Graspop Metal Meeting 2025

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
507
907
Iron maiden vrij met graspop en 23 juli in Arnhem met de nieuwe tour.
Het gaat weer losbarsten met namen.
Powerwolf op de donderdag er bij.šŸ˜„
#goedemorgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Denk eigenlijk dat heel veel Graspoppers daar niet zo van wakker liggen.
Graspop heb ik zoveel wat ik wil zien, dat de headliners niet altijd boeiend hoeven te zijn. Je kunt op die dag zoveel zien. En anders ga ik gezellig met vrienden op de camping zitten, of evt de headliner van een afstandje met de bar en wat te eten binnen handbereik.
Nu zou ik zelf wel blij zijn met Maiden, maar denk dat het de laatste optie word. Lekker van een afstandje kijken en bekende hits meeschreeuwen terwijl ik direct erna een biertje kan bestellen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
Graspop heb ik zoveel wat ik wil zien, dat de headliners niet altijd boeiend hoeven te zijn. Je kunt op die dag zoveel zien. En anders ga ik gezellig met vrienden op de camping zitten, of evt de headliner van een afstandje met de bar en wat te eten binnen handbereik.
I agree. I'm almost looking forward to the inevitable return of Sabaton, Volbeat, Powerwolf etc (not my cup of tea) because I know I can then finally enjoy the program on the Jupiler stage without any clashes.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
164
256
Graspop heb ik zoveel wat ik wil zien, dat de headliners niet altijd boeiend hoeven te zijn. Je kunt op die dag zoveel zien. En anders ga ik gezellig met vrienden op de camping zitten, of evt de headliner van een afstandje met de bar en wat te eten binnen handbereik.
Nu zou ik zelf wel blij zijn met Maiden, maar denk dat het de laatste optie word. Lekker van een afstandje kijken en bekende hits meeschreeuwen terwijl ik direct erna een biertje kan bestellen.
Verveling op Graspop bestaat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
Mijn overzicht van geruchten weer even bijgewerkt.

Headliners:
Slipknot
Iron Maiden (op donderdag)
Volbeat? (Zou ook nog naar Werchter kunnen gaan)
Def Leppard
Sabaton (nieuw album, maar nog geen concrete tour geruchten?)
Faith no more

Logo bands:
Powerwolf (zou ook wel als north head kunnen)
A day to remember
Airbourne
Meshuggah
Halestorm (support van Maiden tijdens Graspop)
Hatebreed
In Flames
Lorna Shore
Heaven Shall Burn
Sleep token (soort van exlusief RaR maar vaag verhaal, dus geen idee)
Heart
Journey (als die mee gaan naar Europa met Def Leppard)
Sepultura

Overig:
Jinjer
Feuerschwanz
The Ghost inside
Gloryhammer
Windrose
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Myrath
Orbit Culture
The Halo Effect
Korplikaani
Sonata Artica
Marko Hietala
Tarja
Gutalax
Sacred Reich
Hellmut Lotti

Zou kunnen, maar touren tot nu toe vooral in Augustus: Within Temptation, Gojira
Wel op tour, maar zou op herhaling zijn: Electric Callboy
Bands die normaal eerder op een festival als Werchter zouden staan, maar als Graspop weer een gekke uitschieter heeft: Idles, Green day, Biffy Clyro
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Vraag me dan toch een beetje af waarom Graspop als enige festival zoveel moeite heeft gedaan om ze te boeken. Een rondje stadions en een jaartje later Graspop was denk ik niet echt een probleem geweest. Of toch net wat te weinig Ć©cht grote headliners voor 2025? Maar goed. Er zijn genoeg fans van dus ik houd weer op.
Ik vind het wel logisch, eigenlijk. Ik vraag me echt af of Maiden met een losse show een venue als Sportpaleis gevuld krijgt, terwijl ze als headliner op Graspop altijd Ć©Ć©n van de grootste publiekstrekkers zijn en blijven. Dus voor Live Nation denk ik het meest logische en lucratieve om ze op de Graspop donderdag weg te zetten. Te meer omdat ze er dan op die lastige donderdag nog een jongere publiekstrekker (bvb PWD, Gojira, Sabaton, Ghost, etc) achter kunnen programmeren met een headlineset op North, omdat Maiden standaard van 21u tot 23u speelt.

graspop ga je volgens mij en een hoop vrienden die al heel lang gaan eigenlijk niet voor de headliners maar voor heel de dagindeling. 2023 was voor mij uitzonderlijk omdat ik toen net wel heel veel headliners gezien heb.
Yep. Een headliner op Graspop is voor mij heel vaak niet veel meer dan 'leuk om eens gezien te hebben'. Dan vind ik het voor komende editie juist wel gaaf om Slipknot met hun eerste album integraal en Maiden met een hele nieuwe tour en setlist te gaan zien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
Yep. Een headliner op Graspop is voor mij heel vaak niet veel meer dan 'leuk om eens gezien te hebben'. Dan vind ik het voor komende editie juist wel gaaf om Slipknot met hun eerste album integraal en Maiden met een hele nieuwe tour en setlist te gaan zien.
Ik ben benieuwd hoe het dagprogramma er uit gaat zien, en de invulling van de andere stages. puur op basis van grote namen die touren heb ik nog nooit zo weinig enthousiasme gehad voor Graspop. Al kan dat ook wel snel veranderen als er nog ergens een verrassing uit de hoek komt die ik niet aan zie komen. de grote juni festivals hebben natuurlijk nog niet veel bekend gemaakt dus ik hoop dat er nog verandering in komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en MarcoReusel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
305
804
Ik vind het wel logisch, eigenlijk. Ik vraag me echt af of Maiden met een losse show een venue als Sportpaleis gevuld krijgt
Maiden krijgt dat wel gevuld is uiteindelijk in 2023 ook gelukt voor die sportpaleis show midden juli wat mij toch niet de makkelijkste datum lijkt. Denk dat LN ook gewoon hun festivals wil bedienen met grote namen en dat we daardoor in Belgiƫ nogal dikwijls een zaalshow missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Ik ben benieuwd hoe het dagprogramma er uit gaat zien, en de invulling van de andere stages. puur op basis van grote namen die touren heb ik nog nooit zo weinig enthousiasme gehad voor Graspop. Al kan dat ook wel snel veranderen als er nog ergens een verrassing uit de hoek komt die ik niet aan zie komen. de grote juni festivals hebben natuurlijk nog niet veel bekend gemaakt dus ik hoop dat er nog verandering in komt.

Ik kan me nog goed herinneren dat men elkaar hier bijna de tent uit vocht vorig jaar ten tijde van de eerste aankondigingen en net daarvoor. En toen was daar Tool. En ook het eerste groepje namen deed veel goeds daarna dacht ik.

Denk dat het voor iedereen nog wel recht trekt! Beetje positiviteit kan geen kwaad. Kijk naar @Jamel , had verwacht dat hij in een hoekje zou zitten huilen met de twee concrete geruchten van Maiden en Slipknot, maar het klinkt bijna alsof hij zā€™n combiticket al heeft aangeschaft!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.685
3.517
Dat is inderdaad de spirit! Op basis van geruchten nu al teleurgesteld zijn is wel heel kort door de bocht. Op 130 namen zit er altijd wel genoeg leuks bij om een ticket te rechtvaardigen. Maiden met deze show zou voor mij al genoeg zijn om me over de streep te trekken. Ik krijg mijn dagen toch wel vol
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
164
256
net even Avatar gecheckt (vorig jaar helaas gemist). Damn die muziek kickt wel lekker in, die mogen zeker langskomen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hopper

jbj

Dagopener
11 okt 2022
641
918
Hebben in mei wel al 3 shows gepland staan in Brazil, Argentina en Colombia. Dus ze gaan in ieder geval wel weer spelen!
Op reddit ook al door verschillende bronnen bevestigd dat ze gaan touren volgend jaar (en festivals gaan spelen)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
Metallica x2, Rob Zombie & Alice In Chains confirmed for Sonic Temple (US).

I'd really like to see the latter two at GMM.

Also interesting: We can spare ourselves the Metallica discussion as they'll be touring the US in June alongside Pantera, Limp Bizkit, Ice Nine Kills and Suicidal Tendencies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Metallica x2, Rob Zombie & Alice In Chains confirmed for Sonic Temple (US).

I'd really like to see the latter two at GMM.

Also interesting: We can spare ourselves the Metallica discussion as they'll be touring the US in June alongside Pantera, Limp Bizkit, Ice Nine Kills and Suicidal Tendencies.

Ik hoop ook echt enorm dat Rob Zombie nog eens langs komt!

Edit: geen Rob Zombie support bij die US tour van Metallica?
 
  • Leuk
Waarderingen: Projunk en festivalryo

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
201
397
Hiermee kan Metallica ook weer geschrapt worden voor wie er nog in geloofde. Met de aankondiging van hun tour, waarmee ze ook op Sonic Temple staan, spelen ze op 20 en 22 juni in de US. Wordt zelfs een moeilijke voor Werchter, gezien hun tour daar tot 29 juni doorgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken