Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Iron Maiden op Graspop is gewoon weer prachtig! Stapje dichterbij dat combi ticket, zeker met zo’n tour van de eerste albums (wat op zich al logisch is, aangezien ze die altijd afwisselen met een nieuwe album tour).

Met dat 5 dagen gat in het tourschema én geen Belgische datum is het een kwestie van 1+1=Maiden, toch… Alleen in juli nog een keer een gat van 4 dagen, maar andere is het zowat om de dag gewoon een show.


Voor nu: hoe zijn de liveshows en hoe is de andere zanger?

Ik heb nooit echt veel aandacht eraan besteed, maar wel eens een live show aangezet en ik vond het heel goed klinken! Kan me herinneren dat ik de sound van de zanger wel goed vond lijken / passen bij Journey

Arnel Pineda was volgens mij ook eens gastzanger bij een supergroup met twee of drie alternative versions op een bonus cd; klonk ook goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.324
Dat gaat echt niet lukken. Dan staan ze in Helsinki Finland.

Daarna hebben ze 5 dagen tot ze in Birmingham moeten zijn.

Dus het moet dan denk ik zaterdag worden anders wordt het lastig het circus op de juiste plekken te krijgen. (Ze pakken globaal 2 dagen voor grote afstanden binnen eu)
Of ze slaan 2025 over op gmm.
16e staan ze in helsinki, graspop is 19-20-21-22 juni. en 21e staan ze in birmingham, lijkt mij wel mogelijk om de 19e graspop aan te doen.
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
108
117
16e staan ze in helsinki, graspop is 19-20-21-22 juni. en 21e staan ze in birmingham, lijkt mij wel mogelijk om de 19e graspop aan te doen.
Jah had even de verkeerde data in mijn hoofd daarmee is de donderdag juist de enige haalbare datum denk ik
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
289
442
Nog nooit Iron Maiden gezien🫣 afgelopen editie dan wel Bruce solo, maar zeg zeker geen nee tegen Maiden.
Maar snap dat veel mensen zoiets hebben als: Alweer Maiden en Slipknot.
Ik hoop daarom persoonlijk dat graspop Durft te experimenteren en dan op die 2 dagen een "kleinere/opkomendere" headliner ernaast zet, zoals Gojira bij Machine head. Zet van mij betreft een band als Powerwolf (en dan Avatar als Sub) naast Maiden en dan kan je kijkennof powerwolf als North HL werkt, terwijl de dag waarschijnlijk zowiezo wel uitverkoopt met Maiden. En zet dan naast Slipknot maar een band zoals Park way drive (kan zo snel ff geen andere opkomende band bedenken die goed naast Slipknot zou kunnen staan) neer, en dan kan je ook kijken hoe dat bevalt. Vond namelijk PWD 2 edities geleden echt top en verwacht die vanaf nu ook zeker als een standaard North stage HL als ze langs komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Nog nooit Iron Maiden gezien🫣 afgelopen editie dan wel Bruce solo, maar zeg zeker geen nee tegen Maiden.
Maar snap dat veel mensen zoiets hebben als: Alweer Maiden en Slipknot.
Ik hoop daarom persoonlijk dat graspop Durft te experimenteren en dan op die 2 dagen een "kleinere/opkomendere" headliner ernaast zet, zoals Gojira bij Machine head. Zet van mij betreft een band als Powerwolf (en dan Avatar als Sub) naast Maiden en dan kan je kijkennof powerwolf als North HL werkt, terwijl de dag waarschijnlijk zowiezo wel uitverkoopt met Maiden. En zet dan naast Slipknot maar een band zoals Park way drive (kan zo snel ff geen andere opkomende band bedenken die goed naast Slipknot zou kunnen staan) neer, en dan kan je ook kijken hoe dat bevalt. Vond namelijk PWD 2 edities geleden echt top en verwacht die vanaf nu ook zeker als een standaard North stage HL als ze langs komen.

Vorige keer was als Slipknot en PWD op dezelfde dag toch? Volgens mij een groot succes voor PWD
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Iron Maiden weer op Graspop. Dat is de eerste stap in mijn proces om het niet erg te vinden om Graspop een keer een jaartje over te slaan😅
Hier precies zo. Al zal ik vermoedelijk zeer snel overschakelen op 1 dagticket ipv een weekend. Fysiek veel beter haalbaar voor mij. En zo’n Iron Maiden trekt me echt niet meer over de streep. Leuk om te zien als je er toch bent, maar te vaak gezien om nog echt ernaartoe te leven.

Acts waar ik wel echt heel erg naar uitkijk bevinden zich voornamelijk in de prog en black hoek. De donderdag dit jaar was dan ook echt helemaal op mijn lijf geschreven qua programmering.

Gojira zou me overigens direct overtuigen om minstens een dag te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Het is wel Maiden met een tour waarbij ze nog nooit gespeelde nummers beloven te spelen.
Dat is toch in de eerste plaats niet gericht op festivals, maar op eigen shows? Ik verwacht nog steeds dat de GMM-donderdag de beste fit is en mogelijk zelfs de enige optie om nog in België te spelen.

Maar in de regel wacht festivalpubliek vooral op de grote hits toch?
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
289
442
Vorige keer was als Slipknot en PWD op dezelfde dag toch? Volgens mij een groot succes voor PWD
Zeker daarom hoop ik ook dat ze dat weer doen (dan nu wel hopelijk een andere band)! De reden dat k PWD benoemde was gewoon omdat k simpel weg niet zo snel een andere band kon bedenken 😂
 

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
61
187
Dat is toch in de eerste plaats niet gericht op festivals, maar op eigen shows? Ik verwacht nog steeds dat de GMM-donderdag de beste fit is en mogelijk zelfs de enige optie om nog in België te spelen.

Maar in de regel wacht festivalpubliek vooral op de grote hits toch?
Hoe ik het las kwamen de grote hits ook voorbij, maar worden die aangevuld met deepcuts in plaats van het nieuwere werk. Denk dat dit misschien wel beter werkt op festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
108
117
Voor mij is er meestal genoeg te zien voor een combi.
En als iron Maiden langskomt ga ik er zeker weer kijken want ik verwacht dat er niet veel clash mogelijkheden zullen zijn.
En mocht dat wel zijn kun je altijd een deel pakken zo groot hun show wel.

Verder was hun laatste doorkomst op gmm mij goed bevallen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Iron Maiden is dus vrij op de vrijdag en de donderdag van Graspop maar die vrijdag zie ik niet gebeuren omdat ze de volgende dag al in UK spelen. Die donderdag past perfect. Heb ook eens gekeken of er op die donderdag geen andere festivals zijn die kunnen gaan lopen met Iron Maiden.

1. Hellfest al niet normaal gezien want ze hebben al data in Parijs en Belfort
2. Summerside (een festival in Zwitserland dat dit jaar gelijktijdig was en Corey Taylor en Bruce Dickinson onderandere had net als Graspop) zal het ook wel niet zijn want ze hebben al een datum in Zurich
3. Pinkpop zal het ook wel niet zijn (had gekunnen, als Pukkelpop kan of Rock Werchter, dan kan Pinkpop ook) want ze hebben een datum in Arnhem
4. En ook Copenhell zal het wel niet zijn want ze hebben een datum in Kopenhagen de week er voor


Wel opvallend: geen Download (Scandinavische tour dan), geen Tons Of rock (UK tour dan), ... . Wacken kan nog wel (lange tour zeg) maar zie ik eigenlijk niet gebeuren.

Nog opvallend: ze spreken over 27 data maar ik tel maar 28 data
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
Tja, ik hoop met de Graspopgangers mee dat er toch iets speciaals a la Tool in de bus zit voor volgend jaar. Ik weet dat festivals met hardere gitaren sneller herhaling hebben, maar opnieuw die 2 slaat toch wel alles. Slipknot letterlijk nog vorig jaar toch?
Denk eigenlijk dat heel veel Graspoppers daar niet zo van wakker liggen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken