Best Kept Secret 2025

Los Campesinos! lijkt me ook weer eens leuk van Primavera. ANOHNI en LCD Soundsystem lijken me twee mooie headliners (of TWO voor ANOHNI) Maar goed, een paar pagina's terug bleek dat er vorig jaar amper overlap was, dus ik hoop maar op niets van Primavera

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Los Campesinos! lijkt me ook weer eens leuk van Primavera. ANOHNI en LCD Soundsystem lijken me twee mooie headliners (of TWO voor ANOHNI) Maar goed, een paar pagina's terug bleek dat er vorig jaar amper overlap was, dus ik hoop maar op niets van Primavera
Alle drie de headliners speelden er? En redelijk wat middelgrote acts ook overlap.

Beach House, Chat Pile, Fontaines D.C., High Vis, IDLES, LCD Soundsystem, Magdalena Bay, Spiritualized, The Jesus Lizard, Turnstile, TV On The Radio.

Dat mag voor mij doorkomen van PS šŸ˜.
Ik vermoed dat Chat Pile en The Jesus Lizard na Primavera terug naar de VS keren. Die zitten beiden al vanaf april/mei in Europa, inclusief NL zaalshows. Denk dat Barcelona daar gewoon het eindpunt vormt.

Ik vermoed dat Chat Pile en The Jesus Lizard na Primavera terug naar de VS keren. Die zitten beiden al vanaf april/mei in Europa, inclusief NL zaalshows. Denk dat Barcelona daar gewoon het eindpunt vormt.
Roadburn is voor Chat Pile een NL exclusive, maar ik hoop gewoon op meer van dit soort bands op BKS.

Vrees het ook. The Jesus Lizzard had er in de beginjaren vast wel gestaan maar dat soort 90ā€™s Legacy acts slaan ze de laatste jaren liever over muv The Mars Volta. Chat Pile blijkbaar opnieuw Roadburn exclusive.

Roadburn is voor Chat Pile een NL exclusive, maar ik hoop gewoon op meer van dit soort bands op BKS.
Daar geef ik je wel gelijk in. Ik mis wel wat dingetjes met een hardere rand op BKS inderdaad. Deafheaven en Agriculture zijn komend jaar nog zo'n voorbeelden.

In de discussie rond NIN/Deftones als headliner werd Amenra aangehaald als bewijs dat hardere bands wel kunnen, maar voorlopig voelen ze eerder als uitzondering dan regel.

Daar geef ik je wel gelijk in. Ik mis wel wat dingetjes met een hardere rand op BKS inderdaad. Deafheaven en Agriculture zijn komend jaar nog zo'n voorbeelden.

In de discussie rond NIN/Deftones als headliner werd Amenra aangehaald als bewijs dat hardere bands wel kunnen, maar voorlopig voelen ze eerder als uitzondering dan regel.
Ik zou als BKS eerder een stevigere rand opzoeken dan platte pop teveel ruimte geven. Juist BKS kan daar een mooie mix van maken.

Ik zou als BKS eerder een stevigere rand opzoeken dan platte pop teveel ruimte geven. Juist BKS kan daar een mooie mix van maken.
Het mag allemaal wel. Is ook wat Primavera, Pukkelpop en Dour (zeker vroeger) zo mooi maakt: je kan op een uurtje tijd zowel obscure postmetal, breekbare indie als de pophit van de zomer meepikken.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Beach House, Chat Pile, Fontaines D.C., High Vis, IDLES, LCD Soundsystem, Magdalena Bay, Spiritualized, The Jesus Lizard, Turnstile, TV On The Radio.

Dat mag voor mij doorkomen van PS šŸ˜.
Die drie popnamen bovenaan de PS-affiche vallen natuurlijk heel erg op en die zullen niet voor BKS zijn. Maar daaronder kan op basis van de PS-namen echt een heel mooi BKS-programma worden samengesteld. De namen die jij noemt inderdaad, maar bijvoorbeeld ook Alan Sparhawk, BCNR, Cassandra Jenkins, Destroyer, Hinds, MJ Lenderman, Squid, Wet Leg, Still House Plants (die bij mij niet in het LGW?-schema gaan passen)..

Caribou is een zeer grote kanshebber voor BKS (FF doet hun show in TivoliVredenburg). Ook Julie Byrne (inhalen BKS '24) lijkt mij een zekerheidje.

Een paar namen mogen heel ver weg blijven. Armand van Helden natuurlijk, maar ook Confidence Man mag in de Mojo-carroussel blijven.

Maar genoeg mogelijkheden voor BKS om een hele mooie mid- en undercard neer te zetten.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
In totaal maar 7 namen toch, bleek een aantal pagina's terug? Of ik heb die posts verkeerd begrepen.
In de mid en undercard is er altijd een best grote overlap en dit jaar was inderdaad de bovenste lijn van BKS vrijwel volledig overgenomen van PS (al hadden we allemaal gehoopt dat ze Disclosure vooral hadden laten schieten).

Van de festivals in Europa is BKS een van de festivals met de grootste overlap met Primavera (of misschien zelfs het festival met de grootste overlap), maar dat komt vooral door de undercard. De echt exclusieve boekingen van PS (zoals vorig jaar Lana en dit jaar waarschijnlijk die 3 grote popheadliners) delen ze nooit. Andersom ook niet trouwens (zie Radiohead in 2017 of Aphex Twin in 2023).

Dat dacht ik ook, maar meende hier vorige week te lezen dat er volgend jaar maar een overlap van 7 acts was. Net zelf snel gekeken en ik kwam toch op 15, misschien heb ik ook nog iets over het hoofd gezien.

15 is veel meer dan 7, maar alsnog maar een klein deel van de line-up, vooral van de Primavera line-up. Ik ga me daarom nog maar niet te veel verlekkeren over die namen.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Als je de organisatie van BKS bent, dan boek je gewoon LCD Soundsystem als je die kans hebt toch? Dat Nutini een beetje mager was ben ik met je eens, maar dit is niet vergelijkbaar.
Ik ben niet naar DTRH geweest dit jaar dus LCD zou ik zelf ook graag zien, maar als je zoveel mogelijk mensen wilt aanspreken voor je festival is een andere headliner uit de pool misschien handiger.

Die drie popnamen bovenaan de PS-affiche vallen natuurlijk heel erg op en die zullen niet voor BKS zijn. Maar daaronder kan op basis van de PS-namen echt een heel mooi BKS-programma worden samengesteld. De namen die jij noemt inderdaad, maar bijvoorbeeld ook Alan Sparhawk, BCNR, Cassandra Jenkins, Destroyer, Hinds, MJ Lenderman, Squid, Wet Leg, Still House Plants (die bij mij niet in het LGW?-schema gaan passen)..
Heb je gezien dat ze twee keer spelen tijdens LGW. Ik ga de show in De Helling wel meepakken, die andere past niet in mijn schema want Darkside.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Ik ben niet naar DTRH geweest dit jaar dus LCD zou ik zelf ook graag zien, maar als je zoveel mogelijk mensen wilt aanspreken voor je festival is een andere headliner uit de pool misschien handiger.
Geen probleem als het een echt goede headliner is, en dat is LCD. Maar een nieuw album erbij zou wel echt meerwaarde hebben.

Users who are viewing this thread