StuBru is een beetje identiteit-zoekende en blijkbaar hebben ze zich de laatste jaren weer helemaal gesmeten op "jouw festivalzender" in de zomer, dus ze 'coveren' zowat ELK festival. Ze zijn jaren weg geweest van Graspop als partner, pas sinds 2023 hebben ze daar terug een eigen stand (verdwenen ergens rond '15-'17 geloof ik). StuBru maakt trouwens al jaren kleine reportages op Alcatraz, vroeger met Sofie, sinds '21 met Thomas en vorig jaar werd zelfs Thibault in de strijd gegooid, maar of dat zo'n negatieve invloed heeft... ik betwijfel het. Af en toe een filmpje op de socials en een vermelding op de radio, een interview hier of daar, maar nauwelijks band coverage als je ziet dat ze dit jaar bij Graspop zowat enkel Limp Bizkit, Deep purple, Alice Cooper en Tool draaiden bij vooruitzichten naar. Ik weet niet of er op alcatraz concerten live worden uitgezonden zoals op Graspop gebeurt, dat denk ik niet, tenzij dat dit jaar echt verandert. Maar als festival zeg je uiteraard geen nee tegen een zender als StuBru.
Verder ben ik alleen maar blij dat er op Alcatraz nichefans rondlopen zodat het volk zich bij alle podia mooi verdeelt en dat we met een eensgezind publiek kunnen genieten van onze bands, maar dat er ook mensen zijn die ergens in de buurt van een bar aan de mainstage blijven hangen. Op die manier kunnen wij hopelijk nog gemakkelijk van de ene naar de andere tent lopen en aan beide podia goeie plekjes bemachtigen!
Dus kom maar op Stubru, en zet een aantal van de vele prachtige Belgische bands in de kijker tijdens die dagen!