Graspop Metal Meeting 2025

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
520
559
Lordi zou volgens mij ooit zijn uitgesloten door GMM. Manowar heeft onrealistische eisen waar ze niet van afwijken. Althans zo gaan de verhalen.
Precies dit.
Manowar staat bekend om zijn haantjesgedrag. De True-metal. Dat is natuurlijk ook een stukje imago.
Ze hebben vaak belachelijke eisen, die tegen de regels gaan van lokale wetgeving of vergunningen gaan.
Festivalorganisaties die denken dat de band op het laatste moment wel zal bijtrekken, komen bedrogen uit.

Peter van Geel heeft ooit in een interview aangegeven Lordi geen podium te willen geven. Of iets van dezelfde strekking.
Dit is al een tijd geleden. Maar Lordi is volgens mij al ver over hun piek heen.
Toch zou ik het persoonlijk erg gaaf vinden om Lordi ooit op gmm te zien.

Ik zie net ook dat Steven Wilson (Porcupine Tree) ook op tour is met zijn soloproject.
 
Laatst bewerkt:

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
41
42
Halveliter teveel?
Hahahaha, geweldig goed bedachte comment. Heb je daar lang over moeten nadenken? Misschien moet ge uzelf bij Alex Agnew opgeven om moppen te schrijven.

Los daarvan is Marilyn Manson gewoon mega welkom op Graspop. Enerzijds omdat de muziek goed is anderzijds omdat hij geen enkele keer veroordeeld is voor hierboven genoemde feiten. Iemand blijft dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is en laat ons eerlijk zijn, Johnny Depp was ook aangeklaagd voor een groot deel van de aanklachten die Marilyn Manson nu had en achteraf bleek toch ook dat degene die hem aanklaagde gewoon compleet gestoord is. Wie zegt dat dit nu niet het geval is? Marilyn Manson is gewoon een mega gemakkelijk slachtoffer doordat hij een artiest is die shockeert. Voor de rest, blijf volgend jaar gerust thuis als hij komt, en blijf overigens gewoon altijd thuis als ge zo lichtgeraakt bent.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.669
9.031
Peter van Geel heeft ooit in een interview aangegeven Lordi geen podium te willen geven. Of iets van dezelfde strekking.

Zou er dan na verloop van tijd niet te zwaar aan wegen, ik kan me de aanloop naar 2023 nog goed herinneren waar er lang de discussie was of Motley Crue nooit meer geboekt zou worden of er toch zou gaan staan na de terugkeer. Dacht dat @nikita toen een keer met en stukje (inside?) info kwam dat ze had gehoord dat men achter de schermen hun hart vasthielden vanwege die ene beruchte band die zou komen?

Edit: Stonden er uiteindelijk dus ook gewoon weer, al was dat wel een grotere band dan Lordi natuurlijk
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
520
559
Zou er dan na verloop van tijd niet te zwaar aan wegen, ik kan me de aanloop naar 2023 nog goed herinneren waar er lang de discussie was of Motley Crue nooit meer geboekt zou worden of er toch zou gaan staan na de terugkeer. Dacht dat @nikita toen een keer met en stukje (inside?) info kwam dat ze had gehoord dat men achter de schermen hun hart vasthielden vanwege die ene beruchte band die zou komen?

Edit: Stonden er uiteindelijk dus ook gewoon weer, al was dat wel een grotere band dan Lordi natuurlijk
Ik heb ook nooit gehoord dat MC nooit meer geboekt zou worden.

Het was wel een van de edities met de meest negatieve reacties op headliners.
Zowel Motley crue als Marilyn manson stopten te vroeg. MC wilde niet gefilmd worden en er werden veel saaie solo's gespeeld. Ze hadden een showcase met vele bands onder de naam Cruefest, waardoor het wel aantrekkelijker was om te boeken. Heaven en Hell was voor mij fe echte afsluiter.

Marilyn Manson werd dat jaar ook erg slecht ontvangen, de massa liep gewoon weg.
Manson stopte ruim 20 min eerder omdat er flessen pis naar hem werden gegooid.
Het was een succesvolle editie, maar de headliners waren erg zwak. "De echt grote namen ontbraken" waren de woorden van Peter van Geel als ik mij niet vergis.

Maar dat was ook na 2 edities met 2x Iron Maiden, Aerosmith, Kiss, Ozzy, Priest, Heaven en Hell, Def Leppard, Whitesnake, Cris Cornell en Slayer. Dat was ook wel een beetje overkill.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.669
9.031
Powerwolf met een grotere show, elk nummer andere beelden te zien, vuur en vuurwerk, voor m’n gevoel een soepelere en vaak ook kortere interactie of uitleg van de oh’s en ah’s, waardoor het meer gestroomlijnd was.

Bijvoorbeeld Armata Strigoi geen hele uitleg meer nadat het publiek het hele stukje deed maar gewoon “ohhh jullie kennen het al” en beginnen met t nummer.

Verder een cool nieuw theaterstukje bij 1589.

Zou zeggen dat het gewoon goed als North afsluiter moet kunnen met een show als deze!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
38
74
Erg enthousiast over Powerwolf in AFAS en Within Tempation gisteren in Lotto Arena. Mogen wat mij betreft allebei headlinen, zolang Within Temptation wat meer oudere nummers speelt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken