ALBUMS OF THE DECADE | 2010-2019

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Vrij vluchtig gedaan, maar toch!

20 Vulfpeck - The Beautiful Game
19 Notwist - Close To The Glass
18 Skegss - My Own Mess
17 Mac DeMarco - 2
16 Sufjan Stevens - Carie & Lowell
15 King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon infinity
14 Joyce Manor - S/T
13 Idles - Joy As An Act
12 Parquet Courts - Wide Awake
11 dirk - Album

10 Dinosaur Jr - I Bet On Sky
09 John Frusciante - Enclosure
08 Courtney Barnett - Sometimes I Sit..
07 Together Pangea - Bulls And Rooster
06 Raconteurs - Help Us Stranger
05 Pup - The Dream Is Over
04 Rolling Blackouts CF - Hope Downs
03 Touché Amoré - Stage 4
02 The War On Drugs - Lost In The Dream
01 Car Seat Headrest - Teens Of Denial
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
@rubenfrusciante
Laat het even duidelijk zijn: keurig lijstje. Staan zeker een paar goede albums in. Desalniettemin wil ik toch een paar opmerkingen/kanttekeningen maken.
5. The Getaway – Red Hot Chili Peppers (2016) Live gezien toen dit album net uit was, eerste concert ooit. Vond het echt een lekker en verfrissend album van ze. Zal nooit hun eerdere albums (Californication, Blood Sugar Sex Magic, By The Way) evenaren maar dat maakt dit niet een minder goed album natuurlijk.
Zat enorm te twijfelen om deze ook in mijn top 20 te zetten. Uiteindelijk niet gedaan, maar ik kan geen genoeg krijgen van Red Hot Chili Peppers. "Dark Necessities" zingt ook zo makkelijk weg. Ik moet ze echt nog een keertje live gaan zien, voordat ze ermee stoppen.

7. From the fires – Greta van Fleet (2017) Geen populaire mening hier heb ik al vaker gemerkt maar ik vind dit echt heerlijke muziek. Afgelopen zomer gezien, ik vond het geweldig. Hoop echt dat ze kunnen doorgroeien naar een grote rockband.
Volledig met je eens. Ook de reden dat Anthem Of The Peaceful Army in mijn lijstje stond.
Kleine opmerking: From The Fires is een EP, geen album. Anders had ik 'm geheid in 'n lijstje gezet. Heb ze in Paradiso gezien, toen ze nog iets minder bekend waren (vorig jaar juni), met een heerlijk voorprogramma overigens in SHEAFS. Wat een show gaven ze weg. Ergens begrijp ik de kritiek wel, maar we moeten toch gewoon blij zijn dat er artiesten zijn die er zo dichtbij in de buurt komen?

9. Hail to the king – Avenged Sevenfold (2013) Wordt weer een lekker gevarieerde lijst zo. Ben eigenlijk alleen fan van redelijk mainstream-metal bands. Twijfdelde tussen deze en Afterlife, maar vind het geheel van deze plaat wel beter.
Denk niet dat het Afterlife was. Dat is ten eerste geen album, maar die staat op het album Avenged Sevenfold uit 2007. Keuze uit The Stage, Nightmare en Hail To The King, waarbij ik zelf zat te twijfelen tussen de laatste twee. The Stage had echt ontiegelijk veel luisterbeurten nodig.




 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Geprobeerd er maximaal 1 per jaar te pakken, alleen dat lukt niet. Op volgorde van uitkomen:

The National - High Violet (2010). Prachtig album, mijn favoriet van The National. Opbouw van tracks van The National is echt fenomaal. Luister deze nog steeds regelmatig. Hoogtepunt is Afraid of Anyone. https://www.youtube.com/watch?v=iZFK2lhJJXA

Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011). Als groot fan van Oasis lang uitgekeken naar het solowerk van met name Noel, en zeker niet teleurgesteld toen het zo ver was. Sterk album met een handvol erg goede songs, met name If I had a gun is nog steeds erg mooi. Juist live en akoestisch nog mooier: https://www.youtube.com/watch?v=fURwXIqWk7Y

Miles Kane - Colour Of The Trap (2011) Debiel goede debuutplaat van deze britocker. Niet alleen de bravoure van de britpop maar ook meer dan verdienstelijke ballads. Artiest die ik het meest zou gaan zien dit decennium: https://www.youtube.com/watch?v=aqLKucfFbBs

Michael Kiwanuka - Home Again (2012). Soundtrack van een zomer, heerlijke mooiweermuziek van een groot talent. Titletrack: https://www.youtube.com/watch?v=vqcAn_z-MMc

Primal Scream - More Light (2013). Heel erg sterk album. Knap hoe Primal Scream invloeden van blues, soul & funk weet te vatten en zo een heel gevarieerd maar toch karakteristiek eigen geluid heeft. Fenomenale albumopener 2013 zet een hele hoge standaard die eigenlijk niet meer losgelaten wordt: https://www.youtube.com/watch?v=bdCraT9_wk4

Paolo Nutini - Caustic Love (2014) Heerlijke rauwe stem, goede vrolijke popliedjes en natuurlijk Iron Sky. Wat mij betreft dé track van het afgelopen decennium: https://www.youtube.com/watch?v=ELKbtFljucQ

The War On Drugs - Lost In The Dream (2014). Behoeft geen uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=vkLOg252KRE

Yussef Kamaal - Black Focus (2016). Brits jazzmeesterwerk. Hypnotiserend. https://www.youtube.com/watch?v=4D8YPDdsxYU

Anderson Paak - Malibu (2016). Leuk album, vrolijk en zomers. Goed geproduceerd: https://www.youtube.com/watch?v=vvPeJLcK2Lk

Childish Gambino - Awaken My Love (2016). Lekker in het gehoord liggend verrassend funky album van deze alleskunner. https://www.youtube.com/watch?v=_hZCsgcKa-g

Embrace - Love Is A Basic Need (2018). Ondergewaardeerde, weinig bekende, band die voor mij de hoop op een Britpoprevival levendig houdt. Erg fijne sound en Where You Were Sleeping is een parel van een nummer: https://www.youtube.com/watch?v=NykcLSpVvWA

Kamasi Washington - Heaven And Earth (2018). Wow, wat een sound. Zeer meeslepende combinatie van soul, funk en jazz. Volledig weggeblazen en epischer dan The Epic: https://www.youtube.com/watch?v=LdyabrdFMC8

Sons Of Kemet - Your Queen Is A Reptile (2018). Mooie hedendaagse boodschap, instrumentaal gelaagd en geslaagd. https://www.youtube.com/watch?v=YEpziXD-SDk
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
@rubenfrusciante
Laat het even duidelijk zijn: keurig lijstje. Staan zeker een paar goede albums in. Desalniettemin wil ik toch een paar opmerkingen/kanttekeningen maken.


RubenFrusciante wrote:
5. The Getaway – Red Hot Chili Peppers (2016) Live gezien toen dit album net uit was, eerste concert ooit. Vond het echt een lekker en verfrissend album van ze. Zal nooit hun eerdere albums (Californication, Blood Sugar Sex Magic, By The Way) evenaren maar dat maakt dit niet een minder goed album natuurlijk.


Zat enorm te twijfelen om deze ook in mijn top 20 te zetten. Uiteindelijk niet gedaan, maar ik kan geen genoeg krijgen van Red Hot Chili Peppers. “Dark Necessities” zingt ook zo makkelijk weg. Ik moet ze echt nog een keertje live gaan zien, voordat ze ermee stoppen.


RubenFrusciante wrote:
7. From the fires – Greta van Fleet (2017) Geen populaire mening hier heb ik al vaker gemerkt maar ik vind dit echt heerlijke muziek. Afgelopen zomer gezien, ik vond het geweldig. Hoop echt dat ze kunnen doorgroeien naar een grote rockband.

Volledig met je eens. Ook de reden dat Anthem Of The Peaceful Army in mijn lijstje stond.
Kleine opmerking: From The Fires is een EP, geen album. Anders had ik ‘m geheid in ’n lijstje gezet. Heb ze in Paradiso gezien, toen ze nog iets minder bekend waren (vorig jaar juni), met een heerlijk voorprogramma overigens in SHEAFS. Wat een show gaven ze weg. Ergens begrijp ik de kritiek wel, maar we moeten toch gewoon blij zijn dat er artiesten zijn die er zo dichtbij in de buurt komen?


RubenFrusciante wrote:
9. Hail to the king – Avenged Sevenfold (2013) Wordt weer een lekker gevarieerde lijst zo. Ben eigenlijk alleen fan van redelijk mainstream-metal bands. Twijfdelde tussen deze en Afterlife, maar vind het geheel van deze plaat wel beter.


Denk niet dat het Afterlife was. Dat is ten eerste geen album, maar die staat op het album Avenged Sevenfold uit 2007. Keuze uit The Stage, Nightmare en Hail To The King, waarbij ik zelf zat te twijfelen tussen de laatste twee. The Stage had echt ontiegelijk veel luisterbeurten nodig.
Excuses, bedoelde Nightmare ja, haal die liedjes zelf ook vaak door elkaar.
Wat betreft Form the fires, ja ik weet het, maar ik vind de nummers hiervan beter, weet niet of EP's wel of niet mogen voor deze lijst. Zo niet dan moet ik hem even bijwerken later.
Red Hot Chili Peppers zijn inderdaad echt erg gaaf, samen met Eric Clapton de eerste echte muziek die ik me echt bewust kan herinerren dat ik die liedjes vroeger ook al hoorde. Stem van Kiedis is wel wat zwak live, maar dat maakt het muzikale ruimschoots goed, Klinghoffer is natuurlijk geen Frusciante maar vindt hem steeds beter live worden en hem wel echt bij RHCP passen. Is samen met Muse en Pearl Jam de band die wat mij betreft elk jaar op herhaling zou mogen komen.
Benieuwd naar de andere lijstjes!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Red Hot Chili Peppers zijn inderdaad echt erg gaaf, samen met Eric Clapton de eerste echte muziek die ik me echt bewust kan herinerren dat ik die liedjes vroeger ook al hoorde. Stem van Kiedis is wel wat zwak live, maar dat maakt het muzikale ruimschoots goed, Klinghoffer is natuurlijk geen Frusciante maar vindt hem steeds beter live worden en hem wel echt bij RHCP passen. Is samen met Muse en Pearl Jam de band die wat mij betreft elk jaar op herhaling zou mogen komen.
Benieuwd naar de andere lijstjes!
Red Hot Chili Peppers zijn voor mij ook jeugdsentiment, waar vooral Clapton dat voor jou is. Californication, By The Way, Give It Away. Hemels.
Wel mooi om te zien dat Josh er redelijk snel is ingegroeid. Frusciante was een wereldse artiest, maar Klinghoffer kan het (gelukkig) ook wel.

 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Vampire Weekend - Contra (2010)
Gorillaz - Plastic Beach (2010)
LCD Soundsystem - This is Happening (2010)
The Vaccines - What Did You Expect Grom The Vaccines? (2011)
Destroyer - Kaputt (2011)
Mac DeMacro - 2 (2012)
The National - Trouble Will Find Me (2013)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Daft Punk - Random Access Memory (2013)
Spoon - They Want My Soul (2014)
Caribou - Our Love (2014)
The War on Drugs - Lost In The Dream (2014)
Taylor Swift - 1989 (2014)
CHVRCHES - Every Open Eye (2015)
Tame Impala - Currents (2015)
Carly Rae Jepsen - Emotion (2015)
Death Cab For Cutie - Kintsugi (2015)
Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)
Anderson .Paak - Malibu (2016)
Ryan Adams - Prisoner (2017)
Slowdive - Slowdive (2017)
The Beths - Future Me Hates Me (2018)
Beach House - 7 (2018)
Hatchie - Keepsake (2019)
Charli XCX - Charli (2019)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
10 mooie muziekjaartjes. :) En al 2 van 2019 er meteen bij.

1. Vampire Weekend – Modern Vampires Of The City (2013)
2. Kendrick Lamar – To Pimp a Butterfly (2015)
3. Radiohead – A Moon Shaped Pool (2016)
4. Beach House – 7 (2018)
5. D'Angelo and The Vanguard – Black Messiah (2014)

6. Nick Cave & The Bad Seeds – Ghosteen (2019)
7. Andy Stott – Luxury Problems (2012)
8. Damon Albarn – Everyday Robots (2014)
9. Ariel Pink's Haunted Graffiti – Before Today (2010)
10. Swans – To Be Kind (2014)

11. Solange – A Seat At The Table (2016)
12. LCD Soundsystem – American Dream (2017)
13. Parquet Courts - Wide Awaaaaake! (2018)
14. Nick Cave & The Bad Seeds – Push The Sky Away (2016)
15. Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011)

16. Pusha T – Daytona (2018)
17. Sons of Kemet – Your Queen Is a Reptile (2018)
18. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
19. Lana del Rey – Norman Fucking Rockwell! (2019)
20. Janelle Monáe – Electric Lady (2013)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik dacht dat het vlotter zou gaan om er 20 te geven... Ik moet toch nog serieus wat schrappen... Nog even over nadenken.
 

carlboi

Nieuw lid
8 jul 2019
1
0
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum maar lees al wel een tijdje mee. Vond het nu een mooie tijd om een account te maken en mijn lijstje door te geven.
Een top 20 is lastig en wil van elke artiest maar 1 album

1. Arcade Fire - The Suburbs
2. Twenty one plitos - kan geen keuze maken, maar ga toch voor Vessels
3. Arctic Monkeys - AM
4. Bring me the horizon - Sempiternal
5. M83 - Hurry up, we're dreaming
6. CHVRCHES - The bones of what you believe
7. Frank Ocean - Blonde
8. Mac deMarco - Salad days
9. The War on Drugs - A deeper understanding
10. Lorde - Melodrama
11. Wolf Alice - My love is cool
12. Two door cinema club - Tourist history
13. Tame Impala - Currents
14. Grimes - Art Angels
15. Royal Blood - Royal Blood
16. Alt-J - This is all yours
17. Vampire weekend - Modern Vampires of the City
18. Bon Iver - 22, A Million
19. Radiohead - A moonshaped Pool
20. Tyler the creator - Flowerboy

Andere die ik ook graag in mijn lijst had willen opnemen:

The Strokes - Angels
Glass Animals - How to be a human Being
Portugal. The man - Evil Friends
Kendrick Lamar - Food KID, m.a.a.d. City
Foster the People - Torches

En zo nog veel meer
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
1. PJ Harvey - Let England shake (2011)
2. The National - High Violet (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Nick Cave & the bad Seeds - Push the Sky away (2013)
5. Jungle - Jungle (2014)
6. The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
7. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
8. The Vaccines - What did you expect from the Vaccines? (2011)
9. MONO - Nowhere Now Here (2019)
10. Courtney Barnett - Sometimes I sit and think, and sometimes I just sit (2015)
11. Arcade Fire - Reflektor (2013)
12. The Good, the Bad and the Queen - Merrie Land (2018)
13. IDLES - Joy as an act of Resistance (2018)
14. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
15. Noel Gallagher's High Flying Birds - Who built the Moon? (2017)
16. The Chemical Brothers - Further (2010)
17. Arcade Fire - Everything now (2017)
18. Jamie xx - In Colour (2015)
19. Bruce Springsteen - Wrecking Ball (2012)
20. Ben Howard - I forget where we were (2014)

Norman Fucking Rockwell! en Ghosteen heb ik er nog niet in durven zetten... Ze zijn echt nog maar zo recent uit... Binnen een aantal maanden ga ik weten of ze in dit lijstje thuis horen (ik vermoed de eerste niet en de tweede wel. Maar beiden zijn wel steengoede albums, laat dat duidelijk zijn).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En te denken dat ik 2016 hoogstwaarschijnlijk het beste jaar van de afgelopen tien vind. :p Ben ook stilletjes begonnen maar een lijst zal wel nog even op zich laten wachten vrees ik.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Een top 20 is zo fakking moeilijk... persoonlijk hou ik vooral van harde metal en zachte Indie dus mijn top 20 bestaat nagenoeg enkel uit deze twee genres

20) Gojira - L'enfant Sauvage (2012)
19) Megadeth - Dystopia (2016)
18) Behemoth - The Satanist (2014)
17) Ben Howard - I forget Where We Were (2014)
16) Russian Circles - Empros (2011)
15) Feist - Metals (2011)
14) Kylesa - Exhausting Fire (2015)
13) Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (2015)
12) The War On Drugs - A Deeper Understanding (2017)
11) Low - The Invisible Way (2013
10) Wilco - Schmilco (2016)
9) Rotting Christ - Rituals (2016)
8) Paradise Lost - The Plague Within (2015)
7) Jonathan Wilson - Gentle Spirit (2011)
6) Avatar - Black Waltz (2012)
5) Villagers - Darling Arithmetic (2015)
4) Opeth - Sorceress (2016)
3) Gojira - Magma (2016)
2) Slayer - Repentless (2015)
1) Kurt Vile - b'lieve I'm going down (2015)


Eervolle vermeldingen:

Bombay Bicycle Club - Flaws (2010)
Mark Lanegan & Isobel Campbell - Hawk (2010)
Brown Bird - Axis Mundi (2015)
Opeth - Heritage (2011)
Evile - Five Serpent's Teeth (2011)
The National - Trouble Will Find me (2013)
Tool - Fear Inoculum (2019)
Chelsea Wolfe - Unknown Rooms (2012)
The Barr Brothers - Sleeping Operator (2014)
Nick Mulvey - First Mind (2014)
Meshuggah - Koloss (2012)
Neil Halstead - Palindrome Hunches (2012)
Avatar - Hail The Apocalypse (2014)
Ektomorf - Fury (2018)
Sepultura - Machine Messiah (2017)
Mastodon - Once more 'Round the Sun (2014)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
1. Drive-By Truckers - American Band (2016)
2. Father John Misty - God's Favourite Customer (2018)
3. The Black Keys - El Camino (2011)
4. The War On Drugs - Lost In The Dream (2014)
5. The National - High Violet (2010)
6. Car Seat Headrest - Teens Of Denial (2016)
7. Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)
8. Pavement - Quarantine the Past (2010)
9. Frank Turner - England Keep My Bones (2011)
10. Jason Isbell - Something More Than Free (2015)
11. The Decemberists - The King Is Dead (2011)
12. Ryan Adams - Prisoner (2017)
13. Tyler Childers - Purgatory (2017)
14. Father John Misty - I Love You, Honeybear (2015)
15. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork (2013)
16. Jason Isbell - Southeastern (2013)
17. Rayland Baxter - Wide Awake (2018)
18. Volbeat - Beyond Hell / Above Heaven (2010)
19. Leeroy Stagger - Strange Path (2019)
20. The National - Sleep Well Beast (2017)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Ben ook stilletjes begonnen maar een lijst zal wel nog even op zich laten wachten vrees ik.
Same here... Heb de lijst inmiddels terug weten te brengen tot 50. Denk dat ik die straks wel gewoon allemaal hier neergooi, omdat ik ze allemaal het noemen waard vind. Maar ik ga eerst nog wel even proberen om er 20 uit te lichten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Een selectie van mijn album. Moeilijk om te ranken, elke plaat heeft wel iets toegevoegd in mijn leven. De selectie heb ik gemaakt op basis van albums die ik nog steeds luister en enorm kan waarderen, dat is naar mijn mening ook de enige goede graadmeter voor top-lijstjes. Natuurlijk zijn er veel meer albums gemaakt die lang zijn blijven hangen, maar niet sterk genoeg om in mijn top15 te komen.

1. The National – High Violet (2010)
Deze band <3. Ik heb het meerdere keren laten vallen dat ik ben diep geraakt tijdens het optreden op Lowlands. Dit is een plaat die ik er vrijwel altijd bij pak en kan luisteren op elk moment in mijn levensfase en gemoedstoestand. De teksten zijn zo fantastisch; mijn absolute nummer 1 is Lemonworld. De plaat staat ook in mijn all-time top 10.

2. Gorillaz - Plastic Beach (2010)
Ook hier weer een live-ervaring die de plaat zeker ten goede doet. In de HMH in 2010 stond ik bijna front-row bij dit optreden. Ik was al enorm hooked aan de plaat en live kwam alles nog meer binnen. Sindsdien leg ik plaat eigenlijk wekelijks wel in de speler. Ook dit is een tijdloos album. Mijn favoriet is Superfast Jellyfish en Glitter Freeze.

3. Ben Howard – I forget where we were (2014)
In de afgelopen 10 jaar heb ik helaas 2 keer een break-up moeten verwerken – sterk nog, ik zit nu middenin eentje. Ben Howard heeft met de pakkende teksten van deze plaat mij altijd bij de keel, en laat het pas los aan het eind van de plaat. Ook met deze plaat wel geregeld ontroert geweest. Naar mijn idee heeft dit geholpen in het verwerken van een relatie en dat is knap.

4. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
Lang getwijfeld, deze of GKMC. To Pimp My Butterlfy is door de jazzy undertone toch wat subtieler en dat verlengt voor mij wel de levensduur van een album. Het is ook natuurlijk maar net een momentopname, maar voor nu kan ik dit veel beter hebben.

5. alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012)
Nieuwe indiemuziek! En wat voor een plaat. Die tijd vond ik het heel vernieuwend en voor mij zit er geen houdbaarheidsdatum op. De plaat kan prima mee met de huidige stroom van elektronische indiemuziek.


6. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree (2016)
8. Car Seat Headrest – Teens Of Denial (2016)
9. Sufjan Stevens – Carrie & Lowell (2015)
10. The War On Drugs – Lost in a dream (2015)
11. Parcels – Parcels (2019)
12. Caribou – Swim (2010)
13. Tyler, the Creator – Flower Boy(2017)
14. Brockhampton – SATURNATION III (2018)
15. Loyle Carner – Yesterday’s Gone (2017)
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Ik heb me beperkt tot één album per artiest en getracht een doorsnede van mijn muzieksmaak erin te verwerken.

1. KENDRICK LAMAR - To Pimp a Butterfly
2. DEAFHEAVEN - Sunbather
3. THE NATIONAL - High Violet
4. ARCADE FIRE - The Suburbs
5. FKA TWIGS - LP1

6. AMENRA - Mass VI
7. ANDERSON .PAAK & THE FREE NATIONALS - Malibu
8. BEACH HOUSE - Teen Dream
9. alt-J - An Awesome Wave
10. NICK CAVE & THE BAD SEEDS - Push the Sky Away

11. FRANK OCEAN - Channel Orange
12. PJ HARVEY - Let England Shake
13. DARKSIDE - Psychic
14. JANELLE MONAE - Dirty Computer
15. SOLANGE - A Seat at the Table

16. SUFJAN STEVENS - Carrie & Lowell
17. JAMES BLAKE - James Blake
18. RADIOHEAD - A Moon Shaped Pool
19. CARIBOU - Our Love
20. LANA DEL REY - Born to Die

21. GRIMES - Visions
22. KANYE WEST - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
23. JON HOPKINS - Immunity
24. BLOOD ORANGE - Freetown Sound
25. THE XX - I See You
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik heb me beperkt tot één album per artiest en getracht een doorsnede van mijn muzieksmaak erin te verwerken.
En dat laatste is aardig mislukt, :wink:
Voor zover ik zie een aardig diverse, maar nette lijst.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Waarom beperken tot slechts een album per artiest eigenlijk?
Eigenlijk een zeer goede vraag, waar ik je het antwoord min of meer schuldig op moet blijven.
Voor mij is het meer een kwestie van gevoel. Ik vind het gewoon fijner om maximaal één album van een artiest in m'n lijstje te hebben. Anders zou je ook in potentie alle vijftien albums van King Gizzard & The Lizard Wizard hier neer kunnen zetten, als je die toevallig er goed vindt. Dat gaat natuurlijk nergens over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken