wel interessant dat zelfs op het niveau van een festival als Alcatraz ook al de namen voor '26 circuleren en dat bij de echt grote headliners dit nog verder in de toekomst kan gaan.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.436
Zeg nu valt mijne Frank. Als Sabaton niet kan qua productie, gaat Parkway Drive dan wel lukken? Die hebben geen tank maar wel minstens zoveel pyro!
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
290
516
Hoe zou het zijn met de verkoop van dagtickets?
Ik moet nog afwachten tot zondag om te beslissen of ik al dan niet kan gaan.. hopelijk niet uitverkocht.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Zeg nu valt mijne Frank. Als Sabaton niet kan qua productie, gaat Parkway Drive dan wel lukken? Die hebben geen tank maar wel minstens zoveel pyro!
Pw speelt soms nog wel op kleinere podia, die kunnen hun productie ook wat meer aanpassen dan een sabaton lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hoe zou het zijn met de verkoop van dagtickets?
Ik moet nog afwachten tot zondag om te beslissen of ik al dan niet kan gaan.. hopelijk niet uitverkocht.
Zaterdag verkoopt het best, zondag het slechtst, aldus den Vic.
Combi-tickets raken volgens hem nog wel uitverkocht, dagtickets zijn er nog genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
914
Zeg nu valt mijne Frank. Als Sabaton niet kan qua productie, gaat Parkway Drive dan wel lukken? Die hebben geen tank maar wel minstens zoveel pyro!
Goeie opmerking. Maar ik denk dat zij voornamelijk pyro meehebben? Dat neemt op zich niet zoveel plaats in. Het roterende drumstel kan perfect achterwege gelaten worden.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Goeie opmerking. Maar ik denk dat zij voornamelijk pyro meehebben? Dat neemt op zich niet zoveel plaats in. Het roterende drumstel kan perfect achterwege gelaten worden.
Verder hebben ze ook zo heel deel van die metalen pieken op het podium. Maar is ook aan te passen naar het formaat van een podium lijkt me
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Geinig, bij die Vic van Alcatraz was het juist andersom: hij wist wel dat Carach Angren was vervangen door Fleshgod Apocalypse (al kwam hij niet echt vloeiend op die naam), maar was vergeten voor wie Dio Disciples de vervanger was..

Ja, dat was wel jammer, al zal hij niet de enige zijn die bands boekt. Of is hij de directeur of iets dergelijks?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ja, dat was wel jammer, al zal hij niet de enige zijn die bands boekt. Of is hij de directeur of iets dergelijks?
Ik weet niet wat exact zijn functie in het geheel is, maar hij zal inderdaad zeker niet de enige zijn die bands boekt.

Hij zei ook nog wel wat interessants over grote headliners (rond 1:19:00).
Als Alcatraz al een hele grote headliner zou willen en (logistiek/financieel) kunnen boeken, dan zullen ze in veel gevallen toch moeten gaan aankloppen bij Schueremans, en hangt het ervanaf of die hen zo'n band gunt, en niet zelf op Werchter/GMM neer wil zetten, zelfs als dat een jaar later is..

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
Ik weet niet wat exact zijn functie in het geheel is, maar hij zal inderdaad zeker niet de enige zijn die bands boekt.

Hij zei ook nog wel wat interessants over grote headliners (rond 1:19:00).
Als Alcatraz al een hele grote headliner zou willen en (logistiek/financieel) kunnen boeken, dan zullen ze in veel gevallen toch moeten gaan aankloppen bij Schueremans, en hangt het ervanaf of die hen zo'n band gunt, en niet zelf op Werchter/GMM neer wil zetten, zelfs als dat een jaar later is..

Vic werkt voor rock tribune, die wel wat verweven zit in de alcatraz organisatie, zo is Mario de eigenaar van rock tribune ook de hoofdorganisator en booker van alcatraz. Als je iedere dag op kantoor zit met de booker van alcatraz dan ga je natuurlijk wel wat gedaan krijgen en wat horen maar zover ik weet is Vic geen booker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.972
Ik zat gisteren, terwijl ik in de tuin aan het werken was, nog te denken over die mogelijke headliner.
Qua periode, met reeds andere aankondigingen (toch zeker LS) is het misschien niet zo realistisch, maar ik dacht met hun beschrijving ook nog wel aan iets als Sleep Token of Lorna Shore. Dan zou ik eigenlijk die hele podcast moeten luisteren en zien of ze Mental Cruelty vernoemen en wat Vic daarvan vindt, maar ik durf wel buiten de metalcore lijntjes denken. Alcatraz is een festival dat ook al een naam als Heilung boekte als headliner, ze zijn zeker niet vies van wat gekke uitstapjes; al blijf ik er wel bij dat ze dan het liefst voor niche / oldschool gaan.
Gojira past natuurlijk ook in de zin 'eender waar ze staan' hahaha, maar past niet in de rest van hun woorden.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
144
295
Ik begin me zelfs een beetje af te vragen of we het genre niet breder moeten gaan bekijken (aangezien hij zei dat hij zelf geen fan er van is). Een band die overal haar ding doet en dat goed doet en een step-up is t.o.v. de normale headliners van Alcatraz.
Moeten we dan kijken naar Prodigy of Pendulum, die maken overal wel een goede beurt over het algemeen. Ik weet alleen niet of ik ze als step-up zie of gelijkwaardig aan de huidige headliners.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Vic werkt voor rock tribune, die wel wat verweven zit in de alcatraz organisatie, zo is Mario de eigenaar van rock tribune ook de hoofdorganisator en booker van alcatraz. Als je iedere dag op kantoor zit met de booker van alcatraz dan ga je natuurlijk wel wat gedaan krijgen en wat horen maar zover ik weet is Vic geen booker.
Ah, die indruk wekte hij dus wel.
Maar goed, hij is in ieder geval op de hoogte van alle namen die al geboekt zijn of waar ze mee bezig zijn.
Plus hij heeft blijkbaar voldoende autoriteit/toestemming om daarover in het openbaar te treden.
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Ik begin me zelfs een beetje af te vragen of we het genre niet breder moeten gaan bekijken (aangezien hij zei dat hij zelf geen fan er van is). Een band die overal haar ding doet en dat goed doet en een step-up is t.o.v. de normale headliners van Alcatraz.
Moeten we dan kijken naar Prodigy of Pendulum, die maken overal wel een goede beurt over het algemeen. Ik weet alleen niet of ik ze als step-up zie of gelijkwaardig aan de huidige headliners.
Ik dacht aan "Carpenter Brut", een project dat steeds meer bekendheid krijgt (zou kunnen spelen in het laatste deel van het Hellfest in Mainstage)
En in concert is het geweldig met de lichten!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Ik dacht aan "Carpenter Brut", een project dat steeds meer bekendheid krijgt (zou kunnen spelen in het laatste deel van het Hellfest in Mainstage)
En in concert is het geweldig met de lichten!
Die stonden vorig jaar op Graspop als afsluiter van de kleinste stage, was wel een leuke show maar zijn in België niet zo groot. Prima act om een tent af te sluiten ja maar geen Alcatraz headliner.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken