Rock Werchter 2025

Laten we James Blunt dan maar co-head maken. Die heeft ook van die mega hits gescoord op Back to Bedlam!

Ik ben allang blij dat het niet andere Sammeke is, ik vind Fender een prima artiest maar geen headliner. Ik hoop op iets heel heel moois in de tenten.

Afín ik denk dat we de twee kleinste headliners wel hebben nu. Green Day is natuurlijk legendarisch maar ook niet super groot (wel een goede headliner) en Sam Fender is volgens mij nog kleiner dan Maneskin.

Ik hoop heel hard op een naam die nog helemaal niet in het geruchtencircuit zit en ons enorm gaat verrassen (System of a Down bijvoorbeeld).

Ik hoop dat ik het mis heb met Sam Fender en dat hij mij enorm verrast met zijn nieuwe album als ook optreden.

Er kan nog altijd een mooie naam voor Mr Fender vallen en er is nog plek in The Barn.

Maar zo zie je maar, we moeten voor de 50 jaar Werchter naar andere dingen kijken dan de line-up.

Je ziet gewoon dat de majors zoekende zijn dit jaar. En dat zal alleen meer en meer gebeuren vrees ik.
Wel ja. Primavera sound Barcelona doet het eigenlijk in 2025 zonder uitgesproken headliners.

Ik heb de indruk dat het niet alleen gaat over 'zoeken', maar gewoon ook een financieel aspect.
Gages van artiesten die hoger zullen liggen - dus als je dan een Sam Fender tot headliner bombardeert en alsnog de weide uitverkoopt (wat zal moeten blijken), dan heb je als bedrijf een goede keuze gemaakt, vanuit financieel standpunt.

Eigenlijk is het allemaal heel erg simpel. Gaat Sam Fender werken op die spot? Het is een vraag waar bij een The War on Drugs of Arcade Fire nooit over getwijfeld zou worden. Punt is..was hij aangekondigd voor het Sportpaleis en niet Vorst, dan is de kans groot dat hij ook de grootste van het land in een dag had volgetrokken. Dan verdien je dus die toppositie op Rock Werchter.

Dus gaat Fender werken als headliner? Als het half zo vlot gaat als in de UK....

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JW97, D02 en swissepfan
Ik ben allang blij dat het niet andere Sammeke is

Sam Smith heeft nochtans heel wat andere headliners van de zomer naar huis gespeeld. Een van de beste headlineshows van het jaar en een van de betere die ik al heb mogen zien. Zelden een wei zo uitbundig met zo goed als elk nummer zien meekwelen. Zou dus zeker niet misstaan op Rock Werchter imo.

Godskolere, wat een gemis dat the Cure geen zomerfestivals gaat doen. Dat had legendarisch kunnen worden. 😔

• Leuk
Waarderingen: rw83
Maar het grote verschil met de namen die jij noemt: Sam Fender verkocht vorige week op 5min Vorst Nationaal uit. Die is klaar voor niveau Sportpaleis, wat ik pakweg Fontaines nog niet zie doen.
Fontaines DC hebben toch op korte tijd ook hun concert van 15 november eerstkomende volledig uitverkocht nog voordat hun doorbraakplaat Romance was uitgebracht. Die zijn wel klaar voor een volgende stap. In Londen gaan ze op 5 juli voor meer dan 40.000 mensen spelen.

• Haha
Waarderingen: Bwoite
As always, you can only book who is touring

Also things have changed, the massive acts have started doing their own tours now, even Glastonbury has started to struggle.
Wat denk je dat voor Nick Cave het leukste is, zijn eigen tour maken en dan twee dagen achter elkaar in een mooie stad kunnen spelen (Antwerpen) en dit met zijn kind en kleinzoon bezoeken en alles muzikaal in eigen beheer en onder eigen controle te houden of te hoppen van één festival op een weide naar het volgende hopende dat de organisatie je act niet verkloot.

Sam Smith heeft nochtans heel wat andere headliners van de zomer naar huis gespeeld. Een van de beste headlineshows van het jaar en een van de betere die ik al heb mogen zien. Zelden een wei zo uitbundig met zo goed als elk nummer zien meekwelen. Zou dus zeker niet misstaan op Rock Werchter imo.
Goede show op Pukkelpop maar denk dat zijn wereldtournee nu ten einde is en er geen nieuwe tournee in het vooruitzicht is voor 2025.

Mad Cool Festival in Madrid kende dit jaar een grote overlap in namen met Rock Werchter. Iemand een idee wanneer zij met namen voor Mad Cool 2025 buitenkomen? Zal ook een goed idee geven welke headliners er wel of niet mogelijk zijn.

Ik lees een paar keer reactie van mensen die moeten toegeven dat ze Sam Fender nog nooit hebben gezien. Ik vind dat best logisch hoor , met al zn cancels van de afgelopen jaren (vooral voor 2023). Overigens begrijpelijk, maar hij had een paar keer terug echt die naam. Wij zaten in 2021 (?) al te dollen op het festival: " als hij maar niet cancelt". En dus ja, wij hebben het gejinxt ahah.

Ik heb zelf dus Fender en green Day nog nooit gezien, dus daar op zich blij mee. Uiteraard hoop je weggeblazen te worden met verrassende en grote namen. Dat is nog niet het geval

Het is gewaagd van Werchter om Fender als headliner neer te zetten. Tegelijkertijd waarschijnlijk ook noodzaak, omdat er iets anders wegvalt. Op de zaterdag zullen ze er ongetwijfeld mee weg komen, qua ticketverkoop en is aan sammeke om te laten zien dat hij het aan kan.

Heerlijk om al die discussies hier te lezen welke headliner wel en niet past op Rock Werchter.
Uiteindelijk zijn het maar 4 namen van de 100 acts die spelen op het festival.
Elk jaar is het weer genieten van de fantastische line-up die wordt samengesteld, dat zal in 2025 niet anders zijn.
Maar ik ben wel een festivalganger die graag over het hele terrein zwerft en me (meestal) niet op 1 band/artiest richt.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread