Eurovision

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.917
1 Ding is zeker, ze maken zichzelf volledig belachelijk daar bij de organisatie. Eerst de (naar mijn mening onbegrijpelijke) keuze om een ´land´ dat aan hedendaagse borderkolonisatie en genocide doet, mee te laten doen.
Daarna niet de consequenties van die keuze aanvaarden, maar alle protest verbieden en het gejoel wegfilteren en zelfs gejuich doen weerklinken (liveshow?).
En dan dit gedoe ook nog eens. Ik vind het alleen maar mooi dat het niet zonder problemen verloopt. Wel spijtig voor Joost, want ik vind hem een sympathieke gast (met nog eens bonuspunten voor zijn opmerking na die vraag).
Ik kijk morgen gewoon naar Anderlecht en zet daarna Netflix ofzo op (niet dat het iets verandert).
Anderlecht lijkt me toch zonde van de tijd 😅
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.074
1 Ding is zeker, ze maken zichzelf volledig belachelijk daar bij de organisatie. Eerst de (naar mijn mening onbegrijpelijke) keuze om een ´land´ dat aan hedendaagse borderkolonisatie en genocide doet, mee te laten doen.
Daarna niet de consequenties van die keuze aanvaarden, maar alle protest verbieden en het gejoel wegfilteren en zelfs gejuich doen weerklinken (liveshow?).
En dan dit gedoe ook nog eens. Ik vind het alleen maar mooi dat het niet zonder problemen verloopt. Wel spijtig voor Joost, want ik vind hem een sympathieke gast (met nog eens bonuspunten voor zijn opmerking na die vraag).
Ik kijk morgen gewoon naar Anderlecht en zet daarna Netflix ofzo op (niet dat het iets verandert).
Ik ga dat laatste ook doen maar dan in de stade en zonder Netflix. KOMAAN SPORTING! 💜
 
  • On fire
Waarderingen: theblackmadness

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
alle protest verbieden en het gejoel wegfilteren en zelfs gejuich doen weerklinken (liveshow?).
Enkele jaren geleden deden ze exact hetzelfde bij Rusland (volgens mij net na de annexatie van de Krim). Tot daar dus de "Wij zijn een niet-politieke liedjescompetitie"-zever.

Vind dit jammer voor de Zweedse organisatie, maar werd hoog tijd dat deze situatie(s) eens in het gezicht van de EBU ontplofte.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Oh neen.

Uitgeschakeld? :cry:😭


:sleep:
Wat België betreft: volledig terecht. Wat een klotesong.
En dan nog uithalen naar Studio Brussel dat ze Joost beter ondersteunen dan hijzelf.
Hoe zou dat nou komen? 😁
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Als niet mod grijp ik in. Kap gewoon even met het politiseren van dit topic. Aan beide kanten. Er zijn genoeg andere fora of plekken waar je elkaar het huis kan vechten, maar doe maar gewoon niet hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Sorry jongens, even wat comments verwijderd voor het hier niet netjes meer wordt! Laten we inderdaad eerst zien wat de daadwerkelijke gebeurtenissen zijn ivm Eurovision en de achterliggende politiek achterwege laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: coolstom

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Sorry jongens, even wat comments verwijderd voor het hier niet netjes meer wordt! Laten we inderdaad eerst zien wat de daadwerkelijke gebeurtenissen zijn ivm Eurovision en de achterliggende politiek achterwege laten.
De realiteit haalt Eurovisie in. Maar goed, als de schijnvertoning van een vrolijk liedjes festijn zonder politieke betekenis hier ook volgehouden moet worden, is er geen interessante discussie van de huidige ontwikkelingen mogelijk, en ben ik weg hier.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Geruchten gaan nu dat Joost uit de juryshow is gehaald.
Bevestigd:


AVROTROS laat aan de Nederlandse pers weten dat de European Broadcasting Union geen toestemming heeft gegeven om vanavond mee te doen aan de show die in de Malmö Arena plaatsvindt. De vakjury beoordeelt daarom een eerder optreden.

Zou me niets verbazen als hij er de brui aan geeft. En terecht dan ook.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.917
De realiteit haalt Eurovisie in. Maar goed, als de schijnvertoning van een vrolijk liedjes festijn zonder politieke betekenis hier ook volgehouden moet worden, is er geen interessante discussie van de huidige ontwikkelingen mogelijk, en ben ik weg hier.
Nee nee, niet laten verpesten door een paar figuren die alleen maar willen trollen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Wat België betreft: volledig terecht. Wat een klotesong.
En dan nog uithalen naar Studio Brussel dat ze Joost beter ondersteunen dan hijzelf.
Hoe zou dat nou komen? 😁
Die uithaal was gewoon volledig terecht. Stubru gaat met Vlaams belastinggeld even wat reclamefilmpjes maken voor Joost in Parijs, en Mustii krijgt intussen amper een vermelding. Kan jij je de shitstorm inbeelden als Sporza reclamefilmpjes lanceert waarin ze Frankrijk of Nederland naar EK-winst supporteren?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Alles is politiek.
Als er één iemand is die deze zin hier zelf zou kunnen posten, ben ik het wel ;) Ik zou maar al te graag over politiek praten hier maar als je na een paar berichten al meteen ziet dat iedereen naar elkaars keel grijpt, is het voor vanavond misschien beter zo.

De realiteit haalt Eurovisie in. Maar goed, als de schijnvertoning van een vrolijk liedjes festijn zonder politieke betekenis hier ook volgehouden moet worden, is er geen interessante discussie van de huidige ontwikkelingen mogelijk, en ben ik weg hier.
Ik denk dat iedereen hier gelukkig inziet dat Eurovision inderdaad niet dat vrolijke festijn zonder politiek is. Alle discussie over de huidige ontwikkelingen die ook effectief iets met Eurovision te maken heeft, is dan ook meer dan welkom! Originele comment van mij was niet zo goed verwoord.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Bevestigd:




Zou me niets verbazen als hij er de brui aan geeft. En terecht dan ook.
Mogen ze toch ook wel dringend met een officiële uitleg komen. Kan je tenminste een oordeel vellen over de situatie. Want dit is toch echt wel du jamais vu.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Als er één iemand is die deze zin hier zelf zou kunnen posten, ben ik het wel ;) Ik zou maar al te graag over politiek praten hier maar als je na een paar berichten al meteen ziet dat iedereen naar elkaars keel grijpt, is het voor vanavond misschien beter zo.
Dat gebeurde voor mijn gevoel echt totaal niet. Grootste deel van de discussie was gewoon respectvol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken