Dan ook nog maar even mijn persoonlijke parel delen, waar ik naast de drie bovengenoemde bands ook erg naar uitkijk: Green Lung!
Dit is mijn favoriete nummer van de laatste plaat, overigens voor het eerst dat ik zelf de clip erbij zie, die brengt de sfeer van het nummer goed tot leven. Wordt genieten zondagmiddag in de Helldorado!
Pothamus is inderdaad een aanrader en ik zou daarna gewoon in de buurt blijven voor de Grieken van 1000 Mods, dat was een serieus feestje in de grote zaal van de Trix (Desertfest 21) dus in de Morgue verwacht ik niets minder.
Hm, zowel Green Lung als 1000mods heb ik eerlijk gezegd nog niet zo heel veel beluisterd, bedenk ik me nu.
Dat ga ik dus zeker nog doen.
Green Lung past in ieder geval perfect in mijn schema op de (nu nog) rustige zondag, met alleen Exodus als clash, wat geen must-see is.
1000mods clasht wel met Lord Of The Lost, wat ik weliswaar wel als must-see heb bestempeld, maar ook geen 'harde' must-see is.
Sowieso een heerlijk donkere post/doom/sludge/stoner line-up in La Morgue die dag, met naast Pothamus en Crippled Black Phoenix ook nog must-sees Columbarium en Thronehammer. Rituals Of The Dead Hand zou ik ook nog heel graag zien, maar verliest helaas de clash met Fleshgod Apocalypse (en eerder Carach Angren).
Verder ben ik ook zeer verrast door Secondhand Saints (een soort Electric Callboy light?) en zou ik ook nog wel een stuk Arson mee willen pikken (voor The Night Flight Orchestra), toch een beetje de vreemde eendjes in La Morgue die dag.
Ik zou dus eigenlijk wel de volledige dag bij La Morgue kunnen doorbrengen, en een prachtige dag beleven.
Maar dan komen daar dus ook nog eens bands als Epica, Fleshgod Apocalypse, en meer bovenop...
Wat een topdag gaat dat worden, zeg!