Bospop 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Die temperatuur vorig jaar was ook echt niet te doen. Ik ben 41 en heb jaren in Peru, Vietnam en Nepal geleefd, maar die drukkende intense hitte op Bospop (maar ook Pinkpop in 2022) maakte het echt minder plezierig.
Ik heb niet in die landen geleefd, maar heb me wel laten vertellen dat 30 graden hier veel intenser voelt dan in landen rond de Evenaar. Heeft met de luchtvochtigheid te maken, ofzo. Ik vond het ook net erover inderdaad, terwijl ik op zich wel goed tegen hitte kan. Maar goed, desondanks was het wel een heel toffe dag. Daarom snap ik @Joslittel ook wel dat hij dit jaar weer terug wil. Met een aantrekkelijk programma zou ik ook zo weer een dag meepakken.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Bokirules

Playlistbediener
19 jan 2017
47
17
Alleen ook met gemak, face it. Los van je eigen smaak zijn beide bands in NL groter dan Heart.
Klopt, helemaal waar dat ze in Nederland groter zijn. En ja wellicht hebben ze los ook meer hits, ik heb het niet gecheckt op Google.
Maar feit blijft wel dat wel dat ook al zijn ze dik in hun nadagen Heart een million selling band is... Met singels albums en streams, en dit wereldwijd. Dit geld ook voor de andere acts...Alice Cooper, John Fogerty, Toto...allen artiesten met een bewezen staat van dienst wereldwijd. Maar dik in de nadagen zonder actuele hits. Maar ik denk ook echt dat de gemiddelde Nederlander van rond de dertig of jonger zijn schouders erbij ophaalt (deels aanname) zelfs mijn eigen kinder van midden twintig zegt het niets. En ja die veren op bij Di-rect en Racoon.
Dus ja in Nederland zeker...wereldwijd net niet...het is appels met peren vergelijken. Smaken verschillen maar het is wel allebei fruit 😉🍐🍏

Ps ik ga zeker bij Di-rect kijken...heerlijk energieke band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ook wel grappig dat we een band als Di-Rect hier allemaal heel goed vinden (niet per se op dit forum hoor, maar in 't algemeen), maar dat die totaal geen potten kunnen breken in het buitenland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Ook wel grappig dat we een band als Di-Rect hier allemaal heel goed vinden (niet per se op dit forum hoor, maar in 't algemeen), maar dat die totaal geen potten kunnen breken in het buitenland.
Ja dat is inderdaad een interessant gegeven. Bands als De Staat die houden er nog wel enige internationale carrière aan over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
170
38
Klopt, helemaal waar dat ze in Nederland groter zijn. En ja wellicht hebben ze los ook meer hits, ik heb het niet gecheckt op Google.
Maar feit blijft wel dat wel dat ook al zijn ze dik in hun nadagen Heart een million selling band is... Met singels albums en streams, en dit wereldwijd. Dit geld ook voor de andere acts...Alice Cooper, John Fogerty, Toto...allen artiesten met een bewezen staat van dienst wereldwijd. Maar dik in de nadagen zonder actuele hits. Maar ik denk ook echt dat de gemiddelde Nederlander van rond de dertig of jonger zijn schouders erbij ophaalt (deels aanname) zelfs mijn eigen kinder van midden twintig zegt het niets. En ja die veren op bij Di-rect en Racoon.
Dus ja in Nederland zeker...wereldwijd net niet...het is appels met peren vergelijken. Smaken verschillen maar het is wel allebei fruit 😉🍐🍏

Ps ik ga zeker bij Di-rect kijken...heerlijk energieke band.
zou bospop zich dan echt opeens op een zoveel jongere doelgroep richten? dit schiet van 60-ers naar 30-ers.... (ben zelf in de vijftig ;-) en voelde me toen ik als veertiger voor het eerst op bospop was ook heel erg jong (en nu nog wel een beetje))
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
zou bospop zich dan echt opeens op een zoveel jongere doelgroep richten? dit schiet van 60-ers naar 30-ers.... (ben zelf in de vijftig ;-) en voelde me toen ik als veertiger voor het eerst op bospop was ook heel erg jong (en nu nog wel een beetje))
Vroeg of laat gaan ze natuurlijk een andere weg in slaan en zul je denk ik gaan zien dat ze andere bands gaan boeken. Bijvoorbeeld een Snow Patrol Keane Black Crowes. Acts met hits uit de jaren 90 - 00.
Op den duur zijn een Toto Fogerty Simple Minds Sting Scorpions ook voorbij en moeten ze wel omschakelen.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bokirules

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
170
38
Vroeg of laat gaan ze natuurlijk een andere weg in slaan en zul je denk ik gaan zien dat ze andere bands gaan boeken. Bijvoorbeeld een Snow Patrol Keane Black Crowes. Acts met hits uit de jaren 90 - 00.
Op den duur zijn een Toto Fogerty Simple Minds Sting Scorpions ook voorbij en moeten ze wel omschakelen.....
Dat is zeker waar. maar ik heb het idee dat we wat jaren missen tussen Toto en Snow patrol, of ligt dat aan mij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Bokirules

Playlistbediener
19 jan 2017
47
17
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kaartverkoop... Ik heb het vermoede dat dat ook niet gillend snel gaat... Is toch voor volgend jaar de belangrijkste inkomstenbron...🤔
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kaartverkoop... Ik heb het vermoede dat dat ook niet gillend snel gaat... Is toch voor volgend jaar de belangrijkste inkomstenbron...🤔
Meestal laten ze in de week voor het festival wel iets los over de kaartverkoop.
Vrijdag en zondag zijn denk ik de beste dagen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Nu eigenlijk pas tijd om naar de timetable te kijken en die ziet er op de site nogal knullig uit. Blokken kloppen niet qua grootte/positie.
En opvallend dat bijna iedereen (behalve Di-rect en de headliners) maar 1 uur spelen. Vorige jaren waren altijd de subheadliners 75 minuten en de headliners 90 minuten. Nu speelt alleen Fogerty 90 minuten en Zucchero, Toto (en Di-rect) dan slechts 75 minuten. Wellicht toch wat verborgen besparing om zo gages te drukken?
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
170
38
Nu eigenlijk pas tijd om naar de timetable te kijken en die ziet er op de site nogal knullig uit. Blokken kloppen niet qua grootte/positie.
En opvallend dat bijna iedereen (behalve Di-rect en de headliners) maar 1 uur spelen. Vorige jaren waren altijd de subheadliners 75 minuten en de headliners 90 minuten. Nu speelt alleen Fogerty 90 minuten en Zucchero, Toto (en Di-rect) dan slechts 75 minuten. Wellicht toch wat verborgen besparing om zo gages te drukken?
De site is echt een verslechtering tov voorgaande jaren. mag hopen dat dat ook geld scheelt ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Nu eigenlijk pas tijd om naar de timetable te kijken en die ziet er op de site nogal knullig uit. Blokken kloppen niet qua grootte/positie.
En opvallend dat bijna iedereen (behalve Di-rect en de headliners) maar 1 uur spelen. Vorige jaren waren altijd de subheadliners 75 minuten en de headliners 90 minuten. Nu speelt alleen Fogerty 90 minuten en Zucchero, Toto (en Di-rect) dan slechts 75 minuten. Wellicht toch wat verborgen besparing om zo gages te drukken?
Tel daarbij op dat er ook een aantal acts staan (met name in de tent) die echt niet veel gekost kunnen hebben. Dus op artiesten hebben ze zeker bezuinigd.
Het programma begint ook later en acts spelen zoals je aangeeft korter....
Lag het trouwens aan mij maar werd de timetable nu aangekondigd op Hemelvaartsdag? Ook best vreemd.... Zou ik toch een andere dag voor kiezen...
 

chansadres

Playlistbediener
12 dec 2023
19
37
Vandaag is de nieuwe app online en ik zie een verandering in het tijdschema. Ik zie geen overlappingen meer tussen de tent en het hoofdpodium.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Tel daarbij op dat er ook een aantal acts staan (met name in de tent) die echt niet veel gekost kunnen hebben. Dus op artiesten hebben ze zeker bezuinigd.
Het programma begint ook later en acts spelen zoals je aangeeft korter....
Lag het trouwens aan mij maar werd de timetable nu aangekondigd op Hemelvaartsdag? Ook best vreemd.... Zou ik toch een andere dag voor kiezen...
Inderdaad was dat op hemelvaartsdag. Lijkt mij ook niet helemaal fijn qua aandacht. Veel mensen die dan genieten van een leuk dagje uit of iets dergelijks. Aan de andere kant: het is ook maar het tijdschema. Aangezien op Bospop toch een hoop om en om speelt, is het wat minder spannend.

Vandaag is de nieuwe app online en ik zie een verandering in het tijdschema. Ik zie geen overlappingen meer tussen de tent en het hoofdpodium.
Hmm, bij mij is het tijdschema op de website nog steeds gelijk en dus niet netjes (overlappende blokken, verkeerde groottes etc.). In de app is hij inderdaad wel netjes.

Overigens, de 5 minuten pauze tussen de acts is ook niet helemaal consistent doorgevoerd door het hele programma. Het lijkt erop dat dit een ander trucje is geweest om met minder bands toch een (bijna) net zo lang durend programma neer te zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken