Alcatraz Open Air 2024

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
690
Ook nog even een shoutout voor Fire Down Below op vrijdag, ik was er bij toen ze in 2019 een sterke set speelden in La Morgue.

Door het filmpje zelf te bekijken herinnerde ik mij ook dat het toen nog echt een Morgue was met rechts een bar binnen de tent en bijhorend lijk in de frigo :eek: .
2-3.jpg

1-O-3.jpg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.424
8.634
Ik bedoelde parel in de zin van relatief kleine, onbekende bands, die de line-up naast alle geijkte namen nog zoveel mooier en interessanter maken. Over het algemeen werden met name 'zwarte' parels genoemd, maar er zijn wel degelijk ook 'witte' parels aanwezig, zoals TNFO inderdaad.

Heel fijne muziek van de zanger van Soilwork, ook al heeft het met metal maar weinig te maken. Had ze zelf wel liever in een tent gezien (bv. Helldorado), maar ik kruip er sowieso wel even voor uit de duisternis van La Morgue.
Ook wel fijn een paar van die 'palate cleansers' tussendoor die dag, met ook nog Dio Disciples en Epica.


Dan op de zaterdag de opener van de mainstage: Vengeance.

Nederlandse hardrock band uit de 80s. Net even wikipedia gecheckt en blijkbaar ook internationaal bekend. Extra funfact: Arjen Lucassen was bandmember op de eerste 4 albums, misschien dus nog even extra inluisteren allen!!

Maar dan ook Feuerschwanz toch als parel, want zo heel bekend zijn/waren ze niet voor mn gevoel

Edit:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.971
Over het algemeen werden met name 'zwarte' parels genoemd, maar er zijn wel degelijk ook 'witte' parels aanwezig, zoals TNFO inderdaad.
Als we dan toch van black naar white zijn gegaan, voelt het moment rijp om mijn duit in het parelzakje te doen met deze fenomenale post black!

Fen werd hier bij de eerste ontdekkende luisterbeurten al snel vernoemd. Volledig terecht naar mijn gevoel.
Ik verwacht bij hen al meteen een eerste hoogtepunt te beleven in de Morgue!
Zoals het zo mooi omschreven staat bij dit nummer "Fen explore the beauty that comes from destruction".
Voor allen die ervan houden om verpulverd en nadien weer lieflijk bij elkaar geschraapt te worden, verzamelt u aan het kleinste podium op vrijdagavond rond een uur of 5.

 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Als we dan toch van black naar white zijn gegaan, voelt het moment rijp om mijn duit in het parelzakje te doen met deze fenomenale post black!

Fen werd hier bij de eerste ontdekkende luisterbeurten al snel vernoemd. Volledig terecht naar mijn gevoel.
Ik verwacht bij hen al meteen een eerste hoogtepunt te beleven in de Morgue!
Zoals het zo mooi omschreven staat bij dit nummer "Fen explore the beauty that comes from destruction".
Voor allen die ervan houden om verpulverd en nadien weer lieflijk bij elkaar geschraapt te worden, verzamelt u aan het kleinste podium op vrijdagavond rond een uur of 5.

staat genoteerd. Moet nog andere dingen checken of htet in mijn lijstje past.
Edit: Afspraak rechts vanvoor?
tot nu toe 23, 24 graden met grotendeels droog weer. Kans op parkeren is groot. haha
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Goedemorgen,

Is er een andere parkeerplaats dan die op het terrein?
Xpo
Kennedylaan 100
8500 KORTRIJK (B)

Een manier om dichter bij het festival te parkeren (ongeveer 10-15 minuten lopen?)
Ik heb een parkeerplaats op google maps opgemerkt (ik zal alleen communiceren via een privébericht als sommigen een potentiële plaats niet willen verliezen), maar ik weet niet zeker of deze beschikbaar is tijdens het festival.
Ik zou graag wat meer willen weten
Dank u
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.403
Goedemorgen,

Is er een andere parkeerplaats dan die op het terrein?
Xpo
Kennedylaan 100
8500 KORTRIJK (B)

Een manier om dichter bij het festival te parkeren (ongeveer 10-15 minuten lopen?)
Ik heb een parkeerplaats op google maps opgemerkt (ik zal alleen communiceren via een privébericht als sommigen een potentiële plaats niet willen verliezen), maar ik weet niet zeker of deze beschikbaar is tijdens het festival.
Ik zou graag wat meer willen weten
Dank u
Mijn tip: doe de moeite niet. Vervoer via de XPO is prima geregeld met de bussen. En het is wel zo netjes om de buurt een beetje te ontzien en niet de hele wijk vol te parkeren.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Mijn tip: doe de moeite niet. Vervoer via de XPO is prima geregeld met de bussen. En het is wel zo netjes om de buurt een beetje te ontzien en niet de hele wijk vol te parkeren.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Parkeren in de buurt mag niet. De autoriteiten gaan hier ook gewoon op controleren. Dus ik zou echt het risico niet nemen @CradleOfFrance. Zeker omdat het prima geregeld is met de pendelbussen vanaf de parkeerplaats bij XPO. Dat gaat altijd heel vlot.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.424
8.634
Voor ons wordt het gewoon het stuk lopen vanaf het hotel. 50 minuutjes voor één dag is goed te doen. Nog een goede anderhalve week!
 
  • Haha
Waarderingen: Totochon

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Ik sluit me hier volledig bij aan. Parkeren in de buurt mag niet. De autoriteiten gaan hier ook gewoon op controleren. Dus ik zou echt het risico niet nemen @CradleOfFrance. Zeker omdat het prima geregeld is met de pendelbussen vanaf de parkeerplaats bij XPO. Dat gaat altijd heel vlot.
Hoe vaak gaan de shuttles per dag voorbij?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Hoe vaak gaan de shuttles per dag voorbij?
  • Thursday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Friday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Saturday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Sunday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Monday: 8 a.m. - 12.30 p.m.
En dan is het, beetje afhankelijk van het moment dat je de shuttlebus wilt nemen, ongeveer een kwartiertje wachten. Gaat echt heel snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.403
  • Thursday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Friday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Saturday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Sunday: 8 a.m. - 3 a.m.
  • Monday: 8 a.m. - 12.30 p.m.
En dan is het, beetje afhankelijk van het moment dat je de shuttlebus wilt nemen, ongeveer een kwartiertje wachten. Gaat echt heel snel.
Ja en het is max een kwartier wachten. Ben er ook al een paar keer gelijk ingestapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Dus als ik het goed begrijp, zijn er elke dag shuttles en passeren deze shuttles elke 15 minuten tussen de parkeerplaats en het festival?
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
913
Shuttles zijn zeer goed geregeld. Ook afgestemd op de verwachte drukte (rond het start- en stopuur meer bijvoorbeeld)
Enkel 's nachts soms wat langer wachten (max 20-30min), maar dat valt al bij al goed mee.
Als de moed erin zit gaan wij soms te voet, is ongeveer 20-25minuten stappen, dus ik zou het risico niet nemen elders te parkeren voor die 10 minuten winst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
144
295
Tot nu toe 2 keer op de huidige Alcatraz locatie geweest en nooit problemen gehad met de parking op XPO. Goed bereikbaar, verhard (een voordeel als het zou regenen, waar ik nooit op hoop), goede shuttleverbinding. Zelfs met alle campingmateriaal op de eerste of laatste dag eigenlijk nooit problemen met de bussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Voor ons wordt het gewoon het stuk lopen vanaf het hotel. 50 minuutjes voor één dag is goed te doen. Nog een goede anderhalve week!
Vanuit het centrum?
Wij slapen ook dit jaar weer in het centrum, voor de 2e maal op rij in Ibis Hotel (daarvoor B&B's).
Gaan iedere dag met de bus naar het festival (stopt op een meter of 250 van ingang festival, en nemen een taxi terug (meestal delen met anderen die ook staan te wachten, duurt soms wel even, maar lukt doorgaans prima).

Zo, sportief! 50 minuten is best een takkestuk lopen na een dag festivallen.
Dat kan ik beamen, ja..
Bij onze eerste Alcatraz zijn we wel eens een keer terug naar het centrum gelopen, dat was echt een pokke-eind, zeg... 😓
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken