Alcatraz Open Air 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Bedankt voor de info. Maar voor zover ik weet heb ik in het verleden enkel aan het station gewone lijnbussen genomen. Is het dan een beter idee om een lijn bus te nemen tot expo. En daar de shuttle bus te nemen om zo minder te wandelen of is dat gekkewerk?
Op de site van Alcatraz staat dat je best de bus tot de expo neemt om van daar shuttles te nemen
(Belachelijk trouwens dat je op die manier OV echt niet bevordert)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Op de site van Alcatraz staat dat je best de bus tot de expo neemt om van daar shuttles te nemen
(Belachelijk trouwens dat je op die manier OV echt niet bevordert)
art kaiju GIF by Colin Raff
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Volgens het kaartje op de Alcatraz site zitten zowel de inter camping als de "camping drop off" op dezelfde plaats als vorig jaar. Ik weet wel niet of de shuttle ook nog verder gaat tot de hoofdingang indien niet kan je dus beter gewoon de straat volgen richting festivalingang en dan voorbij het crematorium over de interparking richting inter camping te gaan. Anders moet je dus helemaal rond langs Eagles Plaza en dat is inderdaad wel een eindje stappen.
De shuttlebussen stoppen idd twee keer, eens aan de ingang camping en nog eens aan de ingang van het fedtival.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.854
Er is inderdaad een metal market
Die is binnen de poorten van het festival terrein, als ik de plattegrond goed begrijp, correct? Dus anders dan Graspop waar die aan de rand is, tussen het terrein en de camping.

Gaan er trouwens nog dingen veranderen aan die plattegrond? Dacht dat jij eerder eens aangaf dat dit nog niet de definitieve plattegrond zou zijn omdat er nog dingen gingen verschuiven?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Die is binnen de poorten van het festival terrein, als ik de plattegrond goed begrijp, correct? Dus anders dan Graspop waar die aan de rand is, tussen het terrein en de camping.

Gaan er trouwens nog dingen veranderen aan die plattegrond? Dacht dat jij eerder eens aangaf dat dit nog niet de definitieve plattegrond zou zijn omdat er nog dingen gingen verschuiven?
Als ik de luchtfoto's van de opbouw zie dan lijkt het exact hetzelfde.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.285
Die is binnen de poorten van het festival terrein, als ik de plattegrond goed begrijp, correct? Dus anders dan Graspop waar die aan de rand is, tussen het terrein en de camping.

Gaan er trouwens nog dingen veranderen aan die plattegrond? Dacht dat jij eerder eens aangaf dat dit nog niet de definitieve plattegrond zou zijn omdat er nog dingen gingen verschuiven?
plattegrond gaat wel kloppen, bedoelde gewoon dat er tegenover vorig jaar wel wat zaken veranderen, het terrein wordt een klein beetje groter door gewoon de ruimte optimaal te gebruiken en dan nog een paar andere zaken die je volgende week wel zal zien.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
WACKEN WEEKEND!
Er passeren ook heel wat Alcatraz bands, voor wie al in de sfeer wil geraken of voor wie nog keuzes moet maken!

De komende vier dagen, van woensdag 31 juli t/m zaterdag 3 augustus, vindt in Noord-Duitsland weer het grote Wacken Open Air-festival plaats. Het is elk jaar afwachten of het evenement wordt geplaagd door regen en modder of door hitte en zonnesteken. De weerduivels lijken zich deze keer redelijk in te houden. We hopen dat alle bezoekers van het strak uitverkochte festijn een leuke week hebben. Voor de thuisblijvers is er echter eveneens goed nieuws. MagentaMusik verzorgt weer een dagelijkse livestream, waarbij je gelijktijdig op twee kanalen optredens kunt bekijken.

Het gaat dan bijvoorbeeld om shows van Accept, Amon Amarth, Architects, Avantasia, Baroness, Beast In Black, Behemoth, Blind Guardian, Bury Tomorrow, Cradle Of Filth, Dragonforce, In Extremo, KK's Priest, Mayhem, Opeth, Sebastian Bach, Scorpions, Sonata Arctica, Suzi Quatro, Testament, The Sweet en Whitechapel. Bijgaand vind je een overzicht van het voorlopige uitzendschema, met de bands die tot dusver toestemming hebben gegeven voor een live-reportage. Voor Kanaal 1 van de livestream (en het meest actuele uitzendschema), zie: www.magentamusik.de/wacken/woa-2024-livestream. Voor Kanaal 2, zie: http://www.magentamusik.de/.../woa-2024-louder-stage-plus....

(alle tekst credits: Metalfan.nl)
Ook hier even posten voor wie het hardrock topic niet zou volgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.902
Ze zeggen vlak daarvoor ook wel iets interessants.

"Er ligt al één headliner vast. Dat wordt wel een publiekstrekker. Dat is ook wel een step up ten opzichte van de headliners dit jaar. Ik ben zelf geen fan, maar het werkt altijd wel waar ze ook staan".

Klinkt als een headliner beetje buiten de lijntjes die Alcatraz normaal boekt... Ik vrees commerciële metalcore.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken