Pinkpop 2025

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.101
2.106
Vernieuwen? Met Ed Sheeran, P!nk, de RHCP en Robbie Williams?

De enige echt nieuwe headliner van de afgelopen twee jaar is Maneskin. En dat is een rockheadliner.
Precies en het gebeurt mij persoonlijk net iets te vaak dat PP om wat voor reden dan ook bepaalde headliners mis loopt. Wil niet zeggen dat ze nooit headliner op PP zijn maar meestal is het nieuwe er dan al af en zijn de acts al headliner geweest op andere grote festivals. Enkele namen die mij nu even te binnen schieten. Dua Lipa, The Weeknd, Harry Styles Billie Eilish, Florence and the Machine, Post Malone.
Misschien niet allemaal voor de hand liggend maar wel namen waarvan de meeste in het verleden zat op andere festivals gespeeld hebben maar op.PP hebben ze nog nooit gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.101
2.106
Zijn er ergens aankondigingen te verwachten komende week dat iemand weet? Behalve dan dat Olivia Rodrigo met data gaat komen voor UK is er verder nog weinig nieuws toch?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.041
Precies en het gebeurt mij persoonlijk net iets te vaak dat PP om wat voor reden dan ook bepaalde headliners mis loopt. Wil niet zeggen dat ze nooit headliner op PP zijn maar meestal is het nieuwe er dan al af en zijn de acts al headliner geweest op andere grote festivals. Enkele namen die mij nu even te binnen schieten. Dua Lipa, The Weeknd, Harry Styles Billie Eilish, Florence and the Machine, Post Malone.
Misschien niet allemaal voor de hand liggend maar wel namen waarvan de meeste in het verleden zat op andere festivals gespeeld hebben maar op.PP hebben ze nog nooit gestaan.

Post Malone was wel gewoon aangekondigd als headliner voor 2020 toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
199
163
Pinkpop is toch al veel langer een festival waar pop-muziek ook werd geprogrammeerd?
Daarnaast kunnen ze ook niet blijven teren op het trouwe publiek, aangezien die ook steeds ouder worden en de gemiddelde leeftijd van het Pinkpop publiek is al aan de hoge kant volgens mij. Dus ze moeten toch iets om nieuwe aanwas naar Landgraaf te krijgen. Ik ben van mening dat ze dat op een andere manier moeten doen dan alleen de line-up, maar dat is een ander verhaal.
Of ze blijven wel teren op het oude vertrouwde publiek, misschien hebben ze daarom 2 jaar geleden de trappen vervangen voor een helling. Dan kan ik over 30 jaar in ieder geval uitstelend met m'n rollator naar de classic rock headliner Nothing but Thieves gaan kijken🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.199
3.148
Het laat inderdaad niet veel zien over het vernieuwen maar wel dat rock meer in de smaak valt als de pop, Maneskin vind ik eerlijk gezegd geen goede vertegenwoordiger van de rock aangezien die qua naam gewoon nog niet groot genoeg zijn als headliner.
Op Pinkpop wel en dat maakt het boeken ook zo'n uitdaging voor ze. Imagine Dragons die hun dag niet eens uitverkocht krijgen, maar 2 jaar later binnen een uur tijd wel de JC Arena uitverkopen, dat zegt eigenlijk alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.136
510
Precies en het gebeurt mij persoonlijk net iets te vaak dat PP om wat voor reden dan ook bepaalde headliners mis loopt. Wil niet zeggen dat ze nooit headliner op PP zijn maar meestal is het nieuwe er dan al af en zijn de acts al headliner geweest op andere grote festivals. Enkele namen die mij nu even te binnen schieten. Dua Lipa, The Weeknd, Harry Styles Billie Eilish, Florence and the Machine, Post Malone.
Misschien niet allemaal voor de hand liggend maar wel namen waarvan de meeste in het verleden zat op andere festivals gespeeld hebben maar op.PP hebben ze nog nooit gestaan.
Ja dat gevoel heb ik ook maar wat zijn dan die redenen?Geen prioriteit bij PP/Mojo,bands en hun management willen niet of kostenplaatje?Nu krijg je toch het gevoel van o ja er is ook nog een PP laten we daar eens gaan optreden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.101
2.106
Ja dat gevoel heb ik ook maar wat zijn dan die redenen?Geen prioriteit bij PP/Mojo,bands en hun management willen niet of kostenplaatje?Nu krijg je toch het gevoel van o ja er is ook nog een PP laten we daar eens gaan optreden.
Ik heb zelf het idee dat het mede komt doordat we in NL een te veel aan locaties hebben waar de grote artiesten kunnen staan. Ziggo Goffertpark Gelredome Arena Malieveld. Het is best veel waar ze iets kunnen wegzetten voor een land als NL...
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
552
286
Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt, en in juni 2025 nog een stuk minder. Want wat je nu hebt is gegegrond op vrijwel niets. De comeback van Oasis is stukken groter.

In 2012 verkocht het orginele Linkin Park Pinkpop nog lang niet uit.

Ik heb toch echt het idee dat die hype meer op dit soort fora leeft dan in de mainstream industrie.
Ik denk ook dat het wel meevalt, deze hype gecreëerd wordt door de media en over een tijdje is het mogelijk alweer vergeten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken