Zeker eens met je, maar ik denk dat dit geen contrast is met Graspop. Bob Schoenmaekers is volgens mij ook een echte muziekliefhebber die er nog steeds in slaagt om bands te boeken die enkele jaren later uitgroeien tot de grotere kleppers. Uiteraard kunnen zij iets minder niche gaan op al hun podia dan Alcatraz omdat ze daar veel meer volk op hun wei moeten krijgen, maar je kan echt niet stellen dat ze op Graspop compleet de bal missen bij wat er opkomt in de metalwereld.
Headliners zijn nu eenmaal ticketschuivers, en dan kan dat kwalitatief niet het beste zijn van wat er is (GnR was inderdaad de laatste keer écht niet goed, maar enkele jaren daarvoor gewoon wel), maar je hebt ze wel nodig op dat niveau. Ook graspop moet af en toe in de breedte gaan versterken met 3-4 middelgrote namen bovenaan, waar ze op andere dagen inderdaad voor 1 ticketkanon kunnen gaan.
Voor mij is het Graspop verhaal en het Alcatraz verhaal ongeveer hetzelfde; ik ga zelden voor de headliners, zelfs nauwelijks voor de mainstage, maar vind mijn voorkeur wél terug op de andere podia.