Alcatraz Open Air 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Volbeat als headliner zie ik nog niet direct gebeuren. Poulsen is zich aan het amuseren met Asinhell. En met vertrek van Rob C ligt Volbeat precies wat op zijn gat - niet dat die het creatieve brein vd band was natuurlijk. Maar de laatste 3 albums zijn telkens een doorslagje van de vorige - Rewind Replay Rebound heeft niet veel meer over van de Oomph! waarmee ze ooit begonnen zijn... Nu, het feit dat Poulsen eens wat anders doet, kan ervoor zorgen dat het volgende Volbeat album terug weer de nodige Oomph! en Patat! heeft, maar dan zou die plaat binnen het jaar geschreven, opgenomen en gereleased moeten worden (om er een zomertour aan te kunnen ophangen), dat lijkt mij wat krap. Ben nochtans niet vies van Volbeat...
Volbeat is bezig met een nieuwe cd en verwacht ik in juni/juli wel op de festivals.
En in het najaar indoor denk in augustus niet.
miss als laatste festival een headline show op Wacken.
Ik denk ook in het metalcoregenre en dan kom ik terecht bij parkway drive. Groot genoeg om een dag te headlinen en passen zowel op graspop als op werchter.
Hebben in het verleden ook al op de lokerse feesten en pukkelpop gestaan.
Machine head zou ook een mooie headliner zijn en om het trio compleet te maken een Headline show van Savatage dan heb je 3 headliners die er nog nooit stonden en 3 keer een topshow.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.739
8.655
werkt dat dan eender waar die gruwel staat?
Nee. Die doet het niet "altijd goed overal waar hij staat". Ik heb dramatische optredens gezien van die man.
Ja, geen idee. Zou over die opmerking ook niet al te veel nadenken, past opzich wel bij iedere headliner toch? Je gaat ook niet zeggen "deze band werkt eigenlijk nergens waar ze spelen, maar we gaan eens kijken of het op Alcatraz wel werkt"

maar goed was verder niet een hele serieuze suggestie, kan me niet voorstellen dat Alcatraz zoiets zou boeken. Ik dacht het is wel leuk om iedereen even te laten schrikken.
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Ankor is niet meer tussen Vengeance en Raven.
Ankor begint pas om 12u40. Denk dat ik zelf ten vroegste dan op het terrein ben.

Dacht dat Jamel bedoelde tussen Vengeance en Raven, alleen voor hem tussen Vengeance en Ankor.

Maar misschien gaan wij nog wel door naar Ankor ook
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Ik ga dan naar Secondhand Saints, dat wordt volgens mij ook een van de revelaties van deze editie!

Als je eventuele andere suggesties hebt voor een meeting is het ook prima voor mij waarschijnlijk hoor. Maar denk dat jullie allemaal verder wel een heel vol schema hebben elke dag?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Ja, geen idee. Zou over die opmerking ook niet al te veel nadenken, past opzich wel bij iedere headliner toch? Je gaat ook niet zeggen "deze band werkt eigenlijk nergens waar ze spelen, maar we gaan eens kijken of het op Alcatraz wel werkt"

maar goed was verder niet een hele serieuze suggestie, kan me niet voorstellen dat Alcatraz zoiets zou boeken. Ik dacht het is wel leuk om iedereen even te laten schrikken.
heeft al op alcatraz gestaan als headliner in 2014
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Moest het echt een headliner zijn die nog niet eerder op Alcatraz had gestaan?

Machine Head was qua prijs voor concert ook niet echt duur met 50€
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Bedankt om de podcast even te linken! Was vorig jaar énorm enthousiast over deze podcast, ben altijd een grote liefhebber van meer inside info over mijn favoriete festival! :D
Daarnaast vind ik het ook altijd erg leuk om te horen hoe het er backstage aan toegaat. Ik kan ook echt smullen van bepaalde leuke anekdotes (zoals de autoband tijdens Cannibal Corpse in 2022).

Dimmu Borgir en Kreator zeggen me wat minder, hoewel zeker grote namen. Ben benieuwd welke namen we vrijdag zullen ontdekken. Leuk concept!

Inzake de grote headliner, ik teken sowieso voor Gojira / PWD of Machine Head. Volbeat is niet echt iets voor mij & Marilyn Manson mag zo ver mogelijk wegblijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Moest het echt een headliner zijn die nog niet eerder op Alcatraz had gestaan?

Machine Head was qua prijs voor concert ook niet echt duur met 50€
Het is een 'step up' ten opzichte van hun eerdere headliners. Dus theoretisch kan het een band zijn die er al eerder heeft gestaan, maar dat ze inmiddels flink gegroeid zijn ten opzichte van de eerdere passage. Dat geldt echter niet voor iemand als Manson.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Als je eventuele andere suggesties hebt voor een meeting is het ook prima voor mij waarschijnlijk hoor. Maar denk dat jullie allemaal verder wel een heel vol schema hebben elke dag?
Ja, vrijdag en zaterdag zitten zo goed als helemaal vol voor mij.
Enkel de zondag is voor mij relatief rustig (ook al krijg ik ook die wel met gemak compleet gevuld als ik wil ;) ).

Ik heb even een 'omgekeerde' Clashfinder voor de zaterdag ingevuld (rood = geen meeting; paars = eventueel meeting):

1722595819937.png

Als we de meeting niet al te laat op de dag willen laten plaatsvinden, dan zou tussen 14:00 en 15:00 mij nog het best uitkomen, bij de Prison (Finntroll) dan wel La Morgue (Arson).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Machine Head - PWD/Gojira en dan zelfs Kreator als headliner zou al een heel mooie bovenkant van de affiche zijn.
Gevoelsmatig zou hier nog een classic rock act moeten komen, zoals Europe, KK's Priests de afgelopen jaren.
Saxon komt wel regelmatig langs op Alcatraz, en telkens headliner denk ik. Optie? Ben niet thuis in het genre.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.445
Met Kreator ben ik er al zoinzo een dag


Verder als headliners misschien Gojira, Machine Head en Parkway Drive?


Marilyn Manson zei ik in het Graspop topic dat het voor mij daar kan mits bepaalde voorwaarden maar AUB niet op Alcatraz. Wat dat betreft heeft Graspop mijn inziens iets meer ruimte om te experimenteren met Headliners maar op Alcatraz wil ik gewoon 3 toppers waar dat ge zeker van zijt. Bovendien is Manson een pak duurder denk ik dan deze 3.


Eigenlijk ben ik geen Gojira fan maar ik gun het die band zo hard. En ze spelen altijd zo strak live en alles is zo on point dat ik direct teken voor bovengenoemd trio
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.682
6.856
Als we de meeting niet al te laat op de dag willen laten plaatsvinden, dan zou tussen 14:00 en 15:00 mij nog het best uitkomen, bij de Prison (Finntroll) dan wel La Morgue (Arson).
Ik heb zowel Finntroll als Arson wel op mijn programma staan, maar dat lijken me ook uitstekende bands samen bij te feesten, dus best te combineren met een meeting. Zijn geen hele serieuze shows waar ik geen seconde van wil missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken