Alcatraz Open Air 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.268
Mooie tip, Johan! Ik wil Baroness ook heel graag gaan zien. Ik baal alleen echt ontzettend van hun gedeeltelijke clash met Dark Tranquility. Te meer omdat ik tussen Baroness en Opeth dan weer niets te doen heb. :(
weet je waar je ook baroness en dark tranquility en meer kan zien?
hell's balls in november in kortrijk toevallig ook van alcatraz
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
weet je waar je ook baroness en dark tranquility en meer kan zien?
hell's balls in november in kortrijk toevallig ook van alcatraz
Jij doet net alsof Kortrijk niet drie uur reizen is voor mij en ik in die periode niet al meerdere concerten en festivals heb staan. 🥲
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.424
8.634
Op de zaterdag is nu Night Flight Orchestra de parel voor mij. Europe als headliner is gewoon prachtig, maar volgens mij niet echt hoe jullie de parel bedoelen.

Voor het gehele weekend zou ik zeggen Feuerschwanz, maar voor zowel de zaterdag als het gehele weekend oorspronkelijk natuurlijk Dokken!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.268
Op de zaterdag is nu Night Flight Orchestra de parel voor mij. Europe als headliner is gewoon prachtig, maar volgens mij niet echt hoe jullie de parel bedoelen.

Voor het gehele weekend zou ik zeggen Feuerschwanz, maar voor zowel de zaterdag als het gehele weekend oorspronkelijk natuurlijk Dokken!
waarschijnlijk niet jouw genre, maar spiritbox gaat volgens mij ook een goeie beurt maken
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.621
Als ik naar Alcatraz zou gaan zou Jinjer toch mijn grootste must see zijn denk ik (naast de headline show van Architects)
Ik weet dat een aantal mensen hier ze eerder live hebben gezien op Alcatraz en dat er iets met geluids issues waren geloof ik? Maar heb ze zelf 3 keer live gezien in de afgelopen twee jaar en ze waren iedere keer echt heel strak live, ben toch wel groot fan geworden door die energieke live optredens
zou ze toch nog eens een herkansing geven
waarschijnlijk niet jouw genre, maar spiritbox gaat volgens mij ook een goeie beurt maken
Ik vond die 2x op Graspop toch iets tegen vallen, het gevoel dat de energie er niet echt in zit bij Courtney ofso? in 2022 begreep ik het door haar gebroken/gekneusde enkel, dus had verwacht dat dit beter was in 2023 maar viel toch tegen helaas. Verder muzikaal wel in orde hoor, maar had wellicht iets te hoge verwachtingen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.424
8.634
waarschijnlijk niet jouw genre, maar spiritbox gaat volgens mij ook een goeie beurt maken

Enorme kans dat we toch de hele dag aan de mainstage hangen! Met ergens de meeting, misschien is er wel een marktje, signeren of iets dergelijks.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Mooie suggesties allemaal! We kunnen zo te zien bij behoorlijk wat bands een forummeeting rechts vooraan doen. ;)

The Ocean heb ik hier al uitgebreid over geschreven. Dat topic is nog een beetje leeg, trouwens. Dus als iemand nog inspiratie heeft, zou leuk zijn!

Mijn duit in het spreekwoordelijke zakje in dit topic is Cobra the Impaler! Zij hebben kortgeleden hun tweede plaat uitgebracht en ik vind het een heel geslaagd werkje. Ik vond hun eerste album al erg goed, maar ik miste af en toe een eigen geluid. Die hebben ze met hun tweede album absoluut meer ontdekt! Tuurlijk, nog steeds is de prog/sludge sound nog erg aanwezig. En hoor je de invloeden van Mastodon, Baroness en zelfs af en toe Avenged Sevenfold zeker terug. Maar hoe ze die sound combineren met uitstapjes naar allerlei vormen van (traditionele) metal is heel erg tof. En er staan me toch een aantal catchy refreintjes op die plaat! Heerlijk gewoon. Bijvoorbeeld bij de titelsong, Karma Collision. Een nummer wat alles wat ik hiervoor geschreven heb heel mooi samenvat. Gaat dat zien op de vroege zondagmiddag in Helldorado!

 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
690
Mooie tip, Johan! Ik wil Baroness ook heel graag gaan zien. Ik baal alleen echt ontzettend van hun gedeeltelijke clash met Dark Tranquility. Te meer omdat ik tussen Baroness en Opeth dan weer niets te doen heb. :(
Ideaal had geweest Danko Jones headliner van Helldorado zodat ik ook nog Clutch kon zien en dan DT wisselen met Terrorizer om de Baroness clash te omzeilen.
Volgens de Koekdoos Methode ™ krijgt de zeldzamere band voorrang en DT komt toch net iets vaker langs dan Baroness.


weet je waar je ook baroness en dark tranquility en meer kan zien?
hell's balls in november in kortrijk toevallig ook van alcatraz
Ja voordeel daar is dat ze daar niet clashen want op verschillende dag, hopelijk is de band TBA op de tweede/Baroness dag nog wel een beetje de moeite want die dag vind ik verder toch wat minder dan de eerste dag
 
  • On fire
Waarderingen: Koekdoos

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Ideaal had geweest Danko Jones headliner van Helldorado zodat ik ook nog Clutch kon zien en dan DT wisselen met Terrorizer om de Baroness clash te omzeilen.
Volgens de Koekdoos Methode ™ krijgt de zeldzamere band voorrang en DT komt toch net iets vaker langs dan Baroness.
Voor mij was het meest ideale geweest als Alcatraz de volgorde van de poster had aangehouden, verdorie. :( Dan had ik mijn festival afgesloten met achter elkaar Baroness, DT en Opeth. Dat was magisch. Nu is het één van die eerste twee, de ander een stukje en dan uren niets en hopen dat ik niet een enorme inkakker heb voor Opeth.

Maar goed.. Luxeproblemen.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
231
292
Verder ben ik ook zeer verrast door Secondhand Saints (een soort Electric Callboy light?) en zou ik ook nog wel een stuk Arson mee willen pikken (voor The Night Flight Orchestra), toch een beetje de vreemde eendjes in La Morgue die dag.
Ik zou dus eigenlijk wel de volledige dag bij La Morgue kunnen doorbrengen, en een prachtige dag beleven.
Maar dan komen daar dus ook nog eens bands als Epica, Fleshgod Apocalypse, en meer bovenop...
Wat een topdag gaat dat worden, zeg! :cool:🤘
Ik heb die mannen vorige jaar op gratis festivaltje gezien. Zijn zeer goed enorm energie rijk ze speelden als eerste en er was weinig volk. Die blaasden ons echt wel omver. Volgens mij zaten ze ook vorige jaar in de finale of halve finale Alcatraz bash. Dus ik ben zeker van plan om ze te gaan bekijken!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.268
Ik heb die mannen vorige jaar op gratis festivaltje gezien. Zijn zeer goed enorm energie rijk ze speelden als eerste en er was weinig volk. Die blaasden ons echt wel omver. Volgens mij zaten ze ook vorige jaar in de finale of halve finale Alcatraz bash. Dus ik ben zeker van plan om ze te gaan bekijken!
Die zijn nog niet aan het einde van hun Latijn. Electrometal bestaat wel al even maar in België denk ik niet dat er bands concurrentie met hen aan het aangaan zijn.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
231
292
Die zijn nog niet aan het einde van hun Latijn. Electrometal bestaat wel al even maar in België denk ik niet dat er bands concurrentie met hen aan het aangaan zijn.
Ja hé da gevoel had ik ook echt als ik ze bezig zag. Van die kunnen wel nog ergens geraken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.268
Ja hé da gevoel had ik ook echt als ik ze bezig zag. Van die kunnen wel nog ergens geraken.
En volledig self sufficient. Die hebben een eigen geluidsman mee, eigen mengtafel als het nodig is. Welke beginnende bands doen dat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Op de zaterdag is nu Night Flight Orchestra de parel voor mij. Europe als headliner is gewoon prachtig, maar volgens mij niet echt hoe jullie de parel bedoelen.

Voor het gehele weekend zou ik zeggen Feuerschwanz, maar voor zowel de zaterdag als het gehele weekend oorspronkelijk natuurlijk Dokken!
Ik bedoelde parel in de zin van relatief kleine, onbekende bands, die de line-up naast alle geijkte namen nog zoveel mooier en interessanter maken. Over het algemeen werden met name 'zwarte' parels genoemd, maar er zijn wel degelijk ook 'witte' parels aanwezig, zoals TNFO inderdaad.

Heel fijne muziek van de zanger van Soilwork, ook al heeft het met metal maar weinig te maken. Had ze zelf wel liever in een tent gezien (bv. Helldorado), maar ik kruip er sowieso wel even voor uit de duisternis van La Morgue.
Ook wel fijn een paar van die 'palate cleansers' tussendoor die dag, met ook nog Dio Disciples en Epica.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken