Campingervaringen Pukkelpop!

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
750
1.263
Voor degene die voor het eerst naar Pukkelpop gaan of twijfelen over op welke camping ze willen gaan verblijven willen wij graag weten wat de ervaringen zijn met betrekking tot de campings zodat er een juiste keuze gemaakt kan worden. Dus heb jij 1 of meerdere jaren ervaring met Camping Chill of Camping Relax? Vul dan onderstaande vragen in en help eventuele medebezoekers! Je mag natuurlijk meer voor- en nadelen noemen dan het aantal streepjes die er nu bij staan ;) .

Voordelen Camping Chill:

-
-
-
-
-
-

Nadelen Camping Chill:

-
-
-
-
-
-

Voordelen Camping Relax:

-
-
-
-
-
-

Nadelen Camping Chill:

-
-
-
-
-
-

Wat zijn de grootste verschillen tussen de 2 campings?
Welke camping heeft jouw voorkeur als je alle voor- en nadelen tegen elkaar afzet?
Op basis van welke criteria heb je jouw voorkeurscamping bepaald?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Dit jaar ligt Camping Relax schuin tegenover de ingang (op 5 minuten) lopen. Vorig jaar was dat nog zeker 30 minuten lopen. De camping lag toen vlakbij het Bokrijk gebied en daardoor een stuk rustiger in de nacht. Daarom moeilijk om te vergelijken, want de locatie is nu totaal anders.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Over Camping Relax was ik vorig jaar erg tevreden. Shuttle verbinding was toen altijd prima. Ook in de nacht nooit hoeven te wachten. Lopend was te doen, maar te ver na een lange festivaldag. Camping zelf beviel erg goed. Voldoende faciliteiten en vooral niet te veel gefeest en lawaai. Goed geslapen daar. Parkeren met de auto was ook ideaal, want die lag vlakbij de camping. Zowel op de heen- als terugreis meteen kunnen doorrijden.

Dat zal dit jaar dus anders zijn, aangezien de camping in de buurt van de ingang ligt. Vermoed dat het nu verder lopen is naar een parking en dat er mogelijk meer lawaai op de camping zal zijn.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
567
420
Wij kwamen vrijdagochtend aan op camping Chill. Dus plekje vrij achterin het veld. Parkeerplaatsen op de vrijdag zijn relatief schaars, dus ver weg van camping chill. V.w.b. nachtrust was het echt goed te doen. Waarschijnlijk waren de feestjes wat meer voorin op de camping. Al met al goede ervaring dus! En dat de camping tegenover het festivalterrein is vond ik echt een grote pré, af en toe op en neer was heel makkelijk.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
750
1.263
Maar waarom kost de ene camping €15,- en de andere €34,-? Op de site kan ik niet echt goed verschillen vinden... Iemand die weet wat de verschillen zijn waardoor je voor de ene camping het dubbele betaald t.o.v. de andere camping?
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
509
571
Vorig jaar op chill erg veel last gehad van jongeren die gewoon tot 07:00 sochtends beleven schreeuwen over die camping
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
249
363
Camping Chill was vorig jaar erg fijn om te verblijven, omdat het recht tegenover het festival zelf lag. Let wel op dat Relax vorig jaar echt op een wandelafstand van het festival was, je moest wel een tijdje lopen of een van de (vaak volle) shuttle bussen pakken.

Qua Chill zelf, ik zou de ervaring als gemixt omschrijven.

  1. De faciliteiten waren prima, meer dan genoeg WCs en douches met bijna geen wachtrijen. Alleen jammer dat het publiek niet altijd goed om kon gaan met de WCs (sommigen waren met uitwerpselen besmeurd op dag 1 en 4...).
  2. Als je vooraan camping Chill gaat staan, verwacht dan geen goede nachtrust. Er zijn veel feesten, veel tieners die voor het eerst zonder hun ouders weg zijn en dus continu alcohol zuipen en overlast veroorzaken. Vorig jaar was er ook wel de trend dat elke 18 jarige Goldband leek te zingen. De hoeveelheid keer dat ik witte was heb moeten aanhoren gedurende een slaappoging was bijna pijnlijk.
  3. Als je rondom de WCs of douches verblijft, verwacht dan geen nachtrust te krijgen. De dixies klappen hard dicht, en je zal dat continu blijven horen.
  4. De soundchecks die rond 09:00 beginnen vanaf de main stage zijn goed te horen. Op vrijdag en zaterdag werd ik wakker gedreund door de bas van de soundcheck.
  5. Veel mensen beschreven Camping Chill vorig jaar als de feestcamping, en dat klopt ook wel.

Ik heb er zelf prima geslapen, maar ik lag dan ook (expres) zo ver mogelijk naar achteren. Ben zelf wel wat festivalcampings gewend, maar vond Chill toch echt de meest rumoerige en chaotische die ik heb meegemaakt. Echt veel jeugd die niet normaal kan doen (geluid maken en muziek spelen is natuurlijk helemaal prima, maar "de Congo is van ons" gaan schreeuwen en hard gillen zonder reden om 4 uur in de ochtend... waarom?).
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Dan deed Camping Relax de naam dus eer aan. Overigens, als ik 's nachts mensen op 'n camping zo'n racistische zooi hoor uitkramen, zorg ik ervoor dat ze dat nooit meer doen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Hmmmm en als ik dan iemand in het LL forum de vergelijking in prijs zie maken m.b.t. PKP en LL, dan vraag ik me af of ze dit in de overweging meenemen 😅
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Half uur lopen, shuttlebus, extra betalen voor de camping…. dus toch appels met peren vergelijken
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Half uur lopen, shuttlebus, extra betalen voor de camping…. dus toch appels met peren vergelijken
En dan toch vind ik PKP (na Lowlands ervaringen vanaf 1994 tot 2004) inmiddels vele malen beter/leuker/interessanter dan Lowlands.
 
  • Winning
Waarderingen: elo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Een stuk relaxter qua sfeer en het huidige terrein van PKP is één groot avontuur. Als Zuid-Limburger voelt dit uiteraard ook meer thuis dan Biddinghuizen. Hoewel ik de beginjaren van Lowlands echt magisch vond, maar daarna veel te veel feestvolk wat mij betreft.
Heel grappig inderdaad.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Een stuk relaxter qua sfeer en het huidige terrein van PKP is één groot avontuur. Als Zuid-Limburger voelt dit uiteraard ook meer thuis dan Biddinghuizen. Hoewel ik de beginjaren van Lowlands echt magisch vond, maar daarna veel te veel feestvolk wat mij betreft.
Heel grappig inderdaad.
Okay, ik kom ook al 1993 op LL. Heb geen vergelijking met PKP. Wat is de reden dat je geswitcht bent?
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
130
105
Als nu 40er vorig jaar nog eens met een bang hart op Camping Chill gelegen. We lagen vooraan, maar wat is het stiller geworden dan begin jaren 2000. Toen was het enkel stil tussen 5 en 7.

Op camping relax was het echt altijd rustig, misschien dat dat nu verandert nu het slechts op 5 minuten wandelen is. Benieuwd waar exact dit zal zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Benieuwd ook wat ze met die parking bij Relax gaan doen dan, die zal wel blijven denk ik zo?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.834
Benieuwd ook wat ze met die parking bij Relax gaan doen dan, die zal wel blijven denk ik zo?
Die parking bij Relax ligt nu wel echt een stuk uit de buurt als alle campings aan de Kempische Steenweg liggen. Denk eerder (en hoop) dat de parkings achter Chill vergroot worden.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.668
Als nu 40er vorig jaar nog eens met een bang hart op Camping Chill gelegen. We lagen vooraan, maar wat is het stiller geworden dan begin jaren 2000. Toen was het enkel stil tussen 5 en 7.

Op camping relax was het echt altijd rustig, misschien dat dat nu verandert nu het slechts op 5 minuten wandelen is. Benieuwd waar exact dit zal zijn.
Hoe is dat eigenlijk voor de rest gelopen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken