Het grote voorspellingsspel voor Graspop 2025

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
Enkele jaren geleden werd dit reeds gedaan op andere fora en ik liep al een tijdje rond op dit opnieuw te introduceren dus bij deze. Het is op dit moment misschien nog een beetje vroeg, Graspop 2024 is immers pas volgende week, maar aangezien vorig weekend vlak na het festival reeds een act werd aangekondigd die velen waarschijnlijk gokken voor volgend jaar ... . En bovendien, hoe sneller je een juiste gok maakt, hoe meer punten je krijgt. Dat is een van de spelregels


De bedoeling is simpel. Probeer (een deel) van de line up van GMM 2025 te gokken en win eeuwige roem. De winnaar krijgt bovendien van mij (of de tweede in rang als nu heel toevallig ik de winnaar zou worden) elke dag op Graspop 2025 een traktatie in de vorm van een biertje of frisdrankje

Hoe sneller je een juiste gok maakt, hoe meer punten je verdient. De puntenverdeling is als volgt
Alle juist gegokte bands tussen 12 juni en 24 juni: 20 punten
Tussen 25 juni en 31 augustus: 18 punten
Tussen 1 september en 30 september: 16 punten
Tussen 1 oktober en 31 oktober: 8 punten
Tussen 1 november en 30 november: 14 punten
Tussen 1 december en 31 december: 12 punten
Tussen 1 januari en 31 januari: 10 punten
Tussen 1 februari en 28 februari: 8 punten
Tussen 1 maart en 31 maart: 6 punten
Tussen 1 april en 30 april: 4 punten
Tussen 1 mei en Graspop 2025: 2 punten

Belangrijk: je hoeft niet alle bands in een keer door te geven uiteraard. Je kan gerust bv in juni al 20 bands door geven en in oktober de rest van de bands. Elke lijst mag in totaal 120 bands (DJ's en tributebands inbegrepen) bevatten. Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat Graspop gaat uitbreiden en het meeste aantal acts op een jaar was geloof ik rond de 120.

Elke post met lijst graag vermelden op welke datum je post. Een post met bewerkingen (indien er een lijst in staat) wordt gediskwalificeerd. Als je later verder gaat kopieer je de vorige lijst in een nieuwe post, zet je de nieuwe datum er bij en uiteraard mag ook deze post geen bewerkingen bevatten. Let aub op voor de spelling van bands. Ik hanteer als referentie in principe de manier waarop Graspop het schrijft of Metal Archives. Het is wel zo dat als je kan extra raden dat een band een speciale set doet (bv dit jaar doet Abbath geen Abbath set maar een Immortal set en is het niet officieel aangekondigd als Abbath maar als Abbath Performs Immortal) je 4 bonuspunten krijgt. Maar gok je bv op Cavalera Conspiracy en het blijkt Max And Igor Cavalera Return To Roots (ofzoiets) te zijn krijg je wel je punten voor Cavalera Conspiracy. 2 bonuspunten krijg je ook als je de set kan raden maar het in de naam niet officieel zo wordt aangekondigd (bv dit jaar is Ereb Altor aangekondigd als Ereb Altor en die spelen een eerbetoon aan Bathory maar die naam is officieel niet zo)

Omdat het datum gegeven misschien onduidelijk is, geef ik een voorbeeld. Ik begin bv op 12 juni met 5 bands en ga voort op 13 september met 9 bands. Dit is de opmaak

12 juni

1 Band a
2 band b
3 band c
4 band d
5 band e

13 september

6 band f
7 band g
8 band h
9 band i
10 band j
11 band k
12 band l
13 band m
14 band n


Dit is gelijk ook de lay out die aan moet gehouden worden aub. Geen punten, komma's, haakjes of streepjes aub. Gewoon een volgnummer een spatie en de bandnaam aub. Let ook echt aub op voor de spelling. Bewerkingen in je post mogen niet, en ik kopieer je lijst in Excel en zoek daar in principe met control f. Uiteraard let ik wel op als een of ander gedaante van bv de gebroeders Cavalera optreedt, maar in principe is het control f per aangekondigd band per lid (dus bij 100 lijsten en 100 aangekondigd bands moet ik inderdaad 10000 hits nakijken, ik boek nu alvast enkele dagen verlof haha)


DJ's mogen ook gegokt worden. Net als tributebands. Tribute bands leveren de helft van de punten op maar als je ook kan raden welke band concreet de Tribute brengt dan krijg je alle punten. Bv je gokt op een tribute band van Metallica maar weet niet wie hem zal brengen dan schrijf je dat al volgt

99 Metallica &tribute&

Dus er achter een percent teken en tribute en terug een percent teken. Als je het wel denkt te weten en denkt dat het bv Magnetica dan zet je gewoon Magnetica in je lijst

99 Magnetica

Vragen en opmerkingen: in aparte posts aub. Lijsten ook. Een post met een lijst mag niet bewerkt zijn, dus is het echt best dat je vragen en opmerkingen in aparte posts zet. Die mogen nog bewerkt worden. Een post met een lijst niet
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
12 juni 2024

1 Slipknot
2 System Of A Down
3 Iron Maiden
4 Metallica
5 Aerosmith
6 Trivium
7 Slayer
8 Megadeth
9 Anthrax
10 Powerwolf
11 Halloween
12 Gamma Ray
13 Korn
14 Bullet For My Valentine
15 Annihilator
16 Lamb Of God
17 Mastodon
18 Sabaton
19 Manowar %tribute%
20 Alestorm
21 Halestorm
22 Savatage
23 DJ Carl
24 Feuerschwanz
25 Excrementory Grindfuckers
26 Psychonaut
27 Coffin Feeder
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.604
3.238
Leuk idee! Begrijp alleen niet zo goed of we nou %...% of &...& moeten doen :)
En, volgens mij heet de band op nummer 11 Helloween :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.604
3.238
12 juni 2024

1 Slipknot
2 DJ Carl
3 Amon Amarth
4 Arch Enemy
5 Behemoth
6 Epica
7 Gojira
8 In Flames
9 Kreator
10 Parkway Drive
11 Volbeat
12 Iron Maiden
13 Sabaton
14 A Day To Remember
15 Bullet For My Valentine
16 Devin Townsend
17 Eisbrecher
18 Lamb of God
19 Within Temptation
20 Saxon
21 Slayer
22 Sonata Arctica
23 Trivium
24 Killswitch Engage
25 Nightwish
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
Leuk idee! Begrijp alleen niet zo goed of we nou %...% of &...& moeten doen :)
En, volgens mij heet de band op nummer 11 Helloween :)
Lap. Das dus al een verloren positie. Ik voeg ze opnieuw toe morgen op een andere positie, een ander volgnummer.

Tributeband is met een percent of & , kies maar
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
12 juni 2024

1 Slipknot
2 System Of A Down
3 Iron Maiden
4 Metallica
5 Aerosmith
6 Trivium
7 Slayer
8 Megadeth
9 Anthrax
10 Powerwolf
11 Halloween
12 Gamma Ray
13 Korn
14 Bullet For My Valentine
15 Annihilator
16 Lamb Of God
17 Mastodon
18 Sabaton
19 Manowar %tribute%
20 Alestorm
21 Halestorm
22 Savatage
23 DJ Carl
24 Feuerschwanz
25 Excrementory Grindfuckers
26 Psychonaut
27 Coffin Feeder

13 juni 2024

28 Helloween
29 Volbeat
30 Forbidden
31 Nervosa
32 Channel Zero
33 Crypta
34 Motionless In White
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.604
3.238
12 juni 2024

1 Slipknot
2 DJ Carl
3 Amon Amarth
4 Arch Enemy
5 Behemoth
6 Epica
7 Gojira
8 In Flames
9 Kreator
10 Parkway Drive
11 Volbeat
12 Iron Maiden
13 Sabaton
14 A Day To Remember
15 Bullet For My Valentine
16 Devin Townsend
17 Eisbrecher
18 Lamb of God
19 Within Temptation
20 Saxon
21 Slayer
22 Sonata Arctica
23 Trivium
24 Killswitch Engage
25 Nightwish

13 juni 2024

26 Lorna Shore
27 Electric Callboy
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.604
3.238
Enkele jaren geleden werd dit reeds gedaan op andere fora en ik liep al een tijdje rond op dit opnieuw te introduceren dus bij deze. Het is op dit moment misschien nog een beetje vroeg, Graspop 2024 is immers pas volgende week, maar aangezien vorig weekend vlak na het festival reeds een act werd aangekondigd die velen waarschijnlijk gokken voor volgend jaar ... . En bovendien, hoe sneller je een juiste gok maakt, hoe meer punten je krijgt. Dat is een van de spelregels


De bedoeling is simpel. Probeer (een deel) van de line up van GMM 2025 te gokken en win eeuwige roem. De winnaar krijgt bovendien van mij (of de tweede in rang als nu heel toevallig ik de winnaar zou worden) elke dag op Graspop 2025 een traktatie in de vorm van een biertje of frisdrankje

Hoe sneller je een juiste gok maakt, hoe meer punten je verdient. De puntenverdeling is als volgt
Alle juist gegokte bands tussen 12 juni en 24 juni: 20 punten
Tussen 25 juni en 31 augustus: 18 punten
Tussen 1 september en 30 september: 16 punten
Tussen 1 oktober en 31 oktober: 8 punten
Tussen 1 november en 30 november: 14 punten
Tussen 1 december en 31 december: 12 punten
Tussen 1 januari en 31 januari: 10 punten
Tussen 1 februari en 28 februari: 8 punten
Tussen 1 maart en 31 maart: 6 punten
Tussen 1 april en 30 april: 4 punten
Tussen 1 mei en Graspop 2025: 2 punten

Belangrijk: je hoeft niet alle bands in een keer door te geven uiteraard. Je kan gerust bv in juni al 20 bands door geven en in oktober de rest van de bands. Elke lijst mag in totaal 120 bands (DJ's en tributebands inbegrepen) bevatten. Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat Graspop gaat uitbreiden en het meeste aantal acts op een jaar was geloof ik rond de 120.

Elke post met lijst graag vermelden op welke datum je post. Een post met bewerkingen (indien er een lijst in staat) wordt gediskwalificeerd. Als je later verder gaat kopieer je de vorige lijst in een nieuwe post, zet je de nieuwe datum er bij en uiteraard mag ook deze post geen bewerkingen bevatten. Let aub op voor de spelling van bands. Ik hanteer als referentie in principe de manier waarop Graspop het schrijft of Metal Archives. Het is wel zo dat als je kan extra raden dat een band een speciale set doet (bv dit jaar doet Abbath geen Abbath set maar een Immortal set en is het niet officieel aangekondigd als Abbath maar als Abbath Performs Immortal) je 4 bonuspunten krijgt. Maar gok je bv op Cavalera Conspiracy en het blijkt Max And Igor Cavalera Return To Roots (ofzoiets) te zijn krijg je wel je punten voor Cavalera Conspiracy. 2 bonuspunten krijg je ook als je de set kan raden maar het in de naam niet officieel zo wordt aangekondigd (bv dit jaar is Ereb Altor aangekondigd als Ereb Altor en die spelen een eerbetoon aan Bathory maar die naam is officieel niet zo)

Omdat het datum gegeven misschien onduidelijk is, geef ik een voorbeeld. Ik begin bv op 12 juni met 5 bands en ga voort op 13 september met 9 bands. Dit is de opmaak

12 juni

1 Band a
2 band b
3 band c
4 band d
5 band e

13 september

6 band f
7 band g
8 band h
9 band i
10 band j
11 band k
12 band l
13 band m
14 band n


Dit is gelijk ook de lay out die aan moet gehouden worden aub. Geen punten, komma's, haakjes of streepjes aub. Gewoon een volgnummer een spatie en de bandnaam aub. Let ook echt aub op voor de spelling. Bewerkingen in je post mogen niet, en ik kopieer je lijst in Excel en zoek daar in principe met control f. Uiteraard let ik wel op als een of ander gedaante van bv de gebroeders Cavalera optreedt, maar in principe is het control f per aangekondigd band per lid (dus bij 100 lijsten en 100 aangekondigd bands moet ik inderdaad 10000 hits nakijken, ik boek nu alvast enkele dagen verlof haha)


DJ's mogen ook gegokt worden. Net als tributebands. Tribute bands leveren de helft van de punten op maar als je ook kan raden welke band concreet de Tribute brengt dan krijg je alle punten. Bv je gokt op een tribute band van Metallica maar weet niet wie hem zal brengen dan schrijf je dat al volgt

99 Metallica &tribute&

Dus er achter een percent teken en tribute en terug een percent teken. Als je het wel denkt te weten en denkt dat het bv Magnetica dan zet je gewoon Magnetica in je lijst

99 Magnetica

Vragen en opmerkingen: in aparte posts aub. Lijsten ook. Een post met een lijst mag niet bewerkt zijn, dus is het echt best dat je vragen en opmerkingen in aparte posts zet. Die mogen nog bewerkt worden. Een post met een lijst niet
Wellicht lees ik het verkeerd/eroverheen, maar ik denk dat we het allemaal eens over zijn dat we niet meer een band mogen selecteren die door Graspop is bevestigd.

Wat doen we met zelfbevestigingen?
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
29
98
13 juni
1 slipknot
2 iron maiden
3 metallica
4. sabaton
5. powerwolf
6. bullet for my valentine
7. cannibal corpse
8. lorna shoren
9. sleep token
10. draconian
11. fields of the nephilim
12. pertubator
13. epica
14. eisbrecher
15. devin townsend
16. mayhem
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
Wellicht lees ik het verkeerd/eroverheen, maar ik denk dat we het allemaal eens over zijn dat we niet meer een band mogen selecteren die door Graspop is bevestigd.

Wat doen we met zelfbevestigingen?
Zelfbevestigingen mag. Daar draait het spel rond. Zo goed mogelijk de line up voorspellen. En daar mogen verschillende bronnen voor gebruikt worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
210
332
14 juni 24

1 Slipknot
2 Lorna Shore
3 Electric Callboy
4 Within Temptation
5 Iron Maiden
6 Aerosmith
7 Sabaton
8 Parkway Drive
9 Gojira
10 Eisbrecher
11 The Hu
12 Slayer
13 Volbeat
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Mijn eerste lading met namen. Ik kan ook wel DJ Carl zeggen, maar die staat er letterlijk elk jaar. Dus dat zijn gratis punten. Liever wat echte gokjes en daadwerkelijk bands.

14 juni.
  1. Slipknot
  2. Iron Maiden
  3. Volbeat
  4. Sabaton
  5. Epica
  6. Powerwolf
  7. Charlotte Wessels
  8. Nails
  9. As I Lay Dying
  10. Anthrax
  11. Killswitch Engage
  12. Sepultura
  13. Bleeding Through
  14. All That Remains
  15. The Ocean
  16. Ensiferum
  17. Death Angel
  18. Lacuna Coil
  19. Warbringer
  20. Suicidal Tendencies
  21. Seven Hours After Violet
  22. Apocalyptica
  23. Dream Theater
  24. Helloween
  25. Moonspell
  26. Crimson Glory
  27. Destruction
  28. Living Colour
  29. The Ghost Inside
  30. Beartooth
  31. Knocked Loose
  32. Psychonaut
  33. Lorna Shore
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
29
98
13 juni
1 slipknot
2 iron maiden
3 metallica
4. sabaton
5. powerwolf
6. bullet for my valentine
7. cannibal corpse
8. lorna shoren
9. sleep token
10. draconian
11. fields of the nephilim
12. pertubator
13. epica
14. eisbrecher
15. devin townsend
16. mayhem

16 juni
17. Sepultura
18. Testament
19 anthrax
20. Kreator
21 Destruction
22. Behemoth
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
"Geen punten, komma's, haakjes of streepjes aub. Gewoon een volgnummer een spatie en de bandnaam aub."
"Let ook echt aub op voor de spelling."

Ik zie al veel diskwalificaties :ROFLMAO:


13 juni 2024
1. Slipknot

13 juni
...
8. lorna shoren
9. sleep token
10. draconian
11. fields of the nephilim
12. pertubator
13. epica

Mijn eerste lading met namen. Ik kan ook wel DJ Carl zeggen, maar die staat er letterlijk elk jaar. Dus dat zijn gratis punten. Liever wat echte gokjes en daadwerkelijk bands.

14 juni.
  1. Slipknot
  2. Iron Maiden
  3. Volbeat
  4. Sabaton
  5. Epica
  6. Powerwolf
  7. Charlotte Wessels
  8. Nails
  9. As I Lay Dying
  10. Anthrax
  11. Killswitch Engage
  12. Sepultura
  13. Bleeding Through
  14. All That Remains
  15. The Ocean
  16. Ensiferum
  17. Death Angel
  18. Lacuna Coil
  19. Warbringer
  20. Suicidal Tendencies
  21. Seven Hours After Violet
  22. Apocalyptica
  23. Dream Theater
  24. Helloween
  25. Moonspell
  26. Crimson Glory
  27. Destruction
  28. Living Colour
  29. The Ghost Inside
  30. Beartooth
  31. Knocked Loose
  32. Psychonaut
  33. Lorna Shore

14 juni
1. Slipknot
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

won666

Support act
17 mei 2019
1.236
1.307
"Geen punten, komma's, haakjes of streepjes aub. Gewoon een volgnummer een spatie en de bandnaam aub."
"Let ook echt aub op voor de spelling."

Ik zie al veel diskwalificaties :ROFLMAO:
Ik bekijk of ik het er toch krijg. Is gewoon voor de control de functie maar waarschijnlijk vind ik wel elke band in Excel

Wat @Jamel zegt vind ik wel valide. DJ Carl is gewoon gratis punten. Ik zal dan ook zeker een berekening maken aan het einde van de rit of het een verschil had gemaakt als deze mensen deze naam niet zouden hebben gegokt

Ik zie ook een iemand die Lorna Shoren heeft geschreven en waarschijnlijk bedoelt Lorna Shore. Aanpassen in de post zelf is niet toegestaan, op een andere positie Lorna Shore zetten wel. Dan staan zowel Lorna Shoren als Lorna Shore in je lijst en ben je waarschijnlijk (tenzij een band veranderd van naam, die al wat bekendheid heeft en met die naam op Graspop speelt, maar die kans is kleiner dan dat ik Euro Millions win denk ik) een gok kwijt aan Lorna Shoren natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
Ik bekijk of ik het er toch krijg. Is gewoon voor de control de functie maar waarschijnlijk vind ik wel elke band in Excel

Wat @Jamel zegt vind ik wel valide. DJ Carl is gewoon gratis punten. Ik zal dan ook zeker een berekening maken aan het einde van de rit of het een verschil had gemaakt als deze mensen deze naam niet zouden hebben gegokt

Ik zie ook een iemand die Lorna Shoren heeft geschreven en waarschijnlijk bedoelt Lorna Shore. Aanpassen in de post zelf is niet toegestaan, op een andere positie Lorna Shore zetten wel. Dan staan zowel Lorna Shoren als Lorna Shore in je lijst en ben je waarschijnlijk (tenzij een band veranderd van naam, die al wat bekendheid heeft en met die naam op Graspop speelt, maar die kans is kleiner dan dat ik Euro Millions win denk ik) een gok kwijt aan Lorna Shoren natuurlijk

Vraagje. Ik wil Myles Kennedy in mijn lijst zetten.

Is er verschil in punten tussen "Myles Kennedy", "Myles Kennedy & Company" en "Myles Kennedy and Company"?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken