Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.453
3.012
Net eens gezocht, in 2022 stond die ook niet op de timetable. Enkel een vermelding op de site.

Alleen stond die volgens mij toen tussen de Jupilerstage en de marquee. (Als ik het mij nog kan herinneren. Nu met de indeling en vergroting van de jupistage denk ik niet dat het nog past. Of ze moeten het richting de foodcorner trekken naast de classic rock.

Wat wel was, toen werd die gehost door de rooie jager, die vorig jaar vooral in de classic rock stond. Dit jaar is die (nog) niet aangekondigd. Misschien komt die bekendmaking nog aangezien het geen officiële stage is?
De Rooie Jager staat de zaterdag op een evenement in Groningen. Dus zaterdag/zondag kun je die sowieso afschrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.282
7.612
Onthoud dat ik na afloop wel benieuwd ben hoe je dit hebt ervaren met een goede positie krijgen bij beide stages, omdat ik denk dat dat moeilijker inschuiven is a la de mainstages.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de komende jaren vaker een Jupiler wordt ingericht zoals de zaterdag, dus wat vooronderzoek/voorkennis is gewenst!
In mijn ervaring is het op de jupiler stage juist een stuk gemakkelijker om een goede positie dan op de mainstages

Het aan de zijkant naar voren gaan en dan inschuiven naar het midden werkt hier ook prima trouwens, alleen moet je dat wel aan de rechter kant doen. Iedereen komt namelijk aanlopen vanaf links en gaat dan daar proberen in te schuiven naar het midden, maar rechts is het een stuk rustiger
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.155
In mijn ervaring is het op de jupiler stage juist een stuk gemakkelijker om een goede positie dan op de mainstages

Het aan de zijkant naar voren gaan en dan inschuiven naar het midden werkt hier ook prima trouwens, alleen moet je dat wel aan de rechter kant doen. Iedereen komt namelijk aanlopen vanaf links en gaat dan daar proberen in te schuiven naar het midden, maar rechts is het een stuk rustiger
Dit bericht is toch alleen zichtbaar voor de vaste forumgebruikers? ;-)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.825
7.782
In mijn ervaring is het op de jupiler stage juist een stuk gemakkelijker om een goede positie dan op de mainstages

Het aan de zijkant naar voren gaan en dan inschuiven naar het midden werkt hier ook prima trouwens, alleen moet je dat wel aan de rechter kant doen. Iedereen komt namelijk aanlopen vanaf links en gaat dan daar proberen in te schuiven naar het midden, maar rechts is het een stuk rustiger

Ja, alleen hoe is dat als je 5 minuten of soms geen tijd tussen de optredens hebt en je moet van voor uit de metal dome komen? Toch wel wat anders dan ruim(er) op voorhand er zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.282
7.612
Ja, alleen hoe is dat als je 5 minuten of soms geen tijd tussen de optredens hebt en je moet van voor uit de metal dome komen? Toch wel wat anders dan ruim(er) op voorhand er zijn
Ging vorig jaar makkelijk bij elk optreden dat ik gezien heb daar
Voor mij werkt het ook altijd prima, ook bij optredens die al begonnen zijn. hetzelfde als bij de mainstages waar je ook zo van de zijkant inschuift en een prima plekje kunt bemachtigen

EDIT: Afgelopen jaar stond er zelfs zo'n waterkanon aan de rechter kant bij de jupiler stage, wat bij hitte echt heel fijn is
Met de nieuwe tribune aan de jupiler stage en de bomen aan de linker kant erbij voor wat schaduw is echt echt een heel fijn podium geworden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.441
6.140
Ja, alleen hoe is dat als je 5 minuten of soms geen tijd tussen de optredens hebt en je moet van voor uit de metal dome komen? Toch wel wat anders dan ruim(er) op voorhand er zijn
De Metal Dome is meestal vrij rustig, je kunt eigenlijk altijd binnen een minuut buiten staan, ook al sta je vooraan tegen het hek. Uitzondering van extreem drukke shows (Sleep Token, Lorna Shore, Hellmut Lotti) daargelaten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.249
10.725
Bij mij staan eerst Pest Control en daarna Fleddy op de planning, wel lekker wakker worden op de zaterdag :)
Weet je, ik volg je voorbeeld! Pest Control it is. Daarna inderdaad ff knallen bij Fleddy, uitrusten tijdens Flotsam en weer terug naar voren voor Ice Nine Kills. Vorig jaar gemist en wil hen graag eens zien. Wel erg jammer van VOLA wat een steengoede band is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.404
5.143
Beter laat dan nooit. Helaas geen enkele dag aanwezig dit jaar, maar toch maar even het blokkenschema voor mijzelf ingevuld.
Donderdag: Solence. Dying Wish, Silverstein, Alien Weaponry, Babymetal, Textures, Heart, Crosses, Polyphia, Tool
Vrijdag: Svarsot, Lansdowne, Drug Church, P.O.D., Dying Fetus, Fear Factory, Vltimas, Avantasia, Fu Manchu, Turnstile, Biohazard, Five Finger Death Punch
Zaterdag: Spoil Engine, Fleddy Melculy, Flotsam And Jetsam, Ice Nine Kills, Batushka, Mammoth WVH, Mr. Bungle, Uriah Heep, Brutus, Blind Guardian, Wolfmother, Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon.
Zondag: John Coffey, Atreyu, Extreme, Black Stone Cherry, Rival sons, Body Count feat. Ice-T, Corey Taylor, Deep Purple, Scorpions, Machinehead.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Alien Weaponry vind ik een echte uitdaging, naar mijn idee is die band veel te groot voor die spot.
Denk je? Misschien onderschat ik ze dan, maar volgens mij zal dat wel reuze meevallen, toch zeker geen Hellmut/ST/LS praktijken?
Staan natuurlijk ook nog 2 bands tegenover die ook het nodige volk zullen trekken (Amaranthe en Shadow Of Intent).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.249
10.725
Denk je? Misschien onderschat ik ze dan, maar volgens mij zal dat wel reuze meevallen, toch zeker geen Hellmut/ST/LS praktijken?
Staan natuurlijk ook nog 2 bands tegenover die ook het nodige volk zullen trekken (Amaranthe en Shadow Of Intent).
Nee inderdaad, zeker niet de maat van die bands. En inderdaad een mooie concurrentie op dat moment. Ik vergelijk ze meer met bands als Polaris en Any Given Day die toch ook echt volle Metal Dome's trokken rond dat tijdstip. Niet zo vol dat je er niet meer bij komt maar wel een goed gevulde tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Net eens gezocht, in 2022 stond die ook niet op de timetable. Enkel een vermelding op de site.

Alleen stond die volgens mij toen tussen de Jupilerstage en de marquee. (Als ik het mij nog kan herinneren. Nu met de indeling en vergroting van de jupistage denk ik niet dat het nog past. Of ze moeten het richting de foodcorner trekken naast de classic rock.

Wat wel was, toen werd die gehost door de rooie jager, die vorig jaar vooral in de classic rock stond. Dit jaar is die (nog) niet aangekondigd. Misschien komt die bekendmaking nog aangezien het geen officiële stage is?
Zou het toch bij deze bekendmaking moeten gestaan hebben als ik het daar zo lees. Heb niet veel gaten om te vullen op zaterdag maar het is een zowizo een welgekomen afwisseling.

Ik dacht dat ze in 22 ter hoogte van de wc vanachter aan de jupiler stond. Maar ben niet zeker meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Voor mij werkt het ook altijd prima, ook bij optredens die al begonnen zijn. hetzelfde als bij de mainstages waar je ook zo van de zijkant inschuift en een prima plekje kunt bemachtigen

EDIT: Afgelopen jaar stond er zelfs zo'n waterkanon aan de rechter kant bij de jupiler stage, wat bij hitte echt heel fijn is
Met de nieuwe tribune aan de jupiler stage en de bomen aan de linker kant erbij voor wat schaduw is echt echt een heel fijn podium geworden.
De Metal Dome is meestal vrij rustig, je kunt eigenlijk altijd binnen een minuut buiten staan, ook al sta je vooraan tegen het hek. Uitzondering van extreem drukke shows (Sleep Token, Lorna Shore, Hellmut Lotti) daargelaten.
Dat is ook mijn ervaring.
Ik ga vrijwel nooit (veel) eerder naar een optreden om een mooie plek vooraan te vinden, zelfs niet bij headliners. Dat is echt maar bij heel weinig optredens nodig, zoals populaire headliners (dit jaar waarschijnlijk alleen bij Tool) en hype bands/optredens (vorig jaar dus bij Sleep Token, Lorna Shore, Hellmut Lotti, maar zie ik dit jaar eigenlijk nergens gebeuren, behalve heel misschien Slaughter To Prevail, al staan die in de grote Marquee?). Of als je ergens per se tegen het dranghek geplakt wil staan natuurlijk.

Ik loop ook vrijwel overal via de zijkanten naar voren en snijd dan naar binnen, vaak als het optreden al is begonnen. Meestal sta ik dan ergens op een paar meter van het dranghek ter hoogte van de geluidsboxen (en ook waterkanonnen idd :) ), meestal net buiten de mosh- en crowdsurfzones. En dan nog kan ik over het algemeen zonder al te veel moeite nog bier gaan halen. ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Zou het toch bij deze bekendmaking moeten gestaan hebben als ik het daar zo lees. Heb niet veel gaten om te vullen op zaterdag maar het is een zowizo een welgekomen afwisseling.

Ik dacht dat ze in 22 ter hoogte van de wc vanachter aan de jupiler stond. Maar ben niet zeker meer.
Klopt idd, maar op die plek zal de Moose Bar in ieder geval nooit meer terecht komen (als ie überhaupt ooit nog terug zou keren, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht)..
Het is dit jaar nog duidelijker dan vorig jaar dat de Jupiler Stage een heel andere status heeft gekregen, een soort van 3e main stage. De toevoeging van de tribune onderstreept dat, en verklaart ook waarom er geen Moose Bar meer op die plek zal/kan staan.

Ook in de programmering van beide tenten is wel te zien dat ze langzamerhand de indelingen op genre steeds meer loslaten (ook al staan bv. de meest extreme genres nog altijd in de Marquee). Zo had ik o.a. Alien Weaponry in de Marquee verwacht, en Brothers Of Metal in de Metal Dome, geen idee wat nou precies de logica daarachter is.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Simoni

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.480
4.650
mijn spoorboekje gaat als volgt gaan:
Donderdag:

erra
bleed from within
bury tomorrow
health
hanabie
heart
ne obliviscaris
polyphia
tool

vrijdag:
brand of sacrifice
P.O.D
fear factory
fit for a king
electric callboy
turnstile
graveyard
five finger death punch

zaterdag:
fleddy melculy
ice nine kills
steel panther
while she sleeps
architects
limp bizkit
avenged sevenfold
bring me the horizon

zondag:
future palace
crystal lake
malevolence
body count
slaughter to prevail
machine head
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.282
7.612
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.155
Bij aardig wat clashes laat ik de rest van het schema bepalen. Zo staat Kampfar tijdens Brutus gepland voor een deel en dat is al voldoende reden om te gaan voor Uriah Heep vs. Kampfar.

Ik heb in beginsel heel weinig met het gedeeltelijk checken van shows. Ik wil eigenlijk gewoon alle shows van begin tot eind zien. Natuurlijk, als iets kut is loop ik wel gewoon weg. Zij het met veel teleurstelling 🤣

Of vorig jaar tijdens de apathische show van Slipknot: was ik gaan zitten. Als ik alleen was geweest zou ik gewoon richting de pendelbus hebben gelopen maar dat voelt toch wel aan als bezwaarlijk 🤣 En ik ben ook niet iemand die dan maar aan de toog gaat hangen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken