Alcatraz Open Air 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
913

De opbouw is begonnen!
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Zal in de komende weken ook wel eens passeren op het terrein. Zal jullie dan verblijden met foto's.
Van op een afstandje uiteraard, moet veilig blijven.

Lees het forum nog eens na twee weken, en heb wel wat gemist.
Over toiletten: als man moet je nooit wachten op Alcatraz. De vrouwen moeten af en toe wel eens wachten aan het blok bij Presidio. Maar dat is eerder omdat het vorig jaar wat ongelukkig gepositioneerd stond.
de mannen moesten het volledige blok door, tussen de wachtende vrouwen. Dat is wel een pijnpuntje, maar ook echt een klein puntje. Mochten ze het blok kunnen draaien, dan is het probleem verholpen, maar op dat punt zitten ze wel tegen de grens aan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.971
Mocht je, veiligheid in acht genomen, het campingterrein op kunnen om de waterstand daar te testen. Zou gewaardeerd worden. Sowieso lopen die terreinen wel nogal scheef, dus het hangt ervanaf waar je terecht komt (of waar de friendzone in ons geval zich bevindt) of het beter of slechter zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ok, @Jamel heeft zijn The Ocean, @Joslittel zijn Crippled Black Phoenix, en zo zullen nog wel meer mensen hun eigen pareltje in de line-up hebben.
Maar na tig luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal overdonderd door Pothamus!
Wat een fenomenale muziek is dat, zeg! Kan niet anders dan dat dat een van mijn absolute hoogtepunten van deze editie gaat worden! :cool:🖤

 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.814
4.762
Ok, @Jamel heeft zijn The Ocean, @Joslittel zijn Crippled Black Phoenix, en zo zullen nog wel meer mensen hun eigen pareltje in de line-up hebben.
Maar na tig luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal overdonderd door Pothamus!
Wat een fenomenale muziek is dat, zeg! Kan niet anders dan dat dat een van mijn absolute hoogtepunten van deze editie gaat worden! :cool:🖤

Die zijn live ook altijd waanzinnig sterk. Toffe gasten bovendien. Je gaat genieten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.942
8.805
Ok, @Jamel heeft zijn The Ocean, @Joslittel zijn Crippled Black Phoenix, en zo zullen nog wel meer mensen hun eigen pareltje in de line-up hebben.
Maar na tig luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal overdonderd door Pothamus!
Wat een fenomenale muziek is dat, zeg! Kan niet anders dan dat dat een van mijn absolute hoogtepunten van deze editie gaat worden! :cool:🖤


The Ocean is mijn favoriete band, maar ook ik ben helemaal overtuigd van Pothamus! Dat gaat echt ongelooflijk gaaf worden in La Morgue. Belooft inderdaad één van de hoogtepunten van het weekend te worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.136
13.160
als niemand anders het doet dan zal ik het maar doen. ik wil hier ook een lans breken voor Clutch. gewoon rechtdoor rechtaan muziek waar je alleen maar gelukkig van kan worden.

Die lans is toch jaren geleden al gebroken, o.a. voor Graspop toen? Staat me nog bij dat er best veel fans waren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.657
6.779
Ok, @Jamel heeft zijn The Ocean, @Joslittel zijn Crippled Black Phoenix, en zo zullen nog wel meer mensen hun eigen pareltje in de line-up hebben.
Maar na tig luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal overdonderd door Pothamus!
Wat een fenomenale muziek is dat, zeg! Kan niet anders dan dat dat een van mijn absolute hoogtepunten van deze editie gaat worden! :cool:🖤

Dan ook nog maar even mijn persoonlijke parel delen, waar ik naast de drie bovengenoemde bands ook erg naar uitkijk: Green Lung!


Dit is mijn favoriete nummer van de laatste plaat, overigens voor het eerst dat ik zelf de clip erbij zie, die brengt de sfeer van het nummer goed tot leven. Wordt genieten zondagmiddag in de Helldorado!
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
240
688
Ok, @Jamel heeft zijn The Ocean, @Joslittel zijn Crippled Black Phoenix, en zo zullen nog wel meer mensen hun eigen pareltje in de line-up hebben.
Maar na tig luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal overdonderd door Pothamus!
Wat een fenomenale muziek is dat, zeg! Kan niet anders dan dat dat een van mijn absolute hoogtepunten van deze editie gaat worden! :cool:🖤


Pothamus is inderdaad een aanrader en ik zou daarna gewoon in de buurt blijven voor de Grieken van 1000 Mods, dat was een serieus feestje in de grote zaal van de Trix (Desertfest 21) dus in de Morgue verwacht ik niets minder.

 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
194
383
Dan ook nog maar even mijn persoonlijke parel delen, waar ik naast de drie bovengenoemde bands ook erg naar uitkijk: Green Lung!

@Dr. Hannibal is me voor, Green Lung is ook mijn parel-favoriet! Heerlijke plaat, This Heathen Land - met Mountain Throne als beste nummer voor mij.


Pothamus leuke tip trouwens, zou eventueel de 2e helft meepikken.

Pothamus is inderdaad een aanrader en ik zou daarna gewoon in de buurt blijven voor de Grieken van 1000 Mods, dat was een serieus feestje in de grote zaal van de Trix (Desertfest 21) dus in de Morgue verwacht ik niets minder.

Heb ze ook gezien op Desert Fest in Gent en je hebt meer dan gelijk, perfect optreden toen met Vidage als afsluiter.
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
1721900197--Tolminator-2025.webp



Voor Alcatraz 2025 (ja, al)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.268
ministry is een zekerheidje gezien de leak van deze editie waar ministry ook op stond
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.657
6.779
1721900197--Tolminator-2025.webp



Voor Alcatraz 2025 (ja, al)
Die was inderdaad in enkele andere topics ook al voorbij gekomen. Het valt tussen Graspop en Alcatraz in, dus enkele van deze namen zullen waarschijnlijk de kant van Graspop op vallen, maar er zitten zeker hele goede kanshebbers voor Alcatraz bij ja.
ministry is een zekerheidje gezien de leak van deze editie waar ministry ook op stond
Eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dan ook nog maar even mijn persoonlijke parel delen, waar ik naast de drie bovengenoemde bands ook erg naar uitkijk: Green Lung!


Dit is mijn favoriete nummer van de laatste plaat, overigens voor het eerst dat ik zelf de clip erbij zie, die brengt de sfeer van het nummer goed tot leven. Wordt genieten zondagmiddag in de Helldorado!
Pothamus is inderdaad een aanrader en ik zou daarna gewoon in de buurt blijven voor de Grieken van 1000 Mods, dat was een serieus feestje in de grote zaal van de Trix (Desertfest 21) dus in de Morgue verwacht ik niets minder.

Hm, zowel Green Lung als 1000mods heb ik eerlijk gezegd nog niet zo heel veel beluisterd, bedenk ik me nu.
Dat ga ik dus zeker nog doen.

Green Lung past in ieder geval perfect in mijn schema op de (nu nog) rustige zondag, met alleen Exodus als clash, wat geen must-see is.
1000mods clasht wel met Lord Of The Lost, wat ik weliswaar wel als must-see heb bestempeld, maar ook geen 'harde' must-see is.

Sowieso een heerlijk donkere post/doom/sludge/stoner line-up in La Morgue die dag, met naast Pothamus en Crippled Black Phoenix ook nog must-sees Columbarium en Thronehammer. Rituals Of The Dead Hand zou ik ook nog heel graag zien, maar verliest helaas de clash met Fleshgod Apocalypse (en eerder Carach Angren).

Verder ben ik ook zeer verrast door Secondhand Saints (een soort Electric Callboy light?) en zou ik ook nog wel een stuk Arson mee willen pikken (voor The Night Flight Orchestra), toch een beetje de vreemde eendjes in La Morgue die dag.
Ik zou dus eigenlijk wel de volledige dag bij La Morgue kunnen doorbrengen, en een prachtige dag beleven.
Maar dan komen daar dus ook nog eens bands als Epica, Fleshgod Apocalypse, en meer bovenop...
Wat een topdag gaat dat worden, zeg! :cool:🤘
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
240
688
Aangezien @Jamel al aan de haal is met The Ocean, zal ik een van mijn andere favoriete bands aanprijzen, nl. Baroness op zondag in de Helldorado.
Al 4 x gezien waarvan ik er 2 eigenlijk in mijn topconcerten ooit plaats (Graspop 2017 in de Metal Dome & 2019 in de Trix Club). Laatste passage op Graspop heb ik spijtig genoeg gemist door een enorme clash met Jupiler (niet de stage :)) dus het wordt tijd dat ik ze nog eens kan zien.

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.942
8.805
Aangezien @Jamel al aan de haal is met The Ocean, zal ik een van mijn andere favoriete bands aanprijzen, nl. Baroness op zondag in de Helldorado.
Al 4 x gezien waarvan ik er 2 eigenlijk in mijn topconcerten ooit plaats (Graspop 2017 in de Metal Dome & 2019 in de Trix Club). Laatste passage op Graspop heb ik spijtig genoeg gemist door een enorme clash met Jupiler (niet de stage :)) dus het wordt tijd dat ik ze nog eens kan zien.

Mooie tip, Johan! Ik wil Baroness ook heel graag gaan zien. Ik baal alleen echt ontzettend van hun gedeeltelijke clash met Dark Tranquility. Te meer omdat ik tussen Baroness en Opeth dan weer niets te doen heb. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken